FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Bățul prtin gard și transferul de responsabilitate
Text postat de Emanuel Cristescu
Scrie distinsul nostru coleg, Kosta Vianu, nemulțumit de nemulțumit: „ca veninosul paianjen CTA” și „Jalnica fiintza, aroximatie a naturii, inchipuitule” comițând, iată, două atacuri la persoană. Adică încălcând regulamentul.

Și de câte ori nu se va fi repetat un astfel de gest pe Europeea! Și câți alții nu vor fi făcut la fel!

Cei puternici nu vor fi fost afectați de astfel de atacuri. Pentru că ei știu o celebră spunere: „când se aruncă cu noroi tu luminează și el se va preface în praf pe care îl va spulbera vântul”! Dar mulți, poate mai sensibili, mai neobișnuiți cu viața reală, cu jungla literară (a se vedea scandalul din Combinatul de Scriitori – Uniunea Scriitorilor- ) ofensați, ofuscați, jigniți își vor fi luat bocceluțele și vor fi emigrat spre zone mai tolerante, mai puțin exigente dar, probabil, mai prietenoase.

Sigur, Europeea nu și-a propus și nu-și propune să fie un spațiu encomiastic, de adulări rteciproce. Europeea se vrea a fi un spațiu literar exigent în care vechiul adagiu, „Amicus Plato sed magis amica veritas!” să se afle permanent în mintea membrilor săi! Iar acesta să fie aplicat „sine ira et studio.” Că se revendică a fi un spațiu necenzurat, al liberei exprimări și că limbajul utilizat aici trebuie să fie ecoliterar, aceasta nu înseamnă că ar trebui să ne considerăm a ființa, artistic vorbind, într-un fel de seră literară! Ori un spațiu aseptic!

Prin urmare, trebuie pornit de la ideea că arta, creațiile nu sunt un domeniu de pension, de menuet creativ ori de farafastâcuri laudative. Nici vorbă de așa ceva. Arta, creația presupun talent, travaliu, muncă, de multe ori suferință. Și rezultatul se confruntă cu realitatea cu orgoliile cu alte creații, cu prejudecățile, de multe ori cu incultura și chiar cu reaua credință. De aceea eu nu am menajat, în special, autorii cu talent, cu potențial, cu forță. Pentru că mi-am dorit și îmi doresc cu ardoare ca aceștia să fie pregătiți pentru existența și confruntarea cu jungla nu cu sera. Pentru că, altfel, vor fi ușor „aneantizați” axiologic vorbind, de forțele ostile, de găștile literare, de tupeul celor puternici administrativ.

Dar, una-i una alta-i alta!

Am încercat, cu eforturi și de cele mai multe ori am reușit, să mențin o atmosferă ecoliterară pe site și să lupt contra atacului la persoană. Moisil, parcă, dădea exemplu de un astfel de atac „nu ai dreptate pentru că ...ești tebecistă!”

Cu toate acestea au existat, există și vor mai exista astfel de atacuri. Problema este că, dacă am face cu toții eforturi în acest sens, Europeea ar putea deveni un spațiu literar impecabil.

Revenind la postarea distinsului nostru coleg, postarea inițială poate fi considerată un text critic, de atitudine, Ce poate fi luat ca atare și din care, cei care au de învățat, inclusiv eu, învață. Deși critică aceasta nu încalcă regulamentul.

Însă în comentarii, iată, se escaladează alte tipuri de argumente unele sfârșind în a fi atacuri la persoană precum cele pe care le-am invocat.

Replica domnului IGP, departe de a fi una blândă, stilistic vorbind, este dură, inteligentă și nu poate fi inclusă în categoria atac la persoană. Nici replicile domnului CTA, întotdeauna tăioase și cu subtext nu pot fi incluse, cel puțin aici, în categoria atacului la persoană.

Aceasta pentru că domniile lor cunosc exigențele europeice și reușesc să fie critici, chiar extrem de critici, fără să încalce regulamentul. Chiar dacă, uneori, pare că doar îl fentează.

Mai departe, consecința atacului la persoană se soldează, uneori, cu plecarea de pe site a unor membri. Ei bine, cui găsește de cuviință să-i atribuie această plecare domnul KV? Secretul lui Polichinelle! Europeii și în subtext mie. Prin urmare, unii produc efectul și apoi transferă responsabilitatea asupra Europeii și asupra mea. Aceasta a fost și este paradigma alungării sau, cum spune KV „gonirii” autorilor buni de pe site. Și în urma căreia, mai apoi, se poate afirma, sentențios „Europeea a reusit inegalabila performantza de a-si goni autorii cei mai valorosi”

O fi etic, nu o fi?



PS. Cu privire la valoarea textelor publicate pe Europeea oricine poate constata că da, au plecat autori care postau texte valoroase dar au venit alți autori care postează texte la fel de valoroase. Ba, poate, chiar mai valoroase! Și, sunt sigur, vor mai veni și mulți alți autori valoroși. Dacă voi reuși să mențin o atmosferă salubră aici. Pentru care, vă cer sprijinul tuturor acelora care, citind cele scrise de mine, înțelegeți să vă conformați voluntar și, mai mult, să mă ajutați.

Mulțumesc tuturor!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE