FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
MĂSURĂ
Text postat de Emanuel Cristescu
"panarama asta de 3 stele AAA, mucosul ăsta" etc. Pentru acestea și pentru recidivă nivelul doamnei Toma a fost redus la 10.

AAA a procedat corect. A scos stelele, și-a asumat gestul și a solicitat justificarea acordării. Argumentele extraliterare nu mă interesează în acestă secțiune.

Vă rog reveniți la literatură
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  d-le Corbu, eu inteleg ca mi/ati scazut nivelul, dorind sa faceti pe plac, sa dati satisfactie maigreilor in frunte cu preatanarul AAA, avand in vedere talentul, decenta, eforturile pe care le face numarand stelele, voturile si tot ce se mai poate numara.

dar nu inteleg, de ce mi s/a scos ultimul text din pagina, avand in vedere ca fusese validat de un editor si apucase sa ramana in pagina o noapte si-o jumatate de zi, pana cand nu stiu cine si de ce mi l-a pitit.

mai inteleg si ca se doreste plecarea mea, Radu Stefanescu o striga la drumul mare, fara ca cineva sa-i atraga atentia ca nu prea e kusher ce face domnia sa.

sa fie oare de vina insistenta mea in a cere preadistinsului Radu sa ne traduca un text la prima vedere, asa, la o cafea, in timp ce rechesan ne-ar vorbi vreo 30 minute in dulcele grai arhaico-regionalismo-lavric-europeean ?

numai asa imi explic graba dvs. de a ma penaliza, fara sa aveti cunostinta de mahalagismele intretinute de AAA, rechesan, radu stefanescu si altii.
v-ati napustit pe mine, direct, sesizat fiind de cineva, care v/a telefonat si v/a indrugat multe si nevrute, dar adevarul este altul.

va inteleg, tineti la acesti talentati useri, au meritul lor.
dar ar trebui sa tineti si la mine, singura care le mai bate obrazul, uneori, si... asa stand treburile, i-ati incurajat sa faca din noi albia lor de porci.

va multumesc.

rog sa mi se poesteze comentariul

 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2009-07-06 07:37:39
         
 
  Cu Tine, bineinteles, daca ai fost atat de perspicace la conotatii! :)

Ma bucur Kosta, ca ai gasit ceva esential in textul meu! :)

Suzana
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-07-05 11:53:13
         
 
  Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-07-04 21:52:29  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-05 08:34:31
         
 
  Suzana, din tot comentariul tau eu am incercat sa retin doar esentialul: esti fata educata, inainte de "a ne-o pune", ne-ai cerut permisiunea. Frumos din partea ta! Cu cine vrei sa incepi?("Intrebarea mea ar fi, dacă îmi permiteți să v-o pun...")K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-05 08:33:46
         
 
  Suzana, daca ai hotarat sa faci parte din grupul celor impermeabili la critica, daca ti se pare ca asta e drumul tau si daca aceasta alegere te va ajuta sa cresti, e ok

dar aminteste-ti ca din laude nimeni n-a invatat niciodata nimic

adevarat, tonul critic a devenit excesiv in ultima vreme; cred totusi ca raul asta e mult mai mic decat pelteaua din subsolul textelor submediocre

oricum, eu iti urez succes
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-07-04 22:29:53
         
 
  Îmi pare rău că nu am picat acum vreun an sau doi pe site, să cunosc și eu atmosfera aceea elegantă, despre care se pomenește, de creație constructivă, protejată, susținută a covorului bleu (și nu roșu ostentativ) din mijlocul nostru.

Pe covorul roșu defilează doar artiștii noștri idolatrizați, iar pe covorul albastru, doar personalitățile proeminente ale site-ului.
Unii dintre noi sunt supărați, revoltați, indignați, alții se miră de reacțiile celorlalți… atmosfera de pe site este una neprietenoasă, respingătoare, chiar ostilă, cu comentarii hazlii, sarcastice pe spinarea participanților, comentarii supralicitate prin alte comentarii supra-sarcastice, euforice și devorante… ați reușit domnilor, să reproduceți la nivel micro- societatea noastră sălbatică, unde care, pe care…

Intrebarea mea ar fi, dacă îmi permiteți să v-o pun: dvs. vă simțiți bine numai cu voi în preajmă?! Aici vă îndepărtați de orice societate care dispune și de buni, și de cei mai puțini buni.
A doua mea întrebare ar fi: vă simțiți cumva periclitați de persoanele neînsemnate? Și dacă nu, de unde provine atâta agresivitate, duritate, lipsă de toleranță și asertivitate?

Chiar vreți să măturați străzile principale, chiar și cele secundare cu cadavrele noastre?
Și la ce folos? Ce câștigați de fapt? Demarcarea terenului ? A gloriei ?

Nu puteți să fiți fericiți, satisfăcuți, îndepliniți cu talentul dvs. licențiat, incontestabil, recunoscut, apreciat, chiar elogiat? Oare ce ați mai dori în plus? Ca să ne faceți să nu ne dorim noi în plus nimic? Să faceți deratizare cu substanțe chimice artificiale între oameni cu reale sentimente?

Am stat cuminte, înjositor de cuminte la margine, în rezerve, dincolo de orice linie de demarcație.
Dați-mi voie în final, să vă spun o poveste reală din viața mea: o perioadă am lucrat la un institut de teatru. Cei mai talentați actori au fost cei mai modești, de-ți venea să-i salți în sus, până la cer, fără să stai pe gânduri. Iar cei care erau nemulțumiți de talentul lor, erau mai țâfnoși, mai încrezuți, mai plini de ei, mai neomenoși. În acea situație am găsit explicația: compensarea lipsei de talent. În cazul dvs. care sunteți talentați, nu găsesc nici o explicație.

Vă rog, să nu mă desființați de tot, și dacă am îndrăznit într-un tărziu să vă spun oful meu.
Suzana
 
Postat de catre Suzana Deac la data de 2009-07-04 21:52:29
         
 
  realitatea este ca numarul celor care au venit nu egaleaza nici pe departe numarul celor care au plecat.
dintr-un motiv sau altul, atmosfera site-ului nu a mai fost stimulatoare; am impresia ca s-a dorit mai mult a fi provocatoare de polemici decat de texte literare. nu stiu daca cineva are de castigat din asta, insa oricat ar castiga, pierderile sunt mai mari! europeea are nevoie de o atmosfera mai destinsa.
sunt cativa autori care, vad, incearca sa aduca un zambet... aceasta este calea!
 
Postat de catre Danciulescu Laura la data de 2009-07-04 05:01:54
         
 
  E adevarat, Tea, ca multi autori valorosi au plecat. D-l Corbu ti-ar spune ca si multi au venit.

Da, as raspunde eu, dar cand am venit eu pe Europeea, in Noiembrie 2006, selectia se facea altfel, validarile de texte nu erau axate numai pe a fi ecoliterar, mai se tzinea cont si de valoare. Nu orice incercare de poezie, daca nu era poezie, era validata.

Sigur ca, in baza sistemului actual, exista o egalizare spre partea de jos, care este total neatragatoare pentru cei de valoare.

Daca s-ar trece la validari cat de cat mai "complexe", atunci poate ca anumiti debutanti n-ar fi siliti sa fie primiti atat de recalcitrant. Si s-ar putea, poate, recurge si la o pagina separata, de texte nevalidate pentru pagina principala, dar cu potential de a fi trecute pe ea dupa revizie.

In sistemul actual, insa, e greu de recuperat valorile piredute. Si da, era o atmosfera stimulanta, acuma e trist ce se intampla....


 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-07-04 01:21:06
         
 
  Am retinut notatia lui Alensis si ma intreb de ce s-a pierdut acea europeea?

Era intr-adevar un spatiu elegant, deloc in sens elitist, ci calitativ...ma gandesc la Vasile Munteanu (imi place ca ti-l amintesti mereu Kosta), la Adriana lisandru, la Dana Stefan, la Dana Banu, La Cristi Stanculeasa, la Gina Goia....sunt asa de multi care au plecat!

nu-i oare o serioasa pierdere?

Intreb?

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2009-07-04 00:54:08
         
 
  Q.E.D.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-07-03 21:12:58
         
 
  D-le Ion Corbu, după cum vedeți, preamaestrul Radu Stefănescu merită diplomat, câteva stele, și promovări, pentru sinceritatea crimei cu premeditare pe care a și visat-o, dar numai după ce face dovada că poate traduce un text al lui Will, așa, la prima vedere, cum și Rechesan, dacă vorbește timp de 30 minute în dulcele grai în care ghersuiește pe albastrul pajiștei... ar merita.

Până atunci, rămân pe post de woody, în țara piticilor, admirându-vă pentru respectul pe care preadistinșii, chiar sub privirile dvs. trag, la nesfârșit de macaroană... fără să le pese că v-ați încumeta să le-o mai retezați, cel puțin, dacă de tăiat nu prea se întrezărește.

p.s - Radu, cred că dacă atunci când ai venit după mine la Pitești, știi tu când... pe vremea când pretindeai că ai cuvânt și alte alea- alea... dacă, atunci, aș fi reușit, în aceeași rochiță-mbrăcată, să te rețin mai mult în jurul ceștii de cafea.. cred că azi, ai fi gândit altfel...

rog să mi se posteze comentariul..
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2009-07-03 20:35:25
         
 
  Recunosc: visez de aproape 2 ani descăpățânarea personajului web Elena Toma. Chestia e că execuția - la care am fost martor azi - s-a dovedit perfect inutilă, iar eu, vorba unui clasic al genului, am fost un dobitoc: dragonul de poiată va continua cotcodăceala prin celelalte N-1 pliscuri din dotare, iar martiriul căpățânii lipsă va intra inevitabil în legendă (e binecunoscută propensiunea umană spre mit) - de unde, poate, și genialul nick omonim al doamnei, ca și cel încărcat de virtuți premonitorii: "narativa". Și astfel se dovedește că fiecare definitivă victorie e doar preambulul eternului eșec. Nici o armată regulată (sic) n-a câștigat un razboi de guerilla. Nu mai loviți tigva rostogolită. Din praful udat de sângele micilor traficanți de metafore rectangulare cresc marile piramide elegiace - cu vârful în jos, adevărat, dar ce dacă. Și mai există două motive. Unu: nu e frumos. Doi: nu e ecoliterar.


 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-07-03 20:07:36
         
 
  Revenons a nos moutons (a sunat cineva si a trebuit sa postez o fraza "cam asa" in comentariul anterior): nu va pot cere explicatii, dar e ciudat ca unii merita comentarii "in priza directa" iar altii sub pseudonim. Asta eu numesc exact asa cum stiti: dublu standard. In rest, nici dvs nu puteti fi apelat altfel decat cu "distinse domnule...". Daca n-o fac este numai pentru ca mi se pare redundant, deoarece stiti prea bine si pentru ce va stimez si pentru ce va dispretuiesc sincer. Nu ramane, asadar, nimic de lamurit. Cat despre pace, fiti pe pace: singura violenta pe care mi-o permit uneori este sinceritatea, iar daca la pacea sufletului meu v-ati referit, iarasi trebuie sa va asigur ca ma bucur de un psihic linistit. Poate prea linistit, la cate mi se adreseaza. Aici insa ramanem fiinte virtuale, carnea noastra bantuie aiurea, nu e cazul sa ne invrajbim pentru atat. Pax vobiscum, daca e pe-asa!K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-03 16:12:41
         
 
  In ceea ce ma priveste nu am observat acele comentarii favorabile, niciodata. Asta nu inseamna ca nu vor fi existand. Tocmai de aceea, faptul ca despre insul in cauza ati scris sub Em.Cristescu va creeaza o aura de suspiciune: acei autori, pe care i-ati laudat in "sute de comentarii" sub pseudonim.  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-03 14:53:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Distinse Kosta Vianu,

Se poate vedea și asa. Cum vede domnia voastră. Înseamnă că este un autor controversat.

"aceasta va creeaza o imagine foarte suspecta"
Literatura, distinse coleg, reprezintă plăcerea și bucuria de a citi și de a scrie. O stare de comuniune și părtășie spirituală. Am scris sute de comentarii fără nicio intenție ocultă. Poate cu bucuria și orgoliul de a mă fi considerat ca înțelegând acele texte. Sunt membri ai acestui site care cunosc aceste comentarii. Dacă unul singur demonstrează că am scris laudativ ori depreciativ despre textele lor cu o intenție ascunsă mă retrag de pe site! Este vorba de o pasiune. Atât și nimic mai mult. Poate și o expresie târzie dar nu prea târzie a faptului că în alte vremuzri nu am putut publica decât foarte puțin! Când am puțin timp îl dedic acestei pasiuni. Sincer și firesc. De ce mă bănuiți de intenții ascunse?

Eu rămân la opinia mea. Pe care pot oricând să o argumentez. Dumneavoastră la a dumneavoastră. Asta nu trebuie să ne facă suspecți pe niciunul!

Am apreciat și comentat foarte mulți autori. Am scris peste o sută de comentarii laudative la adresa multor texte. Este adevărat că sub pseudonim. Asta mă face apriori suspect? Ciudată optică!

În rest, distinse coleg, pacea să fie cu domnia voastră.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-07-03 14:46:32
         
 
  Si... uite cum loveste Dumnezeu: ati scris chiar dvs "exintescu este nu talent", asadar Dumnezeu a grait prin gura dvs. Glumeam, evident, numai dumneavoastra aveti cu adevarat dreptate aici!K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-03 14:14:50
         
 
  Exintescu este un agramat agresiv si fara talent, asa-zisele lui opere nu sunt decat blasfemii si colectii de texte vulgare, avand ca obiect aproape exclusiv zona "de sub centura". Marturie stau textele lui, nu afirmatiile mele. Intrucat este singurul despre care ati afirmat raspicat si repetat ca ar avea talent, aceasta va creeaza o imagine foarte suspecta. Eu unul n-am inteles niciodata motivele pentru care dvs vedeti talent la exintescu si la altii (Vasile Munteanu, care a si parasit acest site, scarbit de ceea ce i se putea intampla) nu. Intelegeti cum va vedeti din exterior? Just for the record.K  
Postat de catre sters sters la data de 2009-07-03 14:12:18
         
 
  pe sit sunt multe texte instelate anonim. nu demult Ion Ion le lua pe toate. daca as proceda astfel si eu, cerand peste tot justificarea acordarilor, n-ar iesi circ?
cred ca de Vasilica se bate joc, adica s-a trecut demult de la comentariul critic la obiect la ironii si asa zis pamflete cusute cu ata alba.
Constat ca Vasilica este ambitioasa si cred ca a facut progrese in ce priveste scrisul. o desparte un pas-doi de intrarea in Cetate, si acolo (aici!?) fiecare aplecator asupra cuvantului merita respect si orice scara valorica trebuie urcata in pod. fiindca ea nu poate decat sa raneasca grav sufletul care se daruieste, scara valorica existand doar prin scoaterea palariei, cedarea locului si acordarea unor distinctii. in afara participarii la un concurs si conferirea onorului celui victorios, este atac la persoana (jigodism/manelism) sa te legi de ceilalti creatori chiar participanti la intrecere. Creatia este ceva greu tare de tot. cand cineva da tot ce are mai bun din el si altcineva, oricat de genial ar fi, il rade, rezulta ceva sub demnitatea umana.

Felicitari, Elena, pentru efortul de a pune la punct agresiunea care pluteste in albastrul europeei mai abitir ca un uliu infometat.

Atentie:
arta si valoarea este ceva mult mai inalt decat prinderea unei pietre de co..ie si strangerea acesteia intre degete pana face au sau oau!
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2009-07-03 13:57:55
         
 
  Doar pentru că mi se amintește numele(explicațiile că tot ce se scrie "despre persoana mea" au fost făcute și-s derizorii, Vasilica persistînd în fixitatea unei convingeri)precizez: topycul? textul "Spovedania..." se referă la niște personaje imaginare,inspirate e drept de realitatea de pe site, tratarea în manieră satirică e evidentă și n-are conotații personale(vezi explicațiile la obiect date de Ioan Peia despre pamflet);dacă dumneai se regăsește în acel text, care nu e o "glumă" nu are nici o relevanță literară!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-07-03 10:07:52
         
 
  Știți opinia mea că ecsintescu este nu talent. Fără niciun fel de interes am emis susținut și promovat această opinie. În care cred cu sinceritate și pe care o pot argumenta. Mă desolidarizez total de textele neecoliterare ale lui ecintescu. Pentru această opinie am fost acuzat, mi s-au făcut procese de intenție, au fost făcute insinuări mizerabile, etc. Așadar, în opinia mea avem de-a face cu un autor pe care îl legitimează multe texte și talentul său.

Cu toate acestea, atunci când în urma unui "plan subțire" după cum însuși mărturisea acela care l-a pus în aplicare (plan de care de asemenea mă desolidarizez!) ecsintescu a încălcat regulile site-ului, este adevărat și recidivând, i-am redus nivelul la 10, nivel care se menține și acum.
Așadar vă propun să punem punct.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-07-03 08:45:21
         
 
  Domnule Cristescu,
Nu mi-a placut niciodata sa pârasc pentru ca parintii mei m-au educat de mica in spritul bunului simt. A pârâ inseamna a face rau cuiva, si, coroborat cu barfa poate atinge grav un om de bine, un om nevinovat. Cati n-au ispasit pedepse fiind nevinovati pe linie politica, civica, etc.? Intotdeauna am spus lucrurilor pe nume, in fata! Poate nu am spus-o pe acelasi ton, nu imi este in fire sa jignesc, sa spun cuvinte grele, iarasi tine de educatia si bunul simt. Elena Toma poate a gresit ca a spus-o brut, daca vreti, ea este o alta fire, un alt aluat insa este o persoana cu suflet, ea a vrut sa puna punct unei situatii care se perpetueaza de foarte mult timp, cunoscandu-ma in realitate, luandu-mi apararea. Dar, pentru ca a fost singura in aceasta situatie(eu fiind foarte obosita, m-am retras mai devreme de pe site)incoltita din toate partile, normal ca a recurs la aceasta metoda, de a pune lucrurile la punct, in acest fel. Imi pare rau ca s-a ajuns pana aici. Imi cer scuze aici, fata de colega noastra pentru ca, daca nu-mi lua apararea, poate nu se ajungea sa i se scada nivelul de acces.
Domnule Cristescu, nu vreau sa judec decizia dv. in legatura cu pedeapsa pe care i-ati dat-o Elenei Toma, in fond, nu toata lumea trebuie sa gandeasca la fel, dar, cred ca daca citeati tot ce se scrie despre persoana mea de catre userii Ioan Peia, AAA, Rechesan( cu el am un pact si sper sa il respectam, desi ultimul topic pe care l-a deschis, tot despre mine era vorba, dar l-am luat drept gluma)atunci, poate ca judecati altfel lucrurile. Va rog sa cititi textul meu "Gusterismul si Ioan Peia", de acolo o sa va dati seama ca nu am jignit ci am adus exemple clare in care sunt eu jignita de catre Florin Radulescu si Ioan Peia.
Cu ce drept, aceste persoane, pe care le-am enumerat mai sus isi permit sa ma jigneasca, nu au altceva de facut decat sa vina pe pagina mea, si orice topic deschid, vin sa ma persifleze, legandu-se de orice cuvant, propozitie pe care o scriu. Nu cred ca orice scriu este de luat in ras. Suntem intr-un atelier, niciunul nu este perfect, scriem gandurile noastre, trairile noastre, fiecare are stilul sau, nu trebuie sa ne batem joc de munca si timpul nimanui, trebuie sa ne respectam intre noi, tonul trebuie sa fie de bun simt, nu de superioritate fata de celalalt pe care tu il consideri ca nu iti ajunge"la nas"! Oare, pe ei nu se vad? Nici ei nu sunt perfecti, si ei gresesc, daca eu as face asa cum fac ei, as gasi la fiecare motive sa le fac rau. Daca vrei, poti, nu-i asa?! Dar vedeti dv., depinde foarte mult de educatie si bunul simt!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-07-03 07:20:49
         
 
  Însemna exact ce spunea. Mi-amintesc. Ai avut câteva comentarii succesive în care deplângeai soarta steluțelor tale. Ce am spus atunci nu înseamnă ca eu le-ams scos. De câdn sutn ep site (2 ani jumate, cred) nu am scos mai mutl de 10 steluțe. Ție, niciodată.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-07-03 00:57:41
         
 
  Cand am aparut eu pe Europeea,saitul rupea gura targului.Era cel mai bun.Se publicau peste 20 de texte pe zi,erau citite cu interes,se faceau multe comentarii,era ,intr-adevar, o activitate literara intensa,din ce in ce mai multi poeti buni se asezasera aici.Dupa care a aparut "gasca".Au inceput luptele fara miza,porcaielile,scoaterea stelutelor,jocurile de culise.
Nu m-am referit neaparat la tine insa,imi amintesc cum iti etalai un zambet rautacios intr-un comentariu sub un text al meu de la care se scosesera stelele:"esti bolnav de stele,Cornele!"Asta ce inseamna ,Adriane?

Ce mai este Europeea azi?6-7 texte pe zi?circ?o mare si frumoasa curte domneasca goala,fara urma de os domnesc?

Am mai spus-o:hai sa lasam cititorii sa decida,sa publicam carti ca sa ne citeasca ei,cei neindoctrinati de absurditatile astea "cine e mai geniu ca geniul",sa aleaga ei poetii dupa cum fiecare va sti sa-si puna viziunile in carti.
Altfel,va ramane, fiecare dintre noi,singur,cu oglinda in fata!
 
Postat de catre Bun Tare la data de 2009-07-03 00:47:04
         
 
  D-le Ion Corbu, citiți si acest text, nu sunt singura care se revoltă împotriva atitudinii lui AAA. Ajungem să fim batjocoriți, cu acordul dvs. Ce poate fi mai minunat ? Să fim serioși !

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=34810&id_comentariu=138264
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2009-07-03 00:29:34
         
 
  Care aceiași, Cornele? Eu mi-am justificat mereu scoaterea steluțelor. Și am facut-o de foarte puține ori.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-07-03 00:25:49
         
 
  Cand, in nenumarate randuri, s-au scos stelele de catre aceiasi,fara a justifica , ce masuri s-au luat?  
Postat de catre Bun Tare la data de 2009-07-03 00:23:36
         
 
  Aici este un site literar. Nu o mahala.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-07-03 00:06:47
         
 
  Am sosit în București de cca 15 minute. De aceea am reacționat așa târziu.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-07-03 00:05:04
         
 
  Aviz și altora. Cei care vor mai începe astfel de atacuri vor avea parte de aceeași măsură.

Când sunteți atacați astfel nu răspundeți atacând. Veți avea aceeași soartă. Adică reducerea nivelului. Sesizați-mă.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-07-03 00:03:49
         
 
  vă multumesc, d-le Cristescu.
ați făcut dovada că vă pasă.
cam mare sacrificul, nu pot decât să vă felicit.
:)



 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2009-07-03 00:00:57
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE