FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
REPOSTĂRI (2) - LABIRINT
Text postat de Liviu S. Bordas


Îmi permit să repostez aici textele care au apărut sub pseudonimul Radu Șoim într-o vreme în care, sătul de circul iscat de unii useri, hotărîsem să mă retrag de pe Europeea. Dorința de a scrie a fost însă mai mare decît nemulțumirea față de ceea ce devenise Atelierul, așa că am postat sub pseudonim, respectîndu-mi în același timp angajamentul de a nu face niciun fel de comentarii la alte texte.

Voi închide caseta comentariilor doar pentru a nu da naștere altor dispute off topic. Ceea ce era de spus s-a spus în subsolul textelor originale.

Bucuria cea mai mare va fi cea a criticului de serviciu Latunski. Va ști în sfîrșit de unde să mă ia.




LABIRINT



Zid după zid, poartă ferecată după poartă ferecată. În urmă, firul deșirat pas cu pas, prelins prin cele mai ascunse cotloane, înnodat și răsînnodat, plin de semne, unele știute, altele uitate. Un fir cu o menire aparte, răsfirat nu pentru a găsi drumul înapoi, ci pentru ca, odată găsit, să mai înalțe un zid, să mai ferece o poartă.

Un Château d'If, dar unul altfel, un Château d'If la puterea minus unu, o fortăreață pe dos, o închisoare asumată, nu săpată de dinăuntru înspre înafară, ci zidită de dinafară spre adâncurile ei cu aceeași înfrigurare a unui Faria sfredelind ani de zile măruntaiele pământului.

O trudă zadarnică, la fel de zadarnică precum fuga de sine însuși. Biete ziduri năruite la cea mai slabă adiere, anemice porți cu zăvoare închipuite, abia atârnând în balamale. Un labirint fără alei, un labirint fără capcane.

Iar el, un altfel de Faria, pustnic fugind de sine pentru a se ascunde în sine, zidind și zidindu-se în propriul interior pentru a se apăra de visul care-l învăluie fără încetare și care, odată devenit realitate, l-ar elibera pentru totdeauna:

Două brațe catifelate, pornind dintr-un trup învăluit în ceață, aproape imaterial, întinzându-se spre el pentru a-i cuprinde obrajii în palme.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE