FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Primul Marș al aurului
Text postat de Emanuel Cristescu
Cei doi tineri, Florin Suciu și Sebastian Muscalu care au plecat pe jos de la Bacău, în semn de protest față de proiectul de exploatare sălbatică a aurului de la Roșia Montana, au ajuns ieri 27 septembrie 2011 la București. 405 români i-au acompaniat și au participat la Marșul aurului. De la Cercul Militar până la Academia Miltară, lângă Cotroceni. Din păcate, fapt surprinzător, de la oa 17, ni s-a spus că la Peședinție nu mai este nimeni. Așa că aurul pe care tinerii băcăuani doreau să-l doneze, împeună cu alte donații făcute pe loc de participanții la marș nu a putut fi oferit, întrucât destinatarul lipsea și nu era nimeni care să-i țină locul!

S-au strans cca 10.000 de semnături pe hartie si aproape 30.000 pe internet. Dacă analizăm aceasta, în contextul în care există un blocaj informațional total, publicitatea agresivă a cumpărat de fapt mijloacele de informare în masă, putem spune că este un început bun. Totul s-a bazat pe voluntariat.

Domnul Președinte a spus că România are nevoie de aurul de la Roșia Montana. Conform redevențelor pe care ar urma să le încaseze din exploatarea celor cca 300 de tone statul român ar putea obține, în cel mai fericit caz, cca 12 tone de aur. Cu prețul distrugerii unui patrimoniu istoric identitar insetimabil și al otrăvirii mediului pe o durată nedeterminată. Mesajul tinerilor băcăuani și al participanților la marș este unul simplu și de bun simț. Lăsați Roșia Montana în pace. Dacă România are nevoie de aur îl vom da noi românii. Și noi suntem primii care vom începe donațiile. Dacă jumătate din populația României va dona 2 grame de aur, de fiecare om, se vor strânge cel puțin 20 tone de aur. Mai mult decât ar primi din redevențe. Însă cu salvarea Roșiei Montana. Alaturați-vă acestei inițiative și să lăsăm Roșia Montana urmașilor noștri așa cum ne-au lăsat-o și nouă strămoșii noștri.

Deși au fost nenumărate televiziuni care au filmat evenimentul și au luat interviuri pe tot parcursul lui, un embargou informațional total s-a lăsat peste mijloacele de informare în masă. Ca dovadă că se poate cumpăra orice cu ajutorul publicității.

Oricum, cu tot acest boicot, dintre milioanele de români cărora nu le este frică, doi tineri Florin Suciu și Sebastian Muscalu au făcut 300 km pe jos pentru a protesta și au fost primiți și însoțiți în București de 405 români.

Marșul a fost unul exemplar, civilizat, asumat, inteligent. S-a scandat, s-au ținut discursuri. Un marș detonator de conștiințe. Pe tot parcursul marșului bucureștenii au aplaudat și au făcut semne de susținere și încurajare.

Poliția și jandarmeria și-au făcut datoria pe deplin. Adică ne-au sprijinit și ne-au asigurat traseul. Nu a fost nici un incident.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  astăzi, 2 oct, duminica a 19-a după Rusalii (Predica de pe munte - Iubirea vrăjmașilor)

...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-10-02 07:26:16
         
 
  Domnule coleg, dacă spun "no coment" promiteți că nu îmi mai puneți în cârcă nimic?

Pentru că nici cu logica ilogică nu pot să decriptez legitimitatea, în contextul acestui topic, a aserțiunii: "orice critică constructivă atrage din partea dumneavoastră punerea în gardă a logicii paloșului tocit." Poate sunt obosit. Am condus astăzi câteva sute de km. Și mâine trebuie să plec în zona Buzăului.

Așadar: "No, coment"
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-02 01:18:06
         
 
  previzibil domn' profesor; orice critică constructivă atrage din partea dumneavoastră punerea în gardă a logicii paloșului tocit. recitiți mai atent. n-am sugerat închiderea lavrei și expulzarea în totalitate a fraților aplecați pe stihuri ci transformarea ei într-o clinică (ceea ce de facto, în proporție covîrșitoare e demult): de vprbăreți, polemizatori fără scrupule(vezi șantajistul oranj a.f.)manipulanți de retorisme fără principii(persoanele de față din bun-simț se exclud).e mai corect vis-avis de vizitatori. cîți or fi ei într-o concepție demografic neimplicată tendențios.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-10-02 01:04:22
         
 
  Însă, cred că în viziunea domniei voastre, închiderea site-ului ar fi cea mai bună soluție. Antitetică viziunii mele.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-01 23:48:04
         
 
  Ceva, în raport cu nimic, domnule coleg, este imens. Refuzul de a accepta statutul de râmă, hărăzit de autorități, arată că spiritul civic nu a murit. Evident că nu te poți supăra pe cei care îl acceptă. Este o problemă de opțiune.

Sunt multe clipuri. dați google-marșul aurului, videoclip.

PS. Oare, însemnarea, reportajul nu mai încap în conceptul de literatură?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-01 23:46:31
         
 
  Fără nicio malițiozitate(deși am vizionat clipul și am remarcat cît de nepotrivit v-ați jucat rolul de promotor al ecologismului în manifestarea pomenită,nemaivorbind că gravitatea problemei ar necesita o voce puternică și inși profesioniști care să obțină rezultate reale)mă întreb (după enunțul ,..al cîtelea oare...? de asanare a saitului)dacă n-ar trebui să reflectați serios la modificarea denumirii saitului din Atelier literar europeea în Forum socio-politic europeea.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-10-01 22:32:39
         
 
  Alaltăieri, la București, a fost organizat Marșul aurului. Au fost prezente toate televiziunile de știri. Au filmat și au luat interviuri. Nu au dat nimic pe pot. În schimb deșănțata campanie pentru proiectul de exploatare sălbatic a aurului cu cianuri și pârjolirea mediului continuă. Eu știu că televiziunile sunt, multe dintre ele private, însă toate, de interes public. Mai știu că utilizează, în baza unei licențe, frecvențe care aparțin statului român și că în baza acestor licențe sunt obligate să informeze corect și imparțial publicul însă iată, în acest caz nu o fac. Oare este permis așa ceva? Oare CNA nu poate face nimic? Oare nu mai este nimic de făcut?

Noroc cu YouTube. Și cu publicațiile pe net. Dacă dați google "Marșul aurului" veți putea găsi mai multe filmulețe care redau detaliat evenimentuil și, de asemenea, articole scrisse de ziariști internauți. Se cumpără cu publicitate, conștiințe, academicieni la kil, businessmani cu toptanul, funcționari publici de înalt nivel, autorități de toate felurile dar nu se paote cumpăra chiar totul. Dacă trădătorul Bicilis și-a trădat conducătorul, pe Decebal, și a făcut ca acum 2000 de ani cca. 165 de tone de aur să ia drumul Romei, iată, istoria pare a se repeta. Numai trădătorii diferă.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-29 11:05:51
         
 
  A trebuit sa invalidez postarea cu youtube-ul pentru ca "dadea peste cap" tot siteul, iar comentariile nu mai puteau fi citite.  
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2011-09-28 16:38:33
         
 
  http://www.youtube.com/watch?v=10_cwKzmJjA  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-28 10:33:27
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE