FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Roșia Montana trebuie apărată
Text postat de Emanuel Cristescu
http://www.rosiamontana.net/

Petiție pentru Roșia Montană!

Dispunem de o bogăție fizică (minereurile de aur, argint, platină, uraniu, etc) excepțională pentru vremurile în care trăim și de una istorică inestimabilă, în aceleași locuri. Aceste bogății nu ne aparțin numai nouă ci și generațiilor care vor veni. Nu trebuie să avem un comportament iresponsabil, de bețiv care cheltuie totul la cârciumă fără să se gândească ce face el și familia lui a doua zi!

Bogățiile subsolului trebuie exploatate EȘALONAT, de către statul român, cu tehnologii moderne care să nu afecteze mediul și patrimoniul istoric și cu management privat sub control public. Pentru că aceste bogății aparțin românilor și nu altora. Din profiturile încasate în urma exploatării acestor bogății cu o parte, să zicem 10-20%, trebuie constituit un FOND SUVERAN DE INVESTIȚII care, de asemenea, trebuie administrat în regim privat, sub control public, de care să beneficieze generațiile care vor urma.

Oricum, conform Constituției, " Bunurile proprietate publică sunt inalienabile." iar cine va încălca acest principiu constituțional se face vinovat și mai devreme ori mai târziu va trebui să suporte rigorile legii.

Modalitatea de exploatare propusă de RMGC și, se pare, în curs de aprobare ticăloșită de către reprezentanți ai Guvernului României încalcă cel puțin următoarele articole din Constituție și NU SE FACE ÎN INTERES NAȚIONAL

ARTICOLUL 135
d) exploatarea resurselor naturale, în concordanță cu interesul național;
e) refacerea și ocrotirea mediului înconjurător, precum și menținerea echilibrului ecologic;


ARTICOLUL 136

(2) Proprietatea publică este garantată și ocrotită prin lege și aparține statului sau unităților administrativ-teritoriale.
(3) Bogățiile de interes public ale subsolului, spațiul aerian, apele cu potențial energetic valorificabil, de interes național, plajele, marea teritorială, resursele naturale ale zonei economice și ale platoului continental, precum și alte bunuri stabilite de legea organică, fac obiectul exclusiv al proprietății publice.
(4) Bunurile proprietate publică sunt inalienabile. În condițiile legii organice, ele pot fi date în administrare regiilor autonome ori instituțiilor publice sau pot fi concesionate ori închiriate; de asemenea, ele pot fi date în folosință gratuită instituțiilor de utilitate publică.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Ia să ne imaginăm:
Vreo două sute de pensiuni și hoteluri, toate cu piscine și băi de tratament, cu meniuri bio și muzică românească, terenuri de sport, galeriile romane restaurate, electrificate și un fel de metrou duce turiștii de colo, colo. Un muzeu al pepitelor de aur și al tuturor relicvelor arheologice descoperite..." (E.C.)

Pe ce planeta?



 
Postat de catre General Motors la data de 2013-11-12 17:14:50
         
 
  O victorie de etapă o reprezintă raportul de respingere a proiectului de lege prin care se intenționa albirea infractorilor din proiectul RMGC.

Este bine că s-au făcut sesizarea DNA (mă îndoiesc de eficiența acestui fapt)

Trebuie demiși inițiatorii proiectului.

Mi-e teamă că acum vor face o lege generală care se va plia pe proiect. De aceea protestele trebuie să nu se oprească
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-11-12 12:46:00
         
 
  Erată:

Din păcate, datorită timpului limitat nu am putut expune tot ce aș fi dorit. (au fost 35 de persoane dintre care 5 reprezentanți ai sindicatelor veniți cu scopul evident de a ne contracara. Din cei 35, 30 eram împotriva proiectului! Și a trebuit să vorbească toată lumea!)
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-29 09:31:06
         
 
  Păstrarea zonei Roșia Montana și protejarea ei de proiectul ticăloșit și corupt RMGC reprezintă adevăratul aur. Sustenabil pe sute de ani. Mai ales acum, după toată această luptă în care opozanții proiectului au învins. (Eu sunt convins că așa va fi!)

Ia să ne imaginăm:
Vreo două sute de pensiuni și hoteluri, toate cu piscine și băi de tratament, cu meniuri bio și muzică românească, terenuri de sport, galeriile romane restaurate, electrificate și un fel de metrou duce turiștii de colo, colo. Un muzeu al pepitelor de aur și al tuturor relicvelor arheologice descoperite și cu istoria salvării acestei zone, niște galerii miniere prin care, cu metode clasice se exploatează rațional aurul, 500 kg pe an, un parc de distracții, două festivaluri pe an, o tabără de sculptură, două așezăminte în care scriitori din lumea întreagă să poată fi găzduiți, în serii, gratuit, 15 zile, cu o singură condiție: să scrie o carte în care să se vorbească de personaje reale sau imaginare din zonă.Sau din Rom#nia. O autostradă și o rețea de drumuri care să aducă turiștii de la aeroporturile din Cluj, Tg Mureș, Brașov. Un târg de artă tradițională. Așezarea, monument UNESCO! Și să ne imaginăm un ghid turistic explicând în japoneză și nu numai: aici este locul unde ar fi trebuit să se facă un mare lac de decantare cu mâl și cianură. Iar basoreliefurile stilizate de pe Columna de acolo reprezintă istoria salvării acestor minunății. În sanctuarul de pe acel masiv, care ar fi trebuit să dispară în urma explozibililor, a fălcilor concasoarelor și cianurilor, vedeți copii și originale ale statuilor tuturor dacilor, statui răspândite în toate muzeele lumii și aduși acasă. Iar pe masivul celălat, Tabăra de sculptură Roșia Montana și statuile sculptorilor. Nu ar fi minunat? Și, v-aș ruga, mai dăugați! Imaginația colectivă întrece orice imaginație individuală.

La link: http://stiri.tvr.ro/ultima-zi-de-audieri-in-comisia-speciala-pentru-rosia-montana-editie-speciala-pe-tvr-news_35872_video.html#view

puteți vedea un extras din depoziția mea în fața Comisiei Parlamentare iar la link puteți găsi stenograma intervențiilor mele (Find Corbu) http://www.comisiarosiamontana.ro/documente/stenograma_din_11.10.2013.pdf

Din păcate, datorită timpului limitat (au fost 35 de persoane dintre care 5 reprezentanți ai sindicatelor veniți cu scopul evident de a ne contracara. Din cei 35 30 eram împotriva proiectului!

PS. Am un material intitulat "Arcul peste timp al trădării" în format ppt. Dacă mă ajută cineva să-l postăm pe vreun spațiu internautic și apoi să postăm link-ul aici, i-aș mulțumi.

La link: http://www.youtube.com/watch?v=10_cwKzmJjA

puteți vedea secvențe de la Marșul aurului despre care am făcut vorbire. Ocazie cu care 4 sau 5 dintre noi am mers la Cotroceni și am vorbit cu un consilier prezidențial pe această temă.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-29 09:25:12
         
 
  Adevîratul aur de la Roșia Montana îl reprezintă patrimoniul cultural istoric de acolo respectiv patrimoniul arheologic insetimabil.

La acest link puteți citi raportul a trei eminenți profesori britanici. Raport existent la Ministerul Culturii despre care Daniel Barbu, încă ministru al culturii spune că nu are cunoștință.

http://totb.ro/exclusiv-totb-citeste-integral-raportul-specialistilor-straini-despre-importanta-rosiei-montane-pentru-patrimoniul-mondial-a-carui-existenta-a-fost-negata-de-ministerul-culturii/
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2013-10-29 08:59:38
         
 
  nu mă interesează nici cît negru sub unghie exploatarea aia! ori că se, ori că nu se, știu că eu nu voi avea niciun grăunț din aurul ăla. la fel cum nu am avut niciun miligram dun petrolul petromului, nici un watt din elctricitatea cedată italianului. dimpotrivă. totul e un caft între mafioți și, pe lîngă ei, joaca la bursă a altor pușlamale. tu cîte acțiuni ai pe-acolo, cioculete?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-28 11:09:54
         
 
  Tovarase general Peia,
Vreti sa spuneti ca exploatarea aurului de la Rosia Montana este mult mai neotravitoare daca e facuta de ai nostri decat daca este facuta de ai lor?! Si apoi daca Ponta si-a schimbat parerea despre Rosia Montana de ce nu-i acordati si lui Basescu acelasi drept? Mai ales ca noua parere a lui Basescu se confunda vointa majoritatii romanilor.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2013-09-28 09:48:00
         
 
  dacă băss a cîrmit-o, după ce a fost un fervent susținător al exploatării, și dacă și agarici ăsta băsist, aferel, e-n agitație și se dă solidar, înseamnă că în spatele acțiunii se ascunde un anume ce, cu schepsis. Prin urmare, îmi permit să cred că nu salvarea Roșiei Montane e-n calcul, ci reinstalarea în fotoliie ministeriale ale secureilor lui băss, după care exploatarea aia va fi făcută de către cine trebuie. așa că eu, unul, nu-mi permit să fiu naiv ca alții.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2013-09-28 09:03:55
         
 
  Uniti, salvam Rosia Montana!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-09-28 04:45:41
         
 
  Ma simt solidar cu opiniile proprietarului acestui site si consider ca toata clasa politica ale carei pozititii sunt divergente cu opiniile domnului Cristescu se constituie intr-o grupare terorista. Sunt alaturi de dumneavoastra, domnule Cristescu! Nu va voi parasi niciodata :P  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2013-09-28 04:44:03
         
 
  Marsul aurului / Aur pentru Domnul Presedinte
27 septembrie (marti)
Piata Universitatii /17.00 - Cotroceni / 19.00

Florin Suciu si Sebastian Muscalu au pornit pe 19 septembrie din Bacau intr-un mars spre Cotroceni. Mesajul lor catre Presedintie este simplu si ferm: Rosia Montana nu este de vanzare! Daca de aur are Romania nevoie, atunci noi il vom dona pe al nostru, dar nu va atingeti de Rosia Montana!

Suntem onorati sa ii intampinam la capatul celor 300 de kilometri! Va invitam sa ne alaturam in Piata Universitatii, pe 27 semptembrie, ora 17.00 celor doi care au purtat si innobilat mesajul campaniei nostre, si sa pornim impreuna spre punctual de destinatie al acestui mars, Palatul Cotroceni. Ne vom revendica patrimonial, natura si istoria!
Va asteptam!
Echipa rosiamontana.net
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-25 11:26:47
         
 
  Citiți, dacă vă interesează, despre "Marșul aurului" Și spuneți și altora. Spiritul civic nu a murit în România. Să nu acceptăm statutul de "râmă" pe care ni l-a hărăzit vremelicul însărcinat cu "apărarea" valorilor naționale

http://www.facebook.com/event.php?eid=241576659221902
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-24 12:02:32
         
 
  "... Dumnezeu exista, indiferent ce cred popii sau prostii." (Kosta Vianu)

Domnule Kosta, eu nu sunt popă, ci prost!
Am dreptul de a mă mișca printre "deștepții" care au deja pus mâna pe el și l-au pipăit (pe dumnezeu ăsta, vreau să zic, - vorba lu Arghezi) devreme ce au așa o siguranță care frizează absolutismul drăgălaș al ălorlalte religii?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-24 11:02:58
         
 
  Statul român, care participă cu zăcământul de la Roșia Montana, pentru care primește o redevență de 4%, (doar prin Africa s-ar mai putea plăti așa puțin) "participă" chipurile cu 20% la capitalul social! Ce înșelăciune!

Conform Constituției, art.136. "Bogățiile de interes public ale subsolului, [...] fac obiectul exclusiv al proprietății publice."
S-a organizat o licitație publică privind exploatarea zăcămintelor de aur de la Roșia Montana?

Cum asigura Statul român "protejarea intereselor naționale în activitatea economică," ? art 135 Constituție.

Cine ne dă dreptul să dăm unei companii canadiene exploatarea întregului zăcământ în detrimentul generațiilor următoare? Știți ce zic oamenii simpli? Zăcământul de acolo este mai prețios decât Banca Națională! Că BNR nu este capabilă să mențină un curs stabil, leul se tooot depreciază, în timp ce zăcământului îi tot crește valoarea!

Și arendarea și se face la 30% arendă, fără ca proprietarul să facă nimic! De ce o asemenea bogăție să fie exploatată pe nimic?

Nu mai vorbesc de utilizarea cianurilor care sunt interzise și care vor produce un dezastru ecologic.

Însă, peste toate acestea, distrugerea unui patrimoniu istoric inestimabil este de neiertat.

În fapt avem de-a face cu un act de trădare națională și cu subminarea economiei naționale.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-24 10:41:53
         
 
  Până acum 19.08.2011 ora 16,16 au semnat Petiția 3770 persoane.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-08-19 15:18:21
         
 
  Ceea ce nu spun oficialii este faptul că nu doar la Roșia Montană avem zăcăminte estimate la miliarde de dolari. În zona Bradului,dar și-n Maramureș există zăcăminte substanțiale(la Săcărîmb un zăcămînt estimat la 54 miliarde dolari șa Certej unul de 15 miliarde), iar autoritățile române pierzînd dreptul(prin nu știu ce chichiță legislativă internațională)dreptul de a bate lingouri a închis aceste exploatări.Acum probabil tergiversează un proiect fezabil, așteptînd prin magnații portocalei putrede un comision baban, în loc să negocieze taxe și drepturi de exploatare favorabile bugetului nu buzunarului propriu.
Bineînțeles că tehnologia modernă cu cianură implică riscuri și precauții uriașe(dar nu la fel ca la o centrală nucleară, tot canadiană, de pildă)dar n-o să exploatăm tot cu șaitrocu, piva și țagla ca acum două sute de ani."Spectrul" cianurii e vînturat și de politicienii demagogi care n-au acces la ciolan, manipularea e concentrată spre fraiereștenii din zonă care cu toate petițiile și asociațiile și bunele intenții de conservare a zonei(contractul semnat conține clauze clare privind conservarea vechilor băi, ele trebuie doar respectate și verificate de organismele-n drept)se vor trezi cu galeria în prag și nu le va mai rămîne nimic de făcut decît să se lege-n lanțuri de talpa casei.
Inițiativa e prea naivă, chiar dezvoltată verde și curat în plan național, sensibilizarea opiniei publice, a societîții civile care nu prea este, ca să aibă sorți de reușită..și chiar de ar avea, cine-i beneficiarul? Ne-ntoarcem iar la un slogan păgubos, "nu ne vindem țara" sau stăm rozîndu-ne unghiile și murmurînd "munții noștri aur poartă, noi ciordim din poartă-n poartă"?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-18 08:09:35
         
 
  da, am semnat, dar am scris si semnat si in alte petitii iar guvernele au tot dat aprobari, actualul fiind cel mai favorabil proiectului cianurii la Rosia Montana.  
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-08-17 23:56:29
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Cristescu, eu am semnat petiția. Acum o aștept pe Roberta Anastase să numere voturile și "aderenții" (a se vedea și opinia pertinentă a lui Kosta).  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-08-17 14:54:33
         
 
  o sugestie tehnică:poate ar fi trebuit amintită spre comparație valoarea dividendelor și a taxelor de exploatarea plătite de canadieni în alte colțuri aurifere ale globului: Africa de Sud, Indonezia...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-17 10:16:58
         
 
  Personal insa nu cred ca initiative cu staif cum este si aceasta petitie, ar avea sorti de izbanda, intrucat la noi democratia pur si simplu nu functioneaza! opinia majoritara nu a contat niciodata la noi. Jocul intereselor primeaza. O dulce inutilitate va sfarsi totdeauna drept ceea ce este. de aceea cred cu tarie ca Dumnezeu exista si produce efecte, el nu pedepseste niciodata ci doar iti ofera ceea ce vrei, esti liber sa alegi. Si noi am ales!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-08-17 09:45:35
         
 
  Lipsa de reactie este dovada clara a mentalitatii de tip ingust, neo-liberal, portocaliu, al comunismului cu chip nou, european, adica UE, adica o amestecatura de neamuri in care nu se va mai "cunoaste om cu cetatean", cum zice vecinul Sandu. Intr-un conglomerat de interese supra-statale, creat cu largul concurs al guvernelor nationale, o tara mica e victima sigura, iar noi catre asta ne indreptam, ca niste oi carora li se flutura la orizont steagul unor ipotetice avantaje viitoare. Vai de mamaliga noastra, cand afeii si ighepeii vor ajunge sa decida (mintea lor ii califica pentru aceasta!) pentru neamul intreg inregimentarea in mocirla noii Europe. Ajunge insa o foamete endemica, pe care n-o doresc dar care se prefigureaza in urmatorii ani de criza- mai ales daca o clasa politica profund nociva si antinationala nu va deveni constienta (Doamne, cum?) ca ea trebuie sa apere, nu sa destrame fiinta nationala - ajunge, zic, o foamete ca sa spulbere in vant aceasta constructie nenaturala. Dumnezeu sa ajute biata noastra tara!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-08-17 09:36:44
         
 
  Corect domnule Vianu. Suntem pe cale "sa cersim si aerul pe care il respiram, la alte neamuri, mai cu motz."

Știu suntem pe un site literar. Însă aici conștiința civică ar trebui să primeze. Pentru că aici sunt elite care ar trebui să lumineze calea și altora. Mă surprinde lipsa de reacție a domniilor voastre. Oare vi se pare așa o problemă de ignorat? Ori poate ați semnat petiția

http://www.rosiamontana.net/

și nu ați mai considerat necesar să și scrieți aici. În această situație vă prezint scuze!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-08-16 20:58:13
         
 
  Si ce daca, ar intreba, pe buna dreptate, oricare din vatafii de rit nou ai guvernelor tradatoare de neam (imi asum ce zic) care au devalizat tot ce se putea si care guverneaza semnand legi, cum ar zice poetul, cu lingura cu care mananca. Intr-o tara si o lume normala, acestia ar fi fost de mult (timp) judecati si condamnati pentru tradare de neam si de tara. In lumea noastra, insa, a homosexualilor, a curvelor cu si fara condicutza, virtutea si cinstea si morala, al caror nume ar trebui sa-l scriu cu majuscule, au ajuns, bietele de ele, fete de centura si sunt aratate cu degetul, fluierate si puse la index. Fara Dumnezeu popoarele ajung de rasul altora, pre cum s-a vazut. Iar Dumnezeu exista, indiferent ce cred popii sau prostii. Atentie, sa nu ajungem sa cersim si aerul pe care il respiram, la alte neamuri, mai cu motz. Pacat de sangele varsat.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-08-16 09:33:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE