FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu


Numãrul 50, din februarie 2006, al revistei Oglinda literarã gãzduieºte la pagina 1711 un grupaj de poeme ale Alinei Livia Lazãr. Pe acest site ea este cunoscutã drept Lia Tudoran.

Oricum ai face selecþia, poemele Alinei au amprenta nedezminþitã a unei vitalitãþi debordante. Subiectul care se manifestã în ele este viaþa în sine, viaþa cu genunchii zdreliþi, viaþa care suferã penitenþa camerei de hotel, viaþa tocatã mãrunt, rîºnitã, viaþa care irumpe aparent fãrã þinta unor mituri cãlãuzitoare. Viaþa care rãtãceºte uitînd de Ithaca. Dar ºtiind uneori sã celebreze o oazã nesperatã ivitã miraculos în pustiul vieþii. O insulã þîºnitã vulcanic din adîncurile unui ocean de simþire, o insulã însinguratã pe care fluturã zdrenþuit drapelul poeziei.

Alina îºi îmblînzeºte întîmplãrile vieþii doar pentru a le înjuga/conjuga la travaliul scrierii poemului:

o cohortã de istorii concureazã la
scrierea acestui poem

eu blînd sfîrtecata, mama lor, le pun
cãpãstrul în gurã
le domesticesc le dau pîine ºi apã
ºi aºtept sã adoarmã

e important sã scrii cînd istoriile
tale dorm

Poeziile publicate sînt: în loc de perfuzii, cu rujul pe oglindã, sã-þi fac din prozã o poezie, nu plînge nausicaa, prizonier aplecat peste blid. Ele pot fi gãsite la http://www.agonia.ro/index.php/author/12334/index.html, dar sînt sigur cã autoarea le va posta cît de curînd ºi aici.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Corneliu,

Multumesc mult pentru sustinere si cuvant. A fost o surpriza placuta sa citesc scrirea aceasta, dar m-am simtit mica-mica... Nu stiu de ce :) Si, da... Daniel D. Marin a avut initiativa de a publica poeziile in Oglinda Literara, el le-a ales, el le-a aranjat :) Multumesc, Daniel.

Si Ina, iti raspund catre finalul mesajului ca sa stii ca m-a surprins:) Asta pentru ca nu mi-ai mai lasat cu semnatura nici o dovada de trecere prin lumea mea. M-am bucurat sa aflu ca faci acest lucru in taina :) Adevarul este ca si eu fac la fel, cu scrierile tale. Si zambesc de multe ori. Stii tu de ce. Din pricina vietii din ele.

prietenesc si cu prea simple cuvinte,
li
 
Postat de catre Lia Tudoran la data de 2006-02-18 16:24:21
         
 
  O felicit si eu pe Alina Livia Lazar, e foarte talentata (altfel nici n-ar fi avut ce cauta pe acea pagina). E prima poeta pe care am descoperit-o (doar) virtual, prima oara citind "nu plange nausicaa" (m-a cucerit!!, i-am facut o "declaratie de dragoste" - titlul comentariului meu de atunci :)

PS: In Bucuresti revista poate fi gasita si la Muzeul Literaturii. Poate o mai cititi; in nr. din martie rubrica "niste tineri.ro" va gazdui o alta poeta de asemenea foarte draga si la fel de cunoscuta pe site :)
 
Postat de catre daniel d marin la data de 2006-02-18 10:44:08
         
 
  Intr-adevar, Corneliu, Li cea sugubeata e precum argintul viu:).
Deosebit de talentata, pe mine ma lasa mereu cu gura cascata felul in care, reuseste sa faca din cuvinte cum si ce vrea ea, desfiintand si reinventand lumea dupa bunul ei plac:).
Mi-e tare draga, ma bucur sa aflu ca isi creste aripi, o felicit urandu-i sa nu se opreasca niciodata. Frumos gestul tau!
Drag!
 
Postat de catre Ina Cirlan la data de 2006-02-17 20:10:34
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE