FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Din tranșeele luptei politice (articol pro)
Text postat de Cristian Vasiliu
În perioada asta galantarele blogurilor sunt pline ochi cu articole de iarnă și de alegeri. Oriunde întorci capul găsești o analiză pertinentă, un manifest împotriva politichiei sau vreo mărturie inedită. Blogosfera s-a scindat în două, sau trei dacă iau în calcul și zona elitistă a celor cu nasul fin ce propovăduiesc apocalipsa politicii și votul alb; ești năucit de aducerile din condei care maschează invectivele la adresa unuia sau altuia dintre candidați: unul e prostănac, marioneta axei mogulilor Vântu-Voiculescu-Hrebenciuc , vândut rușilor, comunist la școala lui Iliescu, celalalt este curvar, bețiv, mincinos, patron de moguli mai mici Popoviciu-Udrea-Videanu-Berceanu-Ritzi, ucigaș-de-copii, scandalagiu, dictator; iar din subsolul acestor articole te inundă cu zoaie armatele de postaci. Nu cred că mai există vreun indecis, sau dacă există o să cadă exact în falia dintre cele două părți din cauza vertijului, ca să nu mai zic că nici un partizan nu își mai poate face un așa de mare avânt încât să sară peste hău.

1. Dictatură versus Comunism

Regăsesc și printre cei născuți după revoluție (sau în preajma ei) morbul urii împotriva comunismului, deși nu au trăit acea perioada și nu îi cunosc ideologia. Își închipuie că mandatele iliesciene au fost o prelungire a perioadei nefaste pe care au trăit-o părinții lor sub Ceausescu. “Nu mai vrem comuniști! Jos PSD”.
Același ecou propagandistic l-am auzit și din partea unora care ar fi avantajați într-un regim social-democrat ideal cu măsuri protecționiste. “Nu mai vrem comuniști! Jos PSD!”.

Cum adic㠄Jos comuniștii!“. Care comuniști??? În contextual actual despre ce comunism vorbim?; ce comunism a renăscut în 2009 și în 2008, pe vremea mariajului PDL – PSD, nu a existat? Ultima dată când m-am uitat în calendar era decembrie 2009, iar comunismul - un vis urât. Și Iliescu era un vis urât… Nu PSD-ul este la putere. Nu acum. Era în combinație cu PDL la putere acum doua-trei luni. Atunci nu trebuiau dați jos?…

Abordez totusi problema comunismului plecând de la ipoteza că nu ar fi vorba de o manipulare ci de o amenințare reala într-o Romanie intrată de ani buni în NATO și UE…Și am să încep prin a reaminti că marea problemă nu a fost comunismul în sine ci dictatura instaurată în cârca lui, dictatură care a adus cu ea abuzul de putere, mecanismul de opresiune, frica, lipsa sau îngrădirea perspectivelor; rele mai mari decât săracia și frigul, rele care există și astăzi. Poate ar trebui recitite pasaje din “Raportul Tismăneanu” comandat chiar de președintele Băsescu!
Poate că doctrina social-democrată a PSD-ului ascunde în adâncuri tare comuniste, dar chiar nimeni nu vede spectul dictaturii ridicându-se în spatele președintelui. Acesta agită masele cu același tip de discurs populist cu care în ’33, Hitler își pregătea ascensiunea? Pe când o alt㠓Noapte a Cuțitelor Lungi”? (Update: Mă îngrijorează ceea ce s-a petrecut la Timișoara!) Dacă pe afișele PSD (+PC+PNL+UDMR) s-a adăugat secera și ciocanul, sunt unii care au început să scrie numele prezidențiabilului PDL sub această formă: BăSSeSScu.

Istoria este inutilă dacă ne urmărește blestemul de a o repeta la nesfârșit.

Radicalizând opțiunile, avem de ales între… comunism și dictatură.

a) în “comunism” ni se promite…

- guvern cu susținere parlamentară de 65%

- un prim ministru (cel puțin aparent) independent

- program elaborat pentru ieșirea din criză (cu măsuri protecționiste dar și de dreapta – PNL-ul face parte din coaliție)

b) în “dictatur㔠ni se promite…

- conflict deschis cu un parlament ales prin vot uninominal
(se poate ajunge la dizolvarea Parlamentului și la alegeri anticipate)

- guvern interimar condensat sub controlul direct al Presedintelui
Notă: Să nu uitam că din acest guvern a făcut parte dna Ritzi, în acest moment urmarită penal

- lipsa unui buget pe anul 2010 aprobat (deși în Parlament a trecut legea care permitea unui guvern interimar să prezinte bugetul, Președintele nu a promulgat această lege din motive necunoscute)

- poliție politică: ziariști, procurori și oameni de afaceri au telefoanele ascultate și sunt urmăriți de organisme gen SRI, SPP, SIE, subordinate presedintelui și camarilei.
Incidente:
- cazul ziaristul Sorin Roșca Stănescu,
- înregistrările de la întrunirile comisiei Udrea,
- listele convorbirilor telefonice efectuate de un procuror fluturate de dna Udrea,
- notele informative despre membrii Curții Constitutionale cerute de Presedinte
- procurori demiși din funcție în condiții cel puțin ciudate (vezi cazul Hayssam)

2. Mogulii buni, mogulii răi

Scriam într-un articol anterior despre cei trei mari moguli pe care B[sescu îi arată obsesiv cu degetul în fiecare zi din dorința de a-și minimiza adversarul și de a folosi ura ca factor de polarizare electoral㠖 ura de clasă a celor sărăciți împotriva îmbogățiților și ura patrioților împotriva “celor care vând țara” (la ruși sau în altă parte). În treacăt fie zis acest discurs este unul de tip comunisto-fascist. Concluzia pe care o trăgeam în acel articol era că mogulii răi Voiculescu-Vântu-Hrebenciu și-au înmulțit averile de peste cinci ori tocmai în perioada moguliatului băsescian, fără să fie deranjați. Revin imediat și la mogulii băsescieni.
Sper că cei care îl votează pe Basescu nu își închipuie că de acum încolo, la un al doilea mandat, acesta va confisca cele 5 miliarde de euroi negri, îi va împărți celorlalți 20 de milioane de oropsiți, iar mogulii se vor transforma în praf de stele. (Mie unul mi-ar conveni. Asta ar însemna 500-1000 de euro pe cap de familie. Ar fi ceva!) Ne place sau nu, trăim în capitalism; acumularea de capital și punerea lui în mișcare este tocmai esența capitalismului; și aici și peste hotare puterea economică sprijină și/sau influențează puterea politică; și peste hotare există moguli. Cum poti să strigi “Jos comunismul!” și în același timp să accepți să ți se inducă idei comuniste în subconștient?…

Ce au facut (și ce vor mai face!) mogulii…

a) Mogulii rai

Mogulii răi (Voiculescu, Vântu, Hrebenciuc) au făcut asta. Când? În timpul mandatului Băsescu…

La început, Băsescu a afirmat că, în plus, Vântu vrea Poșta Română, Patriciu – Romgazul și Voiculescu – sarea: “Dacă eram un Geoană îl ajutam pe Vântu să ia Poșta Română, pe Patriciu – Romgazul și pe Voiculescu – complexele energetice și minele de sare.” Aș completa: “Eu sunt un Băsescu: îl ajut pe Videanu să ia Poșta Română, pe Popoviciu – Romgazul și pe Cocoș – complexele și minele de sare”.


b) Mogulii buni

O urmă de adevăr o fi și în propaganda PSD-ului, după cum o urmă de adevăr există și în propaganda PDL-ului de mai sus. Nu există îngeri în afaceri – deși dlui Marius Ghenea i se spune parc㠓business angel”! – după cum nu există îngeri nici în politică, dar România nu a ajuns încă Iadul. Mă declar adeptul dezvoltării capitalului mogulesc în detrimetrul capitalului străin, atâta vreme cât afacerile mogulești sunt legale și nu lezează interesele cetățeanului și ale statului. Dacă-i capitalism, capitalism să fie.

De altfel și dl Băsescu are un dosar care îi atârnă de picior precum bila de fier a unui condamnat la ocnă; mai nou am văzut că îl poartă peste tot cu dânsul pentru a se disculpa. Hm! Îmi tot dă târcoale următoarea întrebare: Nu cumva dl. Băsescu este de fapt Marele Mogul?

3. Președintele “unor” români (președintele luptător versus președintele de mucava)

a) Traian Băsescu

- curvar

„2001 - scandalul amoros ”Boagiu”
În 2001, pe 17 mai, Maria a suportat o umilință maximă, atunci cînd, la Convenția Națională a PD, Traian Băsescu a fost interpelat (unicat absolut în istoria post-decembristă) în legătură cu presupusa sa relație amoroasă cu Anca Boagiu, pe care se luptase ca un leu să o pună numărul unu pe listele parlamentare de la organizația de București. Ușor dezorientat, Băsescu s-a salvat, de la tribună, tot cu soția, arătînd verigheta și punctînd faptul că are o căsnicie veche de decenii: ”Am o familie model”. În 2004, pentru Maria a venit o nouă lovitură: în campania prezidențială, Băsescu s-a lăudat, public, că mergea la prostituate, în port, în timp ce soția îl aștepta acasă, crescînd cei doi copii.“ (sursa)

Scandalul „Udrea“
Mister: ce căuta Udrea noaptea, la Cotroceni?

“În 2005, la scurtă vreme după alegeri, încă o lovitură: paparazzi unui cotidian central au reușit să dovedească, prin probe fotografice, ceea ce doar se zvonea, pe atunci, anume că Elena Udrea are descinderi misteriose, noaptea, de una singură, la Cotroceni. O nouă lovitură pentru soția președintelui, care, iarăși, a tăcut. La fel cum a tăcut și cînd președintele s-a oferit, public, să întindă pe masă o ziaristă și să îi arate, el știe ce. Ori cînd s-a văzut nevoită să petreacă Paștele, Crăciunurile, Revelioanele, concediile ori chiar simplele ieșiri la restaurant cu familia Cocoș, adică Elena Udrea.” – aceeași sursă.

Admiratorii infocați vor afirma că virilitatea politică a dlui presedinte este alimentată și de energia lui sexuală debordantă și sunt convins că au dreptate. Presedintele poate “în pat” – poate și pe scena politică, iar argumentul politic ultim poate fi în acest caz “pentru că așa vrea falusul meu”. Cine poate uita scena din 2004 în care Băsescu, după alegeri, împrosca mulțimea cu șampanie ca și cum ar fi urinat?...

Apropo: Se prefigurează un nou scandal pe acestă temă un presupus viol. (De ce nu mă miră la dl. Băsescu?)…

- bețiv

- violent (violente fizice și de limbaj)

Câteva incidente…

Dl. președinte Băsescu
…a fost acuzat că în timpul campaniei din 2004 a lovit un copil
…a lovit cu capul în gură un arab în piața Crângași
… a înjurat pe sălile ministerului
… a numit ziariști “găozari” și “țigani împuțiți”

Nici nu cred că mai merită comentate aceste fapte. Electoratul le cunoaște foarte bine, dar, după cum spunea și dna Udrea prin 2006 “asta e Băsescu, asta am votat”. Ne reprezintă. Atâta vreme cât este președinte ne reprezintă pe toți; când nu va mai fi președinte va reprezenta doar un public (vorba lui Orban!) de 30 la sută.

b) Mircea Geoană

- prostănac

E ciudat și trist în același timp să vezi că tocmai oameni cu o inteligență sub medie repetă ca pe o cabală porecla lui Geoană si se hlizesc tâmp când Google întoarce ca rezultat al căutării “Prostănancul României” pagina de web personală a acestuia. Porecla de prostănac este de fapt moștenirea lăsată de “bunicuța” Iliescu. Oricât a încercat fostul președinte să mai explice contextul în care a folosit acel cuvânt, eticheta aceasta s-a lipit de fruntea prezidențiabilului PSD și acolo a rămas în lipsă de altceva. Atenție! Nu susțin că dl. Geoană este vreun monument de inteligență; nu am citit cartea “Încredere” scrisă de el dar am înțeles că pentru tipărirea ei s-au taiat copaci degeaba. Nu pot să nu constat însă că există o asemănare între cei doi candidați în această privință: Geoana a scris o carte câtă vreme dl. Băsescu a citit una – dacă nu o citește în continuare!

Există aici și un paradox: pe de-o parte electoratul extremist băsescian îl face “prostănac”, pe de alta parte îl disprețuiește pentru alura lui aproape sfidătoare de intelectual rasat.

- subordonat mogulilor

Uneori dl. Geoană este atât de scorțos încât confirmă imaginea pe care nonconformistul Băsescu i-a asociat-o: aceea de marionetă mișcată de sforile puterii economice - Hrebenciuc și de cele ale puterii simbolice – Iliescu. Hrebenciuc – înțeleg, Vanghelie – înțeleg , Năstase – înțeleg, dar Iliescu?! Daca aț fi fost în tabara PDL-istă aș fi inventat următorul slogan: “Iliescu a murit! Trăiască Iliescu!”.

- partida rusească

La douăzeci de ani de la revoluție (și la 19 ani de la prăbusirea colosului URSS) asistăm la reînvierea anti-comunismului și a rusofobiei. Și a mișcării anti-Iliescu: “Iliescu a murit! Trăiască Iliescu!”. Ciudat că în 2007 nici una dintre aceste mișcări nu (mai) exista. O fi vreo reacție alergică de (la) campanie.

Atât deocamdata…
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Un dobitoc. Si betiv si vandut escilor. Nasu sa traiasca. Dar nu prea.

Acum am citit textul lui Cristi. Am retinut ca stie ca cum se pun linkuri.

Batranul se misca bine. Ramane ca-n seara aia, scursura.

Ecsintescu Virtual
 
Postat de catre I BG la data de 2009-12-09 02:26:40
         
 
  Andrei Florian, azi suferi de logoree.

Raspunsul tau e atat de elaborat incat stau si ma intreb daca voi fi pus eu vreo intrebare fundamentala. Nu am pus, asa ca nu trebuia sa te ostenesti.

Am o singura nostalgie: mirosul gentii in care imi duceam gustarea la gradinita. Avea mereu un parfum de mere cu totul si cu totul de neuitat. In rest, acuzatia ta cum ca as fi nostalgic seamana al naibii de bine cu o celebra replica dintr-o anecdota: lasa, ca stiu eu ca voi, in America, omorati negrii...

Stiu, cea mai buna aparare este atacul. Dar, daca tot vrei sa-mi dai la gioale, fa-o in asa fel incat sa nu se vada de la o posta. Pune si tu o piedica fina, nu o talpa din care sa ranjeasca crampoanele.

No, ma duc si eu sa devastez un pahar cu bere. Apoi voi incerca sa decelez nobilele intentii rosii sau portocalii.

Sa traiesti. Bine.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-12-03 16:16:56
         
 
  Va salut, domnule Radu! Chiar ma intrebam cand veti aparea :) . Optiunea dumneavoastra este politic corecta, si, desigur, una inteleapta. Mai am totusi sa-i spun cateva cuvinte lui Cristian, dupa care ma duc sa particip la un miting impotriva intelectualilor, sa devastez sediul PNL, unde am aflat ca sunt droguri si masini de fabricat bani, valuta, etc, sa bat cativa studenti nenorociti si cativa barbosi ochelaristi. Spre seara, voi trece pe la Cotroceni sa imi depun raportul informativ al zilei de astazi, sa imi iau tainul, desigur, dupa care voi trece sa produc cate ceva si pe la televiziunile cu care am contract, ca sa difuzez pe post confruntarea dictatorului cu contracandidatul sau, in lupta dreapta pentru o dictatura libera :)

Cristian, eu cred ca m-am exprimat destul de clar in comentariul meu. Nu ma voi intoarce asupra lui si nici nu voi face paralele sau comparatii intre diverse personaje. Consider ca este inutila discutia aceasta , din moment ce am precizat caracterul transpartinic al acestei autodeclarate majoritati. Daca vei reciti comentariul vei gasi ca am folosit expresia "intinsa in absolut toate partidele politice"
Nu stiu cum faci, si tu si multi altii, ca orice as comenta la textele cu tenta politica, se ajunge in mod invariabil sa ne impiedicam de Basescu. Pentru tine, politica inseamna Basescu? L-am adus eu in discutie pe Basescu? Am intervenit pe textul tau pentru ca am considerat ca este necesar sa lamurim cateva lucruri despre aspectele unui articol corect intocmit. Faptul ca pentru tine, si pentru multi altii de altfel, Basescu este un potential dictator, aceste fantasme si fobii induse subliminal nu fac sub nicio forma din Basescu un dictator. Daca tie iti este frica de cai, spre exemplu, asta nu presupune ca perceptia si temerile tale trebuiesc sa fie si adevarate si universale. Ori, atunci cand doresti sa stabilesti caracteristicile unei dictaturi, trebuie sa te uiti atat la definitia termenului folosit cat si la expresia unei asazise dictaturi in planul social-politic.

DICTATÓR, dictatori, s.m. 1. (În Roma antică) Conducător al armatei cu puteri politice nelimitate, ales de senat, în vreme de război, de răscoale etc., pe o perioadă de sase luni. 2. Conducător de stat care dispune de puteri politice nelimitate. Fig. Persoană care are o conduită autoritară, care caută să-si impună cu orice pret vointa
DICTATÚRĂ, dictaturi, s.f. 1. (În Roma antică) Demnitatea, puterea, autoritatea exercitată de un dictator. 2. Institutie politică, putere de stat în care o persoană (sau un grup de persoane) este învestită cu autoritate nelimitată prin legi si adesea bazată pe violentă. Dictatura proletariatului = concept din filozofia marxistă care preconiza exercitarea puterii de stat de către proletariat în perioada cuprinsă între revolutia socialistă si instaurarea societătii socialiste

Daca ai cunostinte despre Constitutia actuala, asa proasta cum e ea, poti sa iti faci idee ca este imposibila aparitia unei dictaturi, asa cum este definita ea. Ori, ca sa vorbesti despre un presedinte ca este dictator, in timp ce aceeasi coalitie de larga respiratie comunista l-a suspendat pentru a fi repus in postul sau de catre majoritatea populatiei cu drept de vot, prezenta la referendumul de suspendare, in timp ce toate institutiile de presa, inclusiv tu si multi ca tine, ii aduc tot felul de atacuri asupra demnitatii persoanei sale si a familiei sale, fiecare pe unde apuca, fara ca acest fapt sa fie sanctionat in vreun fel sau macar sa li se ceara sa prezinte probe, ei bine, in conditiile acestea, sa sustii ca Basescu este dictator sau ca are tendinte dictatoriale este ca si cum ai vorbi despre ursii panda sau despre cai ca sunt o specie de animale feroce, insetate de sange si necrutatoare.
Inca un sfat, daca imi permiti: cand doresti sa sustii un candidat nu te duci sa lovesti in capul contracandidatului sau cu parul. Daca ai cunostinta de faptele bune ale candidatului pe care il sustii, incerci sa le faci cunoscute, sau macar incerci sa aflii de la el care sunt cele mai bune fapte ale sale. Te informezi, aflii care sunt acestea, si numai apoi le faci publice intr-o lumina favorabila lui.
Incearca sa faci un asemenea exercitiu.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-12-03 15:57:32
         
 
  Cristi, din punct de vedere strict literar, evident, textul tau nu-i o capodopera, dar pe langa nazbatiile pe care le-am citit in ultima vreme in presa sau pe bloguri, as zice ca merge, (e la fel de perfect partizan si cinic, dar ceva mai exaltat, deci cu impact emotional mai puternic).
Privind tema propusa (fiindca mi-e clar ca ai lansat una, nu-i asa), n-as observa decat ca aceasta natie de c...t (din care - din pacate - cu onor fac parte) isi devoreaza idolii cu aceeasi frenezie idioata cu care tot ea si-i a inventat. Sigur, la 20 ani dupa lichidarea lui ceasca, metodele sunt un pic mai rafinate, pentru ca azi exista presa si net, iar occidentul s-ar cam oripila la ideea ca ne spanzuram voievozii ca acum cateva sute de ani, dar in principiu scenariile sunt aceleasi si nu prea ne onoreaza.
In ceea ce priveste genul asta de activism politic pe un sait - cel putin teoretic - literar, l-as cataloga mai degraba expresia unei frustrari care s-ar fi putut detensiona mult mai simplu duminica, in fata urnei de vot. Indiferent daca iti citesc sau nu pledoaria, cei care intentionau sa voteze A vor vota tot A, sau nu vor vota deloc (cazul meu - promit - pe basescu nu-l mai vreau, iar pe geoana mi-e fiziologic imposibil sa-l votez).
Privind in viitor mi se pare ca tara asta va traversa (dupa iesirea din eroica erectie si dupa un scurta pauza de relaxare a bicepsilor la crestineasca tigara de sfintele Sarbatori), o lunga perioada tulbure, pt. ca multipla alianta psd-pc-pnl-udmr, (si mai nou pntcd), e evident contra naturii si sfideaza orice logica de bun simt. Asta in masura in care in lumea noastra politica mai exista doctrine si nu numai interese. Ceea ce ramane de vazut. Dar nu de sperat. Oricum, in ceea ce ma priveste, voi incepe sa ma gandesc cu toata seriozitatea la un viitor mai bun pt. fiu-meu. La un "home by the sea", aiurea, undeva unde oamenii au cuvant, sau daca nu-l au macar nu mint cu atata nerusinare. Cam asta am avut de comentat, sper sa nu mai revin pe topic, ca oricum nu sunt de meserie.

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-12-03 14:58:18
         
 
  "...in viata politica, dupa lovitura de stat din 89, o seama de nomenclaturisti ai Partidului Comunist de opresiune precum si ofiteri din structurile de scuritate, turnatori profesionisti pentru aceste servicii, au ocupat functiile vitale ale statului Roman. Doriti sa dau exemple?"
Da! Păi - apropo de nomenclatură - un exemplu ar fi dl. Băsescu însuși... Sau dl. Băsescu nu se pune?
Acceptarea lui ca Președinte în 2004 a reprezintat tocmai un pas spre reconciliere cu trecutul. Acum suntem în 2009. Dle. Florian nu cred că sunteți atât de naiv încat să afirmați că nu este vorba doar de tactică josnică de campanie: reînvierea fantomelor, moroilor, etc... și îndemnuri strigate din mașini negre prin centrul orașului: "Vin comuniștii!". Mă îngrozesc când văd cât de tâmpiți suntem considerați...

"inspaimantati de vointa populara de reformare a statului Roman" - sincer nu cred că dl. Băsescu este singurul și adevăratul depozitar al acestei voințe. (Votul la referendum nu demonstrează nimic. Parcă nu știți cum a ajuns la sate propaganda contra "îmbuibaților care dorm pe banii noștrii în Parlament".) Nu cred că în spatele lui se afla "adevărata" majoritate. Votul de duminică o va demonstra.

Despre cazul S.R.Stănescu eu nu am comentat decât atât: au apărut niște înregistrări, capul lui S.R.Stănescu a căzut (pe bună-dreptate zic eu!), capul lui Macavei - nu. Dar nimeni nu se întreabă cum de apar astfel de înregistrări într-un stat de drept? Am mai dat în acel paragraf și alte exemple de poliție politică:

"Incidente:
- cazul ziaristul Sorin Roșca Stănescu,
- înregistrările de la întrunirile comisiei Udrea,
- listele convorbirilor telefonice efectuate de un procuror fluturate de dna Udrea,
- notele informative despre membrii Curții Constitutionale cerute de Presedinte
- procurori demiși din funcție în condiții cel puțin ciudate (vezi cazul Hayssam)"

Cum comentați dle. Florian aceste aspecte - "nedocumentate"...

Mi-am cumpărat din piața Obor cartea "Prăduirea României"! Deah! - lucrătura agenturilor stăine nu lucrătură informativă autohtonă tip Udrea. :)

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2009-12-03 14:35:43
         
 
  Domnule Bordas, da. Noaptea aceea a fost una agitata, iar votul populatiei oferit spre reforma statului, un stat populat cu fantomele regimului opresiv comunist, un regim care a fost condamnat in mod oficial si de Roamnia, este inca amenintat de catre acesti moroi ai vechiului regim. Desigur ca raman la ideea ca Romania nu se mai poate intoarce cu spatele spre progres, spre civilizatie, spre Europa, si poate din aceasta cauza pot dormi linistit noaptea. Puteti fi nostalgic cu privire la acele vremuri, dar nu puteti pretinde ca un regim politic, oricare ar fi el, mai poate ignora vointa electoaratului exprimata democratic la referendum, decat numai in cazul in care noul presedinte se va folosi de o majoritate parlamentara care sa ignore aceasta nazuinta populara. Numai in acest caz putem discuta despre dictatura. Dictatura, insa, nu va mai fi intr-o Romanie membra a UE, niciodata. Si pentru ca va vad curios despre notiunea de hidra rosie, ma voi explica. In Parlamentul Romaniei, si in general in viata politica, dupa lovitura de stat din 89, o seama de nomenclaturisti ai Partidului Comunist de opresiune precum si ofiteri din structurile de scuritate, turnatori profesionisti pentru aceste servicii, au ocupat functiile vitale ale statului Roman. Doriti sa dau exemple? ...nu cred ca mai este cazul. Ei bine, inspaimantati de vointa populara de reformare a statului Roman, acestia isi simt pozitiile obtinute in 89 prin varsare de sange romanesc amenintate in mod absolut democratic si la un scor ce le da fiori pe sira spinarii. Ei bine, aceasta hidra rosie este nevoita sa isi stranga randurile si sa isi apere interesele si privilegiile consolidate in toti acesti ani. Nu mai exista doctrine de dreapta, nu mai exista doctrine de stanga, nu mai exista partide etnice, nu mai exista partide istorice, exista numai o unica si mare colatie a acestora ce incearca sa se impotriveasca cursului firesc al istoriei si al evolutiei societatii romanesti. Aceasta clasa politica transpartinica, intinsa in absolut toate partidele politice in procente diferite, nu isi mai regaseste propriul interes in aceeasi ograda cu interesul national si din aceasta cauza se intoarce impotriva acestuia. Au incercat recent, la Timisoara, sa rapeasca singurele simboluri veritabile a luptei anticomuniste din Romania. Au condamnat condamnarea comunismului. Au facut tot ce puteau face. Poporul, insa, un popor inteligent si instruit, le-a spus " Fratilor, nu va impuscam cum ati facut voi, nu va bagam la Jilava, dar gata cu jaful. Reformati-va, rariti-va, si iesiti in puii nostrii la pensie, cu pensiile voastre nesimtite cu tot, numai sa nu va mai vedem fetzele de tortionari prin Parlamentul Romaniei, prin Guvernul Romaniei, sau la televizoare.
Ca sa rezum, hidra rosie este hidra formata din fosti politicieni nomenclaturisti ai PCR, fosti ofiteri de securitate, fosti turnatori la securitate, pozitionati in toate partidele politice si care se impotrivesc reformei institutiilor Statului Roman.
Cam asa arata hidra rosie in viziunea mea.
Domnule Peia, imi cer scuze pentru greseala semnalata de dumneavoastra in legatura cu ortografierea numelui. Va asigur ca nu a fost nimic intentionat.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-12-03 13:32:27
         
 
  Domnule Florian,
Psihanalistic vorbind, faptul că de două ori mi-ați ortografiat greșit numele, ține de explicații de natură empatică!

Apoi, adevăratul povestaci, după cum se vede cu ochiul liber, sunteți tocmai domnia-voastră. E explicabil, colportați ceea ce vi s-a predat la învățămîntul de partid.
Dar ce hazlie consecvență logică aveți să vorbiți de funie în casa spînzuratului: vă sfătuiesc, pentru completarea moralei din fabula pe care o tot recitați de o vreme, să faceți o mică și jucăușă biografie a președintelui pe care-l slujiți cu adînc și necondiționat devotamnet și vedeți ce atingeri supravoltaice găsiți între sintagma "hidra roșie" și respectiva biografie.
Dar repede-repede, să nu vă împotmoliți iarăși în sosul argumentației de partid.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-12-03 12:41:22
         
 
  Fie ca va convine, fie ca nu, infierarea elementelor dusmanoase, reactionare, contrarevolutionare, etc, a trecut. E timpul sa lasam copiilor nostrii, o lume mai curata, mai evoluata, lipsita de ura de clasa si alte povesti asemanatoare. Inteligenta colectiva a crescut odata cu accesul la informatie. Din fericire pentru copiii nostrii, generatiile care ne succed sunt cu mult mai tolerante, mai dornice de diversitate, mai deschise spre cultura universala, spre occident, spre civilizatie.
Postat de catre Andrei Florian

Andrei, ma uimeste consecventa ta. Iata ce spuneai mai ieri (ca tot vorbim despre basme de adormit pruncii):

Domnule Bordas, dupa cum bine observati, ne cam lipseste heirupismul electoral. Numai ca nimeni nu va dormi linistrit noaptea asta. Hidra rosie este lovita in plex si va replica necrutator in populatia care a dat votul reformei. A dat votul unei reforme a clasei politice, unei reforme a justitiei, o justitie corupta pana la nivelul unitar, si a dat votul pentru progresul acestei natiuni. Romania este pe drumul cel bun, Dumnezeu sa ne calauzeasca pasii urmatori!
Postat de catre Andrei Florian

Infierarea hidrei rosii nu se pune la capitolul infierarea elementelor dusmanoase?

Intreb si io. Si incerc sa vad cine ne vinde gogosi cu si despre drobul de sare.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2009-12-03 12:26:08
         
 
  Domnule Piea, povestea drobului de sare am citit-o cu foarte multi ani in urma, adica la vremea cand mai citeam povesti. Chiar daca sunt mai mic in varsta ca dumneavoastra nu incercati sa ma vrajiti cu basme. Fie ca va convine, fie ca nu, infierarea elementelor dusmanoase, reactionare, contrarevolutionare, etc, a trecut. E timpul sa lasam copiilor nostrii, o lume mai curata, mai evoluata, lipsita de ura de clasa si alte povesti asemanatoare. Inteligenta colectiva a crescut odata cu accesul la informatie. Din fericire pentru copiii nostrii, generatiile care ne succed sunt cu mult mai tolerante, mai dornice de diversitate, mai deschise spre cultura universala, spre occident, spre civilizatie.Din acest motiv, in fiecare seara cand pun capul pe perna adorm zambind.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-12-03 12:09:03
         
 
  Nu mă interesează problemele colaterale, ci anume cea mai gravă și alarmantă: că susțineți, cu arme și bagaje, un viitor dictator! Și o ceată de haiduci, care-l secondează cu patimi revoluționare de ev mediu.  
Postat de catre ioan peia la data de 2009-12-03 11:55:22
         
 
  Acum realizez ca, din motive de ecoliteratura, publicarea stenogramelor din ziarul Curentul nu se pot face pe Europeea, limbajul celor doi santajisti fiind presarat cu "picanterii". Va recomand, insa, sa le studiati inainte sa va exprimati opinia despre ele. Inchid aici sirul comentariilor si mai discutam cand voi constata ca ati mai citit si altceva decat propriile articole.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-12-03 11:48:20
         
 
  Domnule Florian,
Pe mine mă credți împachetat, dar chiar așa, pe toată lumea?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-12-03 11:41:31
         
 
  Domnule Peia, mai ctiti inca o data comentariul. Punctati, va rog, ce anume gasiti a fi electoral in ceea ce am scris si incercati sa va sustineti in mod argumentat teoriile. Faptul ca o slaba documentare poate produce erori de fond in enuntul unui articol este de notorietate si consider ca nu mai este necesar sa demonstrez nimic.
Cristian a facut aceasta greseala elementara, iar eu am argumentat doar una dintre multe altele, tocmai pentru a ocoli discutii sterile ca aceasta.
Daca aveti alte informatii despre cazul santajului va rog sa le faceti publice. Altfel, ma voi simti nevoit sa public in subsolul acestui text toate stenogramele acestui santaj de presa.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-12-03 11:29:41
         
 
  Da. Îmi este foarte cunoscut, avînd în vedere nonșalanța jignitoare cu care vă adjudecați revoluția română. Eram și noi pe-acolo, dar cum nu mai avem loc de elanul agitatoric de stradă al fervenților suținători ai unui "comunist, măi Adriane", care, la revoluție, voiaja pe undele relaxante ale comerțului cu blugi, kent și whisky la cubulețe, ei bine, nu puteți fi calificați altfel, decît taman cum am scris.  
Postat de catre ioan peia la data de 2009-12-03 11:16:53
         
 
  "Aceasta a fost, pe scurt, istoria santajului de presa care se regaseste la tine in text si este pusa in carca presedintelui." (Andrei Florian);

Acum am citit comul și îmi sări în ochi următoarea flagrantă afirmație anterioară:
"veti observa ca nu mi-am exprimat nicio opinie cu privire la subiectul electoral ca sa o puteti pune in discutie." (Andrei Florian)

Și cum era cu "prinsul muștelor", dle Andrei?


 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-12-03 11:12:16
         
 
  Domnule Peia, va suna cunoscut urmatorul poasaj?
"Dacă mai avem oleacă de sămînță cogitativă prin lanul de neuroni de sub calotă, puneți mîna pe ștampilă și dați concediu grupului agitatoric de brigadă sătească, să-și mai verse umorile și prin altă parte, decît pe scena tragicomediilor politice"
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-12-03 11:12:15
         
 
  Stimate domn Florian,
Oricît de supărat ați fi pe eventualitatea neplăcută în care "ideologia" dumneavoastră de partid, destul de inabil ascunsă, va putea să dea cu oiștea-n gard, am să reproduc afirmația domniei-voastre, din care reiese, ușor subtextual, că bruma de inteligență ce, eventual, mi s-a rătăcit printre sinapse, nu poate fi în competiție cu noianul dv. de judecăți infailibile:

"Oricat de imposibil vi s-ar parea, cred ca e timpul sa aflati ca mai exista si alti oameni intelgenti."

V-ați vrut subtil, dar, uite, unele mici raționamente, făcute de un om mai puțin inteligent ca domnia-voastră:
1. Dat fiind faptul că nu am făcut nicăieri afirmația tranșantă că aș fi singurul om inteligent de pe planetă, urmează că îndemnul la “recitire” vi s-ar potrivi, mai degrabă, domniei voastre jurnalistice.
Reiese, în schimb, din tonul învăluitor în care vă împachetați argumentația, că subsemnatul e oareșcum lipsit de capacitățile intelectuale necesare, pentru a putea pătrunde rafinamentele dv. retorice.
2. Categoria "alți oameni inteligenți" poate fi ușor devoalată și de către un subdotat, așa ca mine, întrucît variantele poasibile ale afirmației dv. sunt numai două, mari și late: ori printre “alți oameni inteligenți”, - dacă nu mai mult decît atît! - vă înscrieți și domnia-vostră, cu modestia contextuală ce vă caracterizează; ori ba, ceea ce, fir-ar să fie, nici că poate fi admis ca ipoteză…! Prin urmare, coroborînd concluzia de la punctual 1 cu cea de la 2, reiese clar că raționamentul meu mic, dar vesel, pare a fi corect.

Nu v-ați exprimat “nici o opinie” electorală? Sorry, avînd în vedere oareșce circumstanțe, vă credeam mai elaborat! M-am înșelat.

Cît privește povestea cu “prinsul muștelor”, cred că, mai mult decît a mă califica pe mine drept un vașnic vînător de zburătoare porumbace, vă prezintă pe domnia-voastră drept un… “nepătimaș” depozitar al bunul simț pedelistic!
Iar dacă profesionalismul domniei voastre poate suge la două oi mioritice, - așa precum, cu vădită mîndrie profesională, declarați, spre final - atunci nu pot decît să vă felicit. Problema e că cele două oi s-ar putea să pască pe același imaș!

În final, o să vă rog să mă scuzați că mintea mea proastă a deslușit astfel lucrurile, dar cum nu sunt un absolvent de institut journalistic, nu am putut de cît să încerc a face față, orișcît, abilităților dv. profesionale, ușor încadrate la categoria “slujbă plătit㔠din bănuți jucați la stos!

PS: Iar dacă, totuși, vă simțiți atît de obligat să "penalizați" prin împrejurimi, vă rog să o faceți în perimetrul exclusiv al ideologiei pe care, cu atîta șarm, o promovați. Noi, ceștilalți, avem "simpatii" neînregimentate, pe cînd matale...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-12-03 11:05:52
         
 
  Cristian, eu iti respect simpatia pentru orice candidat ai fi ales in intentia ta de vot, numai ca ma simt dator sa penalizez forma expunerii, lipsa de argumente sau falsa argumentare, lipsa unei documentari cu privire la subiectul abordat, si orice atac la adresa demnitatii persoanei. Nu voi intra in detalii decat daca insisti, desi sunt convins ca le stii si tu destul de bine.
Voi lua in discutie, spre exemplu, cazul celui ce a fost considerat, pana de curand, a fi jurnalist, domnul Sorin Rosca Stanescu. Santajul ordinar al celor doi fosti jurnalisti , Chireac si SRS, asupra unui inalt demnitar al statului, seful agentiei nationale de integritate, domnul Macovei, a fost condamnat de toata breasla jurnalistilor de presa si s-a soldat, dupa cum bine stii, cu excluderea acestora din orice organizatie a breslei. Fostul turnator la securitate, Sorin Rosca Stanescu, a fost inregistrat cu acordul unuia dintre cei doi, Macovei sau Chireac. Tind sa cred ca Macovei, fost procuror, pentru a demasca santajul la care a fost supus, a inregistrat tot santajul de la un cap la altul. Cunoscator al legilor, si constient ca sunt sanse minime ca macar unul dintre cei doi sa dea seama in justitie(este binecunoscut ca pana si Uniunea Europeana ne condamna pentru coruptia din justitie), Macovei se decide sa faca publice inregistrarile santajului, inainte ca SRS sa execute in presa presupusele fapte ale sefului ANI. In acest fel, comisiile de ancheta, sesizate din oficiu in urma publicarii stenogramelor santajului, sunt obligate sa tina seama de acestea. Ulterior, domnul Macovei a facut o plangere penala impotriva multimilionarului SRS, prin care il acuza de santaj. Procedand astfel, sansele fostului procuror de a dovedi santajul au crescut simtitor, dar, chiar daca SRS si Chireac au recunoscut autenticitatea inregistrarilor, justitia romana este tot atat de oarba precum este de surda.
Aceasta a fost, pe scurt, istoria santajului de presa care se regaseste la tine in text si este pusa in carca presedintelui. Din moment ce niciun serviciu de informatii din Romania nu isi revendica inregistrarile santajului, desi ar fi fost cu mult mai simplu sa ii condamne in justitie pe cei doi jurnalisti, tu insisti sa sustii altceva decat sustine toata presa din Romania, absolut toata. Astfel de subiecte prost documentate se gasesc peste tot in textul tau.
Sa ma intreb daca este lipsa de informatie, sau rea intentie?
Eu am considerat ca este doar o lipsa de documentare, fapt pe care l-am ironizat.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-12-03 10:50:31
         
 
  @Andrei Florian...

Nu ma onoreaza faptul ca din partener de discutie (am mai abordat teme politice si in trecut!) am ajuns tinta ironiilor tale. Daca nu as fi simtit ca iti lasi centrul de greutate in alta parte a barcii ce ameninta sa se rastoarne, as fi putut banui ca doar inocenta mea stilistica si politica te-a impins la comentariu. Dar asa...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2009-12-03 09:42:50
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Domnule Peia, constat ca dumneavoastra ori nu stiti sa cititi, ori nu intelegeti nimic din ce cititi. Din acest punct de vedere mai aveti timp sa reveniti asupra comentariului meu si sa il mai cititi de cateva ori pana il intelegeti. Veti constata, dupa cateva citiri succesive, ca n-am spus nicaieri ca as fi singurul depozitar al inteligentei, si dimpotriva, am afirmat ca dumneavoastra aveti aceasta iluzie. Recititi pasajul pana il intelegeti, sau, daca nu sunteti in stare, renuntati sa mai faceti acuzatii infantile la adresa mea.
De asemenea, daca recititi de cateva ori comentariile mele, veti observa ca nu mi-am exprimat nicio opinie cu privire la subiectul electoral ca sa o puteti pune in discutie. Cu alte cuvinte, mai plastic spus, prindeti muste.
Despre credibilitate, termen pe care observ ca il legati indisolubil de angajatorul meu, nu voi putea sa va conving decat, poate, daca voi recunoaste ca lucrez sub contract cu doua televiziuni. Poate si din aceasta cauza comentariul meu este atat de greu de inteles, nu? Daca ma intrebati care dintre cele doua televiziuni ma plateste mai mult, ca sa aflati cate procente de credibilitate imi acordati, va voi spune ca amandoua ma platesc extrem de generos. E complicat, nu-i asa?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-12-03 09:21:03
         
 
  Dle Andrei Florian,
Dacă sunt cu adevărat pătimaș, așa cum susțineți, sunt pe barba mea. Nimeni nu mă are în solda lui, așa, ca domnia voastră. Cu alte cuvinte, eu nu pap la cantina nimănui și, prin urmare, nu pot avea lipsa dumneavoastră flagrantă de
credibilitate. V-aș fi luat în serios punctul de vedere dacă opinia nu vă era alimentată de către secrețiile de pepsină și tripsină vămuite de către un mogul alimentar, tot atît de... darnic, pre cît cei de vizavi. Eu sunt liber să și greșesc. Domnia-voastră sunteți prins în colivie. Vă deslușesc cîntecul arestat și vă deplîng.

Apoi, îmi e tare greu să cred că singurii depozitari ai intelighenției, de care atît de aferat îmi vorbiți, ați fi doar domniile-voastre, care, orișicît, nu v-ați dovedit prea inspirat în alegerea partiturii pe care o interpretați, cam scîrțit, din arcuș.
Știu că dacă vă pică mentorul, riscați să rămîneți pe drumuri, dar nu-i vina mea, ci a destinului, pe care, din păcate, nu-l puteți acuza de lipsă de inteligență. Ci doar de sadism.

Dar dacă tot suntem la vremea citatelor, hai să vă servesc și eu unul, mic și vesel, din același autor: "Descopăr la mulți oameni din zilele noastre o indiferență față de adevăr, pe care o găsesc extrem de periculoasă". (Existența lui Dumnezeu - B.Russell)

S-auzim de bine!
Și nu mai disperați, că mai sunt și alte trusturi de presă. Cu moguli ceva mai relaxați. Cum stați în preajma unui "mare meseriaș" care mimează, cu o tenacitate hazlie, obiectivitatea, aveți șanse să deveniți tot atît de abil mînuitor de adevăr ca și el.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-12-03 03:47:05
         
 
  Domnule Piea, sunteti prea patimas si prea putin analitic ca sa va retin opinia. “Opiniile in care se amesteca pasiunea sunt cele care nu pot fi niciodata sustinute prin ratiuni intemeiate; intr-adevar, gradul de pasiune masoara lipsa convingerii rationale.” (Bertrand Russell, De la valeur du scepticisme, in “Essais sceptiques”, Les Editions Rieder, Paris, 1933, p. 10). Eu pot respecta orice opinie temeinic sustinuta de argumente civilizate, sau macar de o minima documentare. Opinia dumneavoastra este una viscerala, intoleranta, si lipsita de respectul fata de cei care nu isi acorda opinia cu a dumneavoastra. Oricat de imposibil vi s-ar parea, cred ca e timpul sa aflati ca mai exista si alti oameni intelgenti.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-12-03 02:10:33
         
 
  Nu mă pricep la articole de presă.
Nu sunt jurnalist. Fie și rasat. Adică ras de către obiectivități flagrante, gen hotnews!
Sunt doar băgător de seamă.
Drept care, spun doar atît: sunt multe adevăruri pe sus, dar prea multă elocință risipită pentru a demonstra o, deja, îngrijorătoare axiomă: Băsescu & ciracii au devenit un pericol național!
Dacă mai avem oleacă de sămînță cogitativă prin lanul de neuroni de sub calotă, puneți mîna pe ștampilă și dați concediu grupului agitatoric de brigadă sătească, să-și mai verse umorile și prin altă parte, decît pe scena tragicomediilor politice!

Spre încununare a operetei lăcrămoase băsesciene, dau un citat dintr-o absolut remarcabilă carte - ca stil și ca judecată lucidă - a unui autor de excepție, în publicistică, și, mai ales, în literatură. Cartea a apărut, mai zilele trecute, la editura RAO: Marian Nazat - "România tîrîș".

Citat: "Curând, la următorul scrutin (articol scris în 23.02.2007 n.n.) exemplarul președinte se va văita, aproape sigur, că nu l-au lăsat să ne integreze în galaxia //licuricilor// colegii de alianță, opozanții pitiți pretutindeni și dușmanii scorniți în nopțile de sevraj politic. Contestatar perpetuu și dezbinator desăvîrșit, //apostolul neamului// va sfîrși, probabil, cerînd o altă țară. Una mai bogată și mai vrednică, una demnă de statura-i marmorată. Așa că, pînă atunci, pregătiți o țară nouă pentru dom' Băsescum băieți! La frapieră și cu mult sifon."

Rezon, zicem și noi!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2009-12-03 01:59:47
         
 
  Observ un text splendid argumentat, o mana sigura de jurnalist rasat, un viitor vector de opinie. Domnule Cristian, unghiul din care faceti abordarea pur jurnalistica a acestei campanii electorale, documentarea de o acuratete cum rar am intalnit la jurnalisti cu experienta, impartialitatea cu care ati tratat subiectul articolului, eu i-as spune exceptional, fac din dumneavoastra un autor cu lustru de geniu. Am citit articolul dumneavoastra pe nerasuflate, apoi am reluat lectura de teama sa nu-mi scape vreun amanunt, si ,fara nicio rezerva, pot sa recunosc ca este un articol perfect construit, ireprosabil scris, iar aparatul analitic de care v-ati folosit a fost devastator. A daramat toate barierele ce ar fi stat in calea argumentelor, nimicitoare prin profunzimea expunerii, pe care le-ati dozat cu o cadenta de foc automat, si au penetrat, cred, orice prejudecata a lectoratului de stanga si de dreapta, deopotriva. Sunt uluit! Sunt ravasit! Rar imi este dat sa citesc asemenea articole. Ma si mir ca textul nu a fost instelat pana acum. Eee, hai! Sper ca stii de gluma.
Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-12-03 01:27:27
         
 
  despre geoană..."alura lui aproape sfidătoare de intelectual rasat"

cea mai penibilă afirmație care s-a vrut glumă, în rest, de bine
 
Postat de catre Petre Mocanu la data de 2009-12-02 22:47:54
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE