FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ÎN UMBRA CUVÂNTULUI
Text postat de Luiza Negura
Lumina se prelingea tăcuta dinspre fereastră, împărțind odaia în două. Liniștea devenise sinistră, îmbrățișând sălbatic omul ce stătea aplecat peste birou. Era un bărbat la vreo patruzeci de ani, însă barba lui neîngrijită îl făcea să semene mai degrabă cu un bătrân. Privea foaia goală ce fremăta în fața lui sperând să prindă viață și aștepta. Ce anume...nu știa nici el. Și chiar dacă ar fi știut, nu ar fi îndrăznit nici să rostească acele cuvinte. Studiase mult pentru a deveni un învățat, dar acum, toată știința lui devenise praf și pulbere. Era înspăimântat de creatura ce încerca să îl devoreze, să pună mâna pe conștiința lui, dar totodată, o privea cu duioșie ca pe o parte din el. Și la o adica, chiar asta era. Crescuse odată cu sine, se descoperiseră împreună, pierduseră nopți întregi aplecați peste foile îngălbenite, iar acum devenise vrăjmașul cel mai înverșunat. Nici nu îndrăznea să îi spună pe nume. Niciodată nu o făcuse, cu toate că știa cine și ce este.
Noaptea cădea în valuri peste Solomon, chemându-l în mrejele ei magice. Atunci se auzi glasul:
-Știi doar că sunt aici mereu. De ce te ascunzi de mine? Oare nu împărțim aceleași gânduri și aceleași temeri? Veșnicia e aceeași pentru amândoi, căci moartea e doar clipă, o amintire îndepărtată a unei vieți ajunsă la final!
-Să taci, căci tu nu ești eu! Trăiesc prin visele și speranțele mele, iar tu ești doar o nălucire lipsită de suflu. Nemurirea mea o reprezintă arta, și nu un suflet împresurat de fantasme!
-Ha,ha!se auzi râzând lugubru umbra. Eu sunt tu și tu ești eu: două jumătăți ale unui spirit înfrânt de timp. Cuvântul tău e gândul meu nerostit, acela pe care îl pui pe hârtie. Ți-e teamă de libertate, așa e?
Solomon zâmbi ironic. Îi simțea răsuflarea fierbinte lângă el, ce îi trăda zbuciumul. În oglinda ciobită de lângă ușă se putea vedea clar cum umbra se desprinse de trupul său și începu a crește în dimensiuni, ocupând aproape toată odaia.
-Tu vrei să trăiești prin mine, mințindu-te că moartea e un mit. Doar cuvântul rămâne etern, căci el capătă un nou suflu de fiecare dată când e rostit. Cartea mea e adevărata poartă către veșnicie, și asta cauți cu adevărat!
-Eu? Ce să aștept de la un nevolnic? Poate doar eșecul!
Și umbra se retrase încetișor către fereastră. Luna scăpase de temnița norilor și lumina puternic întregul tablou. Era un spectacol grotesc al umbrelor ce dansau ca niste iele în așteptarea următorului sacrificiu. Copacii își uniseră crengile, creionând imaginea unei temnițe vii.
-Vezi, Solomon? Din noapte m-am născut, ca să trăiesc prin cuvânt. M-am strecurat asemeni unui paianjăn prin toate ascunzișurile sufletului tău, și acum vrei să renunț la tot?
-Tu ești doar o umbră și viața ta e vis. Poate nu am cum să scap, dar moartea ne va strânge ca o gheară pe amândoi!
Pentru câteva clipe tăcură amândoi, privind cum luna se ascunsese după nori. Demonul deveni iar gând, în timp ce Solomon se apucă să scrie. Frazele prindeau viață una câte una, izvorând parcă din vâltoarea sufletului său. Scria despre visul unui alt om oarecare, pentru care viața devenise un coșmar. Se simțea strâns de o gheară, ce îi arăta mereu un hău fără fund. Omul tremura, se zbătea, pentru ca în final să își aștepte resemnat sfârșitul.
Dimineața îl găsi aiurând în fața manuscrisului aruncat în mijlocul încăperii. Două luni zăcu, chinuit de friguri, bolborosind neîncetat cuvinte într-o limbă necunoscută. Alături nu îi fusese decât umbra. Îl veghease zi și noapte, așteptând să vadă un semn cât de mic cum că nu abandonase lupta. Când Solomon își reveni, umbra era acolo.
-Așa-i că suntem doi? Jumătați ale aceleiași vieți...
Bărbatul o privi cu ură și se ridică după foi. Privindu-le, văzu că multe fuseseră scrise într-o limbă necunoscută. Pipăia fiecare cuvânt ca un orb, simțind pulsația vieții. Manuscrisul devenise o carte, prin ale cărui vene curgeau toate spaimele sale. Simți că un hău se cască în fața lui și că el se află la marginea lui. Camera se întunecă brusc și umbra căpătă trăsături umane. Îi văzu chipul zbârcit, cu dinții rânjiți, ce îi dezgoleau gingiile albe. Mâinile uscate, asemeni unor crengi smulse de vânt se împreunau ca pentru rugăciune. Ochii întunecați aruncau priviri răutăcioase, trecând prin Solomon și ajungând lângă oglindă.
-Credeai că ai să mori? Nu am să te las nicicând să fii liber! Temnița noastră e aceeași. Și știi de ce? Pentru că eu sunt Solomon și tu ești umbra mea!
Camera se umplu de un râs nevrotic, care îl făcu pe bărbat să tremure. Privea foile din mâinile lui și i se păru că sunt pline de sânge.
-Acela e sângele meu, al lui Solomon, căci tu, o umbră, ești doar o închipuire. Frica mea de moarte e chipul tău și visul de libertate e sufletul la care tânjești!
Atunci se întâmplă ceva nemaivăzut. În cameră apărură din senin o mulțime de cuvinte ce strigau unele la altele, chemându-se și căutându-se. Cele care își știau rostul se organizau în fraze lungi, armonioase, în ele simțindu-se vibrația vieții. Solomon și umbra priveau înmărmuriți vârtejul amețitor, retrăgându-se lângă oglindă. Fără să-și dea seama, intrau încet în sticla oglinzii, trecând în lumea tăcută și întunecată a neființei. Nemișcarea îi îngrozi. Ar fi vrut să țipe, dar sunetele rămâneau mute. Tot ce se putea auzi era cuvintele unui om oarecare, pentru care viața devenise un coșmar:
-Și atunci umbra și Solomon deveniră un singur spirit, captiv pentru veșnicie în nesfârșirea morții...



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE