FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Andrei Petre
- analiza unui iubitor de sport lucid! -



Cat de multe lucruri “ciudate” se petrec in zilele noastre. Si aici nu ma refer numai la crimele si la celelalte delicte care populeaza jurnalele, ci ma refer la o problema mult mai grava, o problema care va atarna greu in viitor: tinerii nostri nu mai stiu ce inseamna viata, au uitat tot si se arunca acum cu capul inainte pentru a imita modele de prostie. Aceste modele de prostie ne-au invadat vietile, au cuprins usor, usor totul! Ce bine ar fi daca, in loc sa cerseasca cateva hartii, cersetorii le-ar striga tuturor “vedetelor”: Vanitas vanitatum! Poate ca atunci acestea, preocupate atat de mult de puerilul respect al celorlalti nu ar mai iesi din casa niciodata si nu ar mai polua fondul cultural al societatii! Desigur, nu avem ce sa facem, pentru ca libertatea de exprimare le da dreptul tuturor sa se exprime, dar putem totusi sa tragem un semnal de alarma, pentru ca situatia actuala este groaznica!
Pana la urma, oamenii sunt liberi sa faca ceea ce ei considera ca fiind corect. Este chiar bine ca 99% dintre oameni au ramas la stadiul de adolescenti, au uitat sa-si dezvolte capacitatile care ne fac sa ne deosebim de animale. Acest avertisment nu este oferit din dorinta de a ii salva pe cei “prosti”, pentru ca, pana la urma, prostia trebuie sa existe, ea ajuta inteligenta sa straluceasca si mai mult. Nu, acest avertisment se adreseaza acelora care sunt pe punctul de a alege, pentru ca ei conteaza. Nu pentru mine, ci pentru ei. E destul de placut sa fii o insula printre valuri, sa fii un pisc in mijlocul campiei, dar parca ar fi si mai bine sa existe munti! Deci, cine vrea sa fie un pisc nu trebuie decat sa invete sa se puna pe primul plan pe el!
Si, primul pas ar fi sa renunte la idoli! Acesti oameni nu merita idolatrizati, pentru ca nu sunt cu nimic mai presus decat tine! Deci, renunta la idoli. Poti sa inveti de la altii, dar nu mai ridica piedestaluri, pentru ca acestea sunt inutile! Daca vrei neaparat sa slavesti pe cineva, slaveste-te pe tine, ridica-ti chiar tie un piedestal!
Eroii moderni! Vai cat de mult s-au schimbat perceptele! Acum un drogat poate deveni idolul copiilor doar pentru ca stie sa loveasca o bila! Astazi un analfabet poate ajunge chiar presedintele unei tari! Desigur, nu conteaza asta, fiecare om este liber sa invete cat vrea, dar este grav daca un intelectual se poate identifica atat de usor cu un analfabet!
Aici nu vorbim despre morala, nu vorbim despre cum ar trebui sa fie, vorbim despre cum este… Astfel, prea multi oameni mediocrii ajung sa ocupe posturi importante. Vedem la televizor zilnic fotbalisti care ne intoxica cu ineptiile lor. Si totusi, in sondaje sportivii sunt pe primul loc, ei sunt modelele tinerilor. Deci, un tanar, aflat la varsta la care ar trebui sa invete are ca model in viata un analfabet! Nu putem sa facem nimic legal, dar macar sa comentam, macar sa lovim, sa ii atacam pe acesti “handicapati” prin intermediul cuvintelor noastre! Poate asa vom reusii si noi sa ii stresam un pic! Ei ne streseaza oricum destul…!
Da este cert, suntem inconjurati de prostie! Prostia apare in cele mai diverse forme, incepand cu parlamentarii si terminand cu sportivii! De ce nu vorbim despre primii?! Simplu, pentru ca sportivii sunt modele pentru tineri in timp ce politicieni sunt huliti de toti. Deci, sportul este marea problema, pentru ca este infestat de prostie! Nu conteaza cate titluri au castigat, cate medalii au adus “pentru tara sa”, aceste medalii nu compenseaza lipsa de cultura, prostia sportivilor! Deci, noi vrem doar ca sportivii sa admita aceasta incapacitate intelectuala! Nimeni nu ii va blama, dar macar sa o admita! Cat timp ei vor continua sa pretinda ca sunt eroi, modele, ca reprezinta varfuri, noi vom continua sa ii lovim si sa radem… Ei ne pot invinge pe plan sportiv, noi ii putem invinge pe plan general! As intreba care plan este mai important, dar cred ca este evident!
Asa ca, situatia poate trena, dar as intreba un tanar care idolatrizeaza un fotbalist: ce va face dupa 35 de ani?
Raspunsul poate fi satisfacator pentru el, dar in nici un caz nu va fi satisfacator pentru un om inteligent!
Vedetele vor fi in continuare modele pentru tineri, pentru ca discutam din pacate despre tinere minti incapabile sa traiasca individual! Deci, aceasta este situatia! Dar, nu uitati, nimeni nu ne poate impiedica sa vorbim. Astfel, un tanar poate ajunge fotbalist, dar nu are mai apoi de ce sa se supere cand va fi facut prost! El a ales sportul! Noi alegem mintea! Si, nu uitati, de multe ori cuvintele ranesc mai mult decat un cot in gura!
Sportivii aduc multe satisfactii, dar ei castiga, nu tara! De aceea, ca orice patriot, va zic: Romania a castigat! Handicapatii nostrii i-au invins pe ai lor!


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE