FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de mihai zabet
Manele

Nu am in fata DEX – ul sa pot da explicatia etimologica a acestui cuvant ; se pare ca este de origine turceasca ; se zice ca in urma cu cca 100 si mai bine de ani , prin carciumi lautarii erau rasplatiti pentru prestatiile lor cu o moneda turceasca denumita manea si uite asa ar fi aparut denumirea cu pricina a acestui gen de muzica ; in acele vremuri , cand lautarul primea in carciuma o manea , el canta muzica lautareasca ; muzica de azi considerata ca facand parte din genul manelelor este diferita de muzica lautareasca ; este mai degraba un amestec vulgar de ritmuri tiganesti , arabesti , orientale cu ritmuri moderne de tip “rap” sau “dance” ; textul este la limita indecentei si imbecilitatii ; dupa parerea mea maneaua este in muzica ceea ce este in film telenovela .

Cu toate acestea Romania este cuprinsa de febra acestui gen muzical ; la inceput au fost voci care au incercat sa protesteze impotriva genului ; protestul lor i - a indarjit si mai mult pe beneficiari si bineinteles pe producatori, astfel ca manelele au inlocuit aproape oricare alt gen muzical existent pe piata romaneasca .

Am urmarit atent fenomenul si ca sa pot sa am o parere autorizata , am urmarit cel putin doua concerte televizate ale celor mai in voga manelisti ; evident ca genul muzical respectiv este de prost gust , avand texte puerile si imbecile ; “lumea buna” tuna si fulgera impotriva genului dar de unde lume buna in Romania ? ; personal cred ca cea mai mare parte din populatia Romaniei iubeste (sau accepta) acest gen de muzica ; cred ca in intimitatea sa , poporul roman are la origini maneaua , nu numai ca gen muzical ci si ca conceptie de viata ; chiar daca acum in Romania nu era epidemie de “manele” , latent epidemia exista in fiinta individului traitor pe aceste meleaguri ; nu exagerez : pana la declansarea epidemiei , era suficient sa auzi un acord de muzica populara care declansa imediat in orice roman o vibratie ancestrala mioritica ; vibratia era insa , de multe ori , superficiala si se stingea repede ; acum romanul are la indemana drogul care i se potriveste ; uneori ma duce gandul chiar la o diversiune de proportii promovata de cei care au nevoie de diversiuni .
Asa cum telenovela a fost creata ca un panaceu universal pentru saracii din tarile lumii a treia (in special America Latina , dar nu numai) , tot asa si manelele ar putea fi rodul unor minti din serviciul roman de diversiuni , pentru drogarea acelora care , in lipsa lor , ar fi putut protesta pentru o cauza mai adevarata .

Diversiune sau nu , maneaua este azi de nedetronat in Romania ; din pacate , daca nu ar fi agresiva , am putea ramane numai mirati de capacitatea intelectuala a romanului ; dar asa ? tot mirati ramanem si poate indignati si neputinciosi !!!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Manele" de gandire si exprimare !

"dar de unde lume buna in Romania ?"
"am putea ramane numai mirati de capacitatea intelectuala a romanului"
"cred ca in intimitatea sa , poporul roman are la origini maneaua"
"textul este la limita indecentei si imbecilitatii"
"denumirea cu pricina a acestui gen"
"pentru drogarea acelora care , in lipsa lor , ar fi putut protesta pentru o cauza mai adevarata"
"personal cred ca cea"
"ci si ca conceptie"
"panaceu universal"

Din pacate, pentru domnia vostra, o cauza buna pe fond nu se poate apara astfel.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2004-08-15 11:27:34
         
 
  Comparatia cu Pruteanu, este un pic exagerata. Pruteanu nu are nimic comun cu bunul gust, asa cum 90% din populatie, dupa cum prea bine precizati, nu are nici ea.
Asta nu inseamna ca majoritatea are dreptul sa agreseze timpanele unei minoritati numai de dragul democratiei. Daca nu ar fi agresivi si nu s-ar auzi la maximum de peste tot, din toate cotloanele posibile, nu ar fi deranjant.
Daca s-ar auzi numai in Ferentari, unde nu am calcat niciodata si nici nu am de gand sa calc,iarasi nu ma deranjeaza.
Iar cat despre mesajul ei simplu si care merge la suflet poporului, iarasi nu imi pasa. Mie imi suna a tinichele goale, sobolani urat mirositori, mici si bere,fum de gratar, miros de mancare de cantina,chermeze, nunti in corturi, meciuri de fotbal, table jucate in pijama in fata blocului, interviuri cu Vadim, Pruteanu,Gigi Becali, Corleone si altii ca ei. Adica din tagma lor.
Acesta este mesajul manelelor. Daca va place, va spun : foarte bine! - uite inca un om fericit! iar daca incercati sa intelegeti o lalaiala care cuprinde trei note muzicale si un text pe masura, va rog sa aprofundati studiul si sa scrieti o carte.
 
Postat de catre mihai zabet la data de 2004-04-21 20:16:54
         
 
  Textul dv nu ma surprinde, aud tot mai des voci care protesteaza impotriva manelelor.. Recent pe B1 tv Domnul Pruteanu a avut o disputa mult mai incisiva cu Adrian si Guta.
Potrivit sondajelor exista 5 % iuibitori de muzica clasica. Ei bine, acesti 5% impun celorlalti genul lor, si nu se sfiesc sa le arunce in fata ca sunt... prosti.
Eu nu resping manelele, incerc doar sa inteleg de ce plac ?
In primul rand pentru ca au o exprimare simpla de tot si o intelege tot omul. Maneaua nu se mai asculta pentru ritmul ei, ci pentru ce se spune in ea, a devenit un cantec de ascultare.
Consider ca nu se explica poporului valoarea muzicii bune astfel ca el s-o inteleaga si s-o accepte liber.(Iosiv Sava nu mai e). Aceasta este calea, nu respingerea preferintelor unei majoritati covarsitoare care nu doreste decat sa fie lasata in pace - ea nu impune maneaua nimanui.

Va redau cateva fragmente interesante din...manele (parerea mea !)

Mi-a batut in poarta fericirea
A intrat si-a stat sub pomii goi
N-a vazut pe nimeni sa-i vorbeasca
Si-a plecat grabita inapoi

Mi-a batut la poarta si necazul
Eram dus departe linistit
S-a intins pe tolul de la usa
Si m-a asteptat pan-am venit

Hai necaz, necaz, necaz
Haide, du- te pe pustii,
Ia-ti odata bun ramas
La mine sa nu mai vii

Sau :

Doamne, ce-ai cu mine
Altii dau cu pietre-n tine
Tu ma pedepsesti pe mine

Ma bate un gind , ma bate ,
Ca sa fac un drum departe .
Au , au , au , inima mea ,
Cui sa-i spun durerea mea ?

De-as amaneta un gram din dragostea mea
Ti-as cumpara lumea-ntreaga si inca ceva

trandafir batut de piatra
greu e, Doamne, fara tata,
ca nisipul fara piatra
degeaba am bani si am de toate
daca nu am linga mine nici un frate -
doamne, nu mai pot de dor
as lua ceva sa mor
mi-este dor de cel mai rau dusman
si de pietrele ce le calcam




 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2004-04-21 19:16:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE