FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Marian Badea
Schimbãri....

Mi-am reþinut mult, impulsul de a interveni. Prin urmare, vã cer iertare cã totuºi, o fac.

Dar de aici, din locul în care vã privesc, îmi pãreþi tare ciudaþi. Toatã cearta asta cu declaraþii definitive, cu regrete, cu aprecieri ... nu are nici o finalitate de valoare. Trebuie sã ne amintim ceea ce se pare cã am uitat: fiecare dintre noi este o valoare !

Din vina noastrã am ajuns pe poziþii ireconciliabile. Divorþurile nu au niciodatã numai un singur vinovat. In schimb, întotdeauna existã orgoliu... atitudini în care toate energiile pozitive sunt inhibate, idealul elevat se blocheazã, dificultate, stagnare, obstacole. Totuºi se face o selecþie naturalã.

ªi eu am constatat o oarecare ofensivã a vulgaritãþii ºi a nonvalorii. Numai cã am învãþat din viaþã cã nu aºa trebuie sã rãspunzi unor asemenea manifestãri. Mai ales dacã nu le înþelegi ºi, mai ales, dacã nu te implici ca sã le înþelegi. Am constatat ºi eu dispreþul care inflameazã trãirile unora ce se considerã parcã mai presus... Ei, ºi ? Dumneavoastrã credeþi cã suntem singurii care ne confruntãm cu asemenea specimene ? Credeþi cã celelalte site-uri nu au ºi ele „faliþii” lor ?

Viaþa ne învaþã cum sã trãim. Ea ne spune cum sã înþelegem. Iar, orice judecatã, chiar dacã are valoare, nu poate fi absolutã. Pentru cã Rãul nu se insinueazã în noi cu brutalitate. Iar Binele nu poate repara rãul, cu duritate.

Mie mi-ar fi plãcut ca domnul Corbu sã fie vertical pânã la capãt. Sã ne spunã: „Fraþilor, mie nu-mi place” ºi sã ne arate argumentele domniei sale. E dreptul sãu sã schimbe în calitate de proprietar.

Iar dacã s-a luat aceastã decizie ºi se apreciazã cã este necesarã o schimbare, aº face unele propuneri. Ele derivã din ceea ce am constatat eu, aici pe forum:

1. Aº vrea ca acest forum, sã fie un loc unde sã existe o realã libertate de exprimare. Prin urmare, aº dori sã fie eliminaþi pe cale de depunctare, toþi cei ce îºi permit sã utilizeze cuvinte jignitoare. Am vãzut aci oameni care utilizeazã termeni umilitori la adresa confraþilor, uneori fãcând acest lucru numai pentru cã se considerã valori. Dispreþul este fãrã margini. Ori, se poate întîmpla ca cineva sã nu înþeleagã ceva din scrierea valorosului creator. Este posibil sã se exprime ironic. Oare ironia jigneºte ? Ironia nu este primul indiciu cã omul nu înþelege ? Cã orice om care se cufundã în opera ta, înþelege. Iar dacã nu o face, nu ai tu datoria sã-l faci sã înþeleagã ? Oare, nu avem datoria sã avem rãbdare cu cei „sãraci cu duhul”? Intreb: „Cel ce nu înþelege, trebuie sã fie eliminat ?”. În experimentele mele, am încercat sã vãd omul. Am simulat „înþelegerea mea de þãran”. Am fost pus la zid ºi calificat drept huligan. De ce ? ªi, cu ce drept ? Cã poate am ºi eu valoarea mea. Cã poate ceea ce voiam eu sã vãd, ducea la concluzii care foloseau stimabilului. Cã nu sunt rãu. De ce trebuie sã ne gândim, mereu, cã ironia presupune în subsidiar ºi o componentã imundã ? De ce trebuie sã punem la zid pe cineva, mai ales dacã nu a jignit pe nimeni. Adicã nu s-a exprimat cã omul este agramat, infantil sau „tuberculos”. A spus ceva cu ironie ºi ºi-a cerut scuze... De ce simþim nevoia de victime ? Apoi am vãzut pe cei ce susþin „personalitatea” literarã, care au sãrit degrabã în sprijinul ei, cã parcã era un sfârºit de þarã... Vorbim de vulgaritate. Oare aceasta nu este tot un soi de vulgaritate ?

2. Chiar de la bun început am vãzut cum se acordã steluþele. Fãrã discernãmânt. Propun sã fie eliminate, pentru cã astfel, putem sã ne stabilim singuri valorile ºi dacã vrem sã progresãm sã ne alegem singuri calea.

3. Aº vrea ca la viitoarele Cenacluri sã fim înconjuraþi de dragoste ºi atenþie. Nu mã refer neapãrat la mine, pentru cã eu mã descurc în orice împrejurare. Mã refer la invitaþi. Mi-am exprimat opinia dupã cenaclul din 25.02.2006.

4. Cred cã trebuie introdusã obligativitatea prezentãrii unei opere literare, în mod periodic ºi, de asemenea, obligativitatea unei analize complete a unei opere literare, la alegere (a unui confrate de acelaºi nivel). Cãci, consider cã numai astfel învãþãm sã ne preþuim unii pe alþii. Nu se poate sã scrii ºi sã nu critici, aºa cum nu se poate sã critici fãrã sã scrii. Iar acolo unde existã disensiuni între forumiºti, amândoi sã fie invitaþi a se pregãti sã susþinã o confruntare publicã. Eu aºa am procedat în viaþã cu subordonaþii mei ºi chiar cu copiii mei. Pânã la urmã am realizat o înþelegere de invidiat. Evident, m-am confruntat ºi cu excepþii, care au confirmat de fapt aceastã regulã: luptã la vedere dacã eºti coleg de viaþã! Cãci, înveþi singur unde greºeºti. Mai mult, trebuie sã lupþi pentru valoare ºi renunþi la vulgaritate.

In final, stimaþi forumiºti, vã invit la calm ºi rãbdare. Iar dacã vã frãmântã un dor de rãzbunare, scrieþi în versuri. Catrene. Epigrame. Ori poezii. Veþi vedea cã este foarte greu ºi cã, energia negativã care vã încearcã se disipeazã. Renunþaþi la orgolii. Nimeni nu este fãrã valoare ! Chiar ºi cei care iau decizii aici sau aiurea....

Cu un respect deosebit ºi multã sinceritate,


1.03.2006
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Cred c trebuie s redefinim termenii.
Marian Badea


Aa, Marian. Redefinete-i. C prea e varz prin DEX. Schimbare, ordine, rigoare.

PS. N-ar fi oare mai simplu s ne exprimm noi folosindu-ne de nelesul lor actual?..

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-03-02 18:01:38
         
 
  Eugenia Panico

Cred c trebuie s redefinim termenii. Altfel fiecare nelege ce vrea i judec n consecin.

Recunosc. Cuvintele dvs. m-au pus pe gnduri. Nu numai c am neles. Dar simt c avei dreptate. V mulumesc.
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-03-02 15:20:17
         
 
 

Mi-am reinut mult, impulsul de a interveni. Prin urmare, v cer iertare c totui, o fac.

att am citit din textul dumneavoastr! putei ghici de ce m-am oprit?

v-am pupat! pa pa!

 
Postat de catre Eugenia Panico la data de 2006-03-02 14:50:13
         
 
 

Mi-am reinut mult, impulsul de a interveni. Prin urmare, v cer iertare c totui, o fac.

att am citit din textul dumneavoastr! putei ghici de ce m-am oprit?

v-am pupat! pa pa!

 
Postat de catre Eugenia Panico la data de 2006-03-02 14:39:08
         
 
  Nu spui... Nu nc...
Oricum, e o sgeat simpatic...

Stai puin, mncate-ar tata, s vezi ce se inflameaz bieii veseli. C acu', nu se prea dumiresc ei cu ce au de-a face (ori cu cine !).
Dac mai vorbim puin, sar pe noi... Numai c se termin afiarea. i aa a ajuns mult prea sus cu citirile. Am vzut ieri un mesaj al unei stimate forumiste care spunea c o scriere a nregistrat circa 650 de citiri (cifr rotund) i m gndeam c fiecare dintre noi (c suntem 323) am citit scrierea de dou ori. Ce frumos ! Dar este i ceva urt n ideea asta. M gndeam, bunoar, c suntem cam "sraci cu duhul" i nu am neles scrierea, din prima citire...

 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-03-02 12:23:25
         
 
  Cine e mnca-o-ar tata?
Sau mnca-l-ar, dup caz
Nu m crezi i mi-e necaz
Eu chiar m numesc Sgeata.
 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2006-03-02 10:59:24
         
 
  Nu tii cine este Sgeata ?

Haidei s vedem dac i d cineva seama ...
C ieri s-a dezgolit fr s vrea...
Cred c nici nu tie cnd...
Prin urmare, toat admiraia pentru talentul de a se deghiza... n pdurea virtual... ori, ce credeai ?
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-03-02 10:53:20
         
 
 

A vrea pe domnu-Atanasiu
S-l vd dansnd, dar din buric.


Ironia. Cuvintele jignitoare, umilitoare, dispreuitoare.

Ironia este, trebuie s fie rafinat, s aib fichi i ascui, s nu fie boant. E un exerciiu de virtuozitate, nu poi scrie rnduri ironice spunnd ce-i vine la gur. A atinge pe cineva aa este mai curnd un act de politee a exasperrii, un fel de mnie bine temperat. Cel ce ironizeaz s-ar putea s neleag prea bine ceea ce i de ce l vizeaz. Ironia este mai curnd un exerciiu de sublimare.

Ironia nu umilete, ruineaz. Dac are pe cine.

Vulgaritatea nu are ns rbdare, nu se conine, reacioneaz. i o face excesiv. N-are nevoie dect de un insignifiant pretext. Insulta este lipsit de acel exerciiu al mldierii, e pornire rudimentar, mrlneasc, mitocneasc. Este btaie de joc steril i gratuit care ine s deverseze tot ce e n stare o gur spurcat. Bclie de mahala. Zeflemea sttut, joas i acr.

Sageata Josephine se pare ca a neles cel mai bine spiritul acestor zbateri/dezbateri.


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-03-02 10:40:14
         
 
  ,, Iar dac v frmnt un dor de rzbunare, scriei n versuri. Catrene. Epigrame''

mai am un singur dor
n linitea serii
s m lsai s mor
n Petera Muierii

p.s. eu doar am ascultat ndemnul dv., i am scris
 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2006-03-01 14:58:32
         
 
  Este ultima postare pentru astzi. Trebuie s-mi termin romanul. Vd c mi se spune de la obraz c nu am putina necesar.

Prin urmare, sgeat, caut un partener, n alt parte. Please... c tot vorbea cineva de limba englez.

Unul cruia s-i plac asemenea catrene. Nu c mi-ar displace dar m cam plictisesc... i am treab. Pricepui sau trebuie s vorbesc n englez ?
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-03-01 14:43:53
         
 
  ,,Hai, iubete-m. ``

-Iubete-m! i hai n dosul urii
S vezi ce negru sunt n cerul gurii,
Nu te mai zbate, fii i tu mai calm
i-am artat c am i pr n palm?
 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2006-03-01 14:29:22
         
 
  Carmen,
V c suferina ta a devenit cronic. Chiar nu neleg de ce mi te adresezi mie pentru cuvintele onorabilului. i de ce recurgi la ameninri la adresa mea.

Mai mult, mi se pare nefiresc s amenini ntr-o manier suburban. Iar sintagma utilizat de mine "arte mariale" a fost numai un anumit mesaj subliminal, pe care l-ai ingerat n tcere i care a dat roade acum, numai pentru c i-am spus stimabilului c mi este prieten. i, ce ? Pe mine nu m-a altoit literar c-mi fcea cunoscut prerea domniei sale privitoare la cei ce-i citeau scrierile. M rog, asta este prerea lui. Nu m-am inflamat de nici un fel. Numai c vd c ai devenit de-a dreptul furibund i dac nu-i dai de urm, te rzbuni pe mine. Nu este cazul, sunt un om panic. iar declanezi o lupt inegal, cu ali oameni dect cei cu care trebuie s stai la mas i s discutai calm, fr noi.

tii care este cea mai mare primejdie pentru opera unui artist ? Culoarea rou. i vd c ai devenit prea stacojie.

In privina romanului care nu se numete Stela c am pus acolo numai un capitol, care era i aa destul de incomplet, el va vedea lumina tiparului. Numai c, din nefericire pentru mine, stimabilul la care te referi, cruia i-am dat romanul ntreg pe suport magnetic (m rog, pe net), mi-a fcut vreo 100 (cifr rotund) de pagini de informaii extrem de valoroase. i, pentru c are dreptate, pentru c anumite pasaje i au locul n cu totul alt parte, trebuie s rescriu multe elemente.

Adic, de exemplu, o scen de dragoste n culoarea rou, este altfel n portocaliu i altfel n galben sau verde. Ori eu, eram oarecum subiectiv, dac m nelegi. Omul este mult mai neutru, mai limpede. Ceea ce m-a fcut s-mi plec capul n faa luciditii sale.

I-am spus, prietene, pentru c, chiar dac nu ne cunoatem personal, dar vorbim la telefon i schimbm mesaje pe msn, i sunt extrem de ndatorat. Capisci ?

Nu i spun s te calmezi, pentru c atitudinea adoptat i evident necontrolat, nu mai poate fi corijat de sfaturi nelepte. Ii spun, dimpotriv. Url ct poi ! C tot nu-i poate folosi la ceva... Iar dac vezi chiar totul n rou, consult un medic. Cu toate c nu prea neleg atitudinea aceasta uluitor de necontrolat c parc ar fi fost un capt de ar. Nu am neles nici de ce i-ai retras scrierile care mie mi plceam.

In ceea ce privete poezie, am tot recunoscut: nu m pricep. Nu m-am priceput niciodat i nici nu vreau s reuesc acolo. Din cnd n cnd mi ajut prietenii. Att. Ce este ru n asta ?

i te rog s nu mi te mai adresezi, mai ales dac nu nelegi c trebuie s existe un minim de politee. C iar vin i-i spun. A fi prieten cu el, nu nseamn c nu pot fi prieten i cu tine.

Carmen, gndete-te bine ! Calmeaz-te ! Eu te admir i mi placi foarte mult. Nu te supra ca vcarul pe sat. Apoi m jigneti pe mine ca s priceap el ? D-i drumul, dac asta te mai rcorete. In locul tu, pe mine nu m-ar ajta cu nimic. A scrie n continuare. C omul numai a vorbit. Nu a acionat n nici un fel pentru ai pune stavil operei tale. i nu cred c este n stare s fac aa ceva.

Hai, iubete-m. C viaa este i aa destul de grea.
Cu siceritate,
Marian
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-03-01 14:25:26
         
 
  1. A vrea ca acest forum, s fie un loc unde s existe o real libertate de exprimare. Prin urmare, a dori s fie eliminai pe cale de depunctare, toi cei ce i permit s utilizeze cuvinte jignitoare. Am vzut aci oameni care utilizeaz termeni umilitori la adresa confrailor, uneori fcnd acest lucru numai pentru c se consider valori. Dispreul este fr margini.

Cuvintele de mai sus iti apartin, domnule badea! Si cand domnul ctp a afirmat despre Carmen Anghelina ca e puberta, infantila, ciociolina, alea erau cuvinte despre text, cumva, sau despre autoare? Ca azi sa apari sub textul ala penibil si sa-i zici " prieten drag" :)))))))))))))))
Esti penibil, dom'le badea! Noroc mare ca n-am putut ajunge la cenaclu! Ca-ti aratam eu arte martiale! Si culori colorate! In cuvinte, dom'le badea, in cuvinte! Adica in catrene, ca tot ai devenit amator, in ultima vreme! Si cu Stela ce se mai intampla, nu mai poti continua? Sau e chiar periculos sa continui, cine stie...Sper sa mai fie cenacluri pe viitor!Stimabile...forumist!
 
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2006-03-01 13:52:10
         
 
  bre io sunt modern din ,,fire``
dar duc-se pe pustii!
de-mi vorbeti tot de iubire
zu, nu pot s-i fac copii
 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2006-03-01 12:32:49
         
 
  Iubita,
Hai las... spune i tu despre text i coninut.
Nu te lua dup altul mai incisiv... i apoi, i st bine aa cum erai, cu obrajii mbujorai... Acu', nu te mai vd i am oarece suferin... i chiar la vrsta mea naintat am rmas verde n simiri... Prin urmare, ca orice artist n devenire, m dau ncntat de farmecele tinerelor fermectoare, cu trup de efemer i minte brici...
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-03-01 12:30:04
         
 
  De vzut bade Marine
Sigur, m-ai vzut pe mine?
,,Mari'' vd c-i clasificai,
Dup ce?...i cutai?
 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2006-03-01 12:23:58
         
 
  Doresc comnetarii la text sau la ceea ce am spus acolo nu bgri n seam sterile... Apropos de sgeata strmb... i cu real talent  
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-03-01 12:20:59
         
 
  Scuze ... "mai tari"  
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-03-01 12:18:40
         
 
  Frumuico, te-am vzut,
Snbta ce a trecut,
i aveai emoii mari,
Sperai la tia mai mari...
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-03-01 12:17:54
         
 
  Nu, nici vorb Marian. Cnd am spus "postezi i n cteva minute..." m-am referit la ce am observat c se ntmpl la anumite texte. Trebuie fcut ceva astfel ca tu s nu-i poi deschide textul dect dac ai de dat rspuns la comentariu. Exist un atelier literar unde nu i se permite s deschizi textul tu dect o dat pe zi i e foarte bine. Tehnica poate face multe. E o propunere.
Cu drag,
Rodica Elena
 
Postat de catre Rodica Elena Lupu la data de 2006-03-01 12:17:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  ,,Las, c-i mai fac o epigram... o s-i plac. ezi blnd.''

Hai bade cu epigrama
Nu mai lungi att zeama
C se face sear'acu
i ne latr Lu von Plu
 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2006-03-01 12:10:29
         
 
  Rodica,
Dac la mine te referi, s tii c sunt nevinovat. i nu mi plac stelele. Sunt de acord ca s-i lai lucrarea s fie vzut nu s-i dai singur citiri...

Cu dragoste,
Marian
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-03-01 12:08:44
         
 
  Stimabile, iar te grbeti.
Bineneles c n-ai avut subordonai. Se vede pentru c a avea subordonai nu nseamn numai a porunci, dup cum i vd firea nvalnic. Ai numai obligaii. Ai ndatoriri pentru dou viei. Asta dac eti un om cu suflet nu un avocat fr sentimente, care se ndreapt numai ctre folosul personal sau al clientului.

Nu prea nelegi nuanele (am vrut s nu mai utilizez termenul "culorile" c iar vezi verde ! - nu am spus stele verzi, dar are valoare implicit, subliminal - vezi c-i fac cunoscute anumite dedesubturi ale ziaristicii.

Dar, ce nelegi, tlic prin norm ? C dac din 12 Cenacluri, i vine rndul i te blbi cum i-am vzut pe unii pe acolo, nseamn c ai norm ? Eu m gndeam s-i critic opera i m pregtesc temeinic, chiar dac eti mai valoros ca mine la puncte i stele. M gndeam chiar s susin vreun examen ca s-mi creasc i mie punctele, c pn acum am fost lezat.

Folosete tot ceea ce crezi c-i face bine, stimabile. Nu ai auzit c este libertate ? Numai s nu njuri, ori s te ari prea falnic cu expresii suburbane.

Las, c-i mai fac o epigram... o s-i plac. ezi blnd.
 
Postat de catre Marian Badea la data de 2006-03-01 11:15:15
         
 
 
Ori suntem fiecare o valoare, caz n care nu putem vorbi de ofensiva nonvalorii, ori admitem c trim aici amestecai, valori i nonvalori. Tertium non datur.
Puin consecven n susinerea ideilor nu stric niciodat.
Poate c unii de pe acest site nu au avut niciodat subordonai. Eu, de exemplu, am avut i am doar colegi, chiar dac pe scara ierarhic au fost i sunt situai undeva mai jos. Posibil de aici i diferenele de abordare.
n sfrit, tot ce mai lipsea pe site era norma - la dou sptmni o oper, la trei o analiz exhaustiv a operei unui alt autor. Sau mai des?...i cine nu respect planul, la panoul codailor, alturi de cei penalizai pentru utilizarea cuvintelor interzise.
Apropo, sintagma sos insipid este admis?...Dac nu, n-o folosesc.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-03-01 10:57:56
         
 
  Am uitat ceva. M deranjeaz faptul c, postezi i n cteva minute ai o sut de vizionri. Cum naiba?
Apoi, am mai observat ceva i asta acum de o jumtate de or. S-a postat textul, n-a fost vizionare, dar au aprut stelele. Ce naiba chiar ne credei proti. Azi n zi de mrior am avut timp mai mult i am stst pe internet de diminea aa c am observat nite lucruri care deranjeaz. Ce rost are s-i deschizi tu textele? Eu cred c dac postezi textele trebuie s lai s le citeasc oamenii.Altfel nu vd rostul postrii acestora.
Att pentru ziua de azi i s ne vedem cu bine!
Cu drag,
Rodica Elena
 
Postat de catre Rodica Elena Lupu la data de 2006-03-01 10:55:26
         
 
  De acord cu Marian.
S ne lipsim de stele. Locul lor e acolo sus, pe cer.
Uite am o propunere: citii una dintre crile mele i la viitorul cenaclu comentm, criticai.
Toate cele bune i la creaii ct mai fumoase!
Cu drag,
Rodica Elena
 
Postat de catre Rodica Elena Lupu la data de 2006-03-01 10:49:48
         
 
  ,,A vrea ca la viitoarele Cenacluri s fim nconjurai de dragoste i atenie.``

Da-r-ar naiba-n tine dragoste

La viitoarele cenacluri
Poei confrai, nu v sfiii
S-mi artai cum tii mai bine
Dac vreunul, m iubii

Oh!...a avea un mic capriciu
Aproape, nu tiu cum s-l zic,
A vrea pe domnu-Atanasiu
S-l vd dansnd, dar din buric.

Domn' Corbu, elegant i sobru
Purtnd mnui, joben, jabou
S-mi susure-n urechea stng;
mi acordai acest tangou?
 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2006-03-01 10:34:28
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE