FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Note de lectură în diagonală
Text postat de latunski criticul
Ultimele evenimente „literare” și „critice” din politichia dîmbovitzeană au inflamat acut spiritele și au semănat buruiana discordiei pe pajiștea sinilie. Tonul l-a dat chiar patronul. Dreptul domniei-sale, saitu-i aparține. Situațiunea reflectă la scară micro fenomenul macro-național de împărțire în tabere.

Mie îmi este (și nu-mi este) indiferent.

- îmi este indiferent, pentru că am urmat cu sfințenie sfaturile tatălui meu, care m-a îndemnat să fac tot felul de greșeli, dar să nu mă implic în politică și să ocolesc haitele de cîini;

- îmi este indiferent, pentru că - parafrazîndu-l pe Socrate – știu că nu știu (și nu simt că o) să se schimbe ceva în bine pentru mine;

- îmi este indiferent, pentru că am avut o „revelație” privind soarta acestui popor, din care fac parte (dar ce vină am eu?) și a cărui nefericire nu se trage numai de la comuniști (cum afirmă A.F.) ci – după cum spune prietenul meu, Aurel Ganea – de la faptul că are obiceiul de a prelua de la vecinii săi ce-i mai rău: șpaga de la otomani, birocrația de la Imperiul țarist și (mai recent) cel mai prost sistem de privatizare copiat de la socialiștii francezi. Toate aceste plăgi le-am suportat o viață, așa că mi-e lehamite să mă mai implic în dispute fără mize.

Nu-mi este indiferent, pentru că:

- prin confiscarea saitului „ați întinat idealurile”(sic!) declarative:
„Atelier Literar este un spațiu virtual gratuit pus la dispoziția creatorilor și iubitorilor de literatură”. Acum, acest spațiu a devenit o nouă Poiană a lui Iocan, unde Ilie Moremete are „n” duplicate, care pînă la urmă tot cu paiele se aleg. Și încă n-ar fi nimic, dar de aici și pînă la injurii, scormonire prin lăturile personale și exacerbarea urii, disprețul față de opiniile altora nu e decît un spațiu dintre două texte, ori comentarii. Niște scîrboase moșteniri genetice (și nu produse ale imitației) pe care nu le regăsesc nici la migratorii stabiliți în Panonia, nici la „rudele” indienilor (sau egipțienilor, dreak știe !);

- nu-mi este indiferent, aici există cîțiva oameni cu care am afinități culturale, literare și de gîndire; pentru că există aici un curent care se opune imposturii literare și șabloanelor de comentarii, schimbului de emoticoane și steluțe. Absolut întîmplător am aflat de frica unor postatori „care scriu în loc să pută”(Păstorel) de a posta pe Europeea;

- nu-mi este indiferent (deși m-a bătut gîndul să migrez spre alte virtuale), pentru că am devenit conservator și cu tabieturi, iar dorința de a fi cunoscut din „Facebook” pînă-n „Casa gîndului – Cleopatra” nu mă încearcă. Și nici nu-mi place să-mi schimb frunza din față în spate (și invers) după cum bate vîntul.

*
Domnule Corbu (Cristescu), vreau să vă semnalez o nedreptate pe care o comiteți intenționat: reducerea nivelului de postare pentru Ioan Peia și Gheorghe Recheșan. Nu doriți să lupte la nivel de egalitate cu cei aflați în dispute politice? Domnia-voastră hotărîți! Dacă mi-ați fi cedat dreptul de administrare, eu le-aș fi redus nivelul celor cu care polemizează. Că n-au haz. Prin absența celor de mai sus, prin invalidarea comentariilor și textelor, saitul devine tot mai searbăd.

*
Domnule Corbu (Cristescu), nu credeți că ar fi cazul să luați cîteva măsuri de excitare a activității creatoare? Cu relațiile și poziția domniei-voastre atragerea unui sponsor (măcar) ar fi binevenită. Ce mai face arabul acela generos a cărui soție (iubită, prietenă) activează aici? Eu nu vreau să-mi ruginească această jucărie, doresc să o preiau în stare de funcționare.
*
Despre acuzația de plagiat
Premiza majoră: Gh. Recheșan (indiferent sub ce pseudonim) are un portofoliu burdușit cu idei.
Premiza minoră: Uneori chiar și le irosește în mize minore (părerea mea – vorba lui Văcăroiu).
Concluzie: Acuzația de plagiat o consider o aberație generată de un disconfort visceral.

„… cândva când oi mai găsi resurse și voi reface site-ul,”
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-07-18 16:33:45
Să vă spun o scurtă întîmplare : Se plîngea vecina Varvara către părinții mei : „Armin al meu bea toată ziua și bea numai spirt sanitar”
„Lasă-l tu, Varvaro, că o să moar㔠o încuraja tata. „O să moară, o să moară, dar cînd?”
*
Andrei Florian, eu m-am plictisit de tine. Nu pentru opțiunile tale politice, ci pentru consecvența idioată de a te băga în seamă. N-ai și tu un cont pe Facebook, pe Softpedia, pe undeva. Ești penibil, mai penibil decît Cioacă.
*
Rar mai văd cîte un comentariu în subsolurile textelor mai mult sau mai puțin literare. Deh…
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  vitea, trec pe europeea la 2-3 zile dintr-un păgubos reflex, citind doar textele oamenilor cu care, asemeni ție am afinități. constat de fiecare dată că lucrurile-s neschimbate și motivele (similare cu cele semnalate-n text)pt care m-am "distanțat" (cum ar zice Solomei Tupoi, brigadier silvic în taigaua Narîmului despre sentimentele sale atunci cînd a aflat de dizolvarea RSS Rusă)de sait rămîn.
în consecvență, nici redarea iluzoriului nivel de postare nu înseamnă nimic(doar am cerut reducerea lui în semn de protest vis-a-vis de osîrdia bălăcăritoare a catreniștilor diasporezi)iar Ștefanescu poate exulta pe deplin, revanșa i-a izbutit întru tot, n-am să revin decît după schimbarea la față, care o minune ar fi de s-ar împlini de sinaxar 6 gustar 2020, A.D.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-07-19 09:32:50
         
 
  Domnule Cristescu, am luat notă și spre luare-aminte. Drept pentru care zic: spasiba!
În postura de consumator cumpăr samagonul direct de la producător, care cumpără sfecla furajeră direct de la cultivator. Fumez numai țigări "Marca noastră" precum poetul Bezdiomnîi, uneori mă mai servește și messire Woland, dar numai cînd merg la Moscova și în parcul Patriarșie Prudî.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-07-18 19:19:21
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule latunski,

Am luat notă și am redat nivelul domnului Peia. Pe care îl rog atât. Să-și expună toate ideile, pe care le dorește, însă cu respectarea regulamentului. O voi face și în cazul domnului Recheșan. Cu aceeași rugăminte. Evident când va reveni.

La capitolul acesta știți că sunt mai încăpățânat decât Băsescu în raport cu apărarea disperată scaunului său. Însă eu nu apăr un scaun. Eu apăr un regulament. Care permite oricui, să evolueze, democratic, aici!

Textele politice sunt și ele o subspecie a literaturii. A literaturii politice.
Cei cărora nu le plac pot să le ignore. Adică să nu le deschidă.

Cei care scriu exclusiv literatură nu sunt împiedicați de nimeni să o facă.

În rest, cum mai e vremea pe la Tiraspol? Care mai e prețul samahoancei? Dar al papiroaselor?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-07-18 18:54:40
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE