FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Riscul
Text postat de latunski criticul
Riscul

de a fi atacat din flanc
de mîna agilă-a destinului

acest text conține previziuni sumbre și
nu are nici o legătură aparentă cu textul „Ochi ucigaș”
al lui Emil Babenco(?)
Vrei să-l citești? DA. NU.

Kolyma*
e stațiune de top
încă de pe vremea lui Stalin.
unii zic că ar fi de cinci stele
în fostul gulag – da de unde!

adevărat zic vouă:
„lăsați imaturii politici să vină la mine"
dreptu-i – nu se prea gătește gulaș aici
da-i rost de guleai** la „Bîstro”,
la cramă, la nivelul cinci subteran.

acum,
că tot s-au închis gurile de mină,
agențiile de voiaj trag cu reclame
calibrul șaptevirgulășaizecișicinci,
poate aude și Soljenițin, Tismăneanu, A. Florian

mai sînt locuri, camere duplex,
single, apartamente nupțiale
dacă ei nu se vreau
ea îi vrea,
Kolyma…

* - Kolyma (sau Kolîma) – unul dintre cele mai groaznice
lagăre de muncă din Siberia
** - guleai – petrecere, chef ( popular) în limba rusă.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Nene", daca te intreaba cineva, era starostele de curve, asadar da-ti singur o palma, ca iar m-ai jignit. Si nu eu am inceput, asa ca nu ai de ce sa te ofensezi. Stii ce? Mai bine ai scrie un text literar, asa cu talent, cu metafore, cu de-astea (figuri de stil) sa vedem si noi cat esti de talentat. Sa fie al dreac cine te-ar mai supara atunci! Da' n-avem noi norocul sa citim ceva scris de tine alta decat jigniri si vorbe in dodii. Pacat de postul ala de TV, oare cum ii zicea? Unde lucrai? aaaa, la be unu teve, asa e, vezi, n-am uitat!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-07-15 15:00:42
         
 
  afeule,
nu sunt atat de batran incat sa nu-ti mai pot face un fratior, poate da Dumnezeu sa iasa altfel decat tine! evident, nu ma apuc de asa ceva dar am folosit o imagine mai expresiva, ca sa intelegi. cuvintele insalubre de pe aceasta pagina tu le-ai adus, cand l-ai facut idiot pe gh. rechesan. Dar se pare ca tu uiti de la mana pana la gura, deci tu ar trebui sa-ti faci probleme, puiule, nu eu. Slava Domnului, stau bine cu memoria. Mai vorbim noi, incolo, prin...2013, nu?
 
Postat de catre sters sters la data de 2011-07-15 14:54:38
         
 
  măi, afeu,cap de pleu, nici măcar să "sudui" literar nu ești în stare, ghiborț naramziu!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-15 00:00:18
         
 
  Cum ziceam riscul acestui text este să-l propulseze în atenția noastră pe zăbăuc; nu-i bai, măcar se simte important pe-aici că prin televizuini mută cuiere și aduce pahare cu apă.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-14 23:57:55
         
 
  Nene Kosta, ati imbatranit urat, foarte urat. Pacat de batranetile dumneavostra chinuite de ura si invidie!
Sa va fie rusine!.. daca aveti, desigur.
Nici macar comunistii, oameni si ei pana la urma, nu aveau atata fiere in vorba si in spirit. Daca varsta poate fi o scuza pentru multe boli care pot afecta luciditatea, pentru proasta crestere nu pot fi vinovati decat primii educatori. Este singura scuza pe care o puteti invoca ca sa va argumentati agresivitatea de tip infantil.
Sanatate va doresc si eu, desigur!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-07-14 21:33:52
         
 
  orice idiot care nu este si admirator al navigatorului in ape galburii, cu duhoare oranj, stie ca patratul e o figura plana, fara volum. Asadar, un cap, fie el si al lui afeu, musai sa fie cubic, nu patrat, admitand ipoteza initiala, tot absurda si ea. Expresia "cap patrat" n-are nicio legatura cu figura gepometrica respectiva, ea semnificand ingustime de minte, adica exact ce ar putea vedea bietul afeu daca s-ar privi in oglinda sinceritatii. Am auzit ca unii, disperati ca li se plictiseste unicul neuron intr-un spatiu asa de vast cum e vidul din capul lor, importa alt gen de vibrioni ciliati, de o forma aproximativ similara, de dincolo, din gonade, unde au berechet. e o solutie, poate singura. Sanatate!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-07-14 16:06:31
         
 
  lectiile nu-ti sunt adresate, onorabile critic, altora le bateam io atentia. Daca te-ai simtit ofensat, un singur lucru iti zic: respectul tau e rahat pe langa stima ce ti-o port, cum ar veni...Astfel de lectii acord la modul general, asa cum copiii prefectului de Dolj dadeau...Uniunea Europeana la tot cartierul, in toiul noptii, adica fara nicio adresa, ca asa voia muschiul lor. Memorabile timpuri! Eroice apucaturi! Mai ceva ca Mareata Revolutie socialista din Octombrie, de pe crucisatorul ala rusesc, oare cum ii zicea? Ai dreacu marinari, nu? Cu stima si respectul separate, Kostanie  
Postat de catre sters sters la data de 2011-07-14 15:56:04
         
 
  Gigele, esti rupt total din context si te exprimi in dodii. Ce are sula cu prefectura sau cu opiniile mele? Ma plictisiti amarnic cu amenintarile astea infantile. Ba cu "calibrul șaptevirgulășaizecișicinci" ba cu tribunalul poporului, ba cu vulgaritati de maidan.... maturizati-va, fratilor, si incercati sa va exprimati macar civilizat. Inteleg ca alte argumente nu aveti, dar macar formulatile altfel, ce naiba?
Hai, gata, va las sa va "puneti in ordine" reciproc, pentru ca am si alte treburi.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-07-14 15:49:17
         
 
  sau mai știi, poate ești masochist profesionist și te folosește nașu-pescaru ca momeală la rechini că tot a capturat la corupți de se năruie zidurile zece-tv-ului de-atîta captură!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-14 14:48:46
         
 
  și ai grijă cum te exprimi în legătură cu evenimentele istorice recente, mie nu-mi pasă dar "fraierii" și "golanii" din decmbrie 89' s-ar putea să te belească prin tribunale...și-ar fi păcat, rămîne bichonu' fără zgardă și tu fără pită.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-14 14:42:25
         
 
  vaaai ce curagios e baboiul oranj, te sparii de-așa coraj! băi bine mă nesimțitule m-am legat eu de familia ta politică, nespălatule pe limbă, am amintit de părinții care "te-a educat" în așa hal! phiii ce halenă ai! nu mai deschide gura că-mpuți lavra,. bre florică, parol.oricum nu te ia nimeni în samă, dar nu-i civilizat.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-14 14:39:43
         
 
  Gigele, daca nu ai fi avut capul patrat, adica acea figura geometrica perfect regulata, ai fi stiut sa dai si replici inteligente dar si sa folosesti DEX-ul. Pentru ca, uite, daca as fi fost idiot si as fi folosit aceeasi interpretare ca tine, ti-as fi spus ca "e pacat ca nu te-au regulat amandoi parintii, ca poate ai fi stiut si tu, acum, cum sta treaba cu regulatul"  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-07-14 14:22:22
         
 
  O fi, Kosta, cum zici tu și-apoi... îmi explici care a fost prima lecție gratuită, că tot nu m-am prins; în afară de aluziile la limbile (moarte sau vorbite). Și dacă au venit o dată sau odată, cine "era gata-gata sa nu mai plece!"? Cam impersonal, nu? Mai ales că, de multe ori au fost rugați să vină, par examplă la saturnaliile din 89.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-07-14 14:19:43
         
 
  alta lectie gratuita de gramatica: io am zis "odata" (odinioara, mai de mult), adica adverb de timp, folosit cu functia de complement circumstantial si nu "o data" (de cate ori? de cate ori vrei, dar macar o data!), asadar nu e vorba de acelasi lucru, rusnace. Evident, faptul istoric ramane, da aia cu "de cate ori..." intereseaza mai putin, important e ca, intr-un fel ori altul, au plecat. De altfel, nici dracu nu suporta sa stea pe aici prea mult timp, pleaca ei romanii, care-incotro, de saracie, fugira nemtii, cu coada intre picioare si speram sa dea Dumnezeu sa scapam si de altii, mult mai rai. Doamne-ajuta!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-07-14 13:54:52
         
 
  ai băut sau nu brudenschaft cu Honecker, afeică?
da' patronu tău se pupă au ba cu Putin?.
hotărăște-te vorba baciului moroșan, cînd i-a venit un hippy la stînă, ce ești urechist sau gurist să știm cum te regulăm(nu te gîndi la porcărioare vezi dex:REGULÁ, regulez, vb. I. Tranz. 1. A pune în ordine, a aranja, a rândui; a sistematiza. ♦ Spec. A pune la punct un mecanism, a face să funcționeze regulat; a repara. ♦ Spec. A regla, a potrivi. 2. Fig. (Fam.) A pune pe cineva la punct, a-l învăța minte, a-i da o lecție, a-l reduce la tăcere. – Din lat., it. regulare. )
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-14 13:43:17
         
 
  Na, ca a aparut si ceasul rau si cel defect :))
Latunski, il vor trimite si pe Gaz Metan, vei vedea. Problema noastra nu este iarna grea ci incalzirea globala. Dupa cum observ, s-a creat o confuzie. Eu n-am zis ca va dau ceasul, paltonul, palaria sau bastonul, asa ca n-am inteles de ce doriti sa mi le lasati.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-07-14 12:46:22
         
 
  să răspundă băse' la un sondaj(de opinii nu de păcură și metan):
" e sau nu marea neagră lac rusesc? și dacă da să ne spună ce intenții are guvernu' boc privind exportul de caviar&horincă de turț spre fosta ussr.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-14 12:41:38
         
 
  Ei, eu unul stiu limbi, istorii mai putine! Asa ca n+am stat sa numar de cate ori ne-au vizitat. Cert e ca gazul rusesc ne va okoli, sau ca-l vom plati din greu, asa cum spui.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-07-14 12:35:28
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  kritik, scuze!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-07-14 12:33:00
         
 
  - gaspadin R., nu-i nici poem, nu-i nici de votat, înstelat; e doar transparent.
- gaspadin Kosta, o mică rectificare: "conaționalii mei" au venit la noi (la voi?) de treizecișidouă de ori. A se consulta un prieten comun! Acum nu mai vin. N-o să-l mai trimită nici pe Gaz Metan.
- Af-ule, păstrază-ți ceasul. Îți las și paltonul, că vin ierni grele.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-07-14 12:30:22
         
 
  Draga rusnace, iubite ktitik,
sa nu te mahneasca prea tare obraznicia afeului, insinuarea lui precum ca i-ai putea fura ceasul. Ei, cei de aceeasi culoare cu... nu cunosc prea bine limba romana. Cred ca face confuzie intre timpurile verbului, adica intre perfectul simplu al verbului "a fi" si (nemaipomenit de) prezentul verbului "a fura". Sa ma explic: una este sa zici "în România fură rușii, prin 1944" și cu totul altceva inseamna expresia "în România fură toți, mai ales cei ajunși vremelnic la putere". Și când te gândești că nici nu e prea greu să înveți temeinic gramatica! Mult mai greu e să înveți să furi, în opinia mea. Eu nu mă pot imagina furând, nici măcar startul.KV
 
Postat de catre sters sters la data de 2011-07-14 12:30:12
         
 
  păzea, eliberați ulițele, îndepărtați copiii, ușuiți curcile, legați cîinii, aneantizați porțile, gardurile, că vine ieremia cu oiștea seacă și limba naramzeacă!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-14 12:25:54
         
 
  Q.E.D!
ce răcoare e-n preajma chitoșilor oranj.fluieră vîntu' între urechi prin interior.

 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-14 12:18:53
         
 
  @latunski, am acasa, in seiful cu bijuterii, un ceas de mana, o minunatie de "tezaur". A fost al bunicului meu. In fapt, atat ceasul cat si opera dumneavostra s-ar putea vinde la consignatie pe bani frumosi, ca semne ale unei civilizatii iubitoare de ceasuri. Altfel spus, avem si noi obiective turistice interesante, pentru toate gusturile.
Daca veti trece prin Bucuresti, promit sa vi-l arat. De la distanta, desigur.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-07-14 12:11:41
         
 
  risku, cher vitea, e să te citească A Florian și să. adică să nu. bref să-și dea pumni în cap și cărămizi oranj în pieptul microfonat. sau invers.
despre poem:oleacă prea transparent pour mon gout, m-am pervertit și io gaspadin umblînd prin cluburi dă literați dăștepți.d'aia n-o votez.adică votez da' nu luminez sau punctez.
apropos, după armata a XIV cine-o fi stîns becu'?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-14 11:33:39
         
 
  Daaaa, faine locuri, cinstiti oaspeti, curate camere! Probabil conationalii matale, cinstite critic, au dezvoltat asa de frumos turismul in tara lor pentru ca au "turismul" in sange. Odata au venit la noi intr-un fel (sui-generis, nota mea!) de ospetie cam fortata si era gata-gata sa nu mai plece! Noroc cu fratia dintre popoarele noastre, altfel, am fi invatat si mai cu temei limba rusa. Nu ca ar fi o limba urata, io chiar imi amintesc de dulcile momente in care nativa Ludmila Suscracinska se straduia sa ma invete cate ceva. N-a reusit, sarmana, desi se straduia abitir. N-am talent la limbi (vorbite) si pace! Cu nostalgii inca nestinse definitiv, Kosta.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-07-14 10:58:52
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE