FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Impostură cinegetică și rang social* (Exercițiu de lectură)
Text postat de Elena Stefan
Impostură cinegetică și rang social*

O părere spusă franc, fără a amesteca planurile și fără să dea dreptate tuturor atunci când nu este cazul

Eu cred că esența mesajului din textul lui ecsintescu este impostura ridicată la rang de spectacol sugerată a fi normalitate. Hidos era gestul lui Ceaușescu atunci când făcea așa ceva, monstruos este gestul lui Țiriac. Ei bine nu pot da dovadă de ipocrizie să nu accept sacrificarea animalelor pentru hrană. Putem face o analiză filosofică și una biologică detaliind lanțul trofic în natură. Și, poate, unii ajungem la concluzia că este firească sacrificarea animalelor pentru hrană, alții nu. Consecvența sincerității asumării propriilor opțiuni, în această direcție, poate consta, în opinia mea, în modelul comportamental al fiecăruia în funcție de sinceritatea opțiunii filosofice. În caz contrar avem de-a face cu impostură. Așadar a condamna sacrificarea animalelor pentru hrană și a nu fi vegetarian este un comportament care poate fi denominat drept impostură. Aceasta ar putea constitui cadrul contextual al problematicii.

Cadrul specific cazului dat, cred eu, trebuie să nu mai readucă în discuție problematica de mai sus care, oarecum dichotomic, ara avea opțiunile expuse.

Problema pe care o ridică ""studiul de caz"" este exact aceea a mixajului și confuziei de planuri pe care "evenimentul" organizat de distinsul magnat le induce în opinia publică și conotațile etice pe care ”evenimentul” le are. Care, din păcate pentru organizator și participanți, conduce la ideea de IMPOSTURĂ.
Să mă explic: dacă Ion Țiriac ar crește porci mistreți și i-ar sacrifica în condițiile firești ale lanțului trofic, ar putea fi acceptat ca normal de către adepții modului de viață carnivor și condamnat de către adepții modului de viață vegetarian. Firesc, din punct de vedere existențial.

Dacă ar vâna în mediul natural în condiții de "onoare a vânătorii" adică un fel de a-ți "măsura" forțele cu vânatul, fiecare având o șansă, (deși disproporția dintre posibilitățile unui deținător de armă și un animal este evidentă!!!) ei bine, și această situație s-ar putea înscrie în domeniul normalității în sensul acceptării unor reguli ale jocului.

Impostura intervine însă în situația concretă. Nu avem nici creștere a animalelor pentru hrană nu avem nici vânătoare. Cum poți să denumești "vânătoare" o acțiune de împușcare a unor animale crescute într-un perimetru înconjurat de un gard electrificat!!! Aceasta poate fi denumită oricum însă VÂNĂTOARE, NU. De aceea în provocarea lansată, și pe care am încercat să o fac neutră din punctul de vedere al poziției mele, am denumit-o "neovânătoare"

Ei bine disecând cazul, în opinia mea, aici este marea monstruozitate: ei dau drept "vânătoare" un act barbar monstruos care mă îndreptățește să cred că participarea la un asemenea măcel nu poate reprezenta decât un act de sublimare a unor frustrări, manifestat instinctual în plăcerea sadismului cu care ucid animale PRIZONIERE!!! într-un fel de Guantanamo pentru mistreți.

Participare care, din orice unghi ar fi privită, este de condamnat.

Așadar dacă ar dori să fie vânătoare, ar trebui să zicem cu o săptămână, o lună, specialiștii pot discuta, să li se dea drumul mistreților iar la data stabilită participanții s-ar putea întâlni și ar începe vânătoarea. Iar ei ar putea fi numiți vânători. Și ar fi o situație pe care am pute să o numim normală.

Daca ar crește mistreții și i-ar sacrifica în conformitate cu etica presupusă de "lanțul trofic societal" am avea de-a face cu un posibil, onest, crescător de animale. Și iar ne-am situa în normalitate.

Așa cum procedează domniile lor avem de-a face cu o MARE IMPOSTURĂ, cu un gest criminal și atroce iar ei nu pot fi decât niște măcelari lipsiți de onoare. Ceea ce nu mai este normal. Ei ar trebui să-și conștientizeze, eventual societatea, prin reacții ferme, ar trebui să-i oblige, să-și conștientizeze acest statut. În această situație practicarea acestei IMPOSTURI, eventual, ca orice fapt ilegal și imoral, ar trebui să fie făcută în cel mai mare secret, asumându-și astfel riscul ca, odată descoperiți să poarte pentru totdeauna stigmatul IMPOSTURII CINEGETICE pe care o desfășoară. De aceea titlul ales de ecsintescu "Ion Tiriac sau Orgasmul Cinegetic" mi s-a părut genial.

Text postat de Elena Ștefan

*Ion Tiriac sau Orgasmul Cinegetic**

Vanatoarea este printre primele indeletniciri ale speciei umane. Omul cavernelor vaneaza ca sa manance. Lupta cu fiarele salbatice este una inegala. Animalele au gheare, colti, instinct de conservare, omul are in mana o piatra cioplita si mult mai tarziu arc si sageti. Omul ancestral vaneaza de foame.Din paleolitic si pana in neolitic. Animalul este mancat crud, apoi fript cand focul a fost stapanit. Asa am supravietuit ca specie.

Evul mediu si perioadele care au urmat au transformat vanatoarea pentru supravietuire intr-un spectacol al opulentei si puterii. Aristocratii o seduceau pe Diana aducandu-I jertfe pantagruelice. Partidele de vanatoare au intriga colportarilor de curte. Prilej de relationare umana la nivel inalt. Sangele animalelor este varsat doar de cei cu sange albastru. Trofeele de vanatoare sunt mai importante decat razboaiele. Sir Francis Drake era la vanatoare cand Invincibila Armada ataca Anglia, Carol I vana cerbi in Carpati cand
Mihail Kogalniceanu citea in parlament Declaratia de Independenta si exemplele ar putea continua.

Romania anilor 2000. Personajele providentiale formeaza noua aristocratie. Dinu Paturica inlocuieste incet dar sigur blanda Miorita. Noii oligarhi isi cumpara sangele albastru. Politicienii de mucava sunt noi idoli alaturi de manelisti si vedetele Tv. Furatul devine o calitate. Esti prost daca nu furi devine o axioma. Festinurile, masinile 4X4, telefoanele mobile de ultima generatie reprezinta blazonul noilor regi. Din peisaj nu putea lipsi partida de vanatoare. In peisaj apare Ion Tiriac si orgasmul sau cinegetic.

Tenismen modest dar lacom de glorie si extrem de ambitios Ion Tiriac a trait in umbra geniului lui Ilie Nastase. Cuplul pe care l-au format a intrat in istorie. Mustata lui Tiriac a devenit brand. 1972. Jucam cu salatiera pe masa la Bucuresti. Ilie Nastase, proaspat casatorit cu Dominique Grazia Nasty este pur si simplu sechestrat de securitate in hotelul Triumf. La indicatiile lui Ion Tiriac. Nasty evadeaza ca sa faca dragoste cu sotia lui. Tiriac il toarna oficialilor comunisti care ii confisca masina. Incepe finala si Ilie pierde in fata lui Smith. Apoi pierdem si partida de dublu. In timpul meciului, suparat ca publicul sanctiona greselile sale nefortate, Tiriac se adreseaza tribunei: ,, F…..In gura sa va f…..
Urmeaza meciul Tiriac-Smith. Dupa meci americanul i-a spus lui Tiriac: ,, Te voi respecta ca tenismen, dar pentru mine ca om nu mai existi. Esti un rahat”.

Dupa revolutie, Tiriac reapare in Romania. Prosper om de afaceri, afisand o mina preocupata de sorta poporului roman. Vorbeste sfatos si scarbit. In scurt timp cumpara pe bani de nimic, avand complicitatea PSD-ului mii de hectare de padure. Primeste cadouri terenuri pentru magazinele Real si Metro. Banca Ion Tiriac sponsorizeaza campania PSD.
Initiaza partidele de vanatoare de la Balc. Locul macelului este un domeniu inconjurat de garduri electrificate. Tiriac este imparatul iar plebea este o masa amorfa de gonaci. Imbogatitii participa la vanatoare. Adrian Nastase este nelipsit. Unul din motivele pentru care a pierdut alegerile este acest hobby de sange albastru. In campanie electorala, intrebat fiind de Cristian Tudor Popescu ce simte cand priveste in ochii umezi un animal haituit, Nastase promite ca nu va mai vana. Doua luni mai tarziu participa la genocidul de la Balc, care a facut inconjurul presei internationale.

L-am vazut pe Tiriac ieri la televizor. Imbracat ca un baci explica ucigasilor, in ritm de ciuleandra ritualul macelului. Era inconjurat de toata protipenda damboviteana si nu numai. Neardhetalianul pseudokynegeticus este in centrul atentiei. Vanatorul nu mai vaneaza de foame, o face ca sa si refuleze pornirile ucigase. Mistretii sunt tranchilizati si goniti in bataia pustii. La sfarsit sangele lor topeste zapada.
Seara, Ion Tiriac o va suna pe Andreea Marin. Freud este mai actual ca niciodata. Virilitatea lui este dovedita de pusca de vanatoare. Undeva la Monaco, printre trofeele de vanatoare ale lui Taticu, Ion Ion Tiriac isi pregateste doza. O trage pe nas beizadeaua.
Picaturi de sange se scurg peste praful de pe masuta.
N-are conteaza, doar e sange albastru.

**Text postat de către ecsintescu virtual
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Și mai cred că omul cavernelor, până să se specializeze în cinegetici igienice cred că s-a specializat în curse de alergări viteză ca să dispară cât mai repede din fața animalelor carnivore. Pentru că atunci, chiar aveam de-a face cu o vânătoare. Dar una simetrică de tot: care pe care!
(Elena Stefan)

Doamna
Sa nu confundam lucrurile, intre speciile carnivore, printre care un loc de frunte il ocupa fara indoiala si omul, nu exista partide de vanatoare ci doar adevarate razboaie de nimicire a concurentei. Omul primitiv nu a vant lei pentru ca era cucerit de dulceata carnitei lui, ci pentru ca lui, omului primitiv, sa-i reviva cat mai multe din gazelele despre care leul considera ca sunt ale lui. Lei nu omoara hiene pentru a le manca, asa cum nici o haita de hiene nu omoara un leu care a facut greseala sa umble de unul singur,
pentru a-si largi paleta culinara ci, asa cum am spus, pentru a-si tine in frau concureta.
Deci sa nu amestecam un razbel fraticid dintre carnivore cu o banala vanatoare de ierbivore.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-02-11 03:09:00
         
 
  Și mai cred că omul cavernelor, până să se specializeze în cinegetici igienice cred că s-a specializat în curse de alergări viteză ca să dispară cât mai repede din fața animalelor carnivore. Pentru că atunci, chiar aveam de-a face cu o vânătoare. Dar una simetrică de tot: care pe care!
(Elena Stefan)

Stimata doamna
O vanatoare simetrica presupune ca, daca se face o medie, numarul caprioarelor mancate de lupi sa fie egal cu numarul lupilor mancati de caprioare. Este adevarat ca romanul spune "fie si-un lup mancat de o aoie" dar asta nu inseamna ca exista o dovada ca asa ceva s-a si intamplat.
Vanatoarea prin definitie este o activitate asimetrica, fiindca rezultatul final este totdeauna cam acelasi. O caprioara care a scapat de o suta de ori de gura lupului tot pe masa din bucataria lui isi va gasi pana la urma popasul final.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-02-11 02:53:17
         
 
  Și mai cred că omul cavernelor, până să se specializeze în cinegetici igienice cred că s-a specializat în curse de alergări viteză ca să dispară cât mai repede din fața animalelor carnivore. Pentru că atunci, chiar aveam de-a face cu o vânătoare. Dar una simetrică de tot: care pe care!  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-02-11 02:02:22
         
 
  Însă poate remarcați valoarea textului lui ecsintescu. Inclusiv mesajul etic acuzator!  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-02-11 01:58:45
         
 
  Nu, domnule coleg, nu am o problemă nici cu cinegetica nici cu creșterea întru sacrificare în cadrul lanțului trofic.

Am o problemă cu impostura cinegetică. Adică să te dai "vânător" când tu ești un simplu ucigaș de animale. Eu știam că există un cod al vânătorii în care regula este ca vânatul să aibă și el o șansă. Ce șansă are un mistreț într-ul țarc în fața unei arme cu lunetă cu hăitași și câini? Niciuna. Prin urmare, nu avem de-a face cu o partidă de vânătoare ci cu un masacru.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2013-02-11 01:56:36
         
 
  Vanatoarea este printre primele indeletniciri ale speciei umane. Omul cavernelor vaneaza ca sa manance.
(Escintescu Virtual)

Stimate domnule Ecsintescu,
Afirmatia dumneavoastra nu tine cont de ultimile cercetari stintifice care arata ca prima indeletnicere a omului caverneler a fost vanatoarea de pureci si paduchi nu pentru a-i manca ci din motive mult mai umanitare.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-02-11 01:50:03
         
 
  Erata:
Stimata doamna Elena in loc de stimate domnule profesor. Ce m-a indus in eroare este stilul profesoral in care doamna Elena incearca sa-si impuna punctul de vedere anticinegetic.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-02-11 01:42:06
         
 
  Stimate domnule profesor,
Desi stiu ca nu am nici o sansa sa castig o partida de vanatoare cu dumneavoastra si domnul Ecsintescu, fiindca sunteti doi iar eu daca mai sunt pe jumatate din vanatorul care am fost,
imi permit sa va aduc la cunostinta ca in problema pusa in discutie vanatorul Tiriac are dreptate si nu mistretii domniei sale. Si iata de ce. Domnul Tiriaca a obtinut padurile care le-a obtinut prin mijloacele corupte pe care le-a pus in miscare numai spre folosul si prosperitatea mistretilor. Fara sarma ghimpata si curentul electric care misuna prin ea nu ar fi nici o zecime din mistretii pe care i-a domesticit domnul Tiriac fiindca se stie cat de mult apreciaza lupii carnea de mistret. Cum se stie si de antipatia pe care o au aceste fiare penru sarma ghimpata impanata cu electricitate.
Domnul Tiriac ofera de asemenea mistretilor masa si casa gratuita pe terenurile impadurite care ii apartin, mai ales pe timp de iarna. Despre trocurile imbelsugate pe care domnul Tiriac le ofera mistretilor sai au ajuns sa grohaie cu mare admiratie pana si mistretii din California, care nu se lasa impresionati de orice zvonuri. Belsugul insa, mai ales in cazul prezentei mistretilor si a lipsei de lupi, poate duce la un dezechilibru ecologic care ar dauna grav stejarilor pin padurile domnului Tiriac. Se stie ca singura pasiune a unui vier bine harnit este sexul, iar a doua pasiune a aceluiasi individ este lupta pe viata si pe moarte cu un alt mistret pentru favorurile unei scroafe. Ori in asemenea conditii de bunastare este normal ca procentajul de mistre pe metru patrat din padurile domnului Tiriac sa fie de o suta de ori mai mare decat cel de pe metru patrat din padurea statului. Domnul Tiriac ar fi vrut sa se poarte mult mai uman cu mistretii lui atunci cand s-a gandit la o solutie pentru a rezolva problema suprapopularii, dar marea actrita si aparataoare de animale salbatice sau maidaneze Brigitte Bardot s-a opune categoric castrarii, considerand ca un mistret, atunci cand i se rapesc podoabele masculinitatii lui, nu se mai deosebeste cu nimic de um porc de Craciun. Se pare ca si mistretii prefera sa moara impuscati in timp ce isi fac datoria, si nu, dispretuiti de societatea feminina din trib, la adnci batranete. Fiindca mistretii nostri, domnule profesor, nu sunt orice fel de mistreti ci mistreti dacici. Cat despre propunerea dumneavoastra ca mistretilor domnului Tiriac sa li se dea drumul in padurile publice inainte de a fi vanati, ce pot sa spun decat ca ea este cea mai nedreapta propunere pe care eu am inatalnit-o pana acum de-alungul intregii si indelungatei mele activitati cinegetice. V-ati gandit vreodata ca mistretii care apartin Poporului Roman, neavand acelasi nivel de trai ca supusi domnului Tiriac, nu vor putea tine pasul cu mistretii marelui tenisman si vor fi primi vanati?

p.s.
In California vanatoarea de mistreti este permisa oricui tot timpul anului, fara nici un permis de vanatoare. Aceste animale care provin din animale domestice scapate de spanioli acum patru sute de ani, s-au reintors printr-o evolutie inversa domesticirii la stadiul de animale salbatice care distrug prin ramaturile lor cam tot ce este autohton prin mlastinile Californiene. Dupa ultimele statistici, toti vanatorii americani spurcati la carnea de mistret californian nu au reusit sa reduca populatia acestui prolific animal.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-02-11 01:01:35
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE