FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Adina Ungur
Dragi prieteni!


Avem bucuria de a va anunta despre lansarea volumului de poezii "Dimensiunea imbratisarii" semnat de Teea Mirescu, cuvant inainte de Adina Ungur, aparut la editura Grinta, Cluj-Napoca.




Evenimentul va avea loc la Polul Cultural Clujean, miercuri, 28 decembrie, Cluj-Napoca, ora 13. (Subsolul Librariei Universitatii).




Prezinta: Mariana Enache, Adina Ungur, Gabriel Cojocaru (din partea editurii Grinta)






Bucuria este cu-atat mai mare, cu cat Teea Mirescu, poeta pitesteana, stabilita actualmente in U. S. A, va fi prezenta la eveniment, invitandu-va sa participati si acordand autografe celor prezenti la lansare.








++++++++++


Teea Mirescu s-a nãscut în 27 februarie, 1970 la Piteºti, orasul în care a trãit ºi a studiat, în prima etapã a vieþii. A lucrat în þarã ºi peste ocean ca inginer-geofizician si cercetãtor, fiind stabilitã la momentul actual în U. S. A.
ÃŽn 2004 debuteazã editorial cu volumul de poezii Caietul cu insomnii. Anul urmãtor apare volumul de versuri Dimensiunea îmbrãþiºãrii, publicat la aceeaºi editurã - "Grinta" din Cluj-Napoca. Colaboreazã cu revista de culturã a Comunitãþii Române din Canada, "Atheneum", Vancouver, Revista Literarã "Agero" din Germania ºi alte publicaþii online sau site-uri literare: www.europeea.ro, www.poezie.ro, scriind literaturã pentru copii, versuri ºi prozã.

***
"Desi umblã pe poteci bãtãtorite de Minulescu ºi Bacovia, Teea Mirescu scoate efecte moderne din romanþele ei cu iz de Valahie piteºteanã. Ea îºi asumã limitele condiþiei de femeie, în mai multe ipostaze, sondând psihologia cititorului obiºnuit [...] ºi plonjând direct în amãnuntele vieþii cotidiene, din care extrage cu plãcere banalul. Elementul baladesc îi strãbate cântecul insolit, mereu adaptat sau demontat, când elegie, când cântecel, când tânguire, când descântec sau invocaþie. Dar ceea ce oferã originalitate ºi adâncime acestei poezii fals-sentimentale ºi fals epidermice e fãrã îndoialã metafizica sufletului feminin pe care o iradiazã poemele într-un ritm jucãuº ºi frenetic, tandru ºi cast, fertil ºi neliniºtit."
Gheorghe Mocuta,
"Teea Mirescu, Romanþe postmoderne", (Revista "Arca", Arad, Nr. 10, 11, 12, 2004).
***
Ca orice autor de texte literare centrate, din punct de vedere structural, pe autoreferenþialitate Teea Mirescu decanteazã în vers vocea unei lirici poetice feminine, care nu se va sfii sã comunice, apel fãcând la sinceritatea tonului adresativ - în cazul persoanei iubite ºi nu numai - cãci nu de puþine ori vom întâlni vocea de alocutor abordând teme ale proximitãþii sferei proprii de interes, cu fine inserþii de cuget ori de simþire, deprinse parcã, din experienþa cotidianã. Îmbrãþiºarea simbolicã, gest al iubirii oarecum neîmplinite dar înþeles în cele din urmã ca fiind alternativa aºteptãrii îºi certificã înrãdãcinata, de-acum, prezenþã, în poeme precum Veacurile aºteptãrii, Poem cu lunã plinã, indivizibilã; ori întrebuinþând alternativa lui „ca ºi cum” într-o poezie precum Primãvara: ca ºi cum þi-ar fi dor de mine/ (atât de dor cã te-ai opri din mers pe stradã/ privind absent într-o amintire)/ se strâng crengile/ în jurul trunchiului bãtrân/ îmbrãþiºându-l/ în cea mai însinguratã îmbrãþiºare/ dintre cele mai adânci tristeþi // vântul/ îmi rãvãºeºte pãrul/ pe urma înaltã deasupra lumii// zmeul colorat cu panglici lungi/ fluturând fericite/ în aerul primãverii/ venite/ ca ºi cum tu m-ai putea iubi din nou.
Faþã de Caietul cu insomnii, volumul de debut, cel al retorismului unei expresii stilistice alerte ºi alternante, Dimensiunea imbratisarii aduce soluþia rãspunsurilor imanente, aºezate, revelate, expuse cu o minã personalã, Teea Mirescu sãdind emoþii în cuvinte ºi culegând din aceastã dimensiune a aºteptãrii, un nou volum de poezii.
Adina Ungur,
(Fragment din "Cuvânt înainte de a intra în dimensiunea unei îmbrãþiºãri")

_________________________________________




"Caietul cu insomnii", Teea Mirescu, cu o postfaþã de Adina Ungur, apãrut în 2004 la editura Grinta din Cluj-Napoca este volumul de debut al autoarei piteºtene stabilite acum în America.





"Într-o epocã a postmodernismului ostentativ în poezia socialã, Teea Mirescu îºi usucã inima de mare, îºi dizlocã lacrimile din sare, îºi înrãdãcineazã cuvintele în profunzimi abisale neaccesibile vântului, nici iluziei, creºte din sine ca o rãdãcinã ambiþioasã sã se prindã de pãmânturi albastre, acolo unde sinceritatea emoþiilor frustre se scuturã de manierism insidios ºi astre sintetice, ºi din nisipul rãmas scrie un caiet cu versuri ce descriu familiare universuri. Astfel, autoarea produce o poezie explicitã, de o simplitate carismaticã, o romanþã postmodernã ca expresie a trecerii inevitabile a sentimentelor umane esenþiale ºi imuabile într-o dimensiune a lirismului baladesc arhetipal ce îºi asumã firesc, ca întotdeauna, transcendenþa ultraiubirii. "

Luminiþa Suse
(cuvânt pe coperta volumului)


"Volumul cuprinde, cum remarcam, poeme care par a acoperi o perioadã temporalã destul de lungã, de experienþe proprii ori ale altora, de fapte ºi întâmplãri de ficþiune ºi realitate frustã, de reflecþii ºi insomnii, relativ inegal transfigurate poetic. Nu ºtim, ºi în plan literar este mai puþin interesant câtã realitate ºi câtã ficþiune poeticã se aflã în aceste texte. La rigoare, folosind metode de tip analitic, psihanalitic, deductive, inductive, etc., putem, în anumite limite „sonda” ºi personalitatea autoarei însã nu acesta este scopul acestui demers. Interesant, ori poate cel puþin de dorit ar fi faptul de a încerca descoperirea universalului, a valorii înºine, mai presus de valoarea strict personalã, poate chiar comunicaþionalã a textelor ºi care este într-un fel explicit asumatã de cãtre autoare. Asumare care poate fi, în plan artistic ºi mimatã în fapt, fãrã ca aceasta sã scadã valoarea actului artistic ºi fãrã ca, Doamne fereºte sã incumbe cumva vreo nuanþã peiorativã în actul comprehensiv. În fond talentul, ori tot acest ansamblu de parametri care definesc noþiunea de talent, tocmai asta face. Transfigureazã personalul de natura proprie sau nu, accidental sau nu, în act artistic semnificant. ªi etern."

Ion Corbu
( Fragment din articolul: "Insomniile ca terapie poeticã", Revista „Europeea”, Bucureºti)
www.europeea.ro







Va asteptam cu drag, Adina Ungur si Teea Mirescu.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Multumim mult pentru confirmare!
Da, e maine la 13 in subsolul Librariei Universitatii.
Uh, si eu am trecut prin emotii mari, astazi, legat de lansare, dar au trecut, cel putin asa sper. Si Teea ajunge maine in Cluj.
Grija mare la drum!

Va asteptam! Cu prietenie!

 
Postat de catre Adina Ungur la data de 2005-12-27 14:08:02
         
 
  Multumim mult pentru confirmare!
Da, e maine la 13 in subsolul Librariei Universitatii.
Uh, si eu am trecut prin emotii mari, astazi, legat de lansare, dar au trecut, cel putin asa sper. Si Teea ajunge maine in Cluj.
Grija mare la drum!

Va asteptam! Cu prietenie!

 
Postat de catre Adina Ungur la data de 2005-12-27 14:07:37
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Venim Adina, Teea. Asa, cu taraboanta putin sifonata, dar venim.

Asadar, pe maine la ora 13 :)
st
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2005-12-27 13:49:34
         
 
  In ajunul Craciunului, un tip mai inchis la culoare, conducand o masina veche cu numar de Germania isi privea cu atentie pantofii de lac. N-a observat ca in dreapta lui era taraboanta mea impreuna cu noi toti. A tras de volan si... Au urmat aproape cinci ore de stat la Politie si azi alte ore de petrecut cu asigurarile ca abia apoi sa ajung la service. Daca vom veni, vom cauta trenul. Nu stiu. Acum nu mai stiu.

La multi ani si Sarbatori fericite!
sorin&cami
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2005-12-27 09:19:40
         
 
  Multumim pentru mesaje, tuturor! Liviu te-am trecut pe lista celor care doresc volum cu dedicatie de la Teea. Daniel, Camelia si Sorin, va asteptam cu drag, in cazul in care puteti fi prezenti la eveniment. Atentie, data e miercuri, 28, h. 13.00 / Polul Cultural.

Sarbatori fericite tuturor!

Uite ca daca eu am fost cuminte, de trei ani de cand o astept, pe Teea, Mos Craciun s-a gandit sa mi-o aduca direct la mine acasa, in Cluj. Asta da, cadou de Craciun! Trebuie ca am fost tare cuminte anul asta. Eh, cred ca am fost mai mult bolnavioara decat cuminte, dar o sa-mi iau eu revansa, incepand cu anul viitor.
Un an nou mai bun!

Cu prietenie, Adina
 
Postat de catre Adina Ungur la data de 2005-12-26 16:57:00
         
 
  Felicitri Teea pentru eveniment! i mulumiri Adinei pentru articol. Sper s ajung i la mine cartea.  
Postat de catre Liviu Nanu la data de 2005-12-23 15:17:51
         
 
  Prieteni, va multumesc pentru felicitari. Va astept cu drag! Nici nu-i greu de ajuns,sunt doar de infruntat cativa nameti, frigul, cheltuielile ingrozitoare pentru un amarat de bilet de tren,petardele aruncate in gluga de copii, si alte asemenea neglijabile dar pline de farmec aventuri...Eu si Adina va asteptam, mi-am pus cartile de joc in bagaj sa facem un Tabinet daca tot nu vine nimeni, pana terminam toate piscoturile si cascavalul de bulgaria pe care le-am pus si pe acelea in valiza, elegant imapchetate in ziar.

Cu drag
Teea Mirescu
 
Postat de catre teea mirescu la data de 2005-12-23 09:40:49
         
 
  Felicitari autoarei si nu ar fi mare mirarea de ma veti avea si pe mine cu voi, caci era timpul sa ma intorc Clujului, iar acest prilej imi ofera indoita bucurie!
Drag,
Daniel
 
Postat de catre Daniel PuiaDumitrescu la data de 2005-12-23 01:14:02
         
 
  Mda, piteteanc... mi sun cunoscut numele Piteti i nu tiu de unde... O lansare de carte este ntotdeauna un motiv de bucurie i de satisfacie. Felicitri autoarei i tuturor celor care au contribuit la aceast reuit, fiindc oricine, orice-ar zice, chiar este o reuit.
 
Postat de catre ridic nalbarul la data de 2005-12-22 20:59:48
         
 
  miercuri, 28 decembrie, Cluj-Napoca, ora 13. (Subsolul Librariei Universitatii)

Daca nu se va pune de un viscol mare, ne-am incumeta si noi sa venim la Cluj. Acum totul depinde de vreme.

Oricum, felicitarile noastre Teea si sa auzim la cat mai multe astfel de evenimente.

Cu drag,
Sorin si Camelia
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2005-12-22 09:19:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE