FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
SFATURI UTILE
Text postat de Veronica Pavel
Recent s-a înființat la postul de radio pe care-l ascult o nouă emisiune dedicata “zoomers”-ilor. Expresia de “zoomers” provine de la cunoscutul “baby-boomers”, denumire sub care sunt cunoscuți copiii născuți după al doilea razboi mondial. Explozia de nașteri de după anii 1950 a facut ca această generație să fie cunoscută nu numai pentru numarul ei mare, dar și pentru anumite caracteristici specifice ei. Cei din generația “boomers”-ilor au acuma peste 50 de ani. Cei cu zece ani mai tineri au fost denumiți “zoomers” și, fiind generația de la care societatea de consum așteaptă investiții, există o tendință de a li se da o atenție specială. Printre altele a fost înființată și o revista dedicata lor, “Zoomers Magazine”, iar mai recent, la postul meu de radio, o jurnalistă dă zilnic “tips for living well”, (sfaturi pentru a trăi bine). Lectura sfaturilor durează cam două minute și le auzi chiar dacă nu ești interesat, ele fiind intercalate între piesele de muzică clasică. Dar, ca sa fim sinceri, de ce nu te-ar interesa?

Așa că, vreau nu vreau, urechea mea aude și capul meu înregistrează tot felul de sfaturi utile. Multe dintre ele sunt luate de pe Internet (cum altfel să se documenteze jurnalista?), unele sunt, probabil, rezultate din propria ei experiență, în ciuda riscului ca cineva să aplice sfatul și, nereușind s㠓trăiasca bine”, așa cum promite jurnalista, să dea în judecată emisiunea și să obțina, cu ajutorul unui avocat bun (care ar încasa jumătate din banii câștigați), o sumă importantă ca despagubire pentru eroarea în care a fost indus(ă).

Am auzit în ultima vreme sfaturi referitor la alimentație, higienă bucală, îmbrăcăminte, educație, grădinarit și multe altele. Domeniul sugestiilor pentru a trai (mai) bine este infinit. Iar jurnalista face eforturi evidente în a folosi o mare diversitate de sfaturi, pentru a trezi interesul cât mai multor ascultători.

Uneori, totuși, mă întreb dacă aceste sfaturi sunt pentru oameni maturi sau pentru naivii gen “Gâg㔠ai societății canadiene, pentru că unele aproape că sfideaza evidența. Am aflat, de exemplu, cât de binefacatoare este “nostalgia” pentru bunăstarea oamenilor trecuți de 40 de ani. Studile științifice arată că în creierul celor care obișnuiesc să-și aducă aminte cu placere de evenimente din trecut sunt secretate niste substanțe chimice care au un important și imediat efect stimulator asupra psihicului persoanei în cauză. Sau, altă dată, am aflat despre efectul terapeutic al înjurăturilor. Tot niște studii științifice, făcute la o universitate din Statele Unite, au aratat că un grup de tineri care a fost obligat să țină mâinile în apă la zero grade și căruia i s-a permis să înjure cu voce tare a rezistat mai mult timp la aceasta încercare decât un alt grup supus acelorași condiții, dar căruia i s-au interzis orice expresii verbale. Cercetarile științifice au aratat că în momentul înjurăturilor se produc niște legături între neuronii unei anumite părți a creierului, diferită de o altă secțiune tot a creierului, dar destinat㠓expresiilor bune”. Legătura dintre acei neuroni, ar mări, pare-se, rezistența omului la factorii de stress fizic sau psihic.

Aceste sfaturi date zilnic mi le închipuisem, până la a le fi auzit la radio, cunoscute de toată lumea. (inclusiv de soferii care înjură!). Se pare totuși că părerea mea despre oameni e diferită de cea a mass mediei canadiene care crede că oamenii trebuie informați despre rezultatele tuturor acestor foarte variate studii, despre a căror utilitate chiar mă și întrebam în ultima vreme, până a nu fi apărut sfaturile zilnice destinate “zoomers-ilor” care să-mi dovedească atât de clar și fără echivoc indispensabilitatea lor.

Am lăsat pentru sfârșit unul dintre sfaturile cele mai neașteptate pe care le-am putut auzi: am aflat că un bun stimulator al ființei omenești și o excelentă sursă de bună dispoziție este utilizarea intensivă a listelor. Iata deci că listele (metodă la care eu făcusem apel de mulți ani pentru cumpărături) sunt la baza unor inestimabile beneficii, atât pentru corp cât și pentru moral. Niște importante studii (aproape nimic din ce se declară la radio nu e fără un studiu științific la bază!) au arătat că întocmirea listelor motiveaza oamenii. Și nu numai. Pentru ca o listă să aduca un maximum de beneficii, pe ea trebuie neaparat bifate articolele sau activitățile pe masură ce ele sunt consumate, bifarea constituind “feed-back-ul” pozitiv de care fiecare dintre noi are nevoie în viața de zi cu zi. Despre lista ca ajutor al memoriei nu s-a menționat, s-a vorbit exclusiv despre rolul întocmirii, consultării și bifării listei ca excelente metode pentru ridicarea tonusului moral.

Nu intentionez să-mi imaginez ce alte “secrete pentru a trăi bine” voi mai auzi la radio, pentru ca nu știu dacă există studii despre tot ce face omul de dimineața până seara, deși sunt conștientă că pot exista asemenea studii. Cred însă că un studiu referitor la efectul binefăcător al postării unor “producții personale” pe un site literar nu s-a facut încă. N-ar fi rău poate să căutam o universitate nord americană să-l facă!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  erata: studiu DESPRE....  
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-07-30 03:11:04
         
 
  Tea,

Asa e, si eu tot in masina le aud. Sau la bucatarie. Si eu schimb uneori postul, dar cand aud ca vine "Zoomer report" ciulesc urechile, ca asa sfaturi "inteligente" nu prinzi nicaieri pe lume. Cand l-am auzit pe ala cu "listele" era sa fac si accident cat m-a mirat si amuzat! Ca sa nu mai zic de ala cu injuraturi, pe care l-au auzit si altii. Mi s-a spus ca s-a dat si pe "Discovery Channel" la TV.

Mai nou au facut un studiu sansele de divort a cuplurilor. Am aflat ca:

1. cine a fost divortzat deja are sanse cu 20% mai mult decat ceilalti sa divortzeze din nou.
2. daca amandoi fumeaza, sansele sa divortzeze sunt mai mici decat daca unul fumeaza si unul nu.
3. dragostea nu conteaza de loc, spun studiile, in durata casniciei.
4. in schimb, demonstreaza studiile, starea financiara are un rol important. Cuplurile sarace divortzeaza cu 30% mai mult decat alea instarite.

Ei, iti place? Pai astea sunt poante geniale! N-am eu limba ascutzita, ca s-ar putea face niste pamflete fantastice!!!

Hai ca te pup,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-07-30 03:06:46
         
 
  Si eu "stau" ( in special la driving) pe 96.3, dar am prostul obicei sa schimb cand e pauza (de muzica) , am sa ascultdeacum incolo si ce zic in pauze.

me,

calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-07-30 02:24:22
         
 
  Tea!

M-ai prins. Asta e nenorocirea postului de radio FM 96.3, ca intre muzici clasice da sfaturi de-astea, nu le-ai auzit? Chiar azi l-a repetat pe cel cu "nostalgia", le reiau, ca n-au nici ei chiar atatea studii!

Tu esti buna si ma incurajezi cu scrisul, eu, stii tu ce parere am. Dar daca lectura ti-a facut placere, ma bucur si-ti multumesc pentru vot!

Adriana,

Florile tale sunt fantastice, sigur ca e poezie in ele, poezie e si in tacere, poezie e si dincolo de cuvinte, cum bine spunea cineva intr-un com "eu nu scriu poezie, prefer sa o traiesc" (poate-ti aduci aminte de com)

Imaginile florilor de camp vorbesc, alegerea lor vorbeste si florile insele vorbesc prin culori, pozitie, forma, supunere, dar trebuie sa fim rabdatori ca sa le deslusim misterele...

Foarte multumesc, mi-ai facut intr-adevar o bucurie....

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-07-30 02:03:16
         
 
  Vero, nu m-am gandit niciodata ca asculti altceva, la radio, decat muzica....Bach eventual...

Ce-mi place mie in articolele tale, este naturaletea expunerii, pare totdeauna o relatare fara efort, asa ca intr-o conversatie ocazionala si asta le da putere, conving si, mai ales, devin familiare, asa ca normalitatea vietii....ea se intampla si gata.

Nu-i usor sa scrii asa!

Mi-a placut....si mi-a placut ....rau "propunerea" finala.

drag,

calvar 7* si vot
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-07-30 01:16:00
         
 
  Sa vedem ce parere are campul . Si cealalta pereche de maini. Si mai vedem :))  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-29 22:07:07
         
 
  Da!! :))))  
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-07-29 21:51:36
         
 
  Vero, buchetele de flori de camp facute de maini pereche pot fi calificate drept "productii personale"? :) Efectul binefacator e garantat ;)  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-07-29 21:49:15
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE