FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
goliciune
Text postat de adrian paparuz




fecioarele din Anora
coboară goale dimineața în sat
și pășesc ușoare pe rouă


râsul lor seamănă cu primăvara
și sperie de moarte nevestele somnoroase

bat la porțile bărbaților cu două inimi
le cântă într-o altă limbă
apoi fug obosite în mare


fecioarele din Anora
nu-mbătrânesc
vin de la începutul eternității
în căutarea unei inimi
pentru pieptul lor gol




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  da ,Iulia,sau doamna Iulia, aveti dreptate ca nu v-am multumit pentru citire si comentariile favorabile,"mea culpa"...o fac acum cu speranta ca,aceasta tacere a mea neintentionata,nu v-a dezamagit...
va mai astept pe la mine(pe pagina) desigur...

 
Postat de catre adrian paparuz la data de 2010-02-25 13:16:27
         
 
  O a doua posibilă interpretare: An-ora = netimpul. Nu spun că autorul ar fi făcut acest lucru deliberat, poate a nimerit-o, dar eu, ca cititor profesionist, sînt obligat să caut chei cu care dezleg enigme. Nu-i oare de ajuns că a spus "vin de la începtul eternității"?

În plus, a eliminat sînii pentru că "pieptul lor gol" spune (ambiguu) și dezgolit și sec, vid, găunos.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-02-25 00:51:46
         
 
  Te-am comentat in ultimul timp la cateva poezii una dupa alta, te-am votat, ti-am insemnat frumos Insomnia.
Tacere totala ....
poezia e de genul masculin, adrian paparuz, am inteles.
!
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2010-02-24 21:40:11
         
 
  va multumesc inca o data tuturor pentru interesul si prietenia aratata...acum insa chiar nu mai stiu cum ar da mai bine...cu acele versuri desuete sau fara
oricum,important pentru mine este ca am iesit un pic din invizibilitate
cu stima!
 
Postat de catre adrian paparuz la data de 2010-02-24 16:13:42
         
 
  Cristian Munteanu, tu nu i-ai cerut o asemenea mutilare, e adevarat. Pentru ca a venit vorba,insa, consider ca in momentul cand faci o remarca de acest gen e recomandat sa o dublezi de o sugestie. Am stat si m-am gandit la observatia ta, apoi am incercat sa ma gasesc la o alta forma mai inspirata si recunosc ca n-am gasit. Poate ai dreptate, dar trebuie sa faci demersul pana la capat.
Cu respect, Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-02-24 13:55:59
         
 
  Andrei Florian,
nu i-a cerut nimeni să modifice textul.
Am spus: Doar puțin desuet "pescărușii cu vise și sânii cu dor".

Adrian, scuze pentru offttopic.
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2010-02-24 13:27:59
         
 
  adrian, dupa gustul si aprecierea mea, versurile mentionate de domnul peia ar fi putut ramane. Mesajul lor era unul incastrat in context si exprimau emotia si tensiunea erotica specifica varstei fecioriei. Negarea lor este o ipocrizie, iar exprimarea lirica a acestora gasesc ca este una inspirata. Regret ca am intrat in pagina ta tocmai dupa ce ti-ai mutilat poemul dupa gustul si aprecierea altora.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-02-24 13:11:17
         
 
  multumesc pentru sfat domnule Peia...
asa am facut!
 
Postat de catre adrian paparuz la data de 2010-02-24 11:59:16
         
 
  adrian paparuz,
după gustul și aprecierea mea, ar trebui să scapi neîntîrziat de aceste versuri:

”fug obosite în mare
să-și hrănească pescărușii cu vise
și sânii cu dor”

sunt surpinzător de slabe, în comparație cu restul.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-02-24 11:39:00
         
 
  multumesc domnule Munteanu si domnule Atanasiu pentru lectura si apreciere...
si, domnule Munteanu,aveti dreptate,mi-ar fi placut desigur sa primesc mai multe comentarii si pareri,dar poate aceste lucruri nu se intampla pentru ca eu nu imi pot permite sa fac la randu-mi comentarii altor texte,pentru ca nu cred ca sunt in masura si in drept sa o fac.
poate de aceea sunt invizibil aproape pe aici...
nu-i bai
sunt deosebit de multumit ,macar asa, din cand in cand cineva ma "aude"
 
Postat de catre adrian paparuz la data de 2010-02-24 10:56:09
         
 
  Mărturisesc faptul că nu știu la ce face referire autorul folosind cuvântul "Anora"

Trebuie să fie un tărîm mitic și un loc al arhetipurilor care bîntuie memoria colectivă. Fecioarele sînt aidoma sirenelor și ielelor sau amazoanelor. În joacă, pentru uzul meu de moment, A-nora este un meleag al viselor bîntuit de fecioare care nu pot deveni nicicînd nurori (femei), dar pot fura inimile bărbaților (mai puțin domestici). La urma urmei, și ființele mitice nu trăiesc decît atîta timp cît pot să fure inimile celor vii.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-02-24 10:23:16
         
 
  Iată un poem care mă face să poposesc lângă el întrucât are elementele vibrante care mă îndeamnă la recitire.
Mărturisesc faptul că nu știu la ce face referire autorul folosind cuvântul "Anora", dar asta nu știrbește cu nimic din restul sintagmelor și întregul realizat cu ele.
Elegant joc de idei și exprimare cu stil, în opinia mea.
Doar puțin desuet "pescărușii cu vise și sânii cu dor".
Felicitări, Adrian!
Vot (steaua nu este de la mine)

p.s. am remarcat cu mâhnire, cum de multă vreme, Adrian Paparuz trece neobservat.
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2010-02-24 09:46:07
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE