FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de BOGDAN GROZA
Personaje: Niþã Hapsânescu, senator al unui partid politic majoritar – 52 ani;
Ghiþã Lãcomoiu, coleg de partid cu Niþã, deputat - 44 ani;
Florica Hapsânescu, consoarta lui Niþã, casnicã - 40 de ani;
Steluþa Lãcomoiu, consoarta lui Ghiþã ºi prietenã cu Florica, 44 ani, casnicã;
Csaba Korhazy, deputat al unui partid minoritar, 47 ani;
Alte personaje printre care: un cerºetor, câþiva parlamentari ai opoziþiei, etc. care vor apãrea pe parcursul acþiunii

(În România zilelor noastre.)

ACTUL I
( o vilã somptuoasã cu trei etaje, cu foarte multe camere, mobilate corespunzãtor. Totul dã senzaþia de nou, scump, luxos. Vila are terasã cu privire spre public. De-o parte ºi de alta a terasei se întinde o piscinã. Sub terasã este un garaj mare. În faþa garajului stã o limuzinã de lux de culoare roºie, nou-nouþã. Pe terasã sunt niºte mese din lemn împletit cu scaunele aferente. La una dintre mese la o cafeluþã bârfesc Steluþa Lãcomoiu ºi Florica Hapsânescu.

Scena 1.
Steluþa, Florica

Steluþa ( reluând o discuþie începutã): ªi cum îþi spuneam mã înfurii odatã pe mototolul de bãrbatu-mi-o ºi-l cert zdravãn zicându-i: Da’ bine mãi Ghiþã tu stai toatã ziua la Parlament, te lãfãi în huzur ºi bine ºi pe mine mã laºi sã te aºtept ca o proastã seara. ªi când te întorci acasã vii tot cu servieta goalã, nu-mi aduci nici mãcar o bijuterie. Se poate? (se opreºte din povestit cã o servitoare vine cu o tãviþã cu douã ceºti de cafea ºi un ibric, lasã tava pe masã ºi se retrage discret). Aºa... unde am rãmas?(stã o clipã ºi se gândeºte) A, da. I-am reproºat soþului meu cã mã neglijeazã, cã n-are pic de afecþiune pentru mine… (se opreºte ia cafeaua ºi o soarbe cu zgomot)
Florica:( fãcând acelaºi gest) ªi ce s-a întâmplat? (curioasã) Ce a zis soþul tãu?
Steluþa: La început s-a enervat. “cã de ce-l iau la rost, cã de ce una, cã de ce alta”. A început sã-mi spunã pe un ton de reproº cã el duce tot greul în parlament, cã habar n-am câtã treabã are el la tribunã cu toþi ticãloºii ºi nesimþiþi lui colegi care-i bagã beþe în roate ºi sula în coaste ºi câte ºi mai câte... De parcã pe mine m-ar interesa bazaconiile astea.
Florica ( se foieºte pe scaun, nerãbdãtoare sã audã mai departe) ªi tu ce –ai zis?
Steluþa: E! Am fãcut pe supãrata ºi îmbufnata ºi am început sã plâng. De fapt mã fãceam cã plâng. ªi el, când a vãzut una ca asta s-a calmat, a venit la mine împãciuitor, ºi ºi-a cerut iertare cã a ridicat vocea la mine. Dar eu nu ºi nu. O þineam pe-a mea. Fãceam tot pe bosumflata. Cu ochii închiºi mimam o suferinþã. Atunci el, ca sã mã îmbuneze, mi-a spus aºa: “ dragã ca sã te împac îþi fac un cadou la urmãtoarea sesiune parlamentarã care se apropie” ºi se uita la mine cam încurcat neºtiind ce sã mai zicã. Vãzând cã nu reacþionez ºi cã nu rãspund îmbrãþiºãrilor sale, mi-a spus iar: “ Draga mea, ce cadou vrei sã-þi fac? ªtii cã pot sã-þi ofer orice, doar sunt parlamentar!” Eu tac în continuare. L-am lãsat pe Ghiþã al meu sã se perpeleascã ºi numai ce aud cã-mi spune: Auzi, Steluþo? Uite la ce m-am gândit!. Am vãzut cum prietena, -ca sã nu zic amanta- unui coleg de-al meu, senator, conducea o elegantã limuzinã de lux. Vrei sã ai ºi tu o asemenea maºinuþã? ( Stela se opreºte din povestit sã mai soarbã din cafea, ºi apoi, privind în curtea casei continuã) Eu, Florico, sincerã sã fiu, când am aflat cã dragul meu soþior vrea sã-mi dãruiascã o limuzinã n-am mai putut þine în mine supãrarea ºi am acceptat imediat. L-am îmbrãþiºat ºi l-am sãrutat cu foc. I-am zis cã vreau sã am ºi eu o asemenea maºinã ºi IAT-O! ( aratã cu satisfacþie în direcþia unde e limuzina). Roºie, frumoasã, încãpãtoare…(Florica scoate un strigãt de admiraþie) ªtii -continã Steluþa – cã la mine îmi place frumosul… (se opreºte savurând din priviri limuzina).
Florica ( admirativ) Splendidã, superbã … minunatã. (cu gândul pierdut) Ce mi-ar place sã am ºi eu una la fel…
Steluþa (sfãtuitoare): Pãi…insistã ºi tu pe lângã soþul tãu, doar e parlamentar ºi el, ºi spune-i cã o soþie de deputat – aºa cum eºti – nu mai poate sã circule cu un Ford Mondeo depãºit, din anul 2002, mai ales când iatã soþii noºtri sunt acum la putere…Spune-i cã doreºti de ziua ta o limuzinã de lux drept cadou. Dacã vezi cã ezitã, cã nu vrea, apeleazã la trucurile clasice; joacã teatru, fii istericã, mimeazã o durere la inimã, plângi, leºinã… fã orice pentru a-l convinge, pentru a-l impresiona. Þine-te de capul lui pânã cedeazã. Pentru el, ca parlamentar, ar fi un chilipir. Câteva zeci de mii de dolari acolo, ce-s? Un fleac. Se împrumutã cu bani de la bãnci, ºi apoi trage bancherii în piept. Având imunitate parlamentarã bancile fluierã a pagubã. (apoi cu mândrie): Aºa a procedat ºi soþul meu…
Florica ( neconvinsã) ªtiu eu ce sã zic…? Acum trei luni mi-a dãruit o vilã superbã la Snagov, cu ocazia celor 10 ani de cãsãtorie. Nu pot sã abuzez iar de generozitatea lui…
Steluþa: Generozitate, zici? Þi-e teamã sã-i mai ceri un obiect care-þi este strict necesar (accentueazã) o maºinã, de pildã?
Florica ( ezitând): Mda…mã gândesc cã totuºi cheltuie o groazã de bani ºi…
Steluþa: Da’ naivã poþi fi, Florico! Pãi soþul tãu a aruncat cu bani în dreapta ºi în stânga în prostie pe la cazinouri… pesemne nu þi-a zis cum a cheltuit vreo 20.000 dolari, pe curve…
Florica ( face ochii mari, îngrozitã) Ce curve…? Ce dolari…? Ce cazinouri…?
Steluþa: Stai cã-þi povestesc, ca sã vezi ºi tu cât de prostuþã poþi fi uneori. Soþul meu mi-a povestit cã aflându-se în delegaþie în Grecia, cu vreo 14 parlamentari, printre care ºi soþul tãu, s-au cazat la un hotel ultramodern. În barul hotelului femei tinere, frumoase, elegante. Cum petreceau ei ce s-au gândit? Hai sã mergem ºi la cazinou. Ajunºi acolo au jucat poker, au jucat la ruletã, black jack etc. Aruncau cu banii în neºtire. Acum fie vorba între noi, nu erau banii lor, ci banii statului, bani publici, dar ce conteazã când se merge în strãinãtate în interesul þãrii. Aºa... ºi cum petreceau ei, niºte tipe trãsnet se apropie de masa lor chicotind. De bãrbatul tãu s-a lipit o “meduzã” brunetã, cu picioare lungi - aºa i-a zis Ghiþulicã la fufa aia- ºi i s-a aºezat pe genunchi ( Florica face ochii mari, clãtinând din cap) ºi-l pipãie, ºi-l sãrutã. ªi iar îl pipãie ºi iar îl sãrutã… (se opeºte brusc din povestit). Mai departe nu mai ºtiu cãci Ghiþã nu a vrut sã-mi spunã. ( o priveºte cu falsã compãtimire pe Florica)
Florica ( afectatã) Cum, Niþucu al meu sã-mi facã una ca asta? Cu o curvã grecoaicã? Cu o nespãlatã... Nu-mi vine sã cred. Nu se poate! Înþelegeam dacã se încurca cu o româncã. ªtiam cine e, ce hram poartã, dar aºa... ( se înfurie)
Steluþa ( întãrâtând-o): Tocmai de aia trebuie sã joci murdar ºi dur. Sã-l convingi sã-þi cumpere limuzina dacã nu vrea sã aibã mereu scandal ºi scârbã… cu tine(se uitã fix la Florica) Am dreptate?
Florica ( întãrâtatã la culme) Voi juca dur, voi juca murdar. Ce crede el cã o vilã la Snagov ºi un colier cu perle mã mulþumesc, în timp ce el se lãfãie cu curvele? Las’ cã-i arãt eu lui grecoaice, când s-o întoarce de la muncã. (se uitã nervoasã la ceas ºi api se ridicã moale de pe scaun) Mulþumesc dragã de tot. Þinem legãtura. Hai pa. (pleacã repede, precipitatã, condusã de servitoare).
Steluþa (strigând grijuliu dupã ea de pe terasã) Pa dragã. Aºtept telefonul tãu. Nu uita sã-þi joci rolul pânã la capãt dacã vrei sã ai maºina nouã. Ce-s pentru el 40.000 euro? O nimica toatã. Ia din banii statului ºi rezolvã problema. Convinge-l sã-þi cumpere limuzinã, da? ( pãrãseºte terasa ºi intrã în casã)
Florica (trece pe lângã limuzina Steluþei ºi o admirã privind-o îndelung) Straºnicã maºinã. ( cu convinge) Trebuie sã am ºi eu una la fel. Trebuie. (iese din cadru)

Cortina cade.

Scena 2, actul I

Incinta Palatului Parlamentului. Senatori ºi deputaþi îmbrãcaþi impecabil se plimbã de colo-colo. În stânga scenei, este restaurantul parlamentului. Mulþi dintre ei se îndreaptã într-acolo. Niºte difuzoare aflate chiar lângã tavan îi cheamã pe parlamentari la lucrãrile ºedinþelor celor douã camere. Nimeni însã nu se sinchiseºte de anunþul fãcut. Din dreapta scenei apar Ghiþã Lãcomoiu ºi Niþã Hapsânescu care se îndreaptã agale cãtre restaurant. Continuã discuþia avutã.

Ghiþã, Niþã, apoi Csaba Korhazy ºi ospãtarul

Ghiþã: Mã înþelegi? Trebuia sã-i fac hatârul neveste-mii. N-am avut încotro. I-am cumpãrat pânã la urmã limuzina.
Niþã: ªi ce a zis stimata doamnã Lãcomoiu?
Ghiþã: Ce m-ai putea zice? I-am luat piuitul. S-a bucurat enorm. Astfel am scãpat pentru câteva luni de ea, de toanele ei. Îmi pot duce mai departe afacerile. Amanta mea, Felicia, a fost uºor indignatã de cadoul pe care i l-am fãcut soþiei. Dar am îmbunat-o, ºtii cã sunt în limbã dupã ea. ªi i-am cumpãrat un superb colier din aur masiv. O bagatelã, doar. 25.000 dolari. Feliciei îi place enorm acest colier. Zice c-o sã-l poarte mereu, oriunde, oricând. E ºi normal, e tânãrã, frumoasã, vrea ºi ea sã se mândreascã tuturor colegelor ei de cadoul primit.
Niþã: ºi eu sunt nebun dupã Tamara, noua mea amantã de 22 de ani. Are niºte picioare…ºi niºte sâni… sã-i mânânci, nu alta. ( ajung în restaurant, aleg o masã unde mãnâncã o fripturã Csaba Korhazy)
Ghiþã ( ironic, bãtându-l pe umãrul stâng pe Csaba): No, Ciobi ce mai e nou prin Ungaria? (jovial) Tot fete frumoase? Csila ce mai face? Straºnicã femeie ai gãsit, mã. Ce i-aº face lui Csilo a ta…. Auleo. Aº zãpãci-o!
Csaba ( iritat, vorbind stâlcit româneºte, punând accentul anapoda, pe prima vocalã) Nu-þi pérmit sã té iei de ámanta mea.
Niþã: Ho, Ciobi, putem sta lângã tine? (se aºeazã).
Csabo: (plictisit) Púteþi, de ce sã nu púteþi. Eu plec mindeat la ºédinþã.
Ghiþã: ªi ce vrei tu sã faci la (ironic) ºédinþã, Ciobi baci?
Csabo: Cum ce? Sã párticip la ºédinþele cámerei. De aia m-au vótat alégãtorii., ca sã le prézint intéresele…
Niþã: Da fraier mai eºti, mã Ciobi. În loc sã tragi chiulul ca ºi noi, tu vrei sã strici tradiþia? Mare prost mai eºti. Ia exemplu de la noi, cã suntem mai vechi în funcþie decât tine. Ne doare undeva de interesele neamului ãsta. La fel ºi Ghiþã. Are dureri în cot de grija poporului de nu mai poate. (râde)
Csabo: Ba nu. Io trébe sã fiu la ºédinþã. Se dézbate un prógram intéresant despre mínoritatea noastrã ºi vreau sã fiu ºi io acolo, sã ºtiu ce se d í scutã ºi sã vótez pentru. ( se ridicã ºi pleacã)
Ghiþã ( dând din mânã a lehamite) Dã-l dracului de bozgor. Auzi! Sã participe la ºedinþele din plen pentru a apãra interesele electoratului sãu. Un scârþar, domnule, un intrigant, un fitilist. (se enerveazã)
Niþã ( încercând sã-l tempereze) Calmeazã-te Ghiþã. Pentru un ungur te enervezi tu? N-are rost. Nu încã. Pãstreazã-þi muniþia pentru alþii ( trage cu ochiul, apoi patetic) pentru adversarii noºtri politici, pentru opoziþie…
Ghiþã (potolindu-se, dar tot indignat) Dar ne stricã prestigiul, dom’le. Am sperat sã fim uniþi odatã ajunºi colegi. Dacã unul trage chiulul, atunci toþi sã tragã chiulul. Ce e greu de înþeles? Aºa merge politica…
Niþã: Aºa e, dar vezi tu, mai sunt ºi uscãturi…idioþi care nu înþeleg ce înseamnã sã fii cu adevãrat parlamentar aici ºi aiurea… hai mai bine sã comandãm câte o bere ºi o fripturicã, ce zici?
Ghiþã: Nu mi-e foame. Am mâncat azi dimineaþã la amantã. Dar o bere zãu c-aº bea. Ospãtar! ( strigã în direcþia bufetului) Douã beri, din alea scumpe tari. ( pentru sine) mama lor de bozgori (din nou cãtre ospãtar) ªi sã fie rece, auzi!
Ospãtarul: ‘Nþeles. (pleacã)
Niþã (strigând ºi el în urma ospãtarului) ªi pune ºi ceva muzicã veselã: Niºte manele, ceva! (apoi încet, cãtre Ghiþã). Azi n-am chef sã merg acasã. Vreau sã mã duc la amantã ºi sã i-o trag. Uite ce i-am cumpãrat. ( îºi ia servieta de pe scaun, o deschide ºi –i aratã acestuia un inel cu briliante). M-a costat doar 10.000 euro. Dar face. Mã zãpãceºte femeia asta. Are niºte tehnici în ea de te bagã în boale. Meseriaºã, nu glumã. ( pune inelul la loc în servietã)
Ghiþã ( gânditor) Oare ce o fi fãcând la ora asta Felicia? (devine melancolic)
Niþã (glumind) Poate cã ºi-o pune cu altul acum. (râde) Ghiþucule, frate, nu te mai gândi întruna la ea. Mai bine spune-mi cum sã scãpãm naibii de belelele noastre de neveste care ne urmãresc pas cu pas fiecare miºcare greºitã ºi apoi au pretenþii mari?
Ghiþã (calm) Deocamdatã nu-mi fac griji cu nevastã-mea. Am potolit-o. când a vãzut limuzina în curtea casei a rãmas fãrã grai. Acum pot liniºtit sã mã zbenguiesc cu amanta…(ospãtarul vine cu berile. La difuzor se aude muzicã de petrecere)
Niþã (satisfãcut de atmosferã) asta-i viaþã. Bani, bãuturã, femei, distracþii. Dã-o naibi ide þarã, de legi, de muncã. Noi sã o ducem bine restul nu mai conteazã. ( bea lacom din bere).
Ghiþã (bea ºi el,absent, uitându-se la ceas. Se ridicã precipitat). Trebuie sã plec. Sunt grãbit. Mã aºteaptã o afacere babanã. Cel puþin 100.000 parai îmi iese.
Niþã. Stai, mãi Ghiþã. Terminã-þi de bãut berea. Ies ºi eu imediat. ªi eu am afacerile mele dar mai pot sã aºtept.
Ghiþã (aºezându-se iar) Bine, dar dupã ce golim berea o ºtergem de aici, da?
Niþã (confirmã din cap în timp ce bea berea. În restaurant îºi fac apariþia alþi parlamentari. Ghiþã ºi Niþã se ridicã ºi se grãbesc sã iasã. Ghiþã, prinzându-l de braþ pe Niþã îi ºopteºte) sã ieºim repede. Au intrat aºtia din opoziþie ºi n-am chef sã mã cert cu ei… (ies amândoi din cadru).

Scena 3
Aceeaºi doi în faþa clãdirii parlamentului aºteptând ºoferul pentru a le aduce maºina de serviciu din parcare. Se apropie de ei un cerºetor. Are haine peticite.
Cerºetorul: miluiþi-mã ºi pe mine cu ceva bani, sunt flãmând. Fie-vã milã de un biet sãrac
Ghiþã ºi Niþã (dispreþuitori) Pleacã stârpiturã de aici. ( Ghiþã, indignat) Auzi ce tupeu la el. Sã-mi cearã bani. ªi cine anume? Un trântor, un haine rupte, o haimana, un…român de rând. Hai valea (enervat) dacã n uvrei sã te pocnesc drept între ochi. Eu sã-þi dau bani þie? Jigodie!
Cerºetorul: aveþi milã de un mine. Am trei copii acasã, soþia mi-e bolnavã, eu sunt ºomer… daþi-mi mãcar bani de-o pâine…
Niþã: Valea, n-auzi! Ce dacã ai trei copii? Eu te-am pus sã-i faci? Trântorule. Dispari.
Ghiþã (enervat ºi el) Ce, eºti surd. Poate vrei sã te alung cu ºuturi în cur? Dispari imediat. (cerºetorul dã sã plece. La câþiva metri de ei, îºi face apariþia un cameraman ce filmeazã prin apropiere. Niþã, pe fazã, scoate 50 lei din buzunar ºi i-o dã cerºetorului. Acesta face o plecãciune ºi mulþumeºte. Ghiþã e contrariat de gestul fãcut de Niþã)
Niþã (arãtând discret spre cameraman) ªtii, pentru imagine. Sã nu zicã þara cã noi, aleºii þãrii odatã ajunºi la putere, nu ne gândim la popor! (îi face cu ochiul) Ai înþeles? Oricum recuperez banii ãºtia însutit. Mai propunem o taxã, mai impozitãm ceva. Gãsim noi. ( îi face iar cu ochiul)
Ghiþã ( vãzând cum cameramanul ºi-a fixat obictivul în direcþia lui) Cã bine zici. Ia stai! ( se cautã ºi el în buzunare) Hei , omule! ( cerºetorul se întoarce din drum) Þine de la mine 10 lei, mai mult n-am nici eu. Sunt ºi eu cu nevoi, ca ºi tine. (apoi tare ca sã audã ºi cameramanul) Dar mi-e milã de tine, fiu al acestei þãri greu încercate. Ce-ai fost la viaþa ta, omule?
Cerºetorul ( ia banii, fãcând o reverenþã) Bogdaproste. Ce sã fiu? Am fost inginer metalurg, domnule. Am fãcut ºi o facultate dar am ajuns pe drumuri, sãrac, vai de capul meu. Combinatul la care lucram a fost cumpãrat de un investitor strãin ºi m-a dat pe ºomaj cã nu mai avea nevoie de mine, de experienþa mea. Acum la 51 de ani nu mai vrea sã mã angajeze nimeni. Am trei copii, soþia mi-e bolnavã….
Niþã (deranjat de faptul cã e filmat) Da, ºtim, ai mai spus o datã. Acum pleacã. ( se îndreaptã grãbit spre maºinã ºi dã sã urce în ea. Acelaºi lucru îl face ºi Ghiþã, în timp ce cameramanul se îndepãrteazã)
Ghiþã (voios) O sã apãrem la ºtiri desearã! ªi o sã vadã întreaga þarã cã noi, parlamentarii, nu suntem aroganþi ºi zgârciþi cu oamenii de rând, cã noi ne gândim la bunãstarea lor (râde zgomotos)
Niþã (râzând ºi el): L-am pãcãlit! ( arãtând spre cameraman) Straºnic l-am mai pãcãlit. (amândoi ies din cadru)

Cortina cade.




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE