FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
La mulți ani!
Text postat de Emanuel Cristescu
La mulți ani tuturor!

În aceste complicate vremuri, când perspective sumbre se abat asupra lumii și țării noastre, iată, un grup de pasionați accesează zilnic Europeea. Un site literar în care conceptul de ecoliteratură*, cu toate piedicile, acuzele și chiar idiosincrasiile, se încăpățânează să reziste. Prin urmare, în valul de decadență, promiscuizare și vulgarizare a limbajului care a luat proporții inimaginabile, cca. 100-200 de vizitatori unici pe zi, utilizează, cel puțin aici, limbajul fără vulgarități. Sigur, mai scapă câte o perlă, nimeni nu este perfect, dar pe ansamblu, limbajul nu coboară sub standardul care, aici, pe pagina bleu s-a impus.

Și se scriu și se publică aici texte valoroase. Fie și dacă mă voi referi la textele și autorii care apar astăzi în prima pagină, se poate observa că sunt 20 de autori și 50 de texte. 20 de autori. Adică de persoane care au problemele lor, care trăiesc într-un spațiu mediatic destul de interesant și agresiv și care le poate capta atenția și timpul. Și cu toate acesrea 20 de persoane, nesilite de nimeni, accesează Europeea și publică aici gânduri, idei, expresii atitudinale, emoții, pe ansamblu trăiri proprii. Nu-i puțin. Au fost vremuri când erau și mai mulți și, poate, în viitor vor mai veni și alții.

Dintre cele 50 de texte, în variate forme stilistice, cu o oarecare toleranță, se pot selecta opt care să reziste criticii. Iată-le mai jos, în ordinea alfabetică a autorilor. Selectate după gusturile mele, evident, subiective. Sper să nu supere pe nimeni. Ba, chiar să-i ambiționeze și pe alții pentru a scrie lucrări valoroase.
1. Corneliu Traian Atanasiu Hai să ne erijăm (chiar dacă ne critică)
2. Dumitru Cioacă ultimatum și autoepigramă
3. Angi Cristea Postulat de gradul zero
4. Maria Mihaela Hurray sunt o păpușă de lemn
5. Vasile Hurmuzache Și apa curge românește
6. nastia muresan curte interioara cu porumberi
7. Sanda Nicucie și vine iarna peste noi
8. Kosta Vianu Politică și moarte


Cu privire la audiență, desigur, nu putem fi mulțumiți. Îmi asum cea mai mare parte a responsabilității pentru această situație.
Pentru ziua de ieri 29 decembrie 2015 distribuția procentuală a accesărilor Europeea se prezintă ca mai jos. Se observă că majoritatea accesărilor provine din România. Însă, cum se vede sunt, probabil români care locuiesc în alte țări și care accesează Europeea.

Romania 76.09%
S.U.A. 11.96%
Italia 2.17%
Germania 2.17%
Grecia 1.09%
R. Moldova 1.09%
Franta 1.09%
Canada 1.09%
Austria 1.09%
Proxy Anonim 1.09%
Marea Britanie 1.09%


* Concepul „ecoliteratur㔠se referă la o parte a literaturii, înțeleasă ca artă simbolică a scrisului, în care nu se admit cuvinte licențioase, obscene, pornografice și altele similare. Definirea conceptului și necesitatea acestuia pornesc de la constatarea evidentă că, taxonomic vorbind, sunt necesare concepte care să definească detaliat, orice are o anumită legitimitate ontologică, și poate fi diferențiat de altceva. Așadar „ecoliteratura” se diferențiază de „literatur㔠în sens larg, prin aceea că nu acceptă vulgarizarea și promiscuizarea limbajului, fără să existe niciun fel de constrângere ori restricție în ceea ce privește fondul abordărilor literare. Ecoliteratura nu neagă niciun fel de literatură ori artă, în sensul cel mai general, ci se revendică a fi un spațiu literar de nișă în care, cu talent, se poate spune orice, fără a fi necesară utilizarea cuvintelor indecente, licențioase. Aceasta nu înseamnă câtuși de puțin c㠄violența organizată pentru un discurs banal”, definiție dată de Roman Jacobson literaturii, ar fi inoperantă în acest domeniu. Atâta c㠄violența” artistică ori de limbaj se bazează pe „violența” ideilor și nu pe violența și sonoritatea cuvintelor pe care simțul comun le denumesc a fi necuviincioase.
Referințe
ecoliteratura
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Bănuiesc, Guță e și mai și.

Nu mă laud. Constat.Sunt importante și vizualizările dar pentru specificul acestui site valoarea este dată de alte criterii. Pour les connaisseurs...
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-01-02 23:15:43
         
 
  Va tot laudati cu numarul de vizualizari. Spre exemplu, Florin Radulescu are pe FB la o singura poezie, in numai jumatate de ora, mai multe vizualizari decat toata Europeea intr-o saptamana.

 
Postat de catre Eu Sunt Corina la data de 2016-01-02 23:00:10
         
 
  Cred că Europeea este de fapt un accident în jurul căruia fabulați mereu triumf(l)ător. Vă încurajez și eu cu îndemnurile care vi se potrivesc:

Onoare muncii literare!
Luptăm pentru pace!

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2016-01-02 07:27:16
         
 
  Cu cât cineva stă mai mult cu fața la trecut, cu atât mai mult stă, de fapt, cu spatele la viitor!

Acuma unora le stau sarmalele ori jumările în gât. Ori alte bunătăți. Sau "bunătățuri" cum se chinuie cineva să tot îmbogățească vocabularul.

De ce oare, domnule Corneliu Traian Atanasiu, domniei voastre îi tot stă, în gât, de atâția amar de ani Europeea? De când e lumea și pământul, s-au întâmplat și se întâmplă accidente. Ați văzut, chiar în noaptea de Anul Nou, un incendiu într-un oraș în care ultimele tehnologii și imensele sume de bani investite nu ar fi trebuit să facă posibil un astfel de incendiu. Și totuși a fost? Acuma se poate compara un site literar cu o asemenea situație?

A fost un accident pe Europeea. Fie și premeditat. Ce era să fac? Să-l fi dat în judecată pe acel inconștient și poate ticălos Cârlea. M-a sunat, și-a cerut scuze. Mi-a spus că nu a fost cu intenție. Că pur și simplu a încercat să plaseze acel mesaj prin care voia să mă oblige să restructurez site-ul. Am pus în balanță. Și am considerat că nu merita să mă pun la mintea lui. Știu, au fost pagube. Eu însumi am avut pagube. Acuma cât veți trăi îmi veți reproșa acea nefericită întâmplare? Fie ea și premeditată? Oare nu putem reconstrui? Oare nu putem uita? Că, din păcate, pentru acest tip de "indigestie" nu există triferment sau colebil!

La mulți ani domnule CTA, noroc, sănătate și toate bune. Iar dacă Europeea și eu vă stăm în gât, ignorați-ne. Că doar nu sunteți mazochist.

La mulți ani tuturor userilor europeici. Și celor care publică și celor care doar citesc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2016-01-01 06:56:26
         
 
  Presupun că textul dv., domnule EC, e un fel de editorial elogios. Încerc să aduc aminte celor care n-au trăit vremurile la fel de glorioase de altă dată.
Linkul de mai jos îi aduce înapoi cu vreo 8 ani cînd după un crah de pomină foloseați aceeași ditirambi.



Sînt interesante și comentariile.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2015-12-31 17:01:26
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "ideea de a tine si cu marele" Maidanez ați vrut să spuneți?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2015-12-31 07:54:23
         
 
  Iaca polimultiprofesionalismul în acțiune. Iese la iveală și analistul politic! La mulți ani domnule CTA!

PS. Important este să sublimezi eșecul.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2015-12-31 07:51:07
         
 
  "desi topicul de mai sus mi se pare poezie"

Sunteți un adevărat lector. Relaționați creativ cu textul poetic.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2015-12-31 07:45:59
         
 
  "În ciuda șirului de eșecuri cumulate de cînd vă mărturisiți pe aici, sînt sigur că sînteți cum nu se poate mai potrivit pentru politică românească."
(CTA)

Domnul profesor Cristescu cel mai potrivit pentru politica romaneasca?!...
Cand toti stim ca profesorul este un adevarat daramator de idoli? Pai cum a tinut cu Crin Antonescu cum corifeul liberal s-a prabusit ca un adevarat castel de carti rau masluite, iar cand a tinut cu Victor Ponta, micul Titulescu, de frica profesorului a ales calea spre mititica. Eu ma rog la Dumnezeu sa nu-i vina cumva ideea de a tine si cu marele Traian Basescu.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2015-12-30 22:32:17
         
 
  În ciuda șirului de eșecuri cumulate de cînd vă mărturisiți pe aici, sînt sigur că sînteți cum nu se poate mai potrivit pentru politică românească.



 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2015-12-30 22:16:46
         
 
  desi topicul de mai sus mi se pare poezie pura (pe undeva, tocmai d-aia), dumneavoastra si lu' coana mare Europeea, deopotriva, eu unul va spun "La multi ani"! stima!  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2015-12-30 18:33:37
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE