FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ostraca sau ce ar fi dacă toți coloneii ar fi seminariști (1)
Text postat de Gheorghe Rechesan
Ieri după prînz am coborît, cum fac în fiecare zi, să verific dacă nu primisem ceva corespondență, deși cine dracu’ mai “corespondeaz㔠în epoca internetului prin scrisorele puse-n plic. În cutia poștală erau doar obișnuitele facturi la utilități, un ghemotoc de pliante publicitare și-un fluturaș roz care îmbia persoanele cu dificultăți financiare să facă împrumuturi cu dobîndă avantajoasă la banca filoelen㠓Eftychía ton Epitokíon”. Nea Manta, poștașul care deservește cvartalul, se moșmondea în hol cu un vraf de scrisori în mînă.
“Uite, zise el scoțîndu-și basca decolorată de soare și ploi și ștergîndu-și de sudoare fruntea lată, cum mă pun degeaba pe drumuri, e a treia oară cînd vin toate-s cu ștampila “destinatar necunoscut”, mama mă-sii de destinație și cine-o făcut-o!”
M-am apropiat curios să văd cine e epistolarul căruia i se returnează corespondența.
” Păi, meștere, i-am zis, ăsta ce le-a expediat, Doru Sorin Ciobariu, nu mai stă în bloc de doi ani, nu mai are nici numele pe cutie, a plecat în Italia la cules de pomodoro, sau în Grecia la decorticat de măsline!”
” Și io ce fac cu scrisorile? Să le arunc nu pot că-i faptă penală…dacă le duc înapoi la oficiu peste două săptămîni le ștampilează și tre’ să le car înapoi…numa’ nervi și-alergătură degeaba, birocrația ne mîncă!”
Am scos pachetul de țigări și i l-am întins. A luat două, le-a adulmecat pe rînd, dinspre filtru spre capăt, și-a vîrît una în gură, iar cealaltă a pus-o în bască.
” Auzi, dumneata ești om serios, de încredere…dacă-ți las scrisorile și apare Sorinel ăla de pe unde-i dus, i le-ai da?”
” Da’ nu-i ilegal să le țin eu?” l-am sîcîit.
” Facem o hîrtie de mînă că ți le-am dat în custodie și ni-s acoperiți amîndoi, oricum CeNePeRe-ului i se rupe dacă tipu’ își primește retur sau nu corespondența!”
Am bătut palma, deși nu m-alegeam cu nimic din tranzacție, iar la martori am pus-o pe tanti Leana, femeia care deretica în casa scărilor și pe nea Breslașu, pensionar MAPN, decedat anul trecut.
Știu că desfacerea unui plic e un viol…de fapt a fost un viol în serie, fiindcă e vorba de aproape o duzină de scrisorele, dar așa cum spune un interesant poet contemporan, ” violul e amintirea unei iubiri” (sau invers, nu-mi amintesc exact) iar curiozitatea a ținut loc de preludiu.
În primul plic se afla o cerere, cel puțin așa se specifica în capul foii, iar cuvîntul era subliniat de două ori. O reproduc cu grafia originală, așa cum era redactată în caractere calibri body 14:

"Domnu manajer general de brigadă al Școlii Superioare de Comunicații,
Subsemnatul Teodor Sorinel Ciobariu, de naționalitate română și religie ortodocsă pe propria răspundere, rog să-mi aprobați înscrierea la cursurile complecte și de zii în comunicare flash ascultare întrucît sînt un cetățan de nădejde al acestei țări care are nevoie de cadre profesioniste să asigure securtitatea și integritatea care este acu în noul regim. Menționez că m-am născut în anul 1963 în localitatea Chingi raion Gugulani, din tată Viorel de profesie funcționar în timpu liber și drept hobiu funcționînd ca cantor clopotar și țîrcovnic la biserica din localitatea anterior menționată și mamă Domnica-Sevasta, casnică întrucît trebuia să îmi asigure șapte ani de educație mai sunt eu și-o soră acasă fiindcă-n comună nu eczista unitate de învățămînt preșcolar, toate educatoarele erea niște curve care nu stătea mai mult de un trimestru la post, plecau să se coțăie remunerabil sau la propunerea indecentă a inspectorului școlar de profil.
Menționez că pînă-n prezent am funcționat ca profesor de științele naturii la școala generală din comuna Gugulea-de-sus că aia de jos e depopulată în mare proporție pentru că fiind băiat de la țară cunosc bine natura vegetația și fauna țării și nu am cazier penal decît în cazul că ar dovedi cineva că la vîrsta de opt ani aș fi șterpelit bani mărunți din cutia milei ceea ce este exclus și oricum eram minor și faptul e demult prescris. De asemenea vă asigur că sunt în deplinătatea forțelor fizice și intelectuale și că nu voi precupeți niciun efort în desăvîrșirea pregătirii mele profesionale așa că nu voi dezamăgi nici conducerea școlii precum nici branșa în care voi activa sau voi fi activat. Așa să m-ajute cel de Sus, amin și mă jur pe sf.cruce. cu stimă respect și integrală speranță semnat ss indescifrabil."

A doua misivă era adresată părinților lui Sorinel și probabil destul de veche, fiindcă pe alocuri foaia liniată se îngălbenise, iar cerneala folosită se decolorase făcînd cititul aproape ilizibil.

Dragii mei părinți tată și mamă
Aflați că eu sunt bine sănătos și am început cursurile. Condițiile acilea în școală sunt excelente stau în cameră cu încă trei colegi mîncarea ca la popotă adică multă gustoasă și pe gratis, iar așternuturile ni se schimbă de două ori pe lună.N-ar fi necesar atît de des însă majoritatea cursanților fiind băieți tineri se întîmplă incidente nocturne de natură polutivă cum se zice științific și ezact. Altfel mă strădui să ciulesc bine și cu folos urechile la tot ce ni se predă și să nu dezamăgesc instructorii și pedagogii care ne instructează. Cel mai permisiv sînt la disciplina limbistică și manipulistică aplicată că doar mă știți cum de mic copil aveam aptitudini să trag pe oricine de limbă dar aici operăm cu metode standardizate nu oricum în care instrumentele sunt forice, adică cu foreza cleștele și freza dentară, parafonice și metaforice. Cursul ăsta ni-l predă dom colonel Ștefan R.un cadru cu multă experiență, pe care băieții l-au poreclit "fane gheorghiu" fiindcă pe vremuri în celălalt regim istoric a fost profesor agreat la acea facultate dar ce să facă omu' nu era să-și arunce bagajele de cunoștințe numa așa că vreau unii să se dea lustrați. Eu cred că mai degrabă se simt frustrați fiindcă oameni valoroși și policalificați pot funcționa în continuare indiferent de condițiile geo-politice climatice sau mai știu eu ce. Dumnealui ne predă și anglo-saxona respectiv americana colocvială și e foarte exigent la pronunție și accent, deși majoritatea suntem material brut și greu de șlefuit la aspecte lingvistico-logoreice. Acum trebuie să închei fiindcă avem un seminar specific și puteți să vă bucurați că dacă trec de hopu ăsta voi fi seminarist poa să moară de ciudă popa Rădașcă că nu numai fiu-su e seminarist dar și alții ba încă în domenii pe lîngă care religia e opiu și alte etnobotanice. Altfel ce să vă mai spun că nu prea e voie să dăm alte informații și drept încheiere vă îmbrățișez cu drag al vostru fiu iubitor Doru-Sorin.

Următoarele trei erau trimise unor amici și cunoștințe.

Măi Tibi
Poci să crapi de invidie că uite eu m-am desprins din mediul meu natural și am intrat ca forță proaspătă în sistem că mă știi întotdeauna am fost ambițios și preocupat de aspecte care altora le scapă. Pe scurt mă instruiesc la cea mai de sus instituție că nici n-am voie să-i spui numele de înaltă ce-i și e vorba fraiere de comunicare nu de comunicații adică nu-s dintr-ăia care întind sîrme și stau ca cioara pe stîlp să fac contacte fiindcă-ți dai seama contactele mele îs de altă natură ocupațională, iar sculele de care mă ocup află și tu că-s cognitive și complicate de nici nu te duce mintea la ce-s în stare. De Doinița mai știi ceva că nu-mi răspunde la apeluri i-am dat și sms dar ea tot ignore îmi răspunde? Spune-i dacă vă întîlniți întîmplător să nu dea dracu să se încurce cu vreun mitocan fără profesie sau școală că o las și n-are decît să rămînă țărancă pe glie sau gravidă cu cine vrea uterul ei.Salut și la revedere cît de curînd, eu Soso Ciob cursant în comunicare.

Stimată doamna profesoară Ciuculete
Profit de ocazie să vă doresc pensie ușoară și să vă interoghez în legătură cu o problemă de documentare. Mai aveți manualele de limba engleză clasele V-VIII că aș avea nevoie urgentă de ele acum fiind în curs de frecventare a unei școlii superioare unde îmi necesită nemijlocit? Dacă da, rog să mi le remiteți la o adresă ulterioară întrucît ceilalți dascăli pe care i-am avut nu au cooperat deși se știe că sunt niște asistați sociali ce iau pe degeaba leafa dacă nu-s în stare să asigure generației tinere cunoștințele necesare.În speranța că nu mă veți refuza întrucît întotdeauna am găsit în această direcție sprijin și colaborare închei cu stimă al dumneavoastră fost elev Sorinel cum mă dezmierdați cînd îmi erați diriginte și mentoră.

Domnu colonel Trancotă
Nici nu știți ce bucurie mi-a făcut telegrama dumneavoastră în care-mi comunicați că veți întreprinde o vizită de consultare și inspectare în cadrul unității noastre de învățămînt. Așa cum v-am adus la cunoștință activitatea de aici decurge bine cu excepția seminarului de cultură generală unde suntem obligați să citim prea mult ba chiar să scriem compuneri la un nivel care nu se face. Acest amănunt nu e de neglijat și sper să luați măsurile în consecință avînd în vedere că este excesiv ce ni se cere.Știți că vă admir mult atît personal cît și prin prisma literaturii pe care promovați în cadrul cenaclului " Ac și cojoc" că așa epigramist ca dumneavoastră mai rar, cu toate rimele-n buzunar, iar dacă ar fi să vă calc pe urme aș face-o bucuros fiindcă acest gen e cel mai potrivit unui cadru militar fiind inspirat după marțial, nu-i așa repede pac! bum-bum, catrenul, rafală scurtă în patru versuri și două rime să moară inamicul cu vorba-n gît. Cu alte cuvinte deabia aștept să ne încolonăm pe cinci rînduri ca să acționăm eficient spre binele țării de baștină care ne leagă cu legături veșnic perene și indestructibile.
PS După cum se zvonește printre cursanți o parte dintre noi vor activa în extern așa că voi fi recunoscător dacă ați reuși să recomandați să ne întîlnim în scop profesional în statele unite sau în altă locație occidentală de peste hotare.

Răsfoind teancul de plicuri am dat și de unul mic de culoarea levențicii, adresat după toate aparențele unei domnișoare.

Iubita și dorita mea Dori
De-abia aștept să te strîng în brațele mele dornice și uscate de dor.Tu reprezinți pentru mine ceea ce este ploaia pentru recoltă și fulgerul pentru Edison și Franklin Benjamin adică forță revelație și totodată relevație. În acest scop îți trimit o dovadă de tandrețe masculină intitulată " Vino, o noapte!"

" Va veni un timp cînd năucit de visele mele cu tine
vom aluneca triști și albaștri amîndoi
goi și însingurați ca doi fluturi hoinari printre corole bolnave
peste toate lucrurile și obstacolele
vom zbura într-un avînt întins
pînă cînd zefirul ne va răcori trupurile nădușite
și iubirea dulce precum nectarul ne va închide gurile
doar ochii și palmele și tu toată vei rămîne
mie deschisă de-a pururea "

Acum sunt nevoit să închei, chemarea datoriei, te sărut mult-mult-mult cu nețărmurită afecțiune al tău solar partener, Sorin.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  jur cu mîna pe pix că nu m-am prins cine-i personaju!
am trecut peste nume rapid, bănuind că e unul inventat și irecognoscibil.
dar acum, cînd văzui cine sări în sus de fund, iaca aflai.
și am mai rîs o dată, de data asta în hohote!
popo, ai luat-o rău în freză!
mai ți-a rămas ceva din fiere nedeversat?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-09-05 23:21:55
         
 
  refulatu cred ca esti taman matale, ti-ar spune asta orice psiholog, dar se poate remedia , mai raspopitule...zicem ca un, virgula catren e luuuung cit un roman fluviu si-ti trec complexele de inferioritate pe motiv de lungime.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-05 23:16:29
         
 
  sorinache,asta ti-e oftica?s-ajung la nivelu lu cercelache si cioata...bine, inteleg sa ma urasti fiindca te-am vazut in pielea goala pe cocclauri liternautice, cu madularul liric de lup circumcis mic si chircit, dar nici dusmanilor mei nu le-as dori asa ceva..auzi la nivelul pomenitilor catrenisti resapati? pai, visul tau american, bai nea pruna e un cosmar, zau asa!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-05 23:14:43
         
 
  Ntzzt!... Nu te mai fa ca nu intelegi. Ofticatul esti tu.
Nu ai sa jungi nici in visele tale cele mai frumoase nici macar pana la genunchii unui Valeriu Cercel sau nea Cioaca.
Dar, ma rog, daca doctorul ti-a recomandat sa te refulezi prin compuneri kilometrice pe care nu le citeste nimeni!...
 
Postat de catre General Motors la data de 2012-09-05 23:05:37
         
 
  te-nteleg, nea caisa esti suferind, da' chiar ofticat pt o simpla gluma? nu se face...asa-i ca te privesti mirat in textul -oglinda?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-05 23:02:36
         
 
  Oftica si atat.  
Postat de catre General Motors la data de 2012-09-05 20:49:11
         
 
  eu, escullabe, nu mă-nnegresc de oftică.
tu da.
ce-i pus deoparte, recunosc.
tu nu.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-09-03 23:16:39
         
 
  esti constipat, fane, e un text cu miza europeica.ia si tu un laxativ ceva. cu pliscu sigilat, altfel n-are efect.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-03 23:14:05
         
 
  ciocu mic, guriță. nici tu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-09-03 21:28:45
         
 
  esculabe,
oftică mare, monșer!
poți să te scremi un veac, și n-ai să scrii măcar o frîntură din ce e mai sus.
hai, las-o!
vezi de nasso!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-09-03 21:26:06
         
 
  salut, băjeți. scuzați deranju, dar "mă-sii" se scrie fix așa și nu precum ne-nvață nea gigi, un pic mai sus. nu de altceva, da acu fo 2 zile cînd mi-a zis-o de mama, de altminteri moartă, al dracului, știu.
în rest, cu aceleași scuze, frecangeală. miză minoră, infantil resentimentară, stil stufos, umor scremut, încărcat cu detalii nerelevante (basca decolorată de soare și ploi și ștergîndu-și de sudoare fruntea lată, etc). o altă labă tristă de prozator cu vocație, irosită în răfuieli de 2 bani.

p.s. văd că nu-i latunski pe-aici, am să pun eu cele 2 stele, la o adică, singurul care le poate scoate e peia, dar nu se pricepe...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-09-03 19:38:18
         
 
  Fain, fain... Cu o singura mentiune: "Dori" vine de la Dorinel, nu de la Dorina. Prietenii stiu de ce...

 
Postat de catre Ninel Dambla la data de 2012-09-03 17:28:59
         
 
  dle peia, ăștia n-au mores așa că giaba-cafe de ridendo...rămîi cîștigat numa cu îndixtrarea. între noi fie spus e mai greu decît pare să-ți "agramezi" vocea.
a.m., măi mihăiță, cu fenomene pseudoliterare sunt obișnuit demultișor...grija mea e că les connaiseurs vor pretinde că textul de mai sus nu-i literatură(pe bune că nu-i :)))iar rolurile se împart după tabloul caracterialo-literaro-frenologic, așa că, io făr de mită partisprinică și nu numa n+am ce face.barem autodenunță-te și matale oleacă c-ai gîdilat la sentiment vreo coloneasă în budoiru bibliotecii cînd erai terist și dădeai sandra brown pe sub mînă-n clubu de lectură al garnizoanei.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-09-03 13:53:32
         
 
  bre, dle gigi, încă n-am ajuns să aud voci, însă ceva imagini mai captez.

iar acum îmi apar așa, în fața ochilor, două hârdaie care se umplu de zor cu lături. unu' acilea, în bucale, celălalt mai așa, mai ovăr ză ăușăn!

așa că n-ar fi rău ca, preventiv, să tragi pe tine, la repezeală, balonul de ploaie!

ps. subscriu la cele comentate de i.p. în legătură cu textul. păcat, însă, că nu m-ai prins și pe mine într-un rol secundar, cât de mic... :)
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2012-09-03 13:41:35
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Ești tare, bre Gheorghe!
Io nu rîd cu una, cu două, vreau să zic că rîd numai cînd e cazu, da' acilea fu cu vîrv și, mai ales, îndesat, că bine le 'seși!
Că "nu-i așa? (...) să moară inamicul cu vorba-n gît."
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-09-03 13:19:29
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE