FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Solzișorul de aur
Text postat de elia david
A fost odată o frunză care a căzut în apă.
Când mai repede, când mai încet, apa o ducea la vale, spre un loc încă necunoscut.
De pe margine, copaci înalți o vedeau cum se lasă purtată, fără să zică nimic.
Unii îi spuneau:
- Biata de tine, dacă ai fi fost un fruct, ai fi avut o soartă mai bună.
Alții își exprimau și ei regretul:
- Dacă ai fost floare, ce frumos te-ai fi oglindit în această apă.
- Păcat de tine, adăugau ultimii, păcat de tine că nu ești o piatr㠖 sigur te-ai fi oprit undeva, lângă o stâncă, și ai fi scăpat de acest râu care te tot duce la vale.
Dar frunza nu le răspundea, deși ochii ei verzi erau plini de lacrimi.

Când râul mai avea puțin și urma să se verse într-un lac, pe sub frunză trecu un peștișor cu toți solzii de aur.
- Uite, spuse el, dacă vrei, te pot ajuta să scapi de ceea ce te așteaptă…
- Dar eu nu vreau să scap de ceea ce mă așteaptă, răspunse frunza, făcându-și puțin curaj.
Peștișorul zâmbi și îi dărui un solzișor, cu care, dacă avea să se răzgândească, putea să se trezească din nou în copacul în care trăise trei anotimpuri frumoase.
Numai că frunza era hotărâtă să nu-l irosească.

Ea era mulțumită să știe că nu este nici fruct, nici floare, nici piatră, ci doar o frunză.
Și se socotea foarte norocoasă că sfârșitul o va găsi plutind, cu solzișorul la piept, pe apa adâncă a unui lac ce îi va transforma lacrimile de recunoștință într-o mulțime de stele...


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Multumesc, Adrian A., Adrian M. si Veronica. As vrea si eu sa-mi citesc povestile publicate intr-o carte ca aceea descrisa de voi.:)  
Postat de catre elia david la data de 2009-02-25 23:17:04
         
 
  "Trebuie sa fie, neparat, o editie frumoaaaasa!" (V. Pavel)

...cu coperți lucioase și culori vii, insecte și inorogi, stele și sori :)
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-02-25 20:21:03
         
 
  Si eu as face la fel ca si AAA, doar ca le-as citi chiar si pentru mine....Trebuie sa fie, neparat, o editie frumoaaaasa!

Vot,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-02-25 20:18:08
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  n-ai de ce să aștepți, tizule, mor de nerăbdare să mi le citești! iar când le termini, să o iei de la cap... :)  
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-25 20:18:03
         
 
  ...Tare mult aș vrea să găsesc taote poveștile tale într-o carte. Aș cumpăra-o, aș așeza-o pe un raft și aș aștepta să am cui să i le citesc :)

Vot.

A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-02-25 20:03:22
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE