FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Clipa când se prind fluturi
Text postat de Elena Stefan
Iubea fluturii. Îi știa pe de rost. Știa că fluturii sunt gânduri care iau forma zborului. Îi plăcea să prindă fluturi. Și să le dea drumul. Era așa, un fel de ritual. Ca al pescarilor care se pupă cu peștele prins și apoi îi dau drumul în apă. Prindea fluturi. Îi ademenea cu un fel de amăgire numai de el știută. Și fluturii veneau și i se așezau în palmă. Îi privea. Îi admira. Parcă extrăgea din ei esențe. Le spunea tuturor că fluturii sunt de fapt un fel de sfere mai speciale sau bucăți de sfere ale căror forme erau date de lungimea, conturul și vibrațiile aripilor. Învățase și pe alții să prindă fluturi. Să le simtă fragilitatea, efemeritatea și în același timp eternitatea. Mamuții, spunea el, au dispărut. Fragilii fluturi nu. Și nu vor dispărea niciodată. Adeseori se contopea cu zborul câte unui fluture. Și străbătea sensuri , sfere și spații. Și mulți l-au înțeles, l-au urmat și, poate, au crezut în fluturii lui.

Prima piatră nu l-a atins. I-a trecut pe lângă tâmplă. Cu un fel de șuierat a căzut la câțiva pași de locul unde se afla. Îngropat în pământ până la brâu. O piatră ca orice piatră. Cu rotunjimi șlefuite de treceea timpului. Lățită și ovalizată. A privit-o cu ochii căzuți. Fără să vrea și-a amintit cum „făcea” broaște cu pitricele lățite. Pe care le arunca paralel cu suprafața apei. Piatra atigea apa, apoi, parcă reflectându-se de luciul apei sărea și făcea o ușoară boltă. Și iar atingea apa și iar făcea o boltă. După care, din nou, atingea apa și făcea o nouă boltă. Bolțile erau din ce în ce mai mici. Și, în final, piatra își întrerupea parcursul și cădea la fundul apei. După ce părea că încearcă să zboare. Să se desprindă de apă. Să decoleze. Să zboare. Un fel de vis al pietrei. Al broaștei. Numărul de bolți reprezenta numărul de „broaște” făcute…Broaște fluturi. Broaște care încercau zborul. Încercau să-și depășească o dată, măcar o dată, condiția.

Fu scos din reverie de lovitura celei de-a doua pietre. Îl nimerise. Din plin. În obraz. O durere ascuțită îi străbătu tot corpul. Sângele colorase piatra care căzu lângă el. Pe o parte. Un sânge reavăn de un roșu aprins.O arsură îi deveni întreg obrazul. Parcă un fier roșu se lipise de el și începea să sfârîie…Un imens fluture roșu se desprinse de obraz și luase proporții cosmice. Aripile sale acopereau orizontul. Soarele. Cerul…

Și pentru ce? Pentru că îi ajutase pe oamenii aceia, care, acum, aruncau cu pietre în el, să prindă fluturi….

O nouă piatră și-a atins din nou ținta. Și încă una. O mulțime de pietre îl loveau din toate părțile. Nu mai simțea nimic. I se părea că se desprinsese sau chiar se desprinsese de mormanul de pietre care acoperea din ce în ce mai mult mogâldeața care fusese. Era undeva deasupra. Era un fluture mare, imens, cosmic. Plutea. I se părea că din orbitele sale țâșnesc ochi. Mulți ochi. Câte unul pentru fiecare dintre aceia care continuau să arunce cu pietre. Și ochiul se lipea și apoi înconjura cu totul pe ficare aruncător de pietre. Un ciorchine imens de ochi se formase sub ochii lui. Din ochii lui. Și apoi fluturii. Fluturi uriași. Din fiecare ochi ieșea câte un fluture. Fluturii pe care el îi ajutase să-i prindă. Să-i vadă, să-i iubească, să-i înțeleagă. O lume de fluturi. Albi, roșii sidefii, străvezii… Culori de nedescris. Fluturi. Roiuri de fluturi…

Deschise ochii. Simți transpirația rece de pe șira spinării. Nu reușea să înțeleagă! Era adevărat? Nu era adevărat? Era întreg? Unde sunt pietrele? Grămada de pietre deasupra căreia plutea? Nici urmă de pietre. Nici urmă de sânge. Nici urmă de fluturi. Trase aer în peiept. Încet. Cu frică parcă. O teamă imensă îl paraliza. Dacă acum visează? Dacă plutește și visează?

Și apoi clipa. Clipa aceea când începea să prindă fluturi…
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  p-alea le prinde baba rada căbuleasa, cu șurupfelnița...

 
Postat de catre adrian mihai la data de 2013-12-05 10:40:38
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  eu cred că prindea posturi străine!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-12-05 09:33:11
         
 
  V-ați scris. Textul e bun. Arată evoluția de la superbia suficienței la victimizarea liricoidă a unei presupuse inocențe. Mai aveți pînă la a scrie ca judecătorul penitent.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2013-12-04 16:20:05
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE