FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Rectangulianul
Text postat de Emanuel Cristescu
Universul rectangular! Absolutul. Existența perfectă. Negare a haosului. Sfidare a entropiei.
De fiecare dată când rostește aceste cuvinte, orice rectangulian se simte inundat de un fel de vibrații plăcute, indescriptibil de plăcute. Nu-și poate stăpâni admirația și bucuria pentru că există. Pentru că face parte din această minune. De care se simte profund determinat și legat. Lăuntric. Ecuațiile care descriu aceste trăiri reprezintă mai mult ca perfectul. Rememorează, oarecum jenat, dificultățile, minore, este adevărat, pe care le-a avut la înțelegerea acestui concept „mai mult ca perfectul” Nu putea surprinde diferențele de nuanțe dintre perfect și mai mult ca perfect. Un fel de metaconcept, care, odată integrat sinelui, se mulează și se osmotizează interior. Însă, odată trecute aceste etape, intră în noocub. Și acolo rămâne.

Universul rectangular! Nimic mai frumos și mai eficient. Da, eficient! Spre deosebire de ceea ce cred unii, care au emis, ca ipoteză, blasfemică ipoteză, că, de fapt, există și alte universuri și anume, cele mai de neimaginat, universurile sferice, rectangulienii au MCU adică Marea Certitudine Universală. Ei nu au dubii, ei nu pot greși. Întotdeauna și pretutindeni alții greșesc ori pot greși. Rectangulienii sunt construcții perfecte și eficiente. Și zicerile lor. De fapt gândurile rectanguliene. Care nu suportă, nu acceptă și nu dau dreptul la gânduri nerectanguliene. Să luăm un exemplu de astfel de gând: „universul sferic nu poate exista pentru că nu este eficient”. Așa este de simplu de demonstrat, cu toate că evidența se demonstrează greu! Păi cum să existe ceva care nu face economie de spațiu. Perfecțiunea nu face risipă. Perfecțiunea reprezintă spațiul condensat. Oricât s-ar strădui sferolienii să așeze sfere lor unele peste altele nu vor putea realiza un cub perfect și compact. Adică frumos și eficient. Poate fi comparat un astfel de cub cu unul realizat, de exemplu, din capete de rectangulieni? Niciodată. Un astfel de cub este perfect, este eficient și absolut. Nici un spațiu pierdut, nimic necunoscut. Certitudine eternă. De aceea universurile sferice nu pot exista. Pentru că nu sunt eficiente și pentru că vin în contradicție cu legile gândirii rectanguliene.

Rectangulianul este fericit. Fericirea este implantată în psihomecanica sa. Piuliță cu piuliță șurub cu șurub. Rar, foarte rar, când acestea se slăbesc, rectangulianul începe să aibă îndoieli. Îndoiala, pentru orice rectangulian, înseamnă sfârșitul. Astfel, asemenea elefanților care nu se știe unde se duc atunci când le vine sorocul să se ducă, rectangulienii dispar într-un fel de hăuri rectangulare. Ideile lor sunt simple, fixe și ortogonale. Insă rămân. Ca să poată umple pentru eternitate cel mai frumos și minunat univers. Universul lor. Universul rectangular.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Am invalidat câteva așa zise "texte" și "comentarii" Care nu erau decât un fel de băț prin gard, adică sămânță de scandal europeic.

Insist: scrieți și comentați literatură, filosofie, creație. Lăsați intervențiile de mahala deoparte. Pentru că oricum vă vor fi invalidate.

Poate, unii, ar trebui să recitească topicul de mai sus!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2016-07-12 06:33:15
         
 
  Domnule Cristescu, textul dumneavoastra este perfect. Logica si constructie fara cusur. Notre respect.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-07-25 21:57:26
         
 
  "Textul este prost destul,
autorul tot fudul."

Dacă nu cumva textul cuprins între ghilimele este autoevaluativ, atunci cu siguranță postatorul lui este dominat de certitudini noocubice. Și într-un caz și în celălat se exclude π din orice posibilă ecuație de stare. De unde inadecvarea comprehensivă.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-07-25 20:09:40
         
 
 
Textul este prost destul,
autorul tot fudul.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-07-25 16:12:42
         
 
  ecsintescu sa-mi spui, Ioane, ca el te va veghea pana la adancile tale postari.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-07-23 21:00:39
         
 
  Ioan ești cu tac'tu, băi năpîrstocule!
Ăla care te-a făcut din masajul mîinii drepte și te-a aruncat pe zidul toaletei, de unde ai fost cărat de muște-n născătoare!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-07-23 18:49:01
         
 
  Floriane,
Tu, care ai devenit frate de cruce cu această japiță bulevardieră, numită exsmintescu, hai să te gratulez și eu cu aceeași formulă: "rămîne ca-n seara aia"!
Ce zici? Îți convine?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-07-23 18:47:36
         
 
  Ioane, ramane ca-n seara aia!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-07-23 17:44:50
         
 
  "Domnule Peia, o infractiune, o batere de la regulament sau de la normele unei minime moralitati nu se poate scuza cu o alta infractiune sau abatere de la aceasta.
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-07-23 11:24:28"

Păi tocmai asta faci tu, Floriane!
Scuzi o infracțiune, prin omisiune, absolvind de vină pe unu' care-ți e frate de cruce, și acuzînd pe altcineva, care, comparativ, nu prezintă nici o fracțiune infinitezimală de vină, față de prestația puturoasă a năpîrstocului, împreună cu care te dai pe pîrtie.
Cum ar veni: spune-mi cu cine compătimești, ca să spun de ce hram ești!
Cel puțin, pentru mine, lucrurile-s clare: cine-l agreează și-l încurajează pe sconcs, are oareșce puncte convergente cu el.
Și văd că o astfel de convergență este mai mult decît evidentă și recrudescentă.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-07-23 13:59:53
         
 
  „De ce atîtea vorbe” latunski criticul și „Vorbim vorbe” marius robea

Pentru că linia dreaptă reprezintă drumul cel mai scurt între două puncte și cel mai lung între două suflete. Fie și de rectangulieni.



"Interesantă ideea "noocubului" - plecând, oarecum antonimic, de la noosferă! Așadar, textul este unul polemic, nu eseistic”


Da, distinse coleg Ioan Jorz, de la acea analogie am pornit. (eu nu i-aș spune antinomie pentru că noosfera conține noocubul) Și mă bucur că, având această cheie de lectură, textul meu, polemico-satiric, a fost receptat ca atare. Și diferențiat corect de alte tipuri de lecturi, pe care nu le neg ca potențialitate. Cum am mai spus, și dacă timpul îmi va permite, poate voi reveni, textul în sine, în fapt orice text, în afara unui lector, este un text doar „cu potențial valoric” dar, în fapt, este un text „mort”. El capătă viață și valoare prin intretextualitate, respectiv prin contribuția lectorului-receptor. Adică interrelaționarea textului cu secvențe din întreg conținutul noesic al lectorului și al contextului. De aceea se poate autonomiza o infinitate, hermeneutic vorbind, de variante interpretativ-receptabile. Este de domeniul evidenței că actul lecturii poate fi ierarhizabil. De unde și diversitatea de grade axiologice. Printre acestea, inadecvarea la text, poate conduce la ideea „nonvalorii textuale”. Când inadecvarea devine majoritară un text poate fi aneantizat. Cel puțin temporar. Evident inadecvarea poate avea multiple cauze. Însă, într-un spațiu cultural normal, pe baza unor repere valorice, sedimentate de-a lungul timpului, analogic ori antinomic se poate accepta ideea adecvării textuale, așadar a receptării sinergetice a textului. Ca urmare a interrelaționării autor (prin text) mediu (context) și lector. Se utilizează de multe ori exemplul icebergului. Pentru naivi, ingenui ori nepregătiți icebergul reprezint㠄ce se vede” Pentru perceperea întregului trebuie „venit de acas㔠cu ceea ce nu se vede!

Interesantă și inovativă delimitarea „rectangulii”, nu „rectangularii”. Nu știu care și dacă se va impune îns㠄rectangulii” și „rectangulienii” desemnează cam același lucru! Sonoritatea celui de-al doilea m-a determinat să-l prefer.


Andrei Ghejan,

„ridiculizarea "capetelor patrate" care sfideaza orice adevar, acesta impunandu-se in final de la sine.”

Sintetic vorbind, concluzia surprinsă reprezintă o cheie de lectură corectă.

Ecsintescu,

„Este o radiografie totala!!”

Intenția mea a fost de „satirografie”.

Oricum îți mulțumesc pentru receptare. (Mă aștept ca vreun rectangulian să comită iar vreo insanitate)

Domnule Peia, interesante asocierile de idei. Dacă textul poate fi receptat și astfel nu este rău.

Celorlați, care doar tangențial s-au referit la text, mulțumiri că au intrat în pagină.
Celorlați, care nu au înțeles nimic, scuzele mele. Probabil nu voi fi lăsat în text hinturile necesare. Ori poate domniile lor nu vor fi găsit adecvarea corectă. Însă nu-i nimic. Relectura poate da la o parte ceva din voalul care aparent acoperă textul.

„Uneori, rectangulianul devine rectospecialist cu extensie rino.” Reprezintă un răspuns pentru pseudocomentariul domnului CTA

Domnului Kosta doar atât: aștept până la ora 18. Pentru că niciodată, în nicio împrejurare nu l-am jignit și nu l-am atacat ca persoană. Am discutat polemic, am transfigurat artistic, atâta cât am putut, însă niciodată nu am personalizat și nu l-am jignit. Ce a comis el și pare că încă nu înțelege, reprezintă o intolerabilă insultă și calomnie la adresa mea. Toleranța mea, proverbială, care mi se reproșează de multe ori, a ajuns la maximum.



 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-07-23 13:09:57
         
 
  Pe la noi se spune așa, atunci cînd unul rîde fără rost: "rîzi ca proasta-n bîlci, care vinde turte dulci!"
Unii văd că rîd complet degeaba - nici măcar turte din alea nu vînd!
Mai era una - îi ziceam Fița Nebuna - care, tot așa, rîdea fără rost și arunca cu pietre-n tine, dacă-i treceai prin prejmă.
Păi, uite că a mierlit-o aia și îi o moștenesc alții caracterul!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-07-23 13:06:04
         
 
  am o intrebare, la ce ora pot sa ti-o pun? te vaz ocupat cu vanzarea de indulgente.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-23 12:17:36
         
 
  Asta mi-a placut. Zambet.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-07-23 12:16:17
         
 
  pacat. m-a bufnit plansu. zicea lumea ca esti inima larga, cred ca mai mult larga decat inima.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-23 12:11:54
         
 
  pacat. m-a bufnit plansu. zicea lumea ca esti inima larga, cred ca mai mult larga decat inima.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-23 12:11:52
         
 
  Nu. Guzganii musca si nu colporteaza!
Ora 15. Mi se pare un ceas interesant!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-07-23 12:05:59
         
 
  ups! ma primiti si pe mine?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-23 12:03:51
         
 
  ecsintescu, consider ca e cazul sa negociem. Este ora 12 iar pana la 17 mai sunt 5 ore. Pana la ora 14:30 ar fi suficient timp sa isi formuleze fraza iertaciunii.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-07-23 12:00:43
         
 
  Ai perfecta dreptate! Totusi ora 17 este o ora favorabila.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-07-23 11:53:44
         
 
  ecsintescu, da, fiecare isi poate fixa termenul orar in care doreste sa isi manifeste clementa, dupa cum ii este firea. Toata lumea te stie ca esti inima larga. Eu, insa, nu pot astepta pana la ora 17  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-07-23 11:50:32
         
 
  Consider ca domnul Kosta Vianu merita circumstante atenuante.Se oftica. Ar trebui sa-si ceara scuze si gata. Eu nu am nevoie de scuzele lui pentru ca ma tavalesc de ras. Imi insenineaza ziua. Asadar scuze, dar pana la ora 17.
Sunt in asentimentul lui Andrei. Asa ceva este impardonabil.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-07-23 11:40:22
         
 
  Ca sa arat, insa, ca pot fi si eu un user rezonabil, consider ca ratacirea domnului Kosta este scuzabila daca isi cere iertarea in mod URGENT.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-07-23 11:36:44
         
 
  ”felul in care stiti sa fiti duplicitar, alunecos si insinuant, adica om politic desavarsit si ireprosabil”, citatul va apartine precum si urmatorul ” "om politic" in acceptiunea romaneasca a expresiei inseamna exact asa ca tine, ca exintescu si ca altii, o suma de trasaturi care displac publicului care, culmea, in intimitate blameaza asemenea apucaturi dar ii voteaza copios pentru ca n-ar avea altfel pe cine. oamenii de isprava nu fac politica. Raman leprele, cazaturile morale, cei instabili comportamental, dispusi sa scuipe oricand pe cuvantul dat mai adineauri”
Domnule Cristescu, solicit aplicarea regulamentului fara nicio intarziere. Altfel, ma vad silit sa suport toate aceste atacuri la persoana fara niciun temei care sa se sprijine pe vreo norma morala sau prevedere regulamentara.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-07-23 11:33:47
         
 
  Nu, nu te asociez cu nimeni si nu era vorba de tine sau de Cristescu ci de politicieni. Carora nu inteleg de ce vreti sa le semanati, cu tot dinadinsul. Logica dumitale e schioapa rau, dar nu-i bai, asa esti dumneata.  
Postat de catre sters sters la data de 2010-07-23 11:26:17
         
 
  Domnule Peia, o infractiune, o batere de la regulament sau de la normele unei minime moralitati nu se poate scuza cu o alta infractiune sau abatere de la aceasta.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-07-23 11:24:28
         
 
  "Domnule Kosta, sa va fie rusine! Asa ceva nu se face nici pe saiturile mai putin eco. Atacurile la adresa lui ecsintescu si a domnului Cristescu sunt neprincipiale si lipsite de bun simt. Cereti-va scuze urgent, si sa nu se mai intample!
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-07-23 10:25:58 "


Vai, vai, vai, Floriane, vai! Cît de ipocrit poți fi, tată! Nici nu mai e cazul să facem apel la rușinea aia, de care te tot legi mătăluță, recomandînd-o, cu atîta larghețe, altora. Zici că nu se face pe un sait așa ceva? Ei nu mai zi! Da' despre OPERA MAGNA ecsintesciană ce ai de zis? Nimicuța, desigur. Adică, mai exact, ceea ce nu ai avut de zis nici atunci, cînd a fost postată în plină vedere. Aiasta pare a fi normal, desigur. Păi cum să-ți condamni fratele de suferință?
Decît să faci pe moralistul, mai bine ai da-o pe față: îți susții, disperat, legitimitatea propriilor surse de existență. Iar cînd depinzi, material, de cineva, - oricine ar fi - să nu vii ca să te dai mielușel, în piele de lup!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-07-23 11:19:09
         
 
  Cu alte cuvinte, asociind numele meu cu al domnului Cristescu, asociere care ma onoreaza de altfel, incercati sa ne caracterizati ca fiind ”lepre, cazaturi morale, instabili comportamental, dispusi sa scuipe oricand pe cuvantul dat mai adineauri, etc”?
Este impardonabil! Domnule Cristescu, va rog sa retrageti nivelul acestui user IMEDIAT. Daca dumneavoastra sunteti tolerant cu astfel de comportamente, eu nu ma simt obligat. In numele regulamentului, pe care ma simt obligat sa il respect, va rog sa actionati ferm si in conformitate cu acesta. Este un atac la persoana pe care nu ma puteti obliga sa il trec cu vederea.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-07-23 11:15:46
         
 
  uite, af, iti acord bonusul unei minime explicatii: "om politic" in acceptiunea romaneasca a expresiei inseamna exact asa ca tine, ca exintescu si ca altii, o suma de trasaturi care displac publicului care, culmea, in intimitate blameaza asemenea apucaturi dar ii voteaza copios pentru ca n-ar avea altfel pe cine. oamenii de isprava nu fac politica. Raman leprele, cazaturile morale, cei instabili comportamental, dispusi sa scuipe oricand pe cuvantul dat mai adineauri, etc. nu detsaliez. Ai putea sa intelegi lesne ce zic uitandu-te (asa cum nu poti, adica sine ira et sine studio) la obiectul admiratiei tale. Poate ca ai intelege ce vreau sa zic. Poate! Nu ma mai deranja. Nu vorbeam cu dumneata.  
Postat de catre sters sters la data de 2010-07-23 11:08:43
         
 
  Cum?...nu v-ati cerut scuze inca?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-07-23 11:04:32
         
 
  cine scoate productii de bile din nas are scuza proastei cresteri. cine se scarpina, asa cum insinueaza domnul Ion Corbu "acolo", sau, si mai rau, devine "specialist" in "acolo" cum s-ar simti, omeneste vorbind? De ce nu este aceasta o injuratura mai cumplita decat glumitza mea semantica? Pentru ca dumneata esti patron iar eu un biet dusman al Europeei? cine ar trebui, maestre, sa-si ceara scuze primul?  
Postat de catre sters sters la data de 2010-07-23 11:01:28
         
 
  Domnule Kosta, cum adica om politic? ...”felul in care stiti sa fiti duplicitar, alunecos si insinuant, adica om politic desavarsit si ireprosabil” Doriti sa insinuati ca domnul Cristescu ar fi om politic? Este o acuzatie?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-07-23 10:59:20
         
 
  Uneori, rectangulianul devine rectospecialist cu extensie rino.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-07-22 19:22:36
despre asta e vorba, nu inteleg de ce domnia sa are voie sa injure cu impunitate iar eu nu. E acelasi gen de aluzie ignara. Nedemna adica, josnica. Nu vi se pare?
 
Postat de catre sters sters la data de 2010-07-23 10:56:36
         
 
  AFEULE, si tu? Mai, dar frumoasa garnitura de aparatori, pe cinste care va minte! Ai terminat deja hectarul ala de... stii tu ce si ai trecut in zone adiacente? Te asigur, asta e ultimul afront, pana diseara ti se implineste visul si veti ramane "voi inde voi", cum zice un vecin de-al meu, manelist de profesie. O sa va puteti balaci in voie. Rabdare, nu mai e mult pana diseara. Pe loc repaus. Rupeti randurile. Inapoi fuga...mars.  
Postat de catre sters sters la data de 2010-07-23 10:52:29
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Asadar ati trecut deja la represalii. Fatza asta as fi vrut sa v-o aratati. Multumesc. Vedeti ce usor e? KV  
Postat de catre sters sters la data de 2010-07-23 10:46:58
         
 
  Eu nu am nimic de ascuns și nu mă tem de niciun fel de polemică. Evident că îmi dă mâna să public mesajul domniei voastre că nu pe mine mă pune în valoare ci pe dumneavoastră.

Așadar, iată ce mesaj îmi trimite distinsul domn Kosta, care, nepricepând cum vine chestia cu steluțele, în loc să-și prezinte scuze acuză totul: site-ul, informatica, pe mine, etc. etc. și prim mizerabilitatea unuia dintre comentariile de mai jos se situează cu mult în afara regulamentului și a bunului simț. Eu aștept până astăzi la ora 18.

Așadar iată mesajul pe care mi l-a trimis distinsul nostru coleg. (încă!)

" Nu mai am bani pe cartela ca altfel, injuratura ati fi primit-o in direct, asa cum imi place sa fac, iar nu pe ocolite, cum procedati dumneavoastra. Sunt oricum, domnule, Cristescu numai prost, va asigur, nu sunt. aluziile dumneavoastra extrafine la forma patrata a capului meu nu m-ar fi deranjat asa de tare dar dvs ati trecut granita bunului simt insinuand ca asa ar fi si sufletul si mintea mea, ceea ce e absurd si mi-a dat, in opinia mea, dreptul de a reactiona asa cum am reactionat. Nu e prima data cand insinuati ca as fi "altfel", adica nebun, alienat, fixist, etc. si ati atins dunga rosie. Ma comparati, in opinia mea cu exintescu si asta nu va pot ierta. Va asigur, stimate domn ca nu as fi facut gluma proasta su sensul celalalt, inventat, al cuvantului "rectangular" daca nu m-as fi considerat hulit in public, si asta numai in ochii celor care ma pretuiesc si care stiu despre ce este vorba, adica ai prietenilor si neprietenilor de pe Ioropeea. Consider ca dvs ati inceput si nu vad ce rost ar avea sa continuam disputa. Ramaneti cu cei dragi dvs si procedati cum credeti. Eu nu ma consider gresit cu nimic si va asigur si in continuare de tot dispretul meu pentru felul in care stiti sa fiti duplicitar, alunecos si insinuant, adica om politic desavarsit si ireprosabil. Fara stima si alte chestii, KV
PS: daca va da mana, puteti publica si acest mail."
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-07-23 10:45:40
         
 
  Domnule Kosta, sa va fie rusine! Asa ceva nu se face nici pe saiturile mai putin eco. Atacurile la adresa lui ecsintescu si a domnului Cristescu sunt neprincipiale si lipsite de bun simt. Cereti-va scuze urgent, si sa nu se mai intample!  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-07-23 10:25:58
         
 
  Va putea spune, in sfarsit oricine: Satul sa tot asculte pre hulitorul sau, Corbu i-a scazut nivelul lui KV caci devenise deranjant. Va sugerez (urata expresie!) sa i-l ridicati, in compensatie, lu' exintescu spirtualul, cel pre care geaba il pedepsiti, ca tot asa ramane. Nu?  
Postat de catre sters sters la data de 2010-07-23 10:19:19
         
 
  A, si iata, va cerem scuze ca existam, noi cei morali, noi cei inclinati sa respingem tot ce ni se pare anormal, neclar sau de prost gust, noi, cei din universul botezat de dumneavoastra atat de inventiv. Oricum, am izbandit sa va determin sa-mi scadeti nivelul, ca reactie la ce v-am spus, asadar victoria, fie ea chiar mica si neinsemnata, tot a mea este. Este?  
Postat de catre sters sters la data de 2010-07-23 10:16:31
         
 
 
si iarasi si iarasi Domnului Emmanuel sa ne rugam sa ne scaza nivelul, noua celor cu gulia-n rect (apud Corbu si respectiv Ion) ca sa nu mai tulburam pre viitor augusta sa minte cu universul atat de hulit din mintea sa. Da?
 
Postat de catre sters sters la data de 2010-07-23 10:13:48
         
 
  Și josnicia are o limită domnule Kosta. Mizerabila insinuare nu vă face cinste și mă obligă să iau măsuri. Aici este un spațiu literar nu unul în care orice rectangulian se poate defula. Aștept să vă prezentați scuze până astăzi la ora 18. Dacă nu, veți avea nivel 10. Pentru că atacul la persoană și calomnia sunt interzise aici. Unui text polemic, i serăspunde polemic nu cu măgării. Și am și eu o limită de toleranță pentru mitocani.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-07-23 10:11:53
         
 
  Nu e vorba, asa cum ati crezut, de un univers alcatuit numai din unghiuri drepte ci de ceva cu totul si cu totul lumesc, crescut in capul Maestrului de Lemn si anume universul rect (rectum) angular (angulum) si anume in unghiul rectal, zona spre care, faceti ce faceti si iarasi va indreptati, asa cum usor se poate constata. Ramane de lamurit daca pasiunea subita pentru aceasta zona de sub centura s-a luat ca raia de la un arhicunoscut personaj sau e o gena retractila care s-a activat subit din ura neputincioasa a unuia care nu se poate sparge in doua, stie El de ce. Adica sa fii si ecoliterar si cu...sacii in car, ca sa ma exprim eufemistic. Maestrul ma ataca, pe departe si ocolit, ca doar e baiat scolit, fara sa remarce ca de fapt taman asta n-are: coraj! Starnind entuziasmul tembel al avortonului cu limba dezvoltata, maiestrului i se pare ca descrie ceva, dar nu face decat minerit in zona despre care-i e, iata, drag sa pomeneasca. Fie la El, acolo, nu ma voi mai imbatzosha sa-i replic, asemenea polemici nu duc la nimic bun iar eu chiar am treaba. Microeseul e de toata jalea, caci se preocupa de lucruri mici, filosofic vorbind. Mult mai degraba crez io ca ar trebui sa se gandeasca maestrul de lemn tare la faptul ca lumea buna (nu eu!) fuge de-aici ca dracul de tamaie. Pace lui, ziditorului acestui loc crosetat din insailaturi penibile si carpit pe "daiboji" adica moca, adica pe da-Doamne, ca sa arate ca sufletul care l-a creat. Nu va salut si mi se pare ca am inceput si sa va respect mai putin, Maestre Corbu. KV  
Postat de catre sters sters la data de 2010-07-23 10:00:41
         
 
  "Perfecțiunea nu face risipă. Perfecțiunea reprezintă spațiul condensat. Oricât s-ar strădui sferolienii să așeze sfere(le) lor unele peste altele nu vor putea realiza un cub perfect și constant. Adică frumos și eficient. Poate fi comparat un astfel de cub cu unul realizat, de exemplu, din capete de rectangulieni? Niciodată. Un astfel de cub este perfect, este eficient și absolut."
Sa le luam pe rand:
"1.Perfecțiunea nu face risipă. Perfecțiunea reprezintă spațiul condensat". Daca presupunem afirmatia ca fiind corecta, contrazice "Un astfel de cub este perfect, este eficient și absolut."
Motivul? Raportat volumetric/rectangular,cubul face risipa de stabilitate comparativ cu tetraedrul regulat. Raportat numai volumetric,sub acelasi aspect este inferior sferei. Proiectand de ex "un univers cubist", acesta ar fi doar un mutant catre sferoid datorita legilor fizicii. Chiar si ideatic, in absenta calculelor matematice, metamorfoza s-ar produce, stabilitatea avand ultimul cuvant.
Concluzie: ridiculizarea "capetelor patrate" care sfideaza orice adevar, acesta impunandu-se in final de la sine.
2."Poate fi comparat un astfel de cub cu unul realizat, de exemplu, din capete de rectangulieni? Niciodată." inducand o posibila ordine, deci sfidand entropia, contrazice "teoria haosului" privand "absolutul" de o potentiala "existenta perfecta". Corect?
Concluzie: numai ghinionistii limitati la propria dimensiune pot face abstractie de inseparabila dezordine. Neacceptarea ei ca forma naturala de manifestare poate fi asimilata rectanguliana, as zice: idee fixa, limitare.
In niciun caz a autorului.
Stea deloc cubista.
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2010-07-23 08:08:08
         
 
  "O zi în care n-ai râs, este o zi pierdută" - Chamfort, academician francez. Sunt unii, dintre cei situați în "noocub", care atribuie maxima lui Charlie Chaplin! Va fi fiind bătrânul pedofil o "figură" remarcabilă în domeniul umorului, dar nu era de capul lui să scrie așa ceva!
Interesantă ideea "noocubului" - plecând, oarecum antonimic, de la noosferă! Așadar, texul este unul polemic, nu eseistic (eseuțistic- v. eseuț!)! Nu credem că a stat în intenția polemistului, ocazional, să replice "lecției despre cub" - nichitastănesciene, lecție în care Nichita Stănescu consideră cubul ca fiind perfect. Păi cum poate fi cubul o figură geometrică perfectă, atâtă vreme cât sfera, care este perfectă, "înfășoară cea mai multă carne în cea mai puțină piele cu putință”. Ca să-l cităm pe marele post-simbolist, Nichita Stănescu! Nici vorbă!
Nu credem, desigur, că amintitului cub, geometric, i s-a analizat și infinitatea de unghiuri, drepte, adică același unghi, (care poate fi unul de vedere - de unde polemica poate continua!), pentru a creea ideea "universului rectangular" și rectangulii, nu rectangularii, adică acei care au un singur punct de vedere! Putem discuta!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-22 23:09:52
         
 
  Sau o fi vreo aluzie eros/magistică la Ioan Petru Rectanculianu?!!
No!
Cred că, de fapt, e cu bătaie scurtă, la vremile actuale. Citez din acad. C.I. Rectangulianu (de-al dlui, soro!), care zice, în "Lumea culturii primitive", pag. 97:

"Sociologul marxist N. Poulantzas (nu știu cum se citește!-n.n.) a analizat pe larg chipul în care sub "totalitatea socială" pe care pare că o reprezintă statul se află dominarea majorității de către minoritate".

Cred că este vorba despre erectangulienii lu' Băsescu, bre! Adică, alde neamu' lu Guliță! Mai exac: erectanguliții!
Aia era. Am ochit-o!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-07-22 22:44:04
         
 
  Felicitari, domnule Cristescu!
Este o radiografie totala!! Taiati in carne vie ca un bisturiu!
Notre respect si vot.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-07-22 22:00:03
         
 
  nici eu n-am inteles mare lucru, am luat-o ca pe un capriciu. Vorbim vorbe. Ce ma intereseaza suna asa: Ori ii pensionezi pe astia cativa veninosi care intrec orice masura, caci polemica nu are de-aface cu atacul la persoana..ori lumea o sa-ti calce din ce in ce mai rar prin casa, apoi mai deloc, e problema dumitale, Emanuel.
Ce atata si atata tambalau pentru un lucru atat de simplu?
 
Postat de catre mihai robea la data de 2010-07-22 21:14:44
         
 
  e defectiv de plural, sorry! și putem să spargem cu sextantul oarece!  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-07-22 20:39:29
         
 
  vă rog să localizați mai precis sfero, că emisfero cam bănui...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-07-22 20:12:16
         
 
  Recto fiind cam retro, iar sfero - ceva mai în
față!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-07-22 20:05:04
         
 
  N-am înțeles nimic!
Și nici n-am zîmbit!
Ba chiar am rămas cu sinapsele blocate!
M-am gîndit la un moment dat că chestia de mai sus ar putea fi un fel de eseu mic, adică un eseaș, despre versul lui Nichita, pe care-l reproduc cu aprox: „sfera este cercul care înfășoară cea mai multă carne în cea mai puțină piele cu putință”.
Cred că n-am reprodus tocmai exact!!
Ba cred că am schimbat complet sensul vorbelor!...
Rectangular cum sunt...
Ceea ce iarăși nu am priceput este în ce univers anentropic se înscrie domnu’ Eseist?
Sau, mă rog, dl. Eseiuț: în recto sau în sfero?


 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-07-22 19:59:28
         
 
  Rectangulianul este o ființă inteligentă care aparține universului rectangular. Noocubul este un fel de înveliș al cubului adică al universului rectangular alcătuit din rectangulieni. Mai simplu spus din capete pătrate. (A se vedea noosfera!)

In cinci minute plec. Si abia maine mai am internet. Asa că pe mâine.

Și nu uitați, o zi în care nu ați zâmbit este o zi pierdută. Iar am uitat cine a spus-o. Help, distinse coleg Ioan Jorz.

PS. Rectangulienii par a fi înghițit un băț pentru eternitate. Sau cum spui tu Radu, chestia cu gulia.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-07-22 19:42:55
         
 
  rectangulianul = unul care umblă (o dată pe an) cu gulie înfiptă-n vorba ceea?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-22 19:29:33
         
 
  sau hipercub gestant, cu oo.

(dacă nici acum n-am nimerit-o, mă las).
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-22 19:25:51
         
 
  Nț.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-07-22 19:23:15
         
 
  cub într-un spațiu cu noo dimensiuni?

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-22 19:22:51
         
 
  Uneori, rectangulianul devine rectospecialist cu extensie rino.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-07-22 19:22:36
         
 
  Domnule CTA, mă surprindeți cu amănuntele despre bobițele din nas. Este un efect al meditației, cauză o fi? Ori un soi de preludiu? Solicit amănunte, experiența domniei voastre m-a ajutat mereu.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-07-22 19:18:09
         
 
  Lui Manole Gogoneață i-au plăcut dintotdeauna formele rubiconde și molîi. Se trage din ai lu’ Dodoloață Mototol și adoră poziția fetală, în care, printre sforăituri, visele utopice bolborosesc ca niște balonașe suave de săpun. Sferolienii sînt ființe gonflabile, se umflă-n pene și se culcă pe-o ureche. În universul lor totul e rotund, pufos și tărtăneț, chiar și bobițele pe care le scot sub formă de mărgelușe din nas și pe care le frămîntă ca pe mătănii între degețelele lor durdulii. Manole le-nșiră însă sub formă de ecomaculatură.

Etc, etc...

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-07-22 19:06:22
         
 
  Mai încercați!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-07-22 18:45:41
         
 
  Q: Boss, ce-i noocubul?
A: noocub = cub superior, dintre, alături și pentru noi - spre deosebire de voocub = venetic, artefact, specimen de calitate inferioară
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-22 18:30:34
         
 
  De ce atîtea vorbe, cînd puteți doar să spuneți că-i mîngîiați pe cap așa: de jos în sus, apoi la dreapta, de sus în jos și apoi unind universul lor rectangular. Punct.
Piulițele și șuruburile fac parte din alt univers. Dacă l-ați fi cunoscut pe strungarul Marin Carcalete, care a inventat ghiventul ce se înșurubează în 2D, invenție preluată de BOR și de Amelia, alfel ar fi sunat mesajul domniei voastre. Sunați-l(pe Marin) la Romfiare SA, firma are și echipă de fotbal, ea realizează lunar eventul(Radu, nu-mi fura rima!). Boss, ce-i noocubul?


 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-07-22 18:11:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE