FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
A TREIA EPISTOLĂ CĂTRE PĂRINTELE EMANUIL
Text postat de Gheorghe Rechesan
Preasfinția ta,

Cugetînd io, nevrednic hronicar dîn lavra Evropeii, pe care o păstorești nesmintit de-atîta amar dă vreme, că fîrtații poci trăi netulburați șî făr’ de osteneala mea, gînditu-m-am să iau toiagu’ pribegiei șî să purced pre alte meleaguri, căci multe locuri de mirare-s pe lumea asta șî multe-s de văzut!
Canonitu-m-am îndestul să le arăt neghiobilor unde săvîrșesc greșali, ipac nevrednicilor ce-i smintit, ori făr’ de haz în prozodiile lor. Cu șaga crezut-am a pute să-ndrept năravuri, iară cu rîsu’ să-i tămăduiesc pre cei învățați la rele!
Fîrtaților ce le-am greșit, mă rog iertare, grămăticilor ce i-am chinuit asemenea, dară altă pricină n-avusei dăcît curățenia lavrei șî izvodirea de stihuiri plăcute ochiului or’ inimei.
Domniei Tale, multă mulțămită că m-ai găzduit între ceste zidiri sinilii, că datu-mi-ai condeie, terfeloage șî farbă de bozie pentru scris. Drept plată, las Hronicu’ meu ș-alte terfeloage,să nu-mi îngreun pasu’ pe unde-oi hălădui, poate le-o mai buchisi careva doritoriu să afle tainele lavrei. Dinspre partea păstoririi, îți urez înțălepciune șî noroc, că doară-doară s-or ostoi mai șî zarvele-n mitoc, ș-o da bunu’ Dumnezău să hie liniște șî pace, să poată izvodi buchierii numa scrieri dă laudă. Ipac, din partea nelegiuirilor, tulburală să nu mai hie, căci văzui că iară se slobozi ucigă-l toaca, cel pre îl fugăriși prin pustii, dîn steclă , iară bezmetica cu chip calp, călărind precum Belzebut, pe-o scroafă, pre care o surghiuniși la boleșniță, hălăduie iară prin lavră, izmenindu-se în păcat.
Iară de cumva se vor zbengui iar dracii pîn’ mînăstire și ucenicii vor cîrcoti pîn mitoc, dă Domnia-Ta de știre și sosi-voi degrab’ să-i potolim pre păcătoși!
Așa să-mi ajute Dumnezău!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE