FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Antologie de texte ezoterice(I)
Text postat de latunski criticul
Menirea unui critic este să descopere bijuteriile literare uitate în scrinurile vechi. În acest scop, Latunski depune o muncă intensă, în speranța că va fi recompensat cândva, așa cum i s-a promis. După invalidarea articolului „APEL!”, el simte că nu mai este în grațiile redacției și încearcă să se reabiliteze. Așa că lansează o antologie de texte ezoterice. Dacă ideea nu va fi agreată și textul fi-va invalidat, își va prezenta demisia de onoare.

1. Să începem cu un text aparținând autorului SAKÉ, din lucrarea CAPUL PĂTRAT:

"Timpul a uitat să plece.
În pătratul meu cu gratii, jucăușe, în zig zag, martorul nevoii de echilibru pe care îl desenez pe fiecare petec de dorință, stau cu Dumnezeu la fereastră.
În așteptarea ta, număr orele adormite printre pernele de cobalt.
Cruci de fum pironite în unghiul drept mă vor naște
scrisă-n grabă pe tavanul fără lustră, imitată de lumina adunată de un bec.
Totul este pătrat la mine. Geamul, ușa chiar și capul.
Mintea este cocoțată într-un unghi de 90.
În afara cuvintelor, bat la ușa timpului.
Vei simți degetele mele apăsate pe inima ta, între acești pereți învățați pe dinafară.
Aici este popasul cu glezne de nesomn.
Liniștea crește la rădăcina pătrată și numai aici ne mângâie dumnezeiește"


2. Următoarele texte aparțin autorului ORGASMUS din AMSTERDAM și sunt reproduse dintr-un foileton denumit „CONTRADICȚIA PROSTIEI” (reproducem doar fragmente care nu trunchiază întregul).

„Zilele aceastea am tulburat un pic apele aratand scoala cu degetul ca este fabrica de prosti. Si s-au gasit destui sa apere profesorii, acuzand elevii, adica acele capete micute in care e loc sa incapa orice invatatura din lume si care absorb informatia ca hartia de turnesol lichidele. Ca nu asculta, ca nu sunt atenti, ca, ca , ca …(scuzati cacofonia!)
………………………………………………………………………………………….
Iata de ce invatamantul este un pretext ca unii de-ai "nostri" sa ia bani din sacul comun, chiar daca putini, fara sa aiba nici un criteriu de performanta. Se multumesc cu tacerea dupa ce intreaba: "Cine nu a inteles?" Copiii aleg sa taca si cel mai prost primeste 5. Dar ce inseamna 5? Ce ajungi in viata cu nota 5?
Ce se intampla dupa clasa I cand aproape toti iau premiul intai, de ajung in societate calificati ca prosti?”

Și al doilea text care justifică titlul foiletonului:

„De la o vreme panoplia scriitorilor arata o neintelegere a realitatilor generatoare de inspiratie prozetica. Astfel, autori de la noi si de aiurea nu fac decat sa adanceasca prapastia dintre oameni prin separari care mai anormale. In fond literatura fiind transformata intr-un bun exclusiv pentru consumul celor cititi, adica pregatiti sa citeasca. Asta insemnand probabilitatea ca-n acestia sa nu mai fie nevoie de vreo... schimbare. Ca si cum cititul este obligatoriu intr-o viata cand esti obligat sa faci atatea pentru a supravietui. Si vine domnu autor, supranumit "telectual" ( sintagma ironica - la care dumnealui se umfla in pene creazand aiurea ca intelectual inseamna om cu studii, deci cu multe carti citite, si nu un om cu care poti dialoga despre ceva). Ei bine, acesti autori scriu si sunt incurajati sa aduca in atentie scene de viata in care apare omul simplu, dar radiografiat astfel incat sa produca rasul si dispretul pentru prostia sa, urmand, iminent, alungarea cu pietre. In mintea ingusta a acestor asa zisi oameni de cultura - care dovedesc de fiecare data ca nu sunt buni judecatori (aici, eseisti)- notiunea de om simplu inseamna neaparat prost”

3. Și ultimul text, din prima parte a antologiei, aparține autorului MODESTO ORGULIO; el se intituleaz㠄SĂ ÎNVĂȚĂM MODESTIA FĂRĂ PANACEU”

„1.- Prin Metoda de gindire Elongalogia, sunt al V-lea filosof cu sistem, si astfel, primul filosof romin cu o opera eminamente stiintifica,
2.- prin Aegri somnia, capodopera, sunt singurul poet roman contemporan cu o opera de talie universala,
3.- prin pinza in ulei Corina Elena, portret, sunt primul pictor romin care va fi inclus in galeria Marilor Maestri.
Intrebare: de ce nimeni nu contesta: Elongalogia, metoda de gindire, Aegri somnia, poem, Corina Elena, portret, dar devin sceptici fata de Panaceu? ( ... ) Nu cumva, pentru ca Panaceul nu poate fi exclus?
Pai, daca Metoda de gindire Elongalogia este Metoda de gindire, pai, daca Aegri somnia, poem este Capodopera, pai, daca, Corina Elena, portret este Capodopera, de ce Panaceul nu ar fi Panaceu, ca doar este adus pe lume tot de subsemnatul?”

Notă: Citatele sunt din textele autorilor (în ordinea postării):
1. „Recidivista” – de Elena Toma;
2. „Profesorul – un criminal?” și „semnalul de alarm㔠– de Nicolae Tudor;
3. „Dragă mâine” – de Gheorghe Sârbu.

Iubiți redactori, acest text este un PAMFLET; îl puteți depista cu simțul umorului. La fel cum autorii vizați îl pot accepta ca o șarjă prietenească. Să nu uităm că epigramele domnului Cioacă mustesc de aluzii sexuale, dar nu sunt invalidate (ar fi și culmea!); iar cei vizați nu se grăbesc să-și verifice potența.

Criticul Latunski – intrigat de faptul că Margareta a intrat în pielea goală prin fereastra apartamentului și șeful de scară nu aluat măsuri.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  erata: ales, niciun (ca sa fim pe placul celor care copiaza din engleza, dupa ce au furat pe rupte din limba rusa, mama noastra).  
Postat de catre sters sters la data de 2008-07-29 08:18:29
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
 
Aferim, bre Latunski, ca bine agraiesti matale, kritikos nemilos!
Am parere ca skula matale kritika e bine askutzita, iar varful ei bont nu va fi in veac!
De aceea te intreb deschis, lautareste: numai pe astea le gasisi? Ca, vorba batranului - si neaparat necesarului astazi - Caragiale, fie-i numele in veci laudat, ineptii, berechet, trei de-o para (banutz cu valoare simbolica). Oricum, recunosc aici deschis ca le-ai aloes pe spranceana, nimic de zis! Sunt de antologie! Partea proasta altundeva zic io ca zace: nu va fi nici un efect benefic in urma efortului matale. Ca pururea prostia si nebunia, mandria prosteasca si autoaprecierea excesiva vor fi trasaturi eterne ale unora de pe aici! Pas de a le face educatzie. Vor navali cu jalba in protzap la stapanire ca sa te demasce ca starnitor de zavistie si spirit negativ. Fii tare si nu te lasa usor coplesit. Pana la urma conteaza intentia buna. Cu intelegere deplina, K
 
Postat de catre sters sters la data de 2008-07-29 08:16:25
         
 
  La prima geană masurile par a fi 90-60-90. Textualist vorbind.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-07-29 07:31:46
         
 
  si vot  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-07-28 22:18:41
         
 
  domnule Latunski, daca nasul meu fin n-ar fi detectat ca in curand imi vine si mie randul, as fi putut spune ca mi-ai devenit simpatic

oricum, mi-ai fi putut deveni fara s-o spun; situatia fiind oricum de preferat cazului in care ti-as fi spus-o, fara sa fie adevarat

am depus deja in cont cele 50 ruble

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-07-28 22:18:30
         
 
  da, latunski, ce ai ales din tot ce am postat este un comentariu scris in subsolul unui text, un raspuns la provocarea preadistinsului Radu Stefanescu, comentariu devenit topik:))

ce grijă ai tu de comentariile mele, taman de mine te împiedicași, să fim serioși. mi s-a acrit de caterinca voastră de prost gust.
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-07-28 21:22:52
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE