FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
REPOSTĂRI (1) - SOLDATUL DE FUM
Text postat de Liviu S. Bordas

Îmi permit să repostez aici textele care au apărut sub pseudonimul Radu Șoim într-o vreme în care, sătul de circul iscat de unii useri, hotărîsem să mă retrag de pe Europeea. Dorința de a scrie a fost însă mai mare decît nemulțumirea față de ceea ce devenise Atelierul, așa că am postat sub pseudonim, respectîndu-mi în același timp angajamentul de a nu face niciun fel de comentarii la alte texte.

Voi închide caseta comentariilor doar pentru a nu da naștere altor dispute off topic. Ceea ce era de spus s-a spus în subsolul textelor originale.

Bucuria cea mai mare va fi cea a criticului de serviciu Latunski. Va ști în sfîrșit de unde să mă ia. :)





SOLDATUL DE FUM




Undeva, departe, bat din nou tunurile...

Pasul devine parcă mai sprinten. Dreptul. Dreptul e mai sprinten decât stângul. Așa a fost mereu în ultimii douăzeci de ani. Dreptul nu poartă în el nicio schijă. Nu-l doare nimic la vreme de ploaie. Nu își târăște talpa prin praful drumului. Tresare mereu, la fiecare bătaie de tobă, la fiecare sunet de trompetă, la orice zăngănit de sabie.
Stângul e mai domol. Știe ce e durerea surdă, știe ce e oboseala, recunoaște furtuna înainte de a se ivi primul nor, trage mereu a odihnă...

Bat din nou tunurile. Bat a război. Va trebui să-și lustruiască sabia, va trebui să-și ascută baioneta, va fi nevoit să-și aducă aminte toate comenzile pe care timpul i le-a alungat din memorie.

De douăzeci de ani așteaptă războiul acesta. Douăzeci de ani în care nu a făcut decât să mărșăluiască în căutarea lui, douăzeci de ani în care a adunat în haine colbul tuturor drumurilor, a cărat pe tălpi noroaiele tuturor câmpurilor străbătute, adulmecând în aer izul prafului de pușcă, trăgând cu urechea la șuierul vântului, doar-doar va fi purtând cu el bubuitul tunurilor, zăngănitul săbiilor. Douăzeci de ani în care pacea i-a înghețat în oase și în sânge. Iar acum, când tunurile bat din nou în depărtare, pacea aceea adunată timp de douăzeci de ani s-a prefăcut în plumb, îi atârnă tot mai greu în trup, se prelinge de-a lungul picioarelor care nu mai vor să asculte.

Stângul-dreptul-stângul-dreptul...

Haideți, mai avem doar două câmpii de străbătut și dealul acela blestemat dintre ele, mai înalt parcă decât toate dealurile urcate și coborâte până acum, mai semeț decât munții de odinioară, mai îndepărtat decât depărtarea însăși...
Piciorul stâng face ceea ce știe el să facă mai bine, îndeamnă la odihnă, trage parcă înapoi, așa cum a făcut în toți acești ultimi douăzeci de ani. Nu e războiul tău, pare să-i spună, tu nu mai poți purta războaie, nu mai ești vrednic de ele, pentru tine a venit vremea tihnei. Nu vezi, nu mai ești decât o arătare, soldat de fum purtat de vântul câmpiei, soldat de praf purtat odată cu colbul drumului, rotit în vârtejul vremurilor, uitat departe în urma ariergărzii, cufundat în pulberea măruntă stîrnită de roțile carelor și copitele bidiviilor.
Poate că nu e piciorul stâng cel care-i vorbește, ci gândul care îl mână, care îi dictează să se târască după cel drept, sau să se împotrivească lui.

Stângul-dreptul-stângul...

De douăzeci de ani aceeași monotonie... Poate că e acea parte din cotloanele minții care îl îndeamnă și ea să se oprească, să se prelingă în iarba înaltă de la marginea drumului și să aștepte ploaia să-l spele, să-i scurgă tot colbul din trup, să-l facă una cu țărâna din care toți ne tragem...
Dreptul, sau gîndul care-l silește înainte, îl trage după el, mai e doar dealul acela și încă o câmpie, dealul după care bat tunurile războiului și câmpia plină de fumul prafului de pușcă, de pulberea iscată de copitele cailor, de tumultul luptei și de chemarea morții, acolo e locul tău, acolo e ultima ta bătălie, acolo e locul unde vei reînvăța să trăiești sau te vei face una cu pulberea pământului, soldat de fum într-un fuior de fum, soldat de praf într-o mână de praf...

Soldat de fum, urmându-și războiul care, la rându-i, își așteaptă soldatul rătăcit în căutare, deal după deal, câmpie după câmpie, dealuri de fum și câmpii de fum străbătute de un soldat în căutarea războiului de altădată...



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE