FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Răul, dat ori opțiune?
Text postat de Emanuel Cristescu
Valoarea unui om nu constă în a nu face rău. Ci în a a avea posibilitatea să facă rău și a nu face. Mulți nu fac rău pentru că nu pot. Nu din principii morale.

Iată domnule Peia de ce vi se invalidează comentariile. V-am validat comentariul de sub textul domniei voastre (unde ați închis comentariile) pentru ca oricine să poată vedea ce insanități comiteți. Și apoi vă plângeți că vă sunt șterse comentariile.

Acesta sunteți. Un inadaptat social care vă puneți mâinile în șolduri și încercați să jigniți. Dar ce spuneți dumneavoastră acolo este un adevărat bumerang.

Succes. Și, poate, Europeea nu o fi având miere dar măcar struguri are. Acri, evident, în concepția dumneavoastră.

Și, de final, pun un pariu: vă veți întoarce. Și dumneavoastră știți de ce. Cum, nu știți? Ați invocat chiar în comentariu mediul care vă este apropiat! Adică proxim!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  rechesan asta e ca basescu. Isi da demisia de o suta de ori si se razgandeste de o suta unu...
 
Postat de catre General Motors la data de 2013-11-08 23:40:01
         
 
  "stimate proprietar de sait prezumtiv literar, mă faceți să rîd" (gheorghe rechespan adresandu-i-se d-lui Corbu)

Pai si ce cauta un monstru sacru ca mataluta pe un prezumtiv site literar? Mergi pe Arici Pogonici!

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-11-08 23:37:35
         
 
  cu intarziere, fiindca nu te mai vazusem pe-aici - la multi ani, nea Mitica!

p.s. sper ca nu l-ai strans prea tare :(
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-10-30 19:01:00
         
 
  "mărite Corb! gheorghiță, de-a greșit
jurăm, greșit-a din iubire,
iubitu-ne-a de-a valma, p'un ne-a prins,
c-a fost cu da, c-a fost cu-mpotrivire"
(Radu Stefanescu)

cand m-a luat cu "te iubesc"
eu de Gheorghe nu m-am plans,
ci, ca sa-l calmez, l-am strans
de brelocu-mparatesc.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-10-30 01:18:57
         
 
  ok

mărite Corb! gheorghiță, de-a greșit
jurăm, greșit-a din iubire,
iubitu-ne-a de-a valma, p'un ne-a prins,
c-a fost cu da, c-a fost cu-mpotrivire

nedreaptă, dar, scurtarea lui de cap,
îl iartă deci - tot nu căzurăm grei,
mai sexy e pășunea cu un lup
chiar boșorog, decât conclav de miei

acu, realitatea-i că și noi
din când în când făcurăm pe nebunii
când capră dânsul ne-ndemna a sta,
punând accent pe rolul educațiunii,

ne văicăream aiurea că-i satrap,
revendicând poziția de țap;
ne-am ofilit de când plecă-n surghiun.
te-ndură, pls, adu-ni-l iar la Sân.

.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-10-29 20:42:07
         
 
  p.s. nu ma bucura plecarea pacatosului, chiar ma intristeaza; orice plecare e o moarte; ci indreptarea lui, am mai scris-o, vreti s-o repet? vreti s-o versific? R.S.

oh, da... hai, vreau s-o vad in versuri. o forma fixa, te rog.
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2013-10-29 16:18:45
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  domnule Cristescu, in primul rand va reamintesc ca nu ma cheama "Fanele", ci "raDulea", sau "caBulea", sau "baba Rada", sau etc, care sunt marci inregistrate, asta, ca sa updatam niste raporturi...
acu, sa va raspund. daca aveti curiozitatea sa dati click pe numele meu, veti vedea, in afara sonetelor, zero texte. de comentat, mai comentez, dupa cum se vede, ieri am contribuit chiar cu 2 versiuni (una tehno si una in metru antic) sub doua din rondelurile d-lui Grigoras. in ce priveste declinarea ofertei, eu cred ca amandoi, fiecare in felul sau, a ratat o afacere; in ce priveste semnalarea evenimentului, cand va fi sa fie, va multumesc anticipat...

p.s. nu ma bucura plecarea pacatosului, chiar ma intristeaza; orice plecare e o moarte; ci indreptarea lui, am mai scris-o, vreti s-o repet? vreti s-o versific? de altfel, ascultati la mine, nimeni nu pleaca... toti se repliaza :)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-10-28 16:14:31
         
 
  Dar de ce, domnule Fănele, numai în cazul acesta ascultați rugămintea distinsului Grămătic? Vă bucură plecarea lui? Și o vreți săvârșită cât mai repede?

Lăsați candela acolo. Poate vedea mai bine calea pe care să o ia.

PS. da parcă și domnia voastră ziceați că sunteți într-un fel de grevă. Adică fără texte. Doar comentarii. V-ați mai gândit.

PS2. Că mi-am adus aminte. Într-un recent text, având comentariile închise-am vrut să scriu ceva imediat dar n-am avut voie-spuneați că veți debuta print, am dedus eu. Succes și felicitări. Și regeret că atunci când v-am făcut oferta eu ați declinat-o. Parcă pentru niște exemplare în plus pentru autor. Încă o dată mult succes. Europeea va semnala evenimentul!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-28 15:53:09
         
 
  d-le Cristescu, vad ca, impotriva dorintei clar exprimate de autor, ati pus steluta la loc ("domnul Cristescu, vezi bine, nu a citit atent N.A. de sub ultima gogomănie evropiecă ce-am comis-o, fi culant, simpatic, șterge "tinicheaua" atîrnată!"); eu unul nu mai indraznesc, mi-e teama ca iar il sterge, si iar il reposteaza. poate maine.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-10-28 15:39:33
         
 
  "multe ar trebui să se schimbe în schit ca să mă-ntorn spășit!"

Păi și eu mi-aș dori multe schimbări. Da iacătă, cum spuneam mai ieri e mai ușor să mă schimb eu decât lumea. Acel eu este generic. Citiți-l și pentru dumneavoastră!

Nu de idei de schimbare duc eu lipsă ci de mijloace.

Și nu, nu vreau să vă întoarceți spășit. Nu am asemenea vanități. Vreau să vă întoarceți doar ca prieten al Europeii. Așa cum este ea. Cu bune, cu rele!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-28 15:32:16
         
 
  zau asa, gheorghita, ca bine zice bossu, de ce sa pleci? serios, un razboinic adevarat nu abandoneaza niciodata lupta. pai, ce sa facea sarmana Romanie daca Mihai ii zicea lui Sinan Pasa la Calugareni "auzi, bre, eu am 10 mii de soldati, si nici aia toti ai mei, pe care sa ma pot baza, ca mai sunt si din judetele Harghita si Covasna, iar matale de vreo 10 ori pe-atat, nu e corect, eu plec la mama"? zau asa, nu e mai bine sa stai colea linistit, si sa-ti atragi dusmanu-n smarcuri, in paduri, si sa-i dai la cap, inteligent, cu artileria de pe deal? zic si io.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-10-28 15:29:36
         
 
  am impresia, domnule Emanuel Cristescu, cu tot respectul formal, că n-ați înțeles clar nici sensul plecării nici încrîncenarea care m-a făcut să mai zăbovesc.
de "iarna vrajbei" și animozități nu cred că e cazul să mai flecărim, multe ar trebui să se schimbe în schit ca să mă-ntorn spășit!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-10-28 15:24:12
         
 
  "frate, pleci sau ramai?"

Domnule "Fănele" după spusa domnului Grămătic, o fi reglementar să băgați bățul prin gard? Vreți să se sesizeze pavăza curățeniei lavrei? Și apoi să veniți și dumneavoastră cu nemulțumiri, reclamații, reproșuri, acuze, imputări și toate cele?

Acuma cinstit, la ce v-ar folosi să plece omul în pribegie prin cine știe ce coclauri? Ca să tăiem mai pe la iarnă vițelul cel gras? Nu știți că este criză? Și când s-o întoarce Ion Gură de Oțel ce să mai tăiem?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-28 15:23:48
         
 
  "și ce-ați cîștiga din acel șantaj?"

Un text, o despărțire pe cinste, (poate chiar cu lăutari!) și i-ați face în sâc lui Scutaru! Că, respectând regulamentul, nu ar avea ce să vă facă. Și ar privi mirat și neputincios cum vă faceți mendrele în Europeea spunând "Adio dar râmân cu tine, mândră și frumoasă Europeea"! Și, dacă există unu, avem tot dreptul să spunem că există doi, trei și așa mai departe. Și-am încălecat pe-o șa și-am renăscut-o pe ea! Adică pe Europeea!

Ei, domnule Grămătic, acu, înaintea hulpavei ierni, să plecați în pribegie? Mai ostoiți-vă gândul pizmaș și lăsați să iasă colțul ierbii ș-apoi om mai vide! Și faceți astfel încât pavăza neclintită a curățeniei lavrei să nu aibă ce munci!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-28 15:14:59
         
 
  fane, să lăsăm lacrimile de-aligator, ne-om mai vedea, nu pe la evenimente ci cînd vor reînvia blogurile ori alte forme de pierdut vremea. te-aș ruga, așa de final o singură chestie, un fleac birocratic: domnul Cristescu, vezi bine, nu a citit atent N.A. de sub ultima gogomănie evropiecă ce-am comis-o, fi culant, simpatic, șterge "tinicheaua" atîrnată!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-10-28 15:02:50
         
 
  gheorghita, eu unul n-as vrea sa pleci, departe de mine gandul asta, fireste, imi pare mult mai inteleapta pedepsirea pacatosului decat alungarea lui; un lucru totusi nu pricep in ruptul capului, frate, pleci sau ramai? ca doar in subsolul asta te dadusi plecat definitiv de vreo 3 ori, iar in editorial, vazui adineauri, scarbit de tot si de toate, de vreo patru, nu mai pun la socoteala retragerile de sezon din toamna asta si din ultimii ani, care trecura binisor de 20-30

altfel, cu simpatie si omeneasca intelegere...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-10-28 14:57:13
         
 
  și ce-ați cîștiga din acel șantaj? cred că am fost clar, chiar dacă scutelnicu scuturel, pavăză neclintită a cenzurii europeice e la post și-i mandatat să dea cu radiera peste orice spun, îs sastisit de atîta tevatură și "ecoliteratură" deși, mărturisesc ma că v-aș face pe plac doar așa-n glumă să sughițe fănică r. care-i tare enervat că nu părăsesc mitocul.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-10-28 13:45:28
         
 
  Străluce și guvernează lumea europeică exact ca bătrânul Jupiter.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2013-10-28 09:45:55
         
 
  Aș putea încerca și eu un mic șantaj: scrieți un ultim text. Și vă spun. Unul de adio. Dar fără lacrimi, fără păreri de rău. Unul dur. Ca pentru bărbați. O tranzitivare a tuturor ofenselor pe care mi le-ați adus. O chintesență a lor! Eu neaducându-vă niciuna. Mai mult, apreciindu-vă, pe drept, este adevărat, creațiile!

N-o voi face dar nici nu vă pot spune cine este. Însă vă dau cuvântul meu de onoare că nu este Domnul Alensis de Nobilis. Este un personaj care, văd, tace și face. Iar Europeea este mult mai frecventabilă.

Și îmi doresc să devină un site reprezentativ.

Buuun! Și acum că v-ați descărcat și v-ați convins că nu este cine credeați dumneavoastră nu vreți să vă dați o șansă? Adică în loc să fiți ostil Europeii să-i deveniți un prieten? Acum sau când vă veți întoarce. Eu nu-mi schimb deloc părerea despre textele dumneavoastră. Și despre potențialitățile dumneavoastră. Recent chiar vă provocasem și eram în așteptare.

Mă delimitez de dumneavoastră acolo unde, în fiecare comentariu, mă acuzați de ceva, îmi reproșați ceva, aveți ceva cu care, voit, vreți să mă ostilizați. Chiar dacă până acum nu ați reușit, mă gândesc, nu-i timpul trecut! Nu-i așa?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-28 09:26:41
         
 
  nțțț...și-n definitiv cui prodest!? o ultimă și neostilă curiozitate, domnule Corbu, cred că merit, după atîta vînzoleală și texte lăsate arhivei europeice, un răspuns, așa de adio și n-am cuvinte:
l-ați angajat pe cornel bălosu, aka alensis de nobilis editor pe europeea?
un simplu NU sau DA sunt suficiente.mulțumesc!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-10-28 09:08:13
         
 
  Q E D  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-28 08:59:24
         
 
  domnule proprietar, de sait onest literar, ostilitatea mea nu are decît aroma unor polemici pe texte, replici și comentarii, iar dialogul în linii drepte și logice a uzat de un limbaj civilizat. dacă pretindeți că atacul la persoană a snobilisului e comparabil cu ceea ce v-am adresat eu atunci sunt lămurit definitiv: vă asociați mizeriei sale, îi argumentați intoleranța și în concluzie girați mesajul său. făcînd probabil parte din categoria celor care sunt intransigenți cu adversarii, tolerant cu slugile, chiar atunci cînd fac lucruri imunde, probabil că nu veți regreta faptul că vă părăsesc coșmelia. machiavelismul dumneavoatră spoit în bleu a triumfat!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-10-28 08:44:04
         
 
  Er.

"nu vă voi putea percepe altfel decât ostil."
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-27 11:12:19
         
 
  "unde vedeți dumneavoastră injuriile în explicația mea?"

Îmi este greu, domnule Recheșan, să constat că, din context, măcar, nu v-ați dat seama că acel comentariu nu vă era adresat. Dar, că tot mă gratulați cu o nouă competență, pe care nu o am, probabil veți fi comis un "act ratat" freudian, vorbind.

În rest, ce să răspund la "prezumtiv literar"? Prezumtiv onest? N-ar fi departe de adevăr dar nu-mi permit!

Dacă doriți să mă ostilizați, cu siguranță, și toleranța mea are niște limite și, mai mult ca sigur, veți reuși.

Chestiunea din editorial, în care dumneavoastră mă jigniți și eu vă tolerez, n-ar putea oare fi simetrizată? Ia tolerați-l și dumneavoastră pe de Nobilis. Mai ales că, în multe dintre cele ce spune, are dreptate.

PS. Până nu veți înceta să mai fiți ostil Europeii și mie, până nu veți înceta cu acuzele, jignirile și toate cele pe care le utilizați cu excesivă și nemotivată osârdie, nu vă voi putea percepe astfel decât ostil. Și, dacă nu ați aflat, ostilitatea nu naște afecțiune.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-27 11:04:46
         
 
  ”miștocăreala agresivă a lui r.ș.” q.e.d.
îți pică greu mustul, pastrama, barde? ia un carbocif din cenușa ludmiliană și ți se limpezesc toate tălmăcirile, pardon, propensiunile spre cleveteală!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-10-26 16:10:58
         
 
  "vă anunț că renunț la colaborarea cu școala ecoliterară în condițiile în care, în ciuda sloganurilor lansate periodic, mi se taie dreptul la replică!" (gh. rech)

dar treci odată la fapte, gheorghe, pedepsește-ne! știi bine că doar trecerea prin purgatoriul acțiunii limpezește mintea, aduce pacea sufletului și alungă demonii, știi bine...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2013-10-26 15:48:19
         
 
  stimate proprietar de sait prezumtiv literar, mă faceți să rîd în pofida seriozității subiectului, mai nou vă erijați și-n psihoterapeut, cumva sau e doar un gest umanitar adresat aiurea? unde vedeți dumneavoastră injuriile în explicația mea? se compară ceea ce am scris aici cu ”spumele” lui de nobilis? cu miștocăreala agresivă a lui r.ș. cu calomniile și amenințările lui olaru? dimensionați-vă animozitatea, deși e inutil, vă anunț că renunț la colaborarea cu școala ecoliterară în condițiile în care, în ciuda sloganurilor lansate periodic, mi se taie dreptul la replică! este evident că nici nu aveți nevoie de colaboratori e suficientă pavăza editorială, contribuția substanțială a membrilor actuali(mă-ntreb cîți vor mai posta constant, 7-8, poate 15 în condiții excepționale cînd mocnește cîte un coflict pueril, fără implicații literare)și vă rog, renunțați la schematismele sofistice și echilibristica pe lîngă subiect. mă mir că nu ați scos din mînecă cartea cu șantajul, ca ultim argument și invocarea argumentului ”intră cine vrea, rămîne cine poate!”
oricum toată explicația va fi probabil ștearsă, doar vreți să aplicați drastic regulamentul,numai că vedeți realitatea vă contrazice: atacul snobiliar rînjește în subsolul editorialului dumneavoastră, iar mizeria securisto-olăristă se odihnește în prestigioasa arhivă europeică.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-10-26 14:33:38
         
 
  Agresiune, complexe și suferință. Multă suferință. Extrem de multă suferință.

Evident astfel de comentarii injurioase nu vor mai fi validate. A fost ultimul.

Succes în viață.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-26 13:10:42
         
 
  dle Cristescu, atîta vreme cît chiar sub ultimul editorial prăfuit stă mărturie un acces evident de intransigență și ură bolnavă(cazul alensis de nobilis mi se pare chiar patologic)iar vigilența editorială a bravului scutier scutaru l-a trecut cu vederea nu mă mai puneți, vă rog,pe ”avizier” nu mai faceți trimiteri fiindcă e clar. ori l-ați ”uns” pe nărod drept editor. ori protejați oareșce partispriuri băloase(și de ce n-ați face-o dacă nobilis e scutier și autor flegmos, după exemplul dumneavoastră clonat, vezi trinitatea: hermeneuta în fuste, morga ownerului diplomat plus doi-trei neinspirați catreniști corbieni).
La momentul zero ați desfășurat o mascaradă demnă de comedia del arte, ați dat termene peste termene, ați lăsat șovinismul(tot olaru patriot verde exportat cu tot cu tarele iredentisme peste ocean) calomnia și bălăcăreala să prospere(vezi articolul pată pe obrazul dumneavoastră și-al saitului InfoEuropeea)în numele libertății de exprimare în dauna valorii literare a textelor iar acum, excedat probabil de evidențele țipînd în pagini, dați cu barda-n băncuțele din stal ca să salvați piesa. am încercat să postez texte și să ignor injuriile, dar ecoul e clar: detractorii îs neobosiți, plus că nu mai găsesc fărîmă de emulație aici, iar rețta să fac pe delatorul îmi repugnă. ”am pîrît” o singură dată un editor care făcea pe moralistul ecoliterar strategic, iar pe alte meleaguri își dădea poalele unui libido suspect de concret peste cap. după o parodie de canossa cu ce ne-am(v-ați) ales?
nu mai lungesc șirul argumentele, ar tebui doar să admiteți că adevărul chiar la jumătatea drumului doare și lasă sechele, sper ca nava lavrei bleu să nu eșueze definitv, iar de scoate
ți, în deceniile ce vor veni, o antologie, puteți dispune de textele mele postate aici, după un prealabil acord sau contract.
vă doresc calm și vînt din pupa!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-10-26 10:57:07
         
 
  n-ai ambîț, oratorule cu megafon, dacă nu ești consecvent pînă la capăt și nu permiți și comul ăsta!...
asta, desigur, ca să-ți dovedești tezele matale infailibile, de papă cantemirean!

căci, desigur, te crezi pe podiumul de la cantemir, sau unde dracului predai arta mestecării în gol a cuvintelor? cred că studenții își rîd în barbă de morga ta aristoică. cînd vorbești, ai așa un aer de zepellin cu lopeți, de mai mare rîsul. cum îți ridici tu bărbia sculpturală înspre tării și cu mîna dreaptă galopezi prin spații, ai un aer de senator roman, înfășurat în cearceaful ăla de demnitar, grav bolnav de amoriul de sine. certamente, te crezi vreun augustus, conducînd legiunile de savanți către descoperirea particulei lui dumnezeu, cînd, în realitate, nu faci nici cît o ceapă degerată. dar, de fapt, ce specialitate ai matale, demostene cu megafon? cred că ești inginer de poduri: dai muștele afară din cișmigiu!

ămmmvaaai, noi sunteam dășșștepți, vorbeam dă metodă, dă frumos, dă creațiune, doctrine existențiale, dă muzici simfonice, dă mesuiu kant, răsfoit pe lat și cant – te pui cu omu ăsta, vere, care-i născut în epubretele lu măria și jolitu kiury? păi, cînd respiră mneaului, numai bule electromagnetice, în cîmpa astral, îi izbucnesc din gîtlej!

să vede treaba că insu care ești d-aia a reușit în viață, a ajuns mare palavragiu la facultățili lu birică, fincăci citi, cu creionu pă irtie, cărți de formatare, anume Dale...Carnavalului!

papagal de cantemir, ia uite cum te contrazici elementar, ești repetent la capitolul logică...
zici:
„ Da, lumea se schimbă dar când vrea și când, în urma acumulărilor, poate ea. Nu când vrea oricine și oricând.”

atunci de ce dracului mai militezi în stradă sau înaintezi fel și fel de inițiative de lege? de ce te dai de așa, de ceasul morții? de ce te doare-n freză de bășilă și ai lui? nu că vrei să schimbi țînta asta de lume în care te afli? păi, dacă e să-ți luăm în serios sapiențiile răsuflate, lumea asta se schimbă cînd vrea un țîrcovnic de la școala primară de cantemir? ce cam-te-miri cine-i lasă să producă diplome mai ieftine decît o legătură de pătrunjel?

cît privește sfaturile prețioase, fă ceva cu ele, nene, vîră-le-n anume locuri, că dacă ar fi fost să trăiești în condițiile în care m-am zbătut eu și muuulți alți, ca mine, în viața asta, ai fi un ridicol țîngău, incapabil să-și ducă lingura la gură.

altă prostie...
zici:
„Încrederea, în oameni, încrederea în dumneavoastră, ambiția și înțelegerea modului cum funcționează lumea și viața, vă vor ajuta. „

matale, demostene cu trompetă, ai așa mare încredere în orice prost și în orice javră ordinară? păi, tre să ai că, potrivit cristicei pledoarii pe caremi-o ții, trebuie să ai încredere și să-i iubești pe băsei. de ce nu pledezi pentru aceeași încredere și amor de lume și viață, indiferent cum ar arăta ele?

nene de la cam-te-miri, teorii din astea am mestecat cu duiumul la fel și fel de filozofi și vizionari de trei lulele – că asta-s toți prestidigitatorii ăștia de vorbe înrămate și gonflate – care plutesc în sfere astrale, nu au avut și nu au nici cea mai mică apăsare despre ce înseamnă să fii om de rînd, aflat în cale bombeurilor tuturor neneorociților ăstei lumi. oare marile revoluții ale istoriei, din dragoste și iubire pentru aproapele sau stîrnit? nu pentru că jivina, numită om, se poartă ca o hienă cu aproapele, pe acre, potrivit teoriei matale îngerești, ar trebui să-l strîngă la piept și să-l pupe pe toate părțiel? cunoști matale, filozofule de ocazie, vreun moment, în istoria cunoscută, în care homo să nu devină pentru alt homo un lupus? și ce ne sfătuiești să facem? să-l drăgălim pe lupus, pe jigodia umană, pe amîndoi obrajii și să-l iubim cu marea noastră disponibilitate cristică? vorbești ca popa-n strană, măi, demostene cu trompetă: dai sfaturi și împarți consolări divine, da’ strîngi colive și colaci pentru suflețelul tău sfînt!

„Am dat cândva exemplul unui domn care a eșuat în 200 de meserii.”

ce ridicol ești, tataie, cînd fabulezi în felul ăsta! ce istorioare morale de grădiniță colportezi? ai stat tu să numeri, bob cu bob, meseriile alea, și văzuși că fix 200 erau. a, sau poate că exemplarul ăla supercalificat chiar matale fuși, bre, și, vai dă staua-ți, n-ai fost în stare, dintr-un nomenclator de 200 de preocupări, să înveți niciuna. altfel spus: omul cu 200 de meserii și o mie de nenorociri ești!
da’ lasă, că, finalmente, ai eșuat la facultățili lu birică și anume cantemir, în meseria de moralist cu ziua!

azi, ești liber, nea demostene cam-te-mirean! Cerecetași extemporalele date studențașilor și săriși d ela catedră colea, să ne uimești! să te mai urci oleacă la catedra asta de aici, ca să dai lumii de-un par egzamplu de om greu umplut cu paie.
care ești.

ps: ia să te văz, permiți comul?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-10-26 10:00:19
         
 
  "că te iau în bîză cu bazaconiile tale intertextualiste,"

Dacă m-ar deranja, le-aș șterge pur și simplu. Am mijloacele tehnice necesare. Dar nu o fac. Premeditat. Pentru că mă ajută. Îmi fac servicii. Și aș fi un fraier să le șterg. Pentru că v-aș victimiza. Și, poate, unii naivi, chiar ar zice: "are dreptate Peia ăsta. Iar lui Crisescu îi este frică. De aceea îi ștege criticile!" De asemenea, nu o fac, din amuzamement și compasiune. Și contrapunctic. Nici nu realizați distinse domn cum puneți cărămizi la o și mai corectă valorizare a lor. Pentru că iubitorii muzicii simfonce realizează divinitatea acestei muzici, și mai mult, atunci, când, întâmplător, timpanele le sunt agresate de manele. Ba, cu atât mai mult când cantitatea de filomaneliști crește. Eu v-am făcut disecția metodei "critice" i-am pus în valoare irelevanța și motivațiile. Și mai știu că melanjul, va fi greu de făcut: iubitorii muzicii simfonice nu vor cădea niciodată în păcatul manelisticii. Ca doctrină existențială proprie. Invers, uneori, de multe ori, se poate. Ca armonie fără finalitate dintre inteligență și rațiune. Am numit astfel, kantian, frumosul.

"te simți răzbunat de lătrăii ăștia sau de către alții cam tot de aceeași factură? dai drumul maidanezilor pe străzi, ca să mă muște pe mine de moliciuni și să-ți răcorească ție ficatul înnegrit de oftică?"

Domnule Peia, vă aflați, analogic vorbind, într-o postură onorantă. Bâlbâiala lui Demonstene și complexul dumneavoastră de inferioritate sunt similare. Prin urmare, învățați de la Demonstene care, prin ambiție și exerciții și-a depășit disabilitatea și a ajuns unul dintre cei mai mari oratori ai antichității. Exersați și dumneavoastră. Recent am dat un link spre o importantă operă de conviețuire socială: Dale Carnegie, "Arta de a reuși în viață" Ambiționați-vă. Citiți-o. Niciodată nu-i prea târziu. Citiți-o de mai multe ori. Cu creionul în mână. Și o să vedeți că maxima pe care ați învățat-o ori mă rog v-a fost inoculată, potrivit căreia “Filozofii nu au făcut decât să interpreteze lumea; totul este de a o schimba” (Marx) este o utopie. Da, lumea se schimbă dar când vrea și când, în urma acumulărilor, poate ea. Nu când vrea oricine și oricând. Chiar și lider fiind. Nu mai vorbesc închipuit. Și, citind-o și, mai ales, învățând ceva de acolo, veți vedea că deși nu reușiți ca dumneavoastră să schimbați lumea, orice ați face, lumea totuși, ca prin minune, și pentru dumneavoastră, se va schimba. Și veți scăpa de acest chinuitor complex de inferioritate care vă sufocă și care vă produce atâta suferință. Căci, dacă nu ați știut, aflați acum: agresivitatea dumneavoastră aici își are sursa. Eliminați cauza și scăpați de efect. V-ați transformat viața într-un război cu toată lumea în loc să iubiți lumea și să vă bucurați de fiecare clipă de viață.

Aveți cuvântul meu de onoare, nu am vorbit cu niciun editor mai mult decât ce le-am spus pe site: să aibă grijă să fie respectat regulamentul. Dacă unul singur va spune că eu i-am dat vreo indicație specială în ceea ce vă prtivește (aviz și domnului Recheșan) eu mă retrag de pe Europeea. D-apoi "să ai drumul maidanezilor pe străzi, ca să mă muște pe mine de moliciuni"! Închipuiri. }nchipuiri izvorâte, cum v-am spus dintr-un traumatizant complex de inferioritate. Pe care, sigur, îl veți putea depăși. Și veți scăpa de trauma lui și a probabilelor eșecuri care îl alimentează. Încrederea, în oameni, încrederea în dumneavoastră, ambiția și înțelegerea modului cum funcționează lumea și viața, vă vor ajuta. Am dat cândva exemplul unui domn care a eșuat în 200 de meserii. A avut atâta determinare, motivație, ambiție și încredere în el și nu s-a dat bătut. Alții ar fi fost căzuți. Distruși. Epave. Ei bine el s-a ambiționat. Și pe cât eșecurile se adunau, pe atât încrederea în sine creștea. Și a reușit. În sfârșit a reușt. Și nu într-o meserie oarecare. De felcer, funcționar ori mai știu eu ce. Meserii pe care le-a încercat. Cum v-am mai spus 200. Și în toate a eșuat. A reușit, cum vă spuneam, în a 201. Aceea de Președinte al Statelor Unite ale Americii. Da, despre el este vorba, despre Abraham Lincoln.

Mult succes și reîntoarcere...nu grabnică ci, când doriți. Europeea vă așteaptă. Ca pe fiecare membru al său.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-26 05:13:15
         
 
  Pentru că este posibil să dispară, iată am postat intervențiile civilizate ale distinsului domn Peia.

Da, astfel de texte trebuie invalidate.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-26 02:02:09
         
 
  da!
Text postat de ioan peia


întrucît, în mod repetat mi se șterg comurile, în timp ce trepăduși, precum răDulea, șoricel și trompețică sunt lăsați slobozi, să mă scuipe cum vor, mă retrag din nou. de data asta îmi e clar că se dorește acest lucru.
nu m-aș mai fi obosit să fac acest anunț (care va dispărea la o oră după ce va fi postat... dacă va fi!) dar nu aș vrea să creadă bufonul care dă extemporale, convins că, vai, cultura se rezumă doar la poezică și literaturică, să nu creadă, zic, că m-am spăriet de el. i-am răspuns de vreo șase mii de ori și de șase mii de ori am fost interzis. și-i mai spun idiotului că dacă-și închipuie că un cunoscător de literatură este un simplu memorator de texte, atunci el, șoarece de rumeguș, este echivalentul unui biet papagal cu clopoțel de tinichea-n cioc. și-i mai spun că, în afara a trei poeți de care a auzit el, pe cînd făcea autostopul la toaletă, anume rilke, dante și pazvante, mai sunt sute, de care el nici nu a auzit.
în fapt, a-mi pierde timpul cu un fanfaron sau niște trepăduși, e sub orice standard de respect minimal pe care mi-l pot acorda.
în altă ordine de idei, aici este superevident că se practică partipriul și, ca urmare, rostul meu în zonă a devenit complet inutil.
pa și u, la gară!

ps: auzi, neică, da' papagaliceala aia cu "intră cine vrea și rămÎne cine poate", n-o mai schimbi și tu, că s-a coclit, dracului, de cînd o tot freci p-aci? cred că habar n-ai cine se potrivește sapienției ăsteia ieftioare, că, altfel, n-ai mai folosi-o.
în altă ordine de idei, nu poți să faci ceva cu saitul ăsta? adică un fel de operațiune sanitară, după trasul apei la toaletă?


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!
Comentariile userilor


auzi, meștere cristescu, sau cum te vei fi numind, că nici tu nu mai știi,
chiar mă iei de prost? nu zău, chiar așa? ți se pare că tu ești vreun geniu al manipulărilor, iar eu vreun fraier de duzină? păi, eu nu văd că pe papagalii de rădulescu, florescu și, mai nou, ăsta, pe care l-ai înfiat cu sclipici, cu tot, îi lași să joace tontoroiul pe aici, nu-i atingi nici cu o floare, deși fac fix același lucru pentru care mă tot legi cu dinții la gard pe mine, mie-mi tot iei volumul? de ce? că te iau în bîză cu bazaconiile tale intertextualiste, cu care le-mpuiezi capul studențașilor tăi nevinovați? vii să-mi faci mie morală, tu, care ești un artificiu moral? te simți răzbunat de lătrăii ăștia sau de către alții cam tot de aceeași factură? dai drumul maidanezilor pe străzi, ca să mă muște pe mine de moliciuni și să-ți răcorească ție ficatul înnegrit de oftică?
nene, cred că încă nu te-ai lămurit de faptul că nu sunt un lingău și o juma de ins-părere, care nu cade în genunchi în fața oricărui închipuit!

și ce zici ce să fac? să mă-ntorc? de’ ce crezi că saitul tău de două băncuțe este uns cu miere pe la-ncheieturi?
du-te, vere, și fă-ți rondul, că ți-am mai spus-o, mi se pare: mă doare fix în bumb de joaca ta internautică de pe aici.

mojicii? păi, mojicii din prispa matale nu-i vezi?
iote ce damoletă de stil te mai dai?

Postat de catre ioan peia la data de 2013-10-26 01:19:51
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-26 02:00:39
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE