FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ziarul Timpul
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu



Un haiku pe zi





Ultimul vers este:


Chioșc abandonat -

vîntul răsfoind

ziarul Timpul


Aidar Bechir (Stîlpi de felinar)


(Ioana Dinescu) sec o gazeta veche

(Carmen) amintirile

(Sorina) frunze veștede

(Anonim) reclame hazlii

(Eugen) titluri de-o schioapa

(doina b) ziarul.. Libertatea
(doina b) colecția Enigma
(doina b) caietul cu amintiri
(
Doru Emanuel) știrile de ieri

(Karla) petele timpului
(Karla) frunzele scrise
(Karla) timpul trecut

(Ioana Dinescu) linistea clipei

(The Ironman) ziarele serii


Chioșcul poate fi abandonat din cauză că a trecut sezonul în care era folosit, că i-a trecut vremea sau pentru că întreaga zonă în care se găsește este dezafectată. Vîntul, cu mobilitatea sa de excepție, ia în primire degrabă locurile părăsite. Ele sînt apanajul său și, curios, le cutreieră și, într-un fel, le locuiește. Nu-i de mirare că răsfoiește și gazetele. Ziarul Timpul este însă revelator pentru ceea ce se întîmplă, deși veștile lui au rămas acelea ale unei date fixe ale altei lumi. Acum, încet-încet, în chioșc, se înstăpînește veșnicia ruinării. Vîntul, ca și timpul, curge, trece, e agentul schimbării, al nestatorniciei.


Poanta originalului a fost titlul ziarului. Mai cuminți: (Ioana Dinescu) sec o gazeta veche, (doina b) ziarul.. Libertatea (cu o notă de umor), (doina b) colecția Enigma (care ne introduce în misterul tuturor întîmplărilor), (Doru Emanuel) știrile de ieri, (The Ironman) ziarele serii, (Eugen) titluri de-o schioapa, (Anonim) reclame hazlii.


Ieșind din zona gazetelor și deja metaforic: (Carmen) amintirile, (doina b) caietul cu amintiri, (Karla) petele timpului (poate petalele), (Karla) timpul trecut.


Reîntorși la lucruri reale: (Sorina) frunze veștede, (Karla) frunzele scrise.


Și, în final, cea mai bine găsită: (Ioana Dinescu) linistea clipei. Într-adevăr, în locurile abandonate se așterne o anume liniște a pustietăți și a deșertăciunii, pe care însă vîntul o tot zgîndărește, o zădărăște. Parcă ar vrea să trezească memoria amorțită a clipei.






Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE