FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sonet 218 (CCLXXXIX)
Text postat de Cristian Vasiliu
Nu-i spune Frumuseții pe nume! Nu învață
Nici Dragostea-n oglinda cuvintelor de fum,
Nici Fericirea-n cercul acelor ce-o răsfață,
Ci șovăiala, lenea și-orgoliul, postum.
I-o veșnică răscruce viața ce-i oferă
Ofrande-nveninate cu basme din gablonz
Și nu va ști că suntem doar jumătăți de sferă
Și cum e s-ai pe țeavă doar pentru tine glonț…
De-aceea eu în preajmă-ți voi sta cu îndârjire,
Arzându-mi fiecare pornire-n creuzet;
Voi fi sărac în vorbe și darnic în iubire
– Pe drumul meu va scrie – de-ai să-l alegi! – „Poet”.
Îți spun: Nu ești frumoasă ca să atragi în clești
Iubirea; ești frumoasă pe cât de mult iubești!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Cristi, te rog sa-mi scuzi aceasta "alunecare" . Uneori cedez tentatiei de a-mi spune gandurile chiar si atunci cand -stiu- e inutil.

calvar

Merry Christmas!
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2010-12-19 16:40:43
         
 
  Mie nu-mi plac discutiile adiacenta, asa incat voi face o precizare si atat:

"Osanalele" nu-mi sunt caracteristice, doamnelor, cand ma "intalnesc cu literatura am aceasta pretentie ca stiu sa discern. Deci: Cristian Vasiliu este poet, iar sonetele lui au substanta, Radu nu m-a convins ca poet, dar este un traducatot meritoriu chiar daca eu tot pe Cristi il prefer in trad. lui Shakespeare. La timpul potrivit am specificar ca "latinizarea", sa-i zicem asa, din trad. lui Radu il departeaza cumva de original, dar o face onest , tributar fiind spiritului autohton. Cristi pastreaza, pe cat posibil, ca suntem la otraducere, sa nu uitam, acea analitica observatie, a lumii, a sentimentelor, a vietii- deci mai cerebral- pe care o intalnim la Bard...

Calvar

ps. Merci de urari Elena, la fel si tie, Sarbatori Fericite!
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2010-12-19 16:37:30
         
 
  nu este mai aproape ..si-orgoliul ei postum..
sau..si-orgoliul stins, postum.. nu cred ca modifica ceva din sensul initial

oricum, o reusita
 
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-19 13:14:02
         
 
  Citesc, și-mi pare ireal. E, poate, zăpada sau poate așa a fost mereu și nu am priceput eu. "Radu-traducător și Cristi-creator", o interpretare cel puțin nepotrivită dacă nu rău intenționată. Scopul aparent - nobil, veninul - evident, rezonând cumva cu marele epigramist de tablă zincată Jorz. Sonetele lui Radu, cele Mari, frumoase și curate le-am citit, probabil, într-o altă viață. Pe de altă parte, traducerea este ca o icoană bizantină în care echivalența cu modelul este obligatorie. Și tocmai de aceea, Cuvântul scris în forma inițială trebuie depășit și re-scris cu sufletul așa încât lucrarea să fie identică în dimensiunea invizibilă, a Trăirii adevărate. Și pentru asta nu trebuie să fii "doar" poet, ci trebuie să ai Înălțime. Sau, cum ar spune cineva din vulg, "anvergură".

În acest sens, nu se poate susține sub nicio formă nici găselnița de tarabă "maestru- ucenic", o mostră de slugărnicie mascată, specifică personajului ce-și află legitimarea printre și cu ajutorul perucilor din garderobă.

Și cum era de așteptat, după Tudorel et comp ajunge pe schiuri și Margareta, micuța rotofeie de la peluza din stânga, înfășurată în flamuri mov, semitransparente. Chițăiturile stridente, provocatoare și fără nicio legătură cu subiectul șuierate din spatele celor ce nu se pot apăra, inundă atmosfera de basm, de urare continuă, vitalistă.

Și totul se face naiv, pe burtă.
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-12-19 10:38:30
         
 
  ... iar aceasta poezie pe roliteratura este momentan pe locul 1...

Cristi

PS "Tea, altfel, mă bucur să te salut, să-ți urez sărbători fericite alături de cei dragi, cum și tuturor colegilor le urez, din suflet, aceleași sincere gânduri.
ET " Cata ipocrizie colegiala!!!
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-12-19 10:26:09
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Andrei, comparatia dintre Cristi si Radu S. este cel putin eronata, Cristi fiind un sonetist-creeator de sonete, vreau sa zic- Radu fiind traaducator al sonetelor lui Shakespeare..

Cat despre apelul tau, pe care l-ai dorit ironic, banuesc, mi se pare penibil de pueril... imi inchipui ca suntem oameni maturi...ori suntem?
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2010-12-19 03:50:26
         
 
  Cristian, n-am banuit niciodata ca Tea, Veronica sau Sanda ti-ar fi fost dusmani. Dimpotriva, eu inca mai traiesc naivitatea ca pe un site literar nu exista decat inspiratie sau lipsa acesteia.
Tea, Veronica, Sanda, va rog sa nu-l mai dusmaniti pe Cristian.
Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-12-19 02:49:58
         
 
  Talentul a devenit atat de rar pe aici incat am ajuns sa ma bucur si cand ma viziteaza dusmanii...

Multumesc pentru lectura Tea, Veronica, Sanda si Andrei...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-12-19 02:42:27
         
 
  Se vede treaba ca ai invatat bine, ca l-ai citit cu atentie pe Stefanescu si ca ai luat tot ce a dat mai bun din el. Desi esti atat de departe de performanta maestrului, remarc tenacitatea si dorinta de a-l egala. Multa bafta, Cristian! Va veni o zi cand il vei intrece.
Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-12-19 02:17:03
         
 
  Cristi, eu am dat a treia stea si sustin ca o meriti fara indoiala... sonetisti ca tine sunt rari, chiar foarte rari!

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2010-12-18 22:06:14
         
 
  Zici ca ai ras Cristi? Eu nu am auzit. Mai ai dreptul la trei incercari!  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2010-12-18 21:27:36
         
 
  Forta fie cu tine maestre latunski! Ca acum te trezisi ca exist dupa ce am ras de hainele imparatului MTL! :) O sa-ti treaca! Si lui! Hai papapa!

Cristi

 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-12-18 21:04:02
         
 
  La fel și comentariul meu. Legătură-s nu, cum pe "facebuc", ar spune master Yoda.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-12-18 18:51:23
         
 
  Ceea ce am spus despre MTL ramane valabil, latunski! Nu trebuie sa te superi...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2010-12-18 17:47:27
         
 
  Cele trei stele generoase nu te scutesc de epitetul meu, la fel de generos: prăfuit. Greșeala ta este că ai postat imediat după Liviu Nanu. Altfel nu se observa diferența de valoare. Poate că ați făcut și schimb de uranisc... Meștere CCL39, mă amuză teribil finalul: tu îi spui că ești POET și "ea" se ține dupî tine, cum fiscul după datornici, ha, ha, ha. Mai că-mi vine să-l parafrazez pe MTL: înșiruirea de cuvinte te poate scuti de simțul rid...realității?  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-12-18 17:18:49
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE