FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Miscelaneea
Text postat de Emanuel Cristescu
De la „burta de struguri” la „ultra all inclusive” a la turca bre

De la „cinci lei o burtă de struguri” în varianta românească antebelică, la „ultra all inclusive” în varianta turistică turcească, nu este diferență conceptuală. Ci doar una de costuri și de ofertă. „Cinci” lei devin câteva sute sau mii de EUR iar „strugurii” câteva sute de feluri de mâncare, care mai de care mai apetisante, mai gustoase, mai prezentabile, mai de dorit de către pofticioși. Printre care mă număr. Și care într-un final trebuie să se declare învinși. Vae victis! Omul nu a putut fi proiectat pentru așa diversitate și așa risipă. În timp ce foamea cronică atinge mari segmente ale omenirii. Să fi avut totuși dreptate Proudhon?

Ca să nu mai vorbesc de servicii. Impecabile.

Imaginatele
"Râuri dă lapte dulce pă vale
Curg acolo și dă unt păraie,
Țărmuri-s dă mămăligă moale,
Dă pogăci, dă pite și mălaie!...
O, ce sântă și bună tocmeală!
Mânci cât vrei și bei făr' ostăneală."
aici sunt realitate pură. Un fel de rai pământesc sui generis.

Anatolia, Antalya, etc. Început de lume, de viață, de istorie. Multă, foarte multă istorie. Popoare întregi devenite istorie. Civilizații cândva strălucitoare devenite pagini de muzeu. Abia astfel poți înțelege valoarea viețuirii și supraviețuirii miracolului românesc. Fabulos Antalya Museum.

Mâine dimineață voi pleca din Antalya, Larespark Hotel, în direcția Burdur, Afyon, etc. Istambul. Poimâine Istambul București. La comedia e finita.

Am avut wireless internet la parterul hotelului.

Europeea este și poate fi autonomă.

Mi-au plăcut, yuri yuri, latunski, Loredana, recheșan, Fanache, Peia, bultoc, CTA și alții.

Nu mi-a plăcut punerea la zid a lui Fluerașu. Entertainerii adică animatorii sunt prezenți zi de zi. Aici sunt mulți entertaineri , studenți de la Educație fizică, din Harkov. E o meserie ca oricare alta. Niciunul nu aspiră să devină Kant sau Heidegger.

M-a indignat provocarea Elenei Toma și escaladarea penibilei discuții despre așa zisul antisemitism al lui recheșan. Felicitări editorului Sandra Filimon care a intervenit și a pus lucrurile la punct.

Fanatismul religios, naționalismele exacerbate au făcut să curgă mult sânge și au produs multă suferință.

Europeea este și se vrea a fi un spațiu al interculturalității, al conviețuirii diversității, al toleranței și dialogului. Sper să nu mai avem parte de așa ceva pe Europeea.

Noapte bună.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Hmmm, nu sunteti roman adevarat, domnule cristescu.
Nicio vorba despre kebab, bazar, ciubuc, sugiuc, rahat, blugi, narghilea?
Va asteptam cu geanta plina de cadouri.

 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-08-17 07:42:19
         
 
  Vorbind de istoria acelor locuri, domnule profesor...pacat ca nu ati putut include in itinerar si cetatea din Alanya. Merita vazuta. Mi-ati starnit nostalgii...:)
Vacanta placuta.
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2008-08-16 05:15:16
         
 
  carpe diem, adevăr grăiești, dar cât mai poate răbda și omul, vazând cum uită unii de unde pleacă ?

ET
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-08-15 07:49:24
         
 
  Domnule Cristescu, eram sigura ca nu evitati sa vizitati Antalya, numita capitala turismului din Turcia, cunoscuta atat prin hotelurile tematice din zona, centrul vechi rustic al orasului in care cladirile istorice sunt protejate cat si prin vestigiile arhitecturale in stil bizantin si roman. Si pe urma, asa cum spuneati si dv. serviciile din hoteluri, ireprosabile...ati vazut gardurile acelea vii cu foi de dafin?
Va asteptam sa veniti sanatos acasa!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2008-08-15 06:41:28
         
 
  Domnule Cristescu,
Fragmentul dumneavoastră de "anabasys" ne-a bucurat!Am colindat acum cîțiva ani aceleași meleaguri...Troia,Pergam,Efes,Smyrna, Halicarnas.Vă așteptăm cu noi impresii!
P.S.Doamnă Sandra Filimon vă rog să precizați doamnei toma că nu conversăm telefonic sau pe mess!
Adevărul este că domnia-sa suferă..iertată-mi fie sinceritatea, de mitomanie!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-08-15 01:40:22
         
 
  Doamnă Elena Toma!

Uneori, înțelepciunea populară e un adevărat izvor de filosofie. Aș aminti proverbul ,,tăcerea e de aur!''.

Noapte bună, domnule profesor!
Cel mai bogat om este cel care are posibilitatea să călătorească și să-și umple ochii și sufletul cu ce e mai frumos pe pământ.
 
Postat de catre carpe diem la data de 2008-08-15 00:41:56
         
 
  Daryan eu cred ca tu faci parte din "si altii" :).  
Postat de catre nicaieri nimeni la data de 2008-08-15 00:31:10
         
 
  Domnule Cristescu,

Va multumim pentru cele cateva cuvinte si va uram petrecere frumoasa in continuare.

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-08-15 00:24:17
         
 
  domnule Ion Corbu, nu am fost, nu sunt antisemita ! am dreptul sa ma apar de cei care ma acuza.

drum bun spre casa. e mai important sa reveniti sanatos.

cum apare Sandra Filimon, ca o naluca, nici nu o cauta la telefon sau pe mess distinsul rechesan pentru a invalida numai ce doreste el.

adevarul deranjeaza, stiu.

:)

 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-08-15 00:23:42
         
 
  cu ref:

'Anatolia, Antalya, etc. Început de lume, de viață, de istorie. Multă, foarte multă istorie. Popoare întregi devenite istorie. Civilizații cândva strălucitoare devenite pagini de muzeu. Abia astfel poți înțelege valoarea viețuirii și supraviețuirii miracolului românesc. Fabulos Antalya Museum.'

io.



 
Postat de catre nula nada la data de 2008-08-15 00:15:10
         
 
  dupărat - supărat  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-08-15 00:14:50
         
 
  ...Cu speranța că Europeea va supraviețui încă o perioadă fără dumneavoastră :) , vă urez călătorie plăcută și rodnică. Chiar dacă sunt încă dupărat că de mine nu v-a plăcut. :)

Toate bune!


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-08-15 00:14:14
         
 
  Emanuel Cristescu,

faina pagina de calatorie... cu popas 'europeea'... gand bun si impliniri,

regards,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2008-08-15 00:11:14
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE