FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Pasărea cenușie
Text postat de elia david


A fost odată un copil care visa să ajungă pe o stea și să-și facă acolo o căsuță de turtă dulce.
Visa visul acesta în fiecare zi. Și el i se părea tot mai frumos.
Ca să nu fie singur când visează, și-a plantat în grădină o tufă de liliac.
De ea se îngrijea toată ziua și tot cu ea stătea noaptea de vorbă, la lumina razelor Lunii.

Ce era ciudat e că Luna îl înțelegea foarte bine pe copil.
Așa de bine, că, atunci când tufa de liliac rămânea fără florile ei mov și parfumate, venea ea și mângâia micile încheieturi amorțite ale tulpinii, prin care se vedea cum viața se scurge către o nouă-nflorire.
La fel, copilul creștea și el, odată cu visul la căsuța de turtă dulce pe care avea s-o construiască pe o stea, nu oriunde, ci chiar în mijlocul universului.

Numai că anii trecură, copilul deveni un om mare, cu multe probleme, iar liliacului încheieturile îi deveniră noduroase și mugurii întârziau să i se mai deschidă.
Planul lor parcă nu mai era nici el atât de minunat și de ușor de îndeplinit cum li se părea odinioară. Deși turtă dulce aveau destulă.

Însă, într-o zi, când omul și tufa uscată de liliac stăteau de vorbă, ca în vremurile lor bune și pline de speranță, se treziră că o pasăre mică și cenușie se lasă între ei, pe o crenguță, care nici nu se îndoi.
- Cine sunteți voi? întrebă pasărea.
- Suntem un om și o tufă de liliac, e chiar așa de greu să-ți dai seama?
- Dar tu de ce semeni cu un copil care visează?
Și tu de ce parcă ai flori, deși nu ai? întrebă pasărea, care, cu ochii ei mici și rotunzi, părea să vadă altceva decât vedeau ceilalți.

Omul și tufa de liliac tăcură din gură, tremurând de frig și de emoție: cineva îi suprinsese visând - și toată lumea știe că, atunci când ești surprins visând, de către cineva care îți mai și înțelege visul, acesta se îndeplinește imediat.

În următoarea zi, omul și tufa de liliac se treziră fericiți.
De la pasărea cenușie, căreia cu bucurie, și deja sătui, i-au dăruit toată turta dulce, aflaseră că noua lor planetă, pe care nici nu știau cum au ajuns atât de repede, are un nume foarte frumos: Terra.
Și că multe stele ar fi vrut să poată ocupa locul ei unic, din mijlocul universului.
Dar Luna, care ocrotește cele mai frumoase si mai cuminți vise ale oamenilor, niciodată nu le-a lăsat.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Multumesc, Adriana, Adrian, Vero. Pentru toate cuvintele frumoase si pentru prezenta constanta.
 
Postat de catre elia david la data de 2009-02-25 23:13:07
         
 
  "Omul și tufa de liliac tăcură din gură, tremurând de frig și de emoție: cineva îi suprinsese visând - și toată lumea știe că, atunci când ești surprins visând, de către cineva care îți mai și înțelege visul, acesta se îndeplinește imediat".

Elia,

N-as fi crezut ca ma mai poate emotiona o poveste la fel de mult ca "Le Petit Prince"...

Stea,

Vero

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-02-25 20:01:15
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  mesaj clar, simplu și frumos! căutăm fericire iluzorie hăt-departe, când ea e aici, lângă noi, ne e la îndemână și, nevrednicii de noi, nu ne plecăm să o culegem ca pe o floare de liliac...

tu, elia, vezi toate astea cu ochii sufletului tău îmbătat de miresmele primăverii...

îți mulțumim că le împarți cu noi!

toate cele bune!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-25 17:08:47
         
 
  culoare stearsa, cenusie- culoare care poate camufla foarte bine o profunzime nebanuita.

Extrem de delicat se deruleaza povestea in continuare pe firul "e de ajuns sa crezi cu adevarat in ceva... ". Si totusi, cat te surprinde si cat te emotioneaza bucuria de a fi inteles, de a-ti fi receptat mesajul de catre altcineva. (Ca "un suras al vietii care face ca totul sa capete sens." ) Poate fi chiar o pasare. Cenusie.



Stea
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-25 09:47:01
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE