FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de dana stanescu
Isi privi fata palida in oglinda mare, luminata puternic. Trasaturi slabe, linii abia zarite. Incet, cu migala isi traseaza conturul buzelor, apasat. Apoi rujul, atat de rosu si stralucitor depaseste buzele. Lasa in urma o gura-floare-umeda de papusa chinezeasca. Creion negru adancind ochii deja incercanati. O data, de doua ori, miscarea mecanica naste privirea acum. Urmeaza fardul gros, alb. Mangaie cu dragoste peruca intunecata. Din acest moment din oglinda o privea EA.
In cateva minute va urca pe scena. Acolo, in fata ei, spectatorii vor trai sau vor muri o data cu ea. Ii vor respira cuvintele si pe ea o data cu ele.

Nu dorea sa i se afle secretul. Atat de teama ii era ca lumina reflectoarelor ar putea sa o tradeze. Uneori se simtea condusa de invizibile sfori legate de maini si picioare. O miscare a maestrului si ea dansa, zambea, isi inclina capul fara sa poata schimba nimic.

Nu ii placeau aplauzele, ii aduceau aminte ca se afla doar pe scena, ca in cateva minute spectacolul se va termina si ea va pleca. Aplauzele o aruncau iarasi visului incalcit, cleios.

***

In cealalta parte o orasului, pe o straduta laturalnica, intr-o casuta mica si gri, un papusar lucreaza. O picatura de culoare si buzele devin trandafirii, ochii de plastic isi coboara genele lungi. Alaturi, o cascada aurie urmeaza a fi atasata fir cu fir.
"Tu, Aimee, tu ai sa fii bucuria unei fetite rasfatate. Ea nu stie inca, doarme in patutul ei si viseaza. Mai tarziu iti va face rochite si iti va pieptana de doua ori pe zi parul. Cateodata se va supara pe tine ca nu ii dai raspunsurile pe care le asteapta."
Cu gesturi ritualice aseaza papusa si apoi ridica alta la fel de atent.
"Tu, Sophia, tu esti preferata mea. Astept inca fetita care te va dori. Va fi micuta si tacuta. Se agata mereu de fusta mamei. Si iti va vorbi mult."
"Maine o voi aduce pe Anoushka, iar poimaine voi termina noile marionete."

***

Undeva, departe, o femeie isi lasa fruntea sa cada pe fila alba inca. Durerea de cap e atat de puternica incat nu poate tine ochii deschisi.
Intinde mana dupa stilou, e singurul lucru de care se agata in acel intuneric. Dusman sau prieten? Inca nu stie, va afla doar atunci cand obsesia se va consuma inca o data si ii va mai da un scurt ragaz de somn.
Cuvinte ametitoare, cateodata nu intelege de ce o aleg pe ea, nu si le doreste, nu si le cauta. Stie doar ca o bantuie precum visele inca nenascute.
Cateodata merge pe strada si nu stie unde se afla. Povestea o cheama si ea isi simte iar blestemul. Cand paseste ii calca alaturi personajele. Langa ea e batranul acum si duce in brate o papusa.

***

Acolo sus ochiul mare si opac inca vegheaza.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Acolo sus ochiul mare si opac inca vegheaza.- mă voi opri doar asupra unor realizări:
gura-floare-umeda de papusa chinezeasca
Ii vor respira cuvintele si pe ea o data cu ele
o femeie isi lasa fruntea sa cada pe fila alba inca
o bantuie precum visele inca nenascute


E parcă o tristețe și sper a fi trecătoare...


 
Postat de catre Maria Prochipiuc la data de 2004-05-20 12:27:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Eu ca autor am un zambet interior pentru ca asta am vrut sa redau:o lume intr-o alta lume intr-o alta lume... dar Ea nu va muri , ea isi traieste doar rolul/viata  
Postat de catre dana stanescu la data de 2004-04-17 09:54:18
         
 
  interesant comentariul tau am sa revin, deocamdata nu sunt acasa, dar am bucur ca ai trecut pe aici... am sa revin  
Postat de catre dana stanescu la data de 2004-04-13 16:20:57
         
 
  Doua lumi convietuiesc in acelasi oras.
Un papusar lucreaza si un artist joaca rolul unei papusi. Ii este teama ca oamenii ar putea descoperi ochii din spatele albului gros. Sau umezeala buzelor. Copiii iubesc papusile.
Si oamenii mari au nevoie sa intalneasca papusi trase de sfori, care sa incline capul fara sa primeasca aplauze.
In jocul acesta papusa va muri (vai, papusile mor !), dar, cu o miscare a Maestrului, EA va fi respirata odata cu cuvintele.
Daca nu sunt in sala cu reflectoare, te respir si eu pe aceasta scena albastra unde putem plange in voie sub peruca... anonimatului.
Bine ai venit in cea de-a treia lume. Te astept intr-a patra, intr-a cincea si in celelalte
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2004-04-09 13:26:57
         
 
  Multumesc, am remediat. Si e bine cand un ochi vigilent... vegheaza  
Postat de catre dana stanescu la data de 2004-04-09 06:42:18
         
 
  Deocamdata un salut si bine ai venit. Textul tradeaza pe cineva stapan pe stilou sau tastatura.
Ti-a scapat insa acest "ca cineva", usor remediabil. Este o dovada ca si pe aici vegheaza cineva.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2004-04-09 06:01:49
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE