FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
La final de an: premiile Proliteratura
Text postat de Suzana Deac
Iaca trece și anu’ aista, parcă vrea să spună nea Gicu, vecinul meu care ar fi bun ca jurnalist pe o rubrică de bârfe. Da’ anu’ trece și nu îl putem lăsa fără a acorda premiile Proliteratura, editia 1, 2011.

Jurizarea, bate-o vina, a fost făcută exclusiv de o parte a echipei Proliteratura, nu au existat voturi publice sau sondaje printre scriitori. Scriu aceste lucrări pentru că deși ne-am chinuit să fim obiectivi, nu știu cât ne-a reușit. Așă că vă rugăm să ne iertați subiectivismul.
Categoria Roman
Iaca trece și anu’ aista, parcă vrea să spună nea Gicu, vecinul meu care ar fi bun ca jurnalist pe o rubrică de bârfe. Da’ anu’ trece și nu îl putem lăsa fără a acorda premiile Proliteratura, editia 1, 2011.

Jurizarea, bate-o vina, a fost făcută exclusiv de o parte a echipei Proliteratura, nu au existat voturi publice sau sondaje printre scriitori. Scriu aceste lucrări pentru că deși ne-am chinuit să fim obiectivi, nu știu cât ne-a reușit. Așă că vă rugăm să ne iertați subiectivismul.
Categoria Roman

Cea mai mișto carte a anului: Sânge satanic – ediția a II-a, Cristina Nemerovschi . O carte unică în literatură contemporană care prezintă povestea unei adolescente antisociale. O carte în care autorul reușește să se rupă de limbajul clișeistic. Cristina are 31 de ani, iar Sânge satanic a fost romanul de debut.
Cea mai mișto carte a anului: Sânge satanic – ediția a II-a, Cristina Nemerovschi . O carte unică în literatură contemporană care prezintă povestea unei adolescente antisociale. O carte în care autorul reușește să se rupă de limbajul clișeistic. Cristina are 31 de ani, iar Sânge satanic a fost romanul de debut.
Cel mai așteptat debut individual: În brațe străine – Andra Pavel. Ada, așa cum este cunoscută Andra, a debutat alături de Oana Stoica Mujea, publicând romanul “Sărutul Morții“. În vârstă de 17 ani, Ada Pavel și-a lansat la Gaudeamus romanul În brațe străine, câștigător al marelui premiu acordat de Romanian Crime Scene Writers.

Cel mai interesant roman al anului: …Si la sfarsit a mai ramas cosmarul – Oliviu Craznic. Un roman inedit în care autorul abordează genul horror, având la bază legendele medievale.

Cea mai bună traducere a unui roman: Ana Veronica Mircea pentru traducerea romanului Eu sunt numărul patru (I am number 4), scris de Pittacus Lore și publicat la editura Nemira.

Cel mai bun roman de memorii: Premiul merge la editura Meteor press pentru publicarea romanului “Executați prin înfometare”, scris de Miron Dolot (Mai multe puteți citi aici).
Poezie

Cel mai bun debut: Crista Bilciu, pentru volumul de poezie “Poema Desnuda”. Crista spune despre ea: “Exist. Scriu de când mă știu. Sunt bolnavă fără teatru. Pictez niște nuduri absolut scandaloase. Îmi place tot ceea ce implică imaginație și creativitate. Mă plictisesc toate celelalte.. .”

Cel mai bun volum de poezie: „Gothic” de Ștefan Bolea, Editura Herg Benet.
Cel mai bun volum colectiv de poezie: „MARFĂ reîncărcat㔠de Dan Mircea Cipariu, Florin Dumitrescu, Sorin Gherguț, Dan Pleșa, Bogdan O. Popescu, Editura Brumar.
Critică și Istorie literară

Premiul “Înk tănâr, înk cititor” – „Fotografie de grup cu scriitoare uitate: proza feminină interbelic㔠de Bianca Burța-Cernat, Editura Cartea Românească
On-line

Cel mai bun blog de recenzii și știri culturale: Bookiseala.ro, editat de Marius Ghilezan.
Cel mai bun blog de poezii și proză scurtă: Poezie. Proză. Gânduri – Cristian Lisandru și Marius Ghilezan – Țigara unui viitor de paie
Cel mai bun blog de povesti pentru copii: Stropi de suflet – Aurora Georgescu.
Cea mai bună librărie on-line: Elefant.ro.
Cea mai activă comunitate on-line culturala: Cititordeproză.ning.com
Cel mai interesant demers umanitar al vreunui scriitor: “Poezie pentru Mâncare”- Adela Onete (Un premiu controversat, pentru că există voci – inclusiv în cadrul Proliteratura – care susțin că totul a fost o strategie de marketing. Însă, am preferat să vedem partea bună a campaniei, nu-i așa Andra?!).

Premiul Tinerii scriitori: Marius Stefan Aldea, pentru poeziile sale inedite, ce parcă ne aduce aminte un pic de Nichita Stănescu.

Editura anului 2011: Editura Titronic, condusă de Bogdan Hrib. Motivele: promovarea autorilor în țară și în străinătate, dar și pentru publicarea tinerelor talente sau debutanților.

Premiul special “Proliteratura”: Acuvio. Pentru ajutorul acordat și pentru că este unul dintre puținii bloggeri care știu că o poză te poate face să râzi mult mai repede decât 1000 de cuvinte.

Acestea fiind scrise, vă urăm un 2012 fericit și mai bun ca 2011.

PS: Premiile sunt simbolice, înseamnă recunoașterea talentului sau lucrurilor înfăptuite de către câștigători. Repet, pe alocuri multe dintre voturi au fost subiective.

http://proliteratura.eu/wp16/la-final-de-an-premiile-proliteratura/
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Felicitari vinovatilor!  
Postat de catre Suzana Deac la data de 2012-01-01 20:06:15
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE