FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Marșul disperării
Text postat de Emanuel Cristescu
Să închizi o mină și să disponibilizezi mineri o poate face oricine. Și un analfabet poate da o astfel de dispoziție!

O țară are însă un management, adică un Guvern. Care, culmea, se mai recomandă a fi și unul de tehnocrați, adică de specialiști.

Când Germania redeschide o mare mină de cărbune care a presupus strămutări de populație, când lumea își valorifică această bogăție noi să închidem minele! Aceasta este o contraperformanță a guvernanților. Cu atât mai condamnabilă cu cât există soluții. Atât pe termen scurt cât și pe termen mediu și lung.

Personal susțin Marșul Disperării, marșul organizat de mineri și solicit Guvernului inițierea imediată a unui dialog cu aceștia și cu toți aceia care pot oferi soluții pentru valorificarea superioară a cărbunelui și salvarea mineritului.

Este fals că FMI șu Europa vor închiderea minelor. FMI este interesat să nu mai fie pierderi adică să existe strategii și programe care să eficientizeze activitatea. UE vrea să nu mai poluăm. Adică să nu mai ardem cărbunele ca acum 4000 de ani.

Sunt tehnologii moderne care utilizează cărbunele pentru producerea de energie FĂRĂ EMISII POLUANTE prin gazeificare și purificarea gazului obținut în jet de plasmă. Și, culmea, această purificare are la bază o invenție românească. Care a funcționat doi ani și care poate fi pusă în funcțiune imediat.

Se pot trece rapid toate termocentralele de pe cărbune ars pe gaz obținut din gazeificarea cărbunelui.

Putem obține tot gazul necesar României și putem deveni exportatori de gaze.

O altă soluție constă în gazeificare și chimizarea gazului. Și salvareaOltchim

Pe termen scurt înființarea unei Companii Naționale de Energie care să cuprindă Termocentralele, Hidrocentralele, Centrala Nucleară și Energiile Regenerabile poate soluționa problema. Hidro oferă energie ieftină dar nu o poate asigura tot timpul. Atomo nu are capacitatea să asigure totul. Energiile eoliană și fotovoltaică sunt periodice și depind de soare și de vânt. Prin urmare sunt mai ieftine dar au vulnerabilități. Cărbunele este mai scump dar este stabil și predictibi. Prin urmare există o complementaritate între aceste tipuri de energie și se poate realiza un mix energetic la care să participe cu toții și să beneficieze cu toții.

De aceea fac apel la toți prietenii mei să susțină Marșul Disperării și să dezavueze practicile unor televiziuni care ăncearcă să lege acest marș de mineriadele anilor 90, difuzând imagini de atunci.

Soluția pe termen scurt, adică imediat: înființarea "Companiei Naționale de Energie" care să includă termocentralele, hidrocentralele, centrala nucleară, fotovoltaicele, eolienele. Tratate ca furnizori complementari de energie. Așa se poate realiza un mix optimizat de energie și repartizarea echitabilă a veniturilor și cheltuielilor.

Pe termen mediu și lung, trecerea termocentralelor de pe cărbune ars pe gaz provenit din gazeificarea cărbunelui și purificarea gazului obținut în cameră închisă sub jet de plasmă. Trecerea termocentralelor pe gaz se face prin utilizarea turbinelor pe gaz acolo unde este posibil și utilizarea motoarelor cu ardere internă care vor înlocui turbinele depășite moral și cu randamente mici.

După asigurarea gazului necesar pentru termocentrale gazul obținut poate partajat între chimizare, asigurarea consumului intern și pentru export. Se pot gazeifica atâtea milioane de tone de cărbune câte sunt necesare. Cărbunele provine din bazinele Motru-Rovinari și Berbești-Alunu. Pentru cărbunele din bazinul Petroșani cred că eficientă este tehnologia UGT gazeificarea în subteran urmată de chimizare.

Mai există și pot fi utilizate tehnologiile WOWClean și WOWGen.
Voință să fie și un pic de patriotism. O fărâmă măcar! Că dacă vrei să distrugi, ultimii 26 de ani demonstrează că se poate distruge orice. Ar trebui să spunem cu toții gata, destul, prea mult, ajunge!

https://www.facebook.com/ion.corbu.1/media_set?set=a.1342534312430781.1073741834.100000226754331&type=3
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sunt în contact cu câteva universități specializate și cu alți specialiști. Visez la dezvoltarea carierelor de cărbune și extinderea capacității de extracție cu încă minim 9- 10 milioane de tone pa an în zona Rovinari Motru sau chiar mai mult și, la fel, în zona Berbești Alunu.

Cred că România are posibilitatea să extragă anual cca 50-60 mil tone. Care să fie prelucrate în două trei combinate de gazeificare fără niciun fel de emisii poluante. UE nu interzice utilizarea cărbunelui ci poluarea. Iar tehnologiile actuale de gazeificare completate cu invenția românească de purificare a gazului obținut în cameră închisă în jet de plasmă asigură gaz din cărbune FĂRĂ POLUARE, fără emisii poluante! Un asemenea combinat costă cam un miliard unul și se amortizează, estimez eu, cam în 8,8 ani. Iar creditul pentru realizarea unui astfel de combinat se rambursează din ce produce. Ceva similar, dar fără invenția românească a purificării gazului obținut în cameră închisă în jet de plasmă, există în Dakota de Sud, USA.

Putem să trecem toate termocentralele de pe cărbune ars pe gaz cu emisii poluante zero, putem asigura din cărbune tot gazul industrial și casnic necesar, putem chimiza o parte din acest gaz, putem salva Oltchimul asigurându-i materia primă și putem deveni exportatori de Syngaz pentru Europa. Și nu vom mai importa gaz din Rusia la cel mai mare preț dintre țările europene. Lucrăm la conceperea unui proiect și la analizele economice necesare. Dacă îmi dați o adresă de e-mail vă trimit soluțiile propuse.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-04-20 01:20:37
         
 
  Soarta îi ajută pe curajoși. Efortul lor nu a fost în zadar. Protocolul semnat cu Guvernul poate constitui punctul de start pentru o nouă strategie energetică. Succes în continuare. Iar ceilalți români ar putea învăța din această superbă lecție civică. Când am plecat către Guvern i-am spus soției că vor veni în piață să-i susțină pe mineri cel puțin 100.000 de bucureșteni și alții din toată țara! Soția mi-a spus că o să am o mare dezamăgire. Și așa a fost. Au fost în piață energeticieni și mineri cca 500 și o mână de bucureșteni. Mare păcat. Soția mea a avut dreptate! Am avut o mare dezamăgire!

Într-un alt spațiu, cineva îmi spune "Aveți dreptate, însă mulți nu au înțeles"

Răspund: "Ce să nu înțeleagă? Măcar cei de FB care se băteu cu cărămida în piept puteau veni. Numai eu am 5.000 de prieteni. 10% dacă ar fi venit și tot se făceau, împreună cu protestatarii, 1000 de persoane. Apoi, mai greu, dar până la urmă trei televiziuni au informat despre marș. Și, după o primă etapă, tendențioasă, când încercau să lege Marșul Disperării de imagini de la mineriadele din anii 90, au informat corect. Sigur televiziunile s-au ocupat de Fane Spoitoru și de alte subiecte de can-can și foarte puțin de acest Marș fără precedent. Oricum s-a terminat cu mitul acela că minerii vin la București pentru a-i agresa pe bucureșteni!"
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-04-19 23:00:51
         
 
  Domnule profesor,
Nici nu stiti cat ma bucur ca savantii romani au reusit sa rezolve cu succes toate problemele ridicate de gazeificarea carbunelui; si asta la un pret de cost care concureaza cu succes toate celelate mijloace de a produce energie. Si fara nici un fel de poluare. Parerea mea este ca aceasta tehnologie romaneasca va fi licentiata de China care are rezerve de carbune imense dar este pe cale sa-si inchida minele deoarece nivelul de poluare este asa de mare ca in Beijing nu se mai poate respira. A doua tara care va licentia noua tehnologie romaneasca va fi India, dupa care vor urma Statele Unite, Indonezia, Japonia si Brazilia. Castigul de pe urma licentierii unei tehnologii nu este mare, intre unu si trei la suta din vloarea carbunelui gazeificat, dar, avand in vedere ca peste jumatate din populatia mapamondului va folosi aceasta tehnologie nepoluanta, dupa estimarile mele visteria Romaniei va incasa anual in jur de 50 de miliarde de dolari de pe urma acestei licentieri; ceeace va permite Poporului Roman ca in doi ani sa plateasca datoria externa de 100 de miliarde de dolari, iar dupa acea sa traiasca bine-merci fara nici un fel de datorii.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-04-19 22:07:24
         
 
  Cunosc problema sterilului și avem soluții de separare a acestuia de cărbune. Dar instalația de gazeificare nu este deranjată de steril. Însă este recomandabil ca acesta să fie cât mai puțin. Gazeificarea este un proces similar sublimării și nu este un proces de ardere. În procesul gazeificării puterea calorifică nu este importantă ci este importantă compoziția chimică a cărbunelul din care se recuperează, în principiu, tot.

Repet, arderea este un proces vechi de 4000 de ani și este primitiv, neeficient și poluant. Tehnologia gazeificării se face fără emisii poluante și fără ardere.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-04-19 01:42:36
         
 
  gazul scos din subsol necesita numai o gaura de sonda si o conducta care sa-l coduca la cetrala unde va arde-observație corectă cu o singură mențiune: să existe gaz de sondă. dacă "gaura" necesară este undeva prin Siberia trebuie importat, ca acum și, din păcate, importul are loc la cel mai mare preț dintre țările europene!

cand gazul obtinut pri gazeificarea carbunelui necesita mine, mineri, instalatii de gazeificare care consuma energie, instalatii de captare a produselor secundare care sunt poluante plus conducta care va conduce gazul obtinut prin gazeificare. Acesta este motivul pentru care americanii isi inchid minele. - instalațiile de gazeificare consumă din energia pe care o produc iar gazeificarea nu se realizează prin ardere și nu are niciun fel de emisii poluante. În Dakota de Sud, în Africa de Sud și în alte țări funcționează astfel de Combinate în tandem cu mine de cărbune. Sigur ar fi de dorit gaze naturale dar dacă nu ai gaze naturale și ai cărbune aceasta este o soluție tehnico-economică eficientă. Gazul obținut, Syngazul, este purificat în cameră închisă în jet de plasmă. (Brevet de invenție românesc) Apoi poate fi utilizat la trecerea tuturor termocentralelor de pe cărbune ars (tehnologie primitivă,, veche de 4000 de ani, poluantă și cu randamente mici) pe gaz care va fi utilizat în motoare cu ardere internă cu randamente de producere a energiei electrice de peste 42% iar randamentele totale, care includ recuperarea căldurii, în jur de 90%. Gazele arse în aceste motoare sunt captate și tratate prin tehnologia americană WOW clean sunt tratate și nu poluează cu nimic atmosfera. Tot syngazul asigură necesarul de gaze pentru industri și consum casnic, apoi materie primă chimizabilă. Ce rămâne se exportă. Calculel demonstrează că toate aceste operațiuni sunt eficiente dacă mina funcționează în tandem cu instalația de gazeificare și chimizare. Căutați modelul din Dakota de Sud. Am în plan să fac o vizită acolo.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-04-19 01:36:55
         
 
  Și, cu toate că la Rovinari - Motru tona de cărbune costă 50 de lei România importă cărbule cu vreo 430 lei pe tonă. Și apoi se observă lipsa de eficiență a unor unități.
(domnul profesor Emanuel Cristescu)

Domnule profesor,
Nu stiu daca stiti, dar carbunele este si el pe calitati in functie de puterea calorica. Romania nu are rezerve de carbune de calitate calorica mare, acesta fiind motivulpentru care carbunele folosit in industria metalurgica pe timpul impuscatului era importat in totalitate. Cu ani in urma am avut ocazia sa discut cu un inginer de mine roman care a lucrat in bazinul Motru-Rovinari. De la el am aflat ca din minele romanesti nu numai ca se scoate carbune de putere calorica mica, dar acest carbune are in el enorm de mult steril (pietre, pamant) care ditruge mult mai rapid instalatiile de ardere ale termocentralelor. Parerea lui era ca daca termocentralele romanesti ar arde carbune de calitate importat energia produsa ar fi mai ieftina. Parerea mea este mai patriotica: decat sa ardem carbune pur dar strain de tara, mai mine ardem pietre amestecate cu carbune romanesc.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-04-18 21:02:16
         
 
  "Pe termen mediu și lung, trecerea termocentralelor de pe cărbune ars pe gaz provenit din gazeificarea cărbunelui și purificarea gazului obținut în cameră închisă sub jet de plasmă. Trecerea termocentralelor pe gaz se face prin utilizarea turbinelor pe gaz acolo unde este posibil și utilizarea motoarelor cu ardere internă care vor înlocui turbinele depășite moral și cu randamente mici."
(domnul profesor Emanuel Cristescu)

Domnule Profesor,
Gazul obtinut din gazeificarea carbunelui nu va fi niciodata competitiv, ca pret, cu gazul scos din subsol pe urmatorul motiv: gazul scos din subsol necesita numai o gaura de sonda si o conducta care sa-l coduca la cetrala unde va arde, pe cand gazul obtinut pri gazeificarea carbunelui necesita mine, mineri, instalatii de gazeificare care consuma energie, instalatii de captare a produselor secundare care sunt poluante plus conducta care va conduce gazul obtinut prin gazeificare. Acesta este motivul pentru care americanii isi inchid minele. Tot timpul gazul metan a fost mai eficient in producerea de energie decat carbunele sau gazul obtinut din gazeificarea carbunelui. Gazul metan nu a fost folosit pe scara larga deoarece in producerea de energie deoarece nu erau rezerve suficiente de gaz metan. Odata cu aparitia tehnologiei pentru recuperarea gazului de sist gazul metan a devenit extrem de mbundent si mai ieftin decat carbunele.
Dar daca romanii au gasit o tehnologie prin care gazul obtinut prin gazeifiacrea carbunelui este mai ieftin decat gazul de sist eu nu nummai ca nu am nimic impotriva, dar ma si bucur, deoarece americanii vor plati bani grei ca sa importe aceasta tehnologie, fiindca se stie ca America are rezerve uriase de carbune care abia asteapta sa fie gazeificate. Si cu asta s-ar rezolva nu numai soarta minerilor romani ci si a minerilor americani care devin someri pe capete.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2016-04-18 20:44:01
         
 
  Romania e vanduta metru cu metru, treptat, industria a fost distrusa intai, apoi au fost vandute sau acaparate terenurile si casele, acum se fura in draci padurile, pana se vor trezi (daca se vor mai trezi!) din somnul cel de moarte, patriotii adevarati (care or fi aia?) ca sa inteleaga ce ar mai fi de facut. Pana atunci, pe bucatele, pe parcele, totul e ras. Tuns si frezat, ca sa dea bine in poza. Iar la final, cand nu va mai fi nimic de furat, ne vor vinde pe toti ca sclavi, probabil, vreunui tiran luminat, ca Putin, ori ca altii. Cand striga cate unul, e iute taxat de nebun, de legionar sau de antisemit. Liberalism? Libertinism desantat!  
Postat de catre sters sters la data de 2016-04-18 15:11:08
         
 
  Nu va este clar ca nu mai e nimic de facut? Ca oricate partide am infiintza, se vor gasi suficiente pisici care sa le fie aratate liderilor lor, in asa fel incat acestia s-o vireze elegant, in directia dorita? De cate ori nu s-a intamplat? Chiar toti liderii de partide sa fi fost ticalosi? cine imi garanteaza mie, alegator naiv (am vrut sa scriu "cinstit") ca noii lideri nu vor fi asijderea? Pai, deodata, nimeni, daca e s-o spun pe-a dreapta!
 
Postat de catre sters sters la data de 2016-04-18 15:06:31
         
 
  Conflictul nu este minor! Energia, in general, e scumpa, produce profituri uriase, de aceea se confisca putin cate putin din tot, ca in final toti banii romanilor sa se duca pe apa sambetei, adica sa ingrase conturile Frantei si ale austriei, co=partase la distrugerea Romaniei. Nu va mai amagiti, deciziile sunt luate de mult. Ce dovada mai clara va trebuie ca suntem furati? Gazul romanesc ne este vandut nu la metrul cub, cum ar fi normal,( si cum este masurat de contoarele instalate) ci la puterea calorica, pe care nimeni nu o poate masura, trebuie sa credem furnizorul pe cuvant de onoare! Care onoare? Ai?
 
Postat de catre sters sters la data de 2016-04-18 15:01:06
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Capul plecat rămâne și fără energie. Rapacitatea, lăcomia, trădarea și prostia au distrus România. Cu pasivitatea românilor. Și apoi se dă vin pe alții. FMI, UE, etc.

FMI vrea să nu mai fie găuri negre, adică ineficiență. Am avut, personal, două întâlniri (oct și nov 2015) cu misiunea FMI pentru România. FMI este interesat de strategii, programe, eficiență. Și, apoi, ce ar avea FMI strict cu noi? De ce polonezii, bulgarii, rușii și mulți alții au luat credite de la FMI pentru a se dezvolta iar noi pentru a susține băncile străine?

UE vrea să nu mai existe poluare. Nicdecum închiderea minelor. Soluția? Să nu mai ardem cărbunele ca acum 4000 de ani. Să utilizăm tehnologii moderne, gazeificare, purificare gaz în cameră închisă în jet de plasmă, WOW clean, etc.

Acum cca două săptămâni m-am deplaat în Valea Jiului, la Univ. Petroșani unde am prezentat soluții de valorificare superioară a cărbunelui, de salvare a mineritului și industriei energetice. Am constatat că sunt soluții fezabile. Trebuie doar implicare, voturi și decizie politică!

Marșul disperării poate fi un excelent prilej de, cum se spune acum, restartare a economiei României!

Eu sunt alături de acest Marș.

PS. Într-un alt spațiu, un distins coleg europeic a calificat ca fiind neavenită implicarea mea în acest, cum spune domnia sa "conflict minor" Mi se sparie gându, vorba cronicarului, în fața unei astfel de percepții!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-04-17 19:22:20
         
 
  După mine, este un eveniment cu adevărat istoric acest marș.

Din păcate, televiziunile au avut alte priorități! Dintre care înmormântarea lui Fane Spoitoru, cu megacoroanele, megacortegiul și megamanelele mortuare a umplut ecranele.

Cu pasivitatea noastră industria României a fost distrusă! Apoi televiziunile fac niște reportaje excepționale. Cam cum, se spune, fac moldovencile parastasuri. Despre ruinele rămase. Lamentatio artistice de ținută! dar acum? Acum se ocupă de subiecte minore, can-can-uri, personaje de mâna a doua, interlopi și altele.

Minerii și energiticienii protestează. Trag un semnal de alarmă. Pentru că "băieții deștepți" au pus ochii și pe industria energetică. Și, cu toate că la Rovinari - Motru tona de cărbune costă 50 de lei România importă cărbule cu vreo 430 lei pe tonă. Și apoi se observă lipsa de eficiență a unor unități.

Minerii și energeticienii au organizat acest marș de protest cu scopul de a trezi guvernanții și - de ce nu? - poporul. Un fel de Marș al lui Tudor peste timp. Mă așteptam să li se adauge și alții. Mulți alții. Poate o vor face mâine. Am înțeles că la ora 7 vor pleca din Chitila spre Guvern. Și poate bucureștenii vor conștientiza importanța Marșului disperării și li se vor alătura.

Este vorba de mentalitate, de anvergură, de viziune. Am scris într-un alt spațiu "Greu cu mentalitatea. Am văzut protestele unor funcționari de la mediu. În cel mai pur stil al supușeniei cereau "salarii decente"! De ce oare nu vor fi avut viziunea și anvergura să ceară "salarii europene" îmi este greu de înțeles în afara nefericitei spuneri "capul plecat sabia nu-l taie" Da, este posibil ca salariile și pensiile românilor să se alinieze la cele europene."

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-04-17 19:09:16
         
 
  Emanuel Cristescu - Marșul disperării
Să închizi o mină și să disponibilizezi mineri o poate face oricine. Și un analfabet poate da o astfel de dispoziție!
http://elenatomaxxl.blogspot.ro/2016/04/emanuel-cristescu-marsul-disperarii.html
 
Postat de catre Elena Toma la data de 2016-04-14 17:43:56
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE