FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Un ochi îngust, privind subțire
Text postat de Bot Eugen
Stat(ist)ică orientală - ultima variantă


În poziție lotus, el stă-nchis în trupul său de piatră.
Tu de pe-o stâncă îi arunci priviri de tristă cleopatră.


Seara vă piaptănă tăcerile cu mâna sa mulatră.


Te uiți la el supărată, vrei să-l vezi pe dânsu-ncercând...
și-n priviri îți sclipește, ca un pumnal, umbra unui gând.


Fără de vârstă, tras la față,
yoghinul condamnat pe viață


să-i numere pașii anonimi singurătății sale fără chip,
tot așa cum un clepsidru-și numără boabele fine de nisip.


Tu nu mai locuiești de mult în celula lui de sânge
și în ochii tăi apatici un pustiu de gheață ninge.


Inima lui nimeni astăzi uită dulci nimicuri să-ți povestească
în dialectul anemiei tale, într-o limbă păsărească...


Roiuri, roiuri de clipe solare pe fața ta palidă se petrec,
peste ovalul chipului tău care apune sub luminosul cerc


de purpură plutind pe deasupra Țării Soarelui Răsare.
Sucombă-n fața ta gheișele, mortal de frumoasă paloare!


Însă, acest yoghin cu trup de piatră, fără vârstă, fără chip,
îi numără deșertului său zilnic furtunile de nisip;


în meditații fără scop, el se vede dintr-o parte,
o umbră-albită de nesomn și-un corp frunzărit de moarte,


și-un ochi îngust, privind subțire,
căutând nimbul să-i admire


inimii ce uită să-i vorbească
prin stihia sângelui orbească.


Și eu contemplu cum te poartă pe recele său val
înstrăinarea-ntoarsă către limanul lui natal,


și tu îl strigi de pe faleză,
o, draga mea, în japoneză...


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Gheorghe Recheșan, mă bucur că ați revenit. Poate că aveți dreptate în legătură cu acel meșteșug. Voi încerca pe viitor să scurtez distanța dintre mine și cititor.
Deasupra acestui text planează și va plana tot timpul umbra unei iubiri nefericite, pe care am încercat s-o exprim, pe undeva cu ironie, pe undeva cu gravitate, în textul de față.
Nici eu nu sunt pe deplin mulțumit de el.
Îl mai las un pic să se răcească. Apoi o să mai revin asupra lui să mai operez câteva modificări.


Să aveți o seară frumoasă.

Cu stimă și prietenie,
Bot Eugen

 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2009-06-23 00:47:13
         
 
  Eugen,(să lăsăm formalismele și formulele protocolare)
Poate că ai dreptate, nu cele semnalate, sunt tarele acestui poem, neîndoios sincer și original(în ciuda clișeelor și stîngăciilor din discurs).Cred că principala piedică între starea poetică în care te transpui și cititor(aici convențional și singular, doar eu)este tocmai meșteșugul de a-l introduce și pe el în acea stare de grație!
Pentru sinceritate și tăria prin care îți aperi viziunea, o stea...virtuală și 2* în punctajul oficial.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-22 12:57:26
         
 
  Domnule Gheorghe Recheșan, ca întotdeauna, bucuros de vizită și de aprecieri.
1)Mulțumesc de semnalare, am să corectez acel typo.
2)Yoghinul cu trup de piatră putea fi o redundanță supărătoare într-un poem mai scurt și atunci când el nu vrea să pună accent pe o anume idee. Nu și în cazul de față.
3)De acord cu clișeele semnalate de dumneavoastră, dar ele sunt necesare în poem ca un element de legătură, ca liant și nu ca un scop în sine, acela de a le scoate în evidență.
(Curios lucru este faptul că ați văzut în poem doar elementele de legătură și nu esențialul, firul roșu al poemului.)
4)Cuvântul clepsidru nu este nicidecum o licență forțată. Consultați Dex-ul și veți vedea că această alternativă la cuv. clepsidră este una oficială.
5)Dumneavoastră n-ați găsit trama acestui poem fiindcă nu ați căutat-o. Drept dovadă sunt observațiile dumneavoastră în legătură cu elementele secundare din acest text și nu cu ideile pe care le vehiculează.
6)Dacă ați avut o senzație de deja-vu, atunci trebuie să aduceți și exemple, argumente, dovezi cum că textul respectiv seamănă cu altele.
7) Nu mi se pare un lucru rău modernizarea sau încercarea de modernizare a poeziei clasice.
8)Iar în ceea ce privește rimele imperfecte semnalate de dumneavoastră, eu pot să vă aduc sute de exemple de acest fel, întâlnite în scrierile a zeci de autori, care scriu versuri clasice de-o viață.
Deși, bineînțeles, puțin contează cum este scris un text, cu rimă sau fără, atâta timp cât el transmite ceva.
Repet, domnule Recheșan, nu sunt un tehnician al versului și nici nu vreu să devin unul.
Scriu doar când simt că am ceva de spus. Atâta tot. Ultimul lucru de care mă poate cineva acuza,
ar fi grafomania sau lipsa de sinceritate, ceea ce,în fond, este unul și același lucru.

Oricum, eu vă mai aștept și cu alte păreri pertinente asupra altor texte.

Cu aceeași stimă și prietenie,
Bot Eugen
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2009-06-21 17:45:04
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Rime imprefecte(prin accentuare diferită)
SÎNGE- NINGE, CHIP-NISIP
Repetiții supărătoare: YOGHINUL CU TRUP DE PIATRĂ
Clișee: FĂRĂ VÎRSTĂ; TRAS LA FAȚĂ, BOABE FINE DE NISIP(care e și redundant)
Licențe forțate: CLEPSIDRU
Un typo: LUMONOS
Bineînțeles ar fi de discutat și trama acestui poem , dar...n-o găsesc, atît e de palidă și absconsă
Ce rămîne e doar o senzație deja-vue si intentia declarativă "de a moderniza versul clasic". Î
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-06-21 16:27:15
         
 
  în ultimele versuri repeți obositor "și"

chiar după virgulă, într-un loc

dacă am văzut sau s-a crezut altceva îmi fac mea culpa
sau harakiri
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-06-21 12:30:46
         
 
  Cristian, mă bucură faptul că ai citit și ai rezonat cu tema din acest text.Ai intuit bine, este o încercare de a moderniza versul clasic. Într-adevăr, ritmul este inegal, dar așa s-a vrut a fi. În sensul că eu am mizat și pe acest efect al ruperii de ritm. Au fost și mai sunt autori care au scris în maniera asta.
În ceea ce privește rima, nu sunt de acord cu tine. În text există o singură rimă imperfectă- petrec-cerc, atâta tot.

Aș avea o rugăminte la tine, să revii și să precizezi unde anume există probleme la nivel de lexic și exprimare.

Cu stimă și prietenie,
Bot Eugen
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2009-06-21 11:26:56
         
 
  o poezie ca o frază
am citit-o dintr-o suflare

scrii!
nu o faci prea elegant, pe alocuri probleme de lexic,
creezi un haos din versul clasic(cu tulburări de rimă și ritm) și tentativa unui text modern

atuul tău este că știi ce scrii(tema)
și yoghinii la fel;)

dar ai grijă cu exprimarea

3*** pentru temă

de bine,
Cristi

 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-06-21 10:08:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE