FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cartier în alb și negru
Text postat de Cristian Lisandru

De atâta indolență și de-atâta nepăsare
suntem mai ceva ca piatra – nu ne mișcă, nu ne doare.
Ne spoim incompetența, cumpărăm parfum de firmă,
urmăriți cu insistență de o cauză infirmă,
dăm cu zarul, tragem chiulul, bântuim pe bulevarde,
doar nesomnul ne vânează, doar plictisul ne mai arde.
Vine un miros de lene, amețeala-i colectivă,
azi am luat pe datorie trei covrigi și-o invectivă,
colo-n colț, lângă afișul cu promisiuni deșarte,
a înfipt un ins taraba și prostia o împarte.
E licențiat în șpagă, doctorand în șmecherie,
toți vecinii stau la coadă, tropăie de bucurie
și un polițist cu burtă vrea să sară peste rânduri.
Vis-á-vis, câteva fete fac cu ochiul din intrânduri,
invitând bărbații dornici să-și plătească aventura.
Mai la stânga e un teatru. Se numește „Incultura”.
Are bodyguarzi, firește, iar actorii fac reclame
la prezervative, nasturi, bigudiuri, gel și clame.
Cartierul nostru, dragă, seamănă acum cu țara.
Ne-am obișnuit cu toate. Totuși, iarna nu-i ca vara
și n-avem telegondole spre-a zbura peste dezastre,
însă facem contrabandă cu obsesiile noastre.
Seara mergem la plimbare. Cartierul ne poftește
la grătar cu mici și bere, la cârnați, la fleici, la pește,
râdem umăr lângă umăr, suntem oameni fără nume.
Te iubesc în alb și negru.
Printre bârfe.
Printre glume.

(2013)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sunt texte și texte, domnule Marian Tudorel Lazăr, mulțumesc și dumneavoastră pentru lectură. Și vot. Mai mult ca sigur, rămânem tributari alegerilor pe care le facem și, evident, nu întotdeauna propunem spre lectură texte cu substanță. Totu-i perfectibil.  
Postat de catre Cristian Lisandru la data de 2016-10-10 12:29:25
         
 
  Spre deosebire de d-l Ștefănescu (și probabil d-na Elena Ștefan), pe mine mă interesează mai ales mesajul și abia în al doilea rând și prea puțin forma. Iar mesajul este că autorul își pune niscaiva întrebări existențiale cu privire la mersul lumii de azi. Ceea ce consider că este un lucru bun și demn de urmat, în pleiada de morți interesați doar să urmeze, hipnotic, plăcerile actuale devoratoare de carne și neuroni. Că autorul surprinde mai bine sau mai rău acest tablou sau că sinteza făcută de el este mai mult sau mai puțin corectă și completă, aceasta contează mai puțin. De aceea, pentru mesaj, intenție și efort, VOT.
Și sunt convins că, la momentul când maturitatea poetică se va instala (și se va instaura oricum dacă autorul este perseverent), va reveni asupra textului cu o ”foarfecă poetică”, pe care între timp o va căpăta, bine ascuțită și eficientă. Și atunci și forma se va ridica la înălțimea mesajului.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2016-10-10 12:18:38
         
 
  Nu e vorba despre vreo descurajare, domnule Ștefănescu. Feedback-ul este binevenit. Vă mulțumesc pentru vizită, spor la scris și dumneavoastră! Cu respect.  
Postat de catre Cristian Lisandru la data de 2016-10-10 12:15:19
         
 
  domnule Lisandru, de dragul rimei, aveti zone unde va repetati copios, de ex. in primele doua versuri: indolenta-nepasare-piatra-nu misca-nu doare, iar in multe altele, chinuiti ideea: "Ne spoim incompetența, cumpărăm parfum de firmă, urmăriți cu insistență de o cauză infirmă". metrica si versificatia ma fac sa cred ca ati dorit sa scrieti un update (sigur, la o alta scara) la scrisoarea III (voi sunteti urmasii romei, niste rai si niste fameni, i-e rusine omenirii sa va zica voua oameni, etc) dar v-ati luat prea in serios. pastisa dvs, cu telegondole, prezervative, mititei si fleici, e terna, derizorie si plina locuri comune. n-as vrea sa va descurajez, dar nu cred ca genul satiric va prinde.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2016-10-10 10:56:03
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE