FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Roșia Montana după războiul cu proiectul ticăloșit!
Text postat de Emanuel Cristescu
Problema fundamentală de acolo este patrimoniul istorico-arheologic identitar. Care nu ar trebui dat nici pentru tot aurul din lume.

Exploatarea de carieră și cu cianuri ar fi un adevărat holocaust pentru patrimoniul nostru istoric.

Să ai o localitate atestată de la 131 și să nu te înfioare și să fii gata să o lași pradă buldozerelor, concasoarelor și cianurii și să te mai și numești "Ministru al culturii" este o grozăvie. Că nu are onoarea să demisioneze este una însă că nu a fost încă demis este de neînțeles.

La mare distanță de aceasta, însă, extrem de important, este holocaustul ecologic. Și, încă și la mai mare distanță, dar la fel de important, ar fi jaful economic.

Soluții: abrogarea de urgență a ticăloșiei cu "zona monoindustrială" .
Libera inițiativă, eliberată din chinga "monoindustrială", va schimba în câțiva ani zona.
Accesarea fondurilor structurale și transformarea zonei în zonă turistică.
Un amplu program de investiții în infrastructura zonei.
Scutirea de impozit pe o anumită perioadă a acelora care vor investi în zonă.
Exploatarea prin metoda galeriilor a aurului de acolo. Cu ehnologii prietenoase de mediu: http://pub.osim.ro/publication-server/pdf-document?PN=RO126480+RO+126480&iDocId=1253&iepatch=.pdf
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Stimate domnule profesor,
Abia acum, cand am citit fragmentele date de dumneavoastra din studiul Academiei Romane, mi-am dat seama ca exploatarea aurului cu tehnologia cianurilor la Rosia Montana nu trebuie sa aiba loc. Fiindca Academia Romana este probabil singura institutie din Romania care nu este corupta. Si de asta eu cred ce se spune in acel studiu sponsorizat de ea. Nu stiu daca acest proiect va putea fi stopat fiindca actualul guvern are o majoritate prea mare in parlament. De asemenea sperietoarea cu miliardele de dolari pe care va trebuii sa le plateasca Statul Roman are efecte destul de puternica asupra unei populatii aflate in saracie.
Unde nu sunt eu de acord cu dumneavoastra este acolo unde sustineti ca miscarea impotriva exploatarii de la Rosia Montana trebuia curatita de agentii lui Basescu. La acesta miscare trebuie, dupa parerea mea, sa ia parte toti oamenii de buna credinta, indiferent de afilierea lor politica. Findca vasta majoritate a sustinatorilor lui Basescu ca si vasta majoritate a sustinatorilor lui Ponta sunt oameni cinstiti.
Miscarea pentru stoparea exploatarii zacamintelor de la Rosia Montana trebuie sa fie una de masa si nu una politica, pentru a avea, cat de cat, sanse de succes.
Si acum despre o alta posibilitate de a se putea stopa acest proiect. Daca se poate dovedi ca firma canadiada a platit spaga, Statul Roman nu numai ca nu va plati nici un fel de daune, dar firma respectiva va plati amenzi de se va rupe, fiindca in SUA, Canada si in Piata Comuna exista legi extrem de dure pentru a combate competitia neleala dintre firmele particulare. Acum cativa ani firma Siemens a fost prinsa ca a platit spaga pentru a incheia niste contracte economice si a iesit cu mare taraboi. Seful ei a trebuit sa demisioneze, cei implicati in talharie au fost bagati la parnaie, iar firma a platit amenzi mari catre Statul German.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-09-22 16:59:08
         
 
  Rugam DISTRIBUITI pe toate caile, inclusiv catre presa:

Parlamentarii nu se mai pot apara prin afirmatia "PAI, N-AM STIUT" - incepand de astazi.

Azi am depus atat la Camera Deputatilor cat si la Senat, catre toti parlamentarii, un document cu dovada de primire, care include fragmente din declaratia Academiei din vara anului 2004, cu privire la proiectul exploatarii de aur din Rosia Montana.

Motivul pentru care am ales un document mai vechi este tocmai pentru a sublinia faptul ca problemele principale legate de acest proiect sunt foarte limpede cunoscute de multi ani, dar totusi politicienii au decis sa le ignore, din motive numai de dansii stiute.

Scopul acestui document este de a anula o eventuala aparare pe principiul "Pai, nu stiam...", in cazul in care unele dintre temele exprimate de Academie se adeveresc.

Textul documentului urmeaza mai jos:

Înstiintare adresata membrilor grupului parlamentar al Partidului Social Democrat.

Domnule / Doamna Deputat,
Având în vedere dezbaterile curente privind proiectul exploatarii de de la Rosia Montana, va aducem la cunostinta câteva paragrafe din Declaratia Academiei Române în legatura cu acest proiect, adoptata în cadrul adunarii generale a membrilor Academiei Române din 16 Iulie 2004.
Pericolele acestei exploatari erau cunoscute de multi ani, iar în toata aceasta perioada factorii de decizie au preferat sa le ignore.
Acesta înstiintare constituie un document cu valoare legala, ce va putea fi folosit ca proba, alaturi de dovada de primire, în eventualitatea unui proces juridic legat de urmarile aprobarii
unei exploatari bazate pe folosirea cianurilor în procesul tehnologic.
Prin aceasta se elimina posibilitatea unei aparari bazata pe necunoasterea consecintelor, pentru cei care au aprobat sau promovat, sub orice forma, continuarea acestui proiect.
- "Exploatarea proiectata pentru o perioada de 17 ani nu reprezinta o solutie de dezvoltare durabila, pe termen lung, problemele sociale si economice ale zonei ramânând nerezolvate sau agravându-se dupa aceasta perioada.
- Numarul locurilor de munca în perioada operationala a exploatarii (...) este nesemnificativ în raport cu nevoile locale, care ar cere o solutie de durata, bazata pe resurse regenerabile.
- Beneficiul economic al Statului Român (...) este nesemnificativ în raport cu consecintele proiectului.
- Stramutarea si reamplasarea fortata a persoanelor care refuza sa-si vânda proprietatile risca sa antreneze Statul Roman în procese la Curtea Drepturilor Omului de la Strasbourg, cu consecinte greu de evaluat în prezent.
- Exploatarea la suprafata în patru cariere deschise si crearea unui bazin de acumulare a reziduurilor în spatele unui baraj de 180 m înaltime mutileaza grav peisajul zonei si este în contradictie cu legislatia europeana (de exemplu Conventia Europeana a Peisajului
ratificata de România prin legea 451/2002; directivele UE nr.85/337/CEE, 2001/42/CE, 80/68/CEE, 94/43/EEC).
- Experienta din România (Baia Mare) si din alte tari arata ca barajele de acumulare construite din roca sau pamânt sunt nesigure în conditii extreme si pot produce accidente grave (chiar si atunci când depoziteaza doar saramura si nu rezidii toxice).
- Folosirea cianurii de sodiu pentru solubilizarea aurului si depozitarea în bazin deschis a Folosirea cianurii de sodiu pentru solubilizarea aurului si depozitarea în bazin deschis a
rezidiilor tehnologice continând resturi de cianura, produsi de “neutralizare” a cianurii (cianati, tiocianati) si complecsi ai metalelor grele cu cianura, a caror toxicitate nu este
înca complet cunoscuta, creeaza motive serioase de îngrijorare, chiar daca ar fi aplicate tehnologiile curente cele mai avansate asa cum promite proiectul.
- Proiectul vine in contradictie cu o serie de alte articole ale legislatiei europene si nationale de protectie a mediului.
- Nu exista garantia ca la terminarea operatiunii firma investitoare va putea asigura costurile de închidere a exploatarii si de refacere a mediului afectat. Reziduurile ramase dupa exploatare (halde de steril, bazinul de decantare) prezinta un pericol permanent si implica mari cheltuieli pentru stat mult timp dupa închiderea exploatarii, dupa cum se cunoaste din experienta similara a altor tari."

Ca adaugire, potrivit documentarii noastre, va atragem atentia ca un baraj înalt de 180 de metri (mai mult decat dublul inaltimii hotelului Intercontinental din Bucuresti), care sa reziste sute de ani fara pericol de accident, este o lucrare imposibila. Spre deosebire de alte baraje, acesta nu ar permite deversarea preventiva a lacului din spatele sau, pentru ca nu exista loc unde sa se poata muta temporar un lac cu sute de milioane de metri cubi de elemente toxice. In alte tari se cheltuiesc miliarde de dolari pe an pentru tinerea sub control a unor surse de poluare lasate în urma de exploatari mult mai mici, dar care au folosit tehnologii
asemnanatoare. Dupa încheierea proiectului de la Rosia Montana, România va ramâne PERMANENT cu o cheltuiala de ordinul miliardelor de dolari pe an pentru neutralizarea poluarii, daca acest lucru va fi chiar posibil. În cazul în care barajul, construit într-o regiune cu roci slabe si cu numeroase formatiuni karstice, va ceda, rezultatul va fi o zona de desert întinsa pe câteva sute de kilometri în reteaua hidrografica, inclusiv distrugerea Deltei Dunarii si
a zonelor riverane din patru tari vecine. Se vor pune în pericol vietile a milioane de oameni.

Consideram ca prin prezenta înstiintare ati fost informat/a asupra pericolelor potentiale ale unui asemenea proiect. Va invitam sa va documentati în continuare si sa decideti în cunostinta de cauza.
Cu deosebit respect,

Jon-Ioan Grieg, Regizor film Costa-Teodor Scortan, Politolog
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-09-22 10:00:15
         
 
  Stimate Domnule Ministru al Culturii,

În data de 9 septembrie 2013, în jurul orei 21.43, ați făcut pe postul de televiziune B1TV următoarea declarație pe care o reproducem mai jos ad litteram, [1] cu privire la proiectul minier de la Roșia Montană („Proiectul Minier RMGC"): „Ministerul Culturii a avut experți în comisia de lucru care a redactat acordul cu compania [sic], am avut observații câteva luni și în final pe textul pregătit de dl. Șova [sic] am dat aviz cu observații pe câteva pagini. În acest moment, din punctul de vedere al Ministerului Culturii, proiectul se poate face [sic]. Pe latura de conservare și punere în valoare, în ochii experților Ministerului Culturii și evident a mea ca titular al acestui resort, nu există nici un fel de probleme. Niciodată în istoria de 100 de ani a arheologiei românești nu s-au investit atâția bani ca în acest proiect. Dacă acest proiect ar fi ajuns în Parlament, din partea Ministerului Culturii era în regulă începerea exploatării. Din punct de vedere al expertizei tehnice, chestiunile de patrimoniu sunt în cele mai bune condiții și în limitele cadrului legal. Pe temeiului analizei experte acest lucru este adevărat, pe patrimoniu nu exista nici un fel de probleme!" (infra„Declarația Barbu-B1TV")
Or, reprezentanți ai forurilor și organizațiilor profesionale din domeniul patrimoniului cultural , ICOMOS România, Academia Română, Europa Nostra, Uniunea Internațională a Arhitecților, Consiliul European al Arhitecților, Ordinul Arhitecților din România, Uniunea Arhitecților din România, Fundația ProPatrimonio, Asociația „Arhitectură. Restaurare. Arheologie", Fundația Culturală Roșia Montană și Comisia Națională a Monumentelor Istorice, cărora li se adaugă specialiști membri ai Comisiei Prezidențiale [2] și 1038 specialiști din mediul academic internațional - oameni de știință și instituții de specialitate din comunitatea internațională a arheologilor, a istoricilor și a altor clasiciști [3] - au atras atenția de nenumărate ori asupra pericolului în care patrimoniul Roșiei Montane se află, daca proiectul minier pe care îl încurajați și aprobați în Declarația Barbu-B1TV va fi inițiat.
Conform opiniei unanime a forurilor și organizațiilor profesionale menționate, [4] patrimoniul de la Roșia Montană, a cărui valoare este recunoscută prin lege și de Statul Român (Legea 5/2000), [5] inclusiv prin includerea sa în Lista Monumentelor Istorice, [6] va suferi distrugeri ireversibile în urma efectuării Proiectului Minier RMGC pe care Dvs. îl încurajați și aprobați public, demonstrând prin Declarația Barbu-B1TV că vă aflați în totală și gravă contradicție față de respectivele opinii și în același timp cu legea Statului Român.

În consecință vă solicităm:
1. Să nominalizați în mod exhaustiv experții Ministerului Culturii la care vă referiți în Declarația Barbu-B1TV și să publicați numele și datele de contact ale acestora pe situl Ministerului Culturii. Acești specialiști, prin expertiza lor, legitimează distrugerea peisajului cultural și mediului istoric reprezentat de Roșia Montană, prin urmare este de interes național ca aceștia să fie cunoscuți de comunitatea științifică internă și internațională și de toți cetățenii români.
2. Să aduceți clarificări cu privire la documentul numit de Dvs. în Declarația Barbu B1TV „acordul cu compania" și să faceți public acest document;
• să nominalizați experții Ministerului Culturii care au participat în comisia de lucru care a redactat „acordul cu compania";
• să publicați „acordul cu compania" pe situl Ministerului Culturii.

Subliniem că Declarația Barbu-B1TV demonstrează că Dvs, în calitate de Ministru al Culturii, ignorați responsabilitățile pe care funcția pe care o ocupați le impune: Dvs. nu țineți cont de opinia științifică a specialiștilor în domeniul patrimoniului din cele mai importante foruri și organizații profesionale de profil, care v-ar legitima refuzul ferm al acestui proiect minier sau, cel puțin, v-ar putea determina - dacă nu ați face față impactului politic al unei atitudini ferme de respingere - la o atitudine de reținere absolută față de Proiectul Minier RMGC. Mai mult, Domnule Ministru al Culturii, Dvs. luați decizii în defavoarea protecției culturii și patrimoniului de la Roșia Montană, bazându-vă, până la proba contrariului, pe opinii pseudo-științifice, pe concluzii superficiale ale unor comisii care lucrează netransparent.
Astfel, Domnule Ministru al Culturii, prin afirmațiile făcute de Dvs. în Declarația Barbu-B1TV v-ați plasat în rândul celor care activează pentru distrugerea patrimoniului de la Roșia Montană. D-voastră susțineți în fața românilor că sunteți gata să încredințați patrimoniul inestimabil al Roșiei Montane promotorilor Proiectului Minier RMGC, adică celor care sunt responsabili, printre altele, pentru distrugerea unui număr de 150 de case tradiționale de la Roșia Montană, celor care vă propun să acceptați distrugerea neprețuitului patrimoniu reprezentat de galeriile romane, să închideți ochii în fața distrugerii ireversibile a unui mediu istoric fundamental pentru această țară.
Ignorarea opiniilor științifice în domeniu, a opiniei organizațiilor profesionale de prestigiu în domeniul patrimoniului cultural și atitudinea Dvs. ostilă față de realitatea științifică de la Roșia Montană comunicată de un spectru larg al comunității științifice românești și internaționale arată că prezența Domniei Voastre la conducerea Ministerului Culturii reprezintă un pericol real pentru cultura românească, pentru identitatea și siguranța națională.

În consecință, noi, semnatarii prezentei, inter alios cercetători științifici în domeniul arheologiei, istoriei artei și arhitecturii, restaurării monumentelor istorice și de artă,
VĂ SOLICITĂM DEMISIA CU EFECT IMEDIAT.

_________________________
Dr. Monica Mărgineanu Cârstoiu
CșI : Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan" al Academiei Române
Președinte Asociația „Arhitectură. Restaurare. Arheologie"
Membru în Koldewey Gesellschaft für Bauforschung (Germania)
_________________________
Prof. dr. Dan Mohanu
Universitatea Națională de Arte București
Membru Asociația „Arhitectură. Restaurare. Arheologie"
Membru în Consiliul Director ICOMOS-România
_________________________
Prof. Șerban Cantacuzino
Membru al Societății Anticarilor și al Institutului Regal al Arhitecților din Marea Britanie
Președinte Fundația „Pro Patrimonio"
________________________
Arh. Șerban Sturdza
Vicepreședinte Fundația „Pro Patrimonio", vicepreședinte OAR
________________________
Prof. dr. Andrei Pippidi
Facultatea de Istorie București
Membru corespondent al Academiei Române
_________________________
Prof. dr. Ioan Piso
Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca
Fost director al Muzeului Național de Istorie a Transilvaniei
Președinte Fundația Cultural㠄Roșia Montană"
_________________________
Conf. dr. Ștefan Bâlici
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu"
Vicepreședinte Asociația „Arhitectură. Restaurare. Arheologie"
specialist MC, membru în Consiliul Director ICOMOS-România, OAR, RUR
_________________________
Dr. Virgil Apostol
Secretar Asociația „Arhitectură. Restaurare. Arheologie"
specialist MC, membru ICOMOS, OAR, RUR
_________________________
Dr. Maria Alexandrescu Vianu
Cș I, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan" al Academiei Române
_________________________
Dr. Gheorghe I. Cantacuzino
Cș I, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan" al Academiei Române, membru ARA
_________________________
Maria Berza
Expert în politici culturale, Fundația „Pro Patrimonio"
_________________________
Dr. Ioana Bogdan Cătăniciu
Președinte Asociația Rencontres du Patrimoine Europe-Roumanie (RPER) România, membru ARA
_________________________
Prof. dr. Mircea Babeș
emeritus Universitatea București
Cș I Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan" al Academiei Române
_________________________
Prof. dr. Aurelian Trișcu
Fost Președinte al Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice
_________________________
Arh. Șerban Țigănaș
Președinte, Ordinul Arhitecților din România (OAR)
_________________________
Dr. Radu Harhoiu
Cș I, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan" al Academiei Române
_________________________
Dr. Iulian Bârzescu
Cș III, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan" al Academiei Române
_________________________
Dr. Florina Bârzescu
Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan" al Academiei Române
_________________________
Dr. Florian Matei
Cș III, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan" al Academiei Române
_________________________
Prof. dr. Alexandru Avram
Universitatea din Le Mans
Cș I, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan" al Academiei Române
_________________________
Dr. Alexandru Dragoman
Cș II, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan" al Academiei Române
_________________________
Dr. Cristina Georgeta Alexandrescu
Cș III, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan" al Academiei Române
_________________________
Dr. Nicușor Dan
Președinte Asociația „Salvați Bucureștiul"
_________________________
Conf. dr. Mihaela Criticos
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București,
dir. Departament Istoria & Teoria Arhitecturii și Conservarea Patrimoniului
expert MC, membru OAR
_________________________
Prof. dr. Nicolae Lascu
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București
expert MC, membru al Secțiunii de urbanism și Zone protejate a CMI
_________________________
Lect. dr. Ștefan Vianu
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București
_________________________
Lect. dr. Celia Ghyka
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București
_________________________
Prof. dr. Sorin Alexandrescu
Universitatea București, Universitatea Amsterdam
_________________________
Dr. Ioana Popescu
membru în Comisia Națională pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial
fost Director General Adjunct al Muzeului Național al Țăranului Român
_________________________
Dr. Ruxandra Nemțeanu
expert MC, membru ICOMOS
_________________________
Prof. dr. Rodica Crișan
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București
membru ICOMOS, OAR, UAR
_________________________
Prof. dr. ing. Mircea Crișan
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București
expert MC, membru ICOMOS
_________________________
Conf. dr. Valeriu-Eugen Drăgan
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București
specialist MC, membru ICOMOS, OAR
membru în Comisia de Istorie a Orașelor din România de pe lângă Academia Română
_________________________
Conf. dr. Ștefan Ghenciulescu
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București
_________________________
Conf. dr. Kázmér Kovács
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București
membru OAR, UAR, UAP, INTBAU
_________________________
Dr. Carmen Popescu
Université Paris I - Sorbonne, Universitatea Națională de Arte București
_________________________
Conf. dr. Iosif Kiraly
Universitatea Națională de Arte București
_________________________
Lect. dr. Petru Mortu
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București
specialist MC, membru OAR, ARA
_________________________
Prof. dr. Ana Maria Zahariade
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București
membru ICOMOS, OAR, UAR
membru în Comisia Națională a Monumentelor de For Public
_________________________
Lect. dr. Adrian Crăciunescu
Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu" București, specialist MC
membru ICOMOS, ICLAFI, membru al Asociației pentru Arheologie Industrială din România, membru OAR
fost Director General pentru Patrimoniu Cultural Național în Ministerul Culturii și Cultelor
_________________________
Arh. Mariana Celac
_________________________


[1] http://www.youtube.com/watch?v=ScsnRDmnefQ&feature=youtu.be
[2] Raportul Comisiei Prezidențiale pentru Patrimoniul Construit, Situri Istorice și Naturale, 2009, http://patr.presidency.ro/upload/Raport%20Patrimoniu%2021%20septembrie%202009.pdf
[3] Vezi Anexa.
[4] Vezi Anexa.
[5] Planul de Amenajare a Teritoriului Național - Secțiunea a III-a, Zone protejate aprobat prin Legea 5/2000.
[6] Lista Monumentelor Istorice - Monitorul Oficial din data de 01.10.2010 (M.O., Anexa 1, partea I, nr. 670/bis/01.10.2010).

ANEXA
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-09-22 09:59:09
         
 
  Nicio manifestație nu rămâne neinfiltrată și nemonitorizată. Însă este greu de crezut că zeci de mii de oameni pot fi determinați să strige "Salvăm Roșia Montana" doar prin infiltrare. Fără o nemulțumire personală și lăuntrică a participanților. Cred că oamenilor le-a ajuns cuțitul la os. Proiectul RMGC este o culme a corupției și jafului. Iar oamenii resimt asta și nu mai suportă. Că Băsescu speculează asta este cert. Este absolut suspect faptul că nu se strigă "Jos Băsescu". Deși este unul din marii responsabili pentru situația la care s-a ajuns! Însă... Însă indiferent cine se opune chiar dacă este un ticălos și trădător acestui holocaust al patrimoniului istoric identitar, care va fi ireversibil, este bine-venit. Dreptatea se poate face mai târziu. Și poate ticăloșii pedepsiți. Deși am văzut cum "pax americana" poate deturna democrația! Însă poate, totuși, dreptate se va face după ce Roșia Montana va fi fost salvată. Ticăloșii au lucrat, cred ei, aproape perfect: au "negociat" astfel încât au băgat Statul Român între corzi. Adică, i-au luat zăcământul de aur și l-au și făcut captiv al companiei care a corupt tot ce se putea corupe. Iar acum îl amenință cu penalități (fie, numai, și pentru invocarea și aducerea în discuție a acestora, fără o bază juridică reală și Ponta trebuie să plece!) și cu presiunea oamenilor care nu au de lucru la Roșia Montana. Aduși în această situație prntr-o la fel de perversă și ticăloasă manevră: declararea zonei ca fiind "zonă monoindustrială"! Iar pe noi, pe români, ne-au adus în pragul războiului civil! Nesimțiții șpăgari și corupți. Poate doar modelul islandez să ne mai ajute. Însă, până atunci, trebuie să rezistăm. Protestele trebuie să continuie și să se radicalizeze. Până la respingerea "proiectului de lege" monstruos, imaginat de Șova care a devenit obraznic și cinic peste măsură. Blagoslovit de Daniel Barbu care se crede "acoperit" științific de opinia singulară a câtorva naivi sau cointeresați gen Radu Vulpe, Răzvan Teodorescu și alți câțiva și ignora toată comunitatea științifică în frunte cu Academia Română. Și, bineînțeles, de lunecoasa doamnă Plumb. Care s-a pliat pe decizia șefului său ignorând legea. Și, când te gândești, ce promiteau aceștia în campania electorală!

Soluții de ieșire din această situație:
1. protestele să se radicalizeze (chiar dacă acestea îl ajută pe demis!) până la respingerea proiectului sau căderea guvernului.
2. abrogarea documentelor care consacră, ilegal, imoral și nu în spiritul liberei concurențe, a zonei Roșia Montana ca fiind zonă monoindustrială. Aceasta va pune în mișcare libera inițiativă.
3. scutirea de impozit pe o anumită perioadă a investițiilor în această zonă.
4. accesarea fondurilor europene pentru modernizarea și realizarea infrastructurii în zonă.
5. accesarea fondurilor europene pentru realizarea de investiții și în punerea în valoare a patrimoniului arheologic din zonă precum și realizarea de obiective turistice având ca bază acest patrimoniu.
6. înființarea unei companii miniere românești de stat sau privată care să exploateze zăcământul de aur prin metode clasice și prietenoase cu mediul (doar avem în programul de guvernare reindustrializarea)

În câțiva ani zona poate renaște și poate deveni un exemplu. Și se poate reda românilor încrederea că resursele naturale pot fi exploatate în interesul românilor. Aduși la limita sărăciei. Și se va pune punct celui mai ticălos și inteligent MECANISM DE CORUPȚIE INVENTAT de guvernanții noștri împreună cu câțiva escroci internaționali!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-09-22 09:57:11
         
 
  Băsiștii infiltrează mișcarea și o vor compromite. Primul lucru care ar putea să credibilizeze mișcarea ar trebui să fie radicalizarea pieței și rejectarea celui mai mare susținător al proiectului. Noi am protestat încă din 2011. Și nu am tolerat și nu vom tolera fraternizarea cu băsiștii. Roșia Montana este și trebuie să fie mai presus de interesele politice ale oricărui politician mai mult ori mai puțin ticălos. Acel patrimoniu istoric identitar, inestimabil, care s-ar distruge ireversibil, dacă s-ar implementa proiectul, trebuie să rămână intact.

http://www.youtube.com/watch?v=10_cwKzmJjA

Punerea mișcării anti proiectului RMGC la dispoziția celui mai mare susținător și promotor al proiectului depășește în oribilitate ticăloșia însăși a proiectului! Dacă mișcarea nu se va radicaliza și nu va striga "Jos Băsescu" va fi NECREDIBILĂ!

Și eu am susținut, militat și activat pentru căderea Guvernului MRU și venirea la putere a actualului guvern. Și nu am niciun fel rezerve să cer demisia acestui Barbu care se crede acoperit, științific vorbind, de opiniile singulare ale lui Radu Vulpe și ale altor câțiva cointeresați, ignorând comunitatea științifică internă și internațională începând cu Academia Română. Și a lui Șova care crede că prin cinism și obrăznicie maschează impostura. Și a alunecoasei doamne Plumb.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-09-22 09:53:21
         
 
  Ce sofism face Șova! "Dacă noi respingem proiectul" etc.etc. O formulare corectă, pe care ar fi trebuit să o facă un reprezentant onest al Statului Român, ar fi trebuit să fie următoarea: "Neîndeplinind condițiile din legislația română, proiectul RMGC nu poate fi aprobat" Mai mult, din investigațiile făcute de către organele abilitate, au rezultat indicii temenice care demonstrează cum compania s-a dedat la acte de corupție și încălcare a legii împreună cu funcționari și înalți funcționari publici. (înstrăinarea ilegală a resurselor subsolului, acordarea ilegală de licențe, cumpărarea de publicitate și condiționarea difuzorilor de a nu da nicio știre negativă, dezbatere ori puncte de vedere contrarii, coruperea și cointeresarea unor persoane cu importante funcții în Statul Român etc.) Guvernul României a făcut plângeri penale împotriva următorilor:.............. care au încălcat art 136 din Constituție: alin. (2) Proprietatea publică este garantată și ocrotită prin lege și aparține statului sau unităților administrativ-teritoriale.

(3) Bogățiile de interes public ale subsolului, spațiul aerian, apele cu potențial energetic valorificabil, de interes național, plajele, marea teritorială, resursele naturale ale zonei economice și ale platoului continental, precum și alte bunuri stabilite de legea organică, fac obiectul exclusiv al proprietății publice.

(4) Bunurile proprietate publică sunt inalienabile. În condițiile legii organice, ele pot fi date în administrare regiilor autonome ori instituțiilor publice sau pot fi concesionate ori închiriate; de asemenea, ele pot fi date în folosință gratuită instituțiilor de utilitate publică.

(5) Proprietatea privată este inviolabilă, în condițiile legii organice., a unor jurnaliști, ) Statul Român a făcut plângeri penale pentru următorii (cei care au cedat zăcământul auro-argintifer, etc.etc.)

Etc. etc.

Cel puțin așa ar fi procedat un ministru corect și care nu se află în niciun conflict de interese în această speță. Domnia sa se află. Mama a reprezentat interesele companiei. El, chipurile, interesele Statului Român. A venit cu scuza pentru prostit proștii: mama mea nu este angajată a companiei. Păi poți reprezenta interesele companiei și fără să fii angajat al companiei.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.702264189786952.1073741907.145342615479115&type=3
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-09-22 09:47:41
         
 
  să transfugi și ăsta, ioane, halește jamon, bea alicante, pîn să împiedică-n poante, nu-și mai zice, tavi ciurtin, ci don Octavio Sergio grande de Curplin! îi pasă lui de Roșia Montană și cianuri ca tomatei de concasor și bidiviului fefelegii de grand prix!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-09-21 13:51:43
         
 
  ciurtine, e vai de tine!
te-mpiedici în vorba ca calu-n priboi.
de ce ții tu așa de mult să pari ce nu ești, în loc să stai cumințel în pătrățica ta?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-21 10:00:59
         
 
  Sanatate-ti vreau , Mitica
sa ne intalnim la Copsa Mica
ca in muntii Auriferi
inca-i plin de cianureli!

Si cu dragoste vascoasa...
nu mai revenim pe-acasa!
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2013-09-21 04:34:57
         
 
  "Intrebare intrebatoare;

Oare cine are tot interesul ca Romania sa nu isi exploateze bogatiile naturale, sa nu isi lucreze pamanturile, sa nu aiba autostrazi si sa nu fie atractiva pentru investitori sau turisti?"
(Sfintia Sa parintele Sorin Olariu)

Imperialistii americani sprijiniti de cozile de topor ale lui Basescu: diasporezii mioritici!
Sfintia Vostra, daca nici acest lucru nu l-ati invatat pana acum de pe acest site, ca, vorba aia, nu sunteti pe el de azi-de ieri, ma tem ca niciodata nu veti ajunge capul bisericii Ortodoxe din Romania.

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-09-21 03:58:11
         
 
  "ca roman caruia ii pasa de tara lui" (nomad răsfug)

Ești un papagal, ghiorțoi,
Coadă de topor, iscoadă,
Și de țară, și de noi,
"Mi te doare drept în noadă.

Tu-ți faci veacu-n altă parte
Cu șnapanii te-ai dat rudă,
Și, în fapt, te doare foarte
De arginții tăi de iudă.

Postat de catre ioan peia "

Mai, ce para malaiata
a gasit o natafleata...
cu arsurile din gura
a mai scos pe nari... cianura! :)

 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2013-09-21 03:45:41
         
 
  Reche... dragul meu bandit,
iar esti sobru, catranit?
ce-i fuiagu` ast` pe tine...
iar iti merge burta, ghine?

Doamne muti am catranit
de iubit, i-am tot iubit...
faca-se si voia lor
cand in noapte sunt doar sori!
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2013-09-21 03:39:13
         
 
  rrromânu ist, epiglumeț
e leit cu unu verdeț
nu se vinde, nu se-ncrede
doar în burta lui a verde!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2013-09-18 12:24:53
         
 
 
Degeaba ii explicati, domnule Cristescu! el vede lumea doar in doua nuante: cea a celor care l-au trimis si a celorlalti. el nu poate intelege cum poti sa fii de partea dreptatii, indiferent cine o incalca, fie si cei pe care i-ai creditat cu speranta ca vor face ceea ce trebuie. Vorbiti unei urechi surde. Va pierdeti vremea. Omul nu stie decat misia sa. Iar acest program este unica sa ratiune de a fi, basism cu orice pret. Traiasca democratia care face posibila zicala unui consatean de-al meu, fara carte multa dar cu simtul observatiei acutizat la maximum: "pleacă ai noștri, vine-ai noștri, noi rămânim to' ca proștii...". S-auzim de lumi curate si de secaturi plecate.
 
Postat de catre sters sters la data de 2013-09-18 10:00:15
         
 
  Nicio manifestație nu rămâne neinfiltrată și nemonitorizată. Însă este greu de crezut că zeci de mii de oameni pot fi determinați să strige "Salvăm Roșia Montana" doar prin infiltrare. Fără o nemulțumire personală și lăuntrică a participanților. Cred că oamenilor le-a ajuns cuțitul la os. Proiectul RMGC este o culme a corupției și jafului. Iar oamenii resimt asta și nu mai suportă. Că Băsescu speculează asta este cert. Este absolut suspect faptul că nu se strigă "Jos Băsescu". Deși este unul din marii responsabili pentru situația la care s-a ajuns! Însă... Însă indiferent cine se opune chiar dacă este un ticălos și trădător acestui holocaust al patrimoniului istoric identitar, care va fi ireversibil, este bine-venit. Dreptatea se poate face mai târziu. Și poate ticăloșii pedepsiți. Deși am văzut cum "pax americana" poate deturna democrația! Însă poate, totuși, dreptate se va face după ce Roșia Montana va fi fost salvată. Ticăloșii au lucrat, cred ei, aproape perfect: au "negociat" astfel încât au băgat Statul Român între corzi. Adică, i-au luat zăcământur de aur și l-au și făcut captiv al companiei care a corupt tot ce se putea corupe. Iar acum îl amenință cu penalități (numai fie și pentru invocarea și aducerea în discuție a acestora, fără o bază juridică reală și Ponta tzrebuie să plece!) și cu presiunea oamenilor care nu au de lucru la Roșia Montana. Aduși în această situație prntr-o la fel de perversă și ticăloasă manevră: declararea ca fiind "zonă monoindustrială"! Iar pe noi, pe români ne-au adus în pragul războiului civil! Nesimțiții șpăgari și corupți. Poate doar modelul islandez să ne mai ajute. Însă până atunci trebuie să rezistăm. Protestele trebuie să continuie și să se radicalizeze. Până la respingerea "proiectului de lege" monstruos imaginat de Șova care a devenit obraznic și cinic peste măsură. Blagoslovit de Daniel Barbu care se crede "acoperit" științific de opinia singulară a câtorva naivi sau cointeresați gen Radu Vulpe, Răzvan Teodorescu și alți câțiva și ignora toată comunitatea științifică în frunte cu Academia Română. Și bineînțeles de lunecoasa doamnă Plumb. Care s-a pliat pe decizia șefului său ignorând legea. Și când te gândești ce promiteau aceștia în campania electorală! Soluții deieșire din această situație: protestele să se radicalizeze (chiar dacă acestea îl ajută pe demis!) până la respingerea proiectului sau căderea guvernului. Abrogarea documentelor care consacră ilegal, imoral și nu în spiritul liberei concurențe, a zonei Roșia Montana ca fiind zonă monoindustrială. Aceasta va pune în mișcare libera inițiativă. Scutirea de impozit pe o anumită perioadă a investițiilor în această zonă. Accesarea fondurilor europene pentru modernizarea și realizarea infrastructurii în zonă. Accesarea fondurilor europene pentru realizarea de investiții în punerea în valoare a patrimoniului arheologic din zonă precum și realizarea de obiective turistice având ca bază acest patrimoniu. Înființarea unei companii miniere românești de stat sau privată care să exploateze zăcământul de aur prin metode clasice și prietenoase cu mediul (doar avem în programul de guvernare reindustrializarea) În câțiva ani zona poate renaște și poate deveni un exemplu. Și se poate reda românilor încrederea că resursele naturale pot fi exploatate în interesul românilor. Aduși la limita sărăciei. Și se va pune punct celui mai ticălos și inteligent MECANISM DE CORUPȚIE INVENTAT de guvernanții noștri împreună cu câțiva escroci internaționali!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-09-18 09:39:36
         
 
  "ca roman caruia ii pasa de tara lui" (nomad răsfug)

Ești un papagal, ghiorțoi,
Coadă de topor, iscoadă,
Și de țară, și de noi,
Mi te doare drept în noadă.

Tu-ți faci veacu-n altă parte
Cu șnapanii te-ai dat rudă,
Și, în fapt, te doare foarte
De arginții tăi de iudă.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-18 08:46:08
         
 
  Domnule Cristescu, acum vreo doi ani, ca roman caruia ii pasa de tara lui, imi permiteam sa va atrag atentia atat dvs. cat si altor colegi de breasla ca prin protestele si mitingurile acelea veti schimba niste hoti cu alti hoti, poate chiar mai mari , pe care ii veti ajuta sa ajunga la putere cu ajutorul "vointei poporului."
Nu m-ati ascultat, ba chiar m-ati injurat, m-ati facut vanzator de tara, securist,etc. Brusc am inceput sa nici nu mai scriu bine poezie, epigrama, si-alte alea-alea.
Acuma, daca tot i-ati cocotat acolo, la varf, macar lasati-i sa isi faca treaba pentru care s-au si bagat in politica. Lasati-i, dom'le sa fure! Ce tot aveti cu ei?

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-17 23:36:59
         
 
  "Un amplu program de investiții în infrastructura zonei."
(Emanuel Cristescu)

De acord de dumneavoastra, dar de unde paralele, cand toata lumea stie ca pusculita de bani a statului este goala?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-09-13 04:29:53
         
 
  "Să ai o localitate atestată de la 131 și să nu te înfioare și să fii gata să o lași pradă buldozerelor, concasoarelor și cianurii și să te mai și numești "Ministru al culturii" este o grozăvie. Că nu are onoarea să demisioneze este una însă că nu a fost încă demis este de neînțeles."
(domnul profesor Emanuel Cristescu)

Stimate domnule profesor,
Daca intradevar exista monumente arhitectonice de la aanul 131 era noastra si eu sunt impotriva buldozerelor care abia asteapta sa intre in ele. Cred insa ca exista o metoda care sa poata impace si capra si varza. Egiptenii au mutat templele de la Luxor construite cu o 1500 de ani inaintea erei noastre cand au construit barajul de la Asuan. De ce nu am putea muta si noi templele dacice de la Rosia Montana?
In definitiv de mare valoare istorica sunt templele, nu lutul aflat sub ele.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-09-13 04:26:20
         
 
  Intrebare intrebatoare;

Oare cine are tot interesul ca Romania sa nu isi exploateze bogatiile naturale, sa nu isi lucreze pamanturile, sa nu aiba autostrazi si sa nu fie atractiva pentru investitori sau turisti?

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-12 23:56:22
         
 
  Intamplator sau nu, Base a fost primul si singurul om politic care si-a asumat raspunderea in public in ceea ce priveste proiectul Rosia Montana. Si asta inca din campania electorala a anului 2004 cand nici nu era convins ca o sa castige.
In toata perioada cat a sustinut proiectul, Base a avut in vedere interesul Romaniei: cresterea redeventei si majorarea numarului de actiuni, crearea de locuri de munca, etc.
Toate astea fara ca statul roman sa investeasca un leu, ci doar sa primeasca bani la buget.
Partea nasoala cu acest priect este ca el costa vreo 2 miliarde de dolari, bani pe care statul roman si niciun investitor roman nu ii au. Plus ca nu detinem tehnologia necesara. De aceea trebuie apelat la un investitor strain, altfel aurul ala o sa stea acolo mult si bine pana il vor exploata peste ani si ani chinezii, arabii, patagonezii sau cine stie cine.
O alta nasulie mare este ca beneficiile au sa vina de-abia dupa vreo 5-6 ani, cand altii vor fi probabil la putere.

Asa ca:

- ori facem proiectul cu cei care au bani de investit, au tehnologia necesara si sunt profesionisti

- ori ne lasam pagubasi si asteptam sa mai treaca niste generatii pana cand un roman destept il va extrage

PS: Personal sunt PENTRU. Atat in ceea ce priveste Rosia Montana cat si in privinta exploatarii sisturilor. Fiindca si altii o fac. Iar asta inseamna dezvoltare economica.
Romania nu mai trebuie sa stea la mila rusilor sau a FMI.

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-12 23:53:44
         
 
  Reusiti sa ma convingeti. Asa este. USL a dat cea mai monstruoasa guvernare a Romaniei. Ever. (Andrei Florian)

Si stai ca sunt de abia la inceput...

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-12 05:56:24
         
 
  Reusiti sa ma convingeti. Asa este. USL a dat cea mai monstruoasa guvernare a Romaniei. Ever.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-09-12 02:21:27
         
 
  1. Cu cat va plateste ungurul ala, Soros, d-le Cristescu?

2. Dar pe motii aia care traiesc numai din minerit i-a intrebat cineva ce parere au?

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-11 16:35:51
         
 
  Scuze ca intreb, ministrul asta al culturii de la ce partid este?

 
Postat de catre General Motors la data de 2013-09-11 16:31:02
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE