FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Când noaptea întârzie-n amurg
Text postat de voicu marin
Atunci când noaptea întârzie-n amurg,
Stropi de întuneric cad de prin perdele,
Se fugăresc, se-ntorc și apoi se scurg,
În apele singurătății mele.

Se rotesc în aer într-un gest final,
Sărind peste abisul de tăcere,
Se prind apoi pe un fir de vânt banal,
Ca scoicile dormind în coliere.

Dar mai cade câte una când și când,
Și-mi sparge apa de singurătate,
Par constelații răpuse rând pe rând,
Din alte lumi atât de-ndepărtate.

Târzie, când noaptea va veni din nou,
Cu trena ei în violet scăldată,
Va mai găsi o ruină de ecou,
Din pașii lumilor de altă dată.

Marin Voicu
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  gasesc multe imagini frumoase in poeziile tale, si gingase, numai bine :) , glumind desigur in ultima mea remarca, cu toate ca s-ar putea carcoti inspre ceva, little, ca "pe un", inspre "pe-un", si cam atat.

inspiratie sa ai!


si ca sa exprim o alta parere, mie mi-a placut imaginea scoicilor dormind in coliere...

 
Postat de catre Iulia Elize la data de 2011-09-06 17:13:42
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Ai putea, măi poetu lu pește, să ne explici logic cum dracului "întîrzie noaptea-n amurg"?!!
Ar putea, eventual, invers să se petreacă fenomenul ista paranormal. Sau, la tine, timpul o ia de-a-ndoaselea, ca-n sefeurile alea insipide?!
Pot spune că ai scris o poezie cu "stropi", căci iarăși e de nepriceput: cum picură "stropii" ăia? Adică o iau, verticalmente, taman în jos, - și pe drum, mai au timp și de... "fugăreală". Fugăreală, cum și încotro? O fugăreal㠓rotită”!! În părți, de sus în jos, de jur-împrejurul jurului? Ba se mai și-ntorc! O iau în scontra gravitațiunii, - minunăție! Zgubilitici "stropi" mai sunt! Cred, însă, că-n capul tău se petrece fenomenul, acolo unde sunt și apele alea “singuratice”. Ca neuronul tău.

Și ce “scoici” sunt alea care se “rotesc în coliere”, neică?! Ai toți boii acasă? Cum vine asta, neamule?

“Ca scoicile dormind în coliere.”

Iaca, la începutul strofei 3, pierduși subiectul pe drum!!

“Dar mai cade câte una când și când,”

Cîte una, ce? Că parcă era vorba de “stropii” ăia, pe la începutul strofei 1.

“Și-mi sparge apa de singurătate,”

Aoleu! Vei fi fiind gravid, taică, vai de suflețelul tău, naști frun pui dă coropopircăniță, de-o să ajungi faima ghinisbucului!! (Lipsă de cultură poetică, la mine, gigele! Și de hermeneutică, gigele! Un incult, ce mai! Un … “frustrat”!)

“Târzie, când noaptea va veni din nou,
Cu trena ei în violet scăldată,
Va mai găsi o ruină de ecou,
Din pașii lumilor de altă dată.”

Pam-pam!

Vere, noaptea vine cînd trebuie să vie, adecă taman la soroc – nice mai devreme, nice mai tîrziu, dacă nu știai.
Cît privește “trena” aia “violetă”, am senzația că ai intrat în cîmpul megnetodinamic al lu Aliodor, ăla care l-a energizat pă Băsecu – fie-i numele în veci lăudat!

La “ruina de ecou” m-ai pierdut definitiv pe drum! Am rămas cu urechile pîlnie, în așteptarea unui “ecou ruinat”! Sau cum zici tu. Fie și pe dos. Ca tot ce mîzgălești tu în biata limbă română, care a ajuns pe mâna tuturor flecarilor!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-04 23:10:56
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE