FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Gânduri, citate, analogii
Text postat de Emanuel Cristescu
Forța fără reguli este o barbarie însă regulile fără forța de a fi impuse înseamnă neputință.

Sistemul imunitar al oricărui organism viu atacă violent intrușii (viruși, bacterii, alte gângănii) care încearcă destabilizarea echilibrului viului. Așadar în concepția unora poate fi considerat un sistem incompetent.

Orice toleranță are limite iar încălcarea regulilor, rămasă nepedepsită, nu justifică o nouă încălcare a lor.

Immanuel Kant ”Legea însăși trebuie să fie scopul unei voințe morale bune, pentru că interesul moral este un interes pur, care nu depinde de simțuri"

Jouvenel afirma: “lucrul fara de care puterea nu poate exista, esenta ei, este comanda"

Alexander Passerin d’Entrèves departajează violența de putere: “trebuie […] sa stabilim daca faptul de a folosi forta, respectand legile, modifica natura fortei insesi, oferindu-ne cu totul alt tablou al relatiilor umane, pentru ca forta, datorita faptului ca admite o calificare, inceteaza sa mai fie forta”.

„în vechea Irlandă, o societate care a existat vreme de o mie de ani înainte de a fi cucerită de Cromwell, „n-a existat nici urmă de dreptate administrată de către stat”; școli rivale de juriști profesioniști interpretau și aplicau corpul comun de drept cutumiar, impunerea legii fiind în sarcina unor agenții de asigurări care activau pe bază competitivă și erau voluntar finanțate, numite thuata. În fine, aceste reguli cutumiare nu erau întâmplătoare sau arbitrare, ci în mod conștient înrădăcinate în legea naturală, adică puteau fi descoperite de rațiunea umană.”

Și multe altele.

Acum câteva zile, oripilat de amploarea unei dispute nonliterare, așadar care încălca regulile site-ului, am făcut o atenționare și am invalidat un text și o mulțime de comentarii of topic.

În viziunea mea am procedat corect.

Printr-un facil procedeu de tranzitivare, acea atenționare a fost asimilată ca fiind, în fapt un act violent, iar eu pe baza unui sofism fundamentat pe un argument de autoritate, respectiv un citat decontextualizat al lui Asimov, declarat incompetent. Citatul cu pricina este „Cum atentionarea este de fapt o amenintare cu "contondența" unei pedepse pentru toti, fara deosebire de vinovatie, ea este vecina cu violentza gratuita. Este o amenintare difuza, fara tzinta, adresata mai degraba celor neimplicati. Principalii protagonisti ai conflictului au repetat adesea greseala fara sa fie pedepsiti.”

Las la o parte catalogarea respectivă însă mă întreb: voi fi greșit sau nu?

Aș dori să văd și opiniile altor membri ai site-ului.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  typo: imi dai ocazia *  
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-05-26 18:08:13
         
 
  Kosta Vianu ! Ai dreptate ! Pacat de viata mea ! Sper sa te linistesti, nu vreau sa-ti creez depresii aiurea ! Totul este cum spui tu ! Daca te ajuta, ma bucur si chiar iti multumesc pentru ca-mi adi ocazia sa-ti dovedesc cat de bine te inteleg !


Seara buna, Kosta ! Succes !
Elena Toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-05-26 18:07:18
         
 
  "iar biata Elena o femeie suferinda, pacat de viata ei!
Postat de catre Kosta Vianu la data de 2008-05-25 22:17:42"

.................................

Domnule Kosta Vianu, patetic !
Raportat la ce mi-ati "povestit" despre situatia dramatica in care traiti, situatie pe care nu o pot comenta pentru ca stiu ce-nseamna durerea, sacrificiul, disperarea, (le-am gustat, din plin, ani buni), as putea fi ndreptatita sa fac afirmatia : "vai de viata lui, saracul!", dar am trecut peste si m-am limitat la mici glumite puse pe seama veninului care tot improsca lumea pe aici si vad ca nu se mai opreste. Aceasta frustrare pe care o etalati nonsalant este repercursiunea tuturor framantarilor, grijilor, singuratatii in care va zbateti, neputincios. Este trist sa ajungem sa discutam despre "starea de sanatate " a mea, a dvs., a membrilor familiilor, etc. Eu sunt bine, mi-am revenit, in urma traumelor suferite intr-un accident, care, recunosc, mi-a marcat existenta. Dar am invins toate neajunsurile si, azi, culeg roadele unei munci sustinute in promovarea tinerelor talente, si nu numai. Nu-mi permit sa comentez problemele care va marcheaza si asta pentru ca am trait, in ultimii 3 ani, alaturi de sute de persoane grav afectate de spasmofilie, parapareza, tetrapareza, psihopatie, paralizie, nebunie, schizofrenie, etc, cazuri prezentate in emisiunile noastre tv. Vad ca aveti tupeul, dar inca ma abtin si, sincer, imi pare rau ca soarta dvs. este atat de nemiloasa. Refuz sa cred ca destinul v-ar atinge caracterul sub o forma sau alta.

P.S Determinati abordarea unor subiecte sensibile, poate ma ignorati ? Dar, daca va face bine sa ma atacati continuu, va inteleg. Sanatataea dvs., mai presus de orice.

Elena Toma

 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-05-26 14:00:07
         
 
  Domnule Atanasiu, domnule Kosta, ma scuzati de confuzie. Nu citisem ultimul comentariu al domnului Cristescu, si, involuntar, mi s-a parut ca personajul invocat ar fi domnul Peia. Excluzand personajele partizane prin simpatie unuia sau altuia, pentru ca le consider nesemnificative in economia acestui conflict, confuzia nu ar fi atat de grava. Avand in vedere ca ambele personaje implicate au, dupa parerea mea, acelasi procent de vinovatie, indiferent care din ei este considerat atat de inteligent incat sa dea cu nuiaua in gard, confuzia mea nu putea sa starneasca decat rasul si nicidecum o alta discutie pe aceasta tema.
Acelasi respect, Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-05-26 12:01:06
         
 
  "In rest, nu pot să nu constat că este inteligent cu mult peste media unora, că este talentat, cu toate că SUNT ÎMPOTRIVA DIRECȚIEI ÎN CARE SCRIE PREPONDERENT. Însă este un om rațional, care nu plânge, nu-i este frică, nu este gelos pe gloria altora." E. Cristescu.

Cum nu se precizeaza cine este beneficiarul calitatilor enumerate, oricine poate face confuzii. Personal nu cred ca Peia este cel laudat. De asemenea, as fi extrem de curios care din adresarile din subsolul acestui text ar putea fi considerate calomnii sau fapte destabilizatoare ori chiar prejudicii de imagine. Adevarul evident este, iata, sublimat (printr-un procedeu chimic de exceptie) in calomnie. Cat despre "magarii", ce sa mai vorbim! Intrucat domnul Corbu-Cristescu-Emmanuel nu vrea sub nici o forma sa ia act de faptul ca tocmai admiratia sa pentru instinctescu senzual este cea care-l defaimeaza cel mai mult si-i sifoneaza drastic imaginea, EU INCETEZ DIN ACEST MOMENT SA-I MAI ACORD, CHIAR INDIRECT, VREO ATENTIE, DOMNIEI SALE SAU PROTEJATULUI DOMNIEI SALE. ACEASTA FIIND O GRAVA CALOMNIE, IL ROG INSISTENT SA MA CONSIDERE INDEZIRABIL, NEAVENIT, PERSONA NON GRATA SAU CUM II MAI VINE LA GURA. ASEMENEA COMPANIE CHIAR NU-MI FACE NICI O CINSTE. K
 
Postat de catre sters sters la data de 2008-05-26 11:49:00
         
 
 
Distinse domn Cristescu, ne-ați obișnuit cu o retorică cît de cît rațională. Ar fi bine să recitiți comentariul scris pe seară la lumina zilei. Pare un dicteu surparealist. Fragmentat. Fracturat. Așa cum muncesc gîndurile pe oricine - activitate mentală spontană greu de înțeles pentru cei care nu trec prin decepția dv.

Mai ales acest fragment:

"În rest, nu pot să nu constat că este inteligent cu mult peste media unora, că este talentat, cu toate că SUNT ÎMPOTRIVA DIRECȚIEI ÎN CARE SCRIE PREPONDERENT. Însă este un om rațional, care nu plânge, nu-i este frică, nu este gelos pe gloria altora."

pare evident provenit din străfunduri emoționale și nu lămurește deloc cine-i insul despre care se face vorbire. Poate de aceea, ultimul comentariu, dacă nu cumva o face intenționat, pare să nu fi găsit pista cea bună.

Spuneți-ne cine este. Sau, mă rog, dacă nu cumva este doar o ghicitoare.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-05-26 11:29:21
         
 
  Domnule Emanuel Cristescu, daca lasam deoparte aprecierile facute la adresa domnului Peia "nu pot să nu constat că este inteligent cu mult peste media unora", aprecieri care vin DOAR la adresa unuia dintre cei IMPLICATI, as putea spune ca ati procedat corect. Un arbitru, orice arbitru, cand aplica regulamentul si constata abaterea celor IMPLICATI intr-o altecatie, care depaseste limita unei dispute regulamentare, scoate cartonasul rosu, il arata implicatilor si nu isi nuanteaza decizia functie de preferintele si simpatiile personale. Pentru cazurile cand IMPLICATII se lovesc reciproc nu exista cartonase roz, cele galbene fiind aratate cu mult timp inainte, in mod repetat.. Cand apreciati despre domnul Peia ca " este un om rațional, care nu plânge, nu-i este frică, nu este gelos pe gloria altora", sunt convins ca toata lumea observa ca actul de justitie este partinitor si ca ecsintescu se poate simti frustrat de caldura unidirectionala cu care il dojeniti pe domnul Peia, despre care se vorbeste ca este protejatul dumneavoastra. Adica ecsintescu nu este inteligent, rational, curajos si onest?
Va propun o comparatie plastica care imbraca intr-un mod ipotetic situatia de fata. Sa presupunem ca sunteti tatal unui baietel nazdravan si ca mergeti cu el de mana pe ulita unui sat. La un moment dat, in dreptul uni gard pe care scrie cu litere mari cat casa "CAINE RAU", pustiul ia o nuia si incepe sa loveasca cu zgomot in ulucile gardului. Cum firesc se intampla de regula, cainele incepe sa isi apere ograda, iar pustiul, cu dumneavoastra de mana, continua sa loveasca in gardul ograzii, intetind harmalaia. In dreptul portii va asteapta stapanaul casei care va intreaba politicos care anume sunt intentiile dumneavoastra si de ce tolerati acest comportament din partea fiului.
Intrebarea care se ridica firesc este: Veti privi in ochii stapanului casei si ii veti spune ca tolerati acest comportament fiului dumneavoastra pentru ca este rational si inteligent cu mult peste media altora si incercati sa-i stimulati curajul, onestitatea, si raspunderea fata de propriile acte? In aceeasi logica va rog sa va puneti in locul celuilalt, sa judecati raspunsul primit, si sa considerati daca va puteti simti satisfacut cand parintele nazdravanului se apleaca asupra sa multumindu-se sa-i ia nuielusa din mana, temporar.

Cu respect, Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-05-26 10:02:08
         
 
  disputele mele cu ecsintescu  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-05-25 23:07:39
         
 
  In locul dvs., stimate domn Emanuel Cristescu, mi-as invalida singur acest text de 3 stele instigator care mai mult a facut rau decat bine.

Imi pare rau ca am intrat aici.
Postat de catre Octavian Ralf la data de 2008-05-25 22:46:31


Este, se pare, "normal" ca binelui sa-i primeze raul/...

 
Postat de catre dima.m miruna la data de 2008-05-25 23:07:31
         
 
  Bună sera. Am revenit așa cum am revenit și în sera când am văzut disputa aceea care m-a făcut să iau măsura atenționării.

Și acum sunt decepționat.

Am scris clar, românește cu subiect și predicat: "Oricare dintre membrii implicați în conflictul "Anunț pentru...." va redeschide conflictul aici va avea nivelul scăzut. Membrii implicați. IMPLICAȚI. IMPLICAȚI. Până și un idiot ar putea înțelege.


Am scris "Aș dori să văd și opiniile altor membri ai site-ului." ALTOR MEMBRI.

Ce am găsit?

Aceleași insulte la adresa mea, aceeași incapacitate de a înțelege, aceleași acuze pornind de la false presupuneri. Chiar dacă textele au fost sterse, citiți disputele mele din comentarii, că există, cu privire la vulgaritate. Și am fost mult timp singur.

În rest, nu pot să nu constat că este inteligent cu mult peste media unora, că este talentat, cu toate că SUNT ÎMPOTRIVA DIRECȚIEI ÎN CARE SCRIE PREPONDERENT. Însă este un om rațional, care nu plânge, nu-i este frică, nu este gelos pe gloria altora.

Multe dintre prostiile scrise mai jos nu mă interesează. De acum înainte voi onora cu eventuale răspunsuri doar texte care se ridică la un minim nivel de inteligență și decență.

PS. Rog editorii să-și facă treaba. Dacă nu pot să o spună. Și-i rog să-mi protejeze și mie imaginea așa cum eu o protejez pe a lor și pe a altora. Nu mai pot tolera toate măgăriile la adresa mea. Din păcate am prea puțin timp pentru site. De aceea contez mult pe sprijinul editorilor.

Începând de la 1 iunie, persoanele care vor mai destabiliza site-ul, care îl vor defăima sau vor avea atitudini injurioase, care vor practica atacul la persoană, care mă vor calomnia, etc VOR DEVENI PERSONA NON GRATA pe acest site.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-05-25 23:02:35
         
 
  In locul dvs., stimate domn Emanuel Cristescu, mi-as invalida singur acest text de 3 stele instigator care mai mult a facut rau decat bine.

Imi pare rau ca am intrat aici.
 
Postat de catre Octavian Ralf la data de 2008-05-25 22:46:31
         
 
  Nu ești curioasă deloc să afli cu ce rimează "păcălici"?

Postat de catre Ioan Peia la data de 2008-05-25 22:27:45

Cu "Arici Pogonici"/...

Mai, ce vremuri.../...

Noapte buna, Ioan Peia/...

 
Postat de catre dima.m miruna la data de 2008-05-25 22:32:26
         
 
  Nu ești curioasă deloc să afli cu ce rimează "păcălici"?  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 22:27:45
         
 
  Ioan Peia,

tu esti un mic "Pacalici"... femeile s-au bucurat de aparitia ta/...

Postat de catre dima.m miruna la data de 2008-05-25 22:14:01


S-a înregistrat și asta.
Îți închipui cam prin ce te-aș trece, domnișoară editor?
Dar uite cît sunt de îngăduitor și civilizat!
Pe voi cine vă sanționează?
Jupînul? Cînd? Cînd are bună dispoziție?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 22:21:26
         
 
  Noapte buna, Carmen/...

 
Postat de catre dima.m miruna la data de 2008-05-25 22:17:46
         
 
  Kosta, apreciez faptul ca ti-ai scos textul in care explicai cum devine treaba cu violenta si dadeai citatul ala din asimov. Mi s-a parut simpatica treaba ast, si anume ca tocmai tu faceai apologia nonviolentei dupa ce, nu cu mult timp in urma, propuneai sa fie impuscata vasilica ilie si, mai apoi, il trimiteai sa se impuste pe cristi vasiliu (cel care te-a aparat de ‘’vorbele dure’’ ale elenei toma). Sigur era o gluma sau un pamflet, nu ?! Super, oricum.

E tare greu sa inteleg ce vrei, IBG! Textul e la locul lui si mai actual ca oricand. Violenta este ce faci tu rastalmacind expresia mea cu impuscarea Vasilicai, care era o figura de stil. Ea suferea inutil considerandu-se nedreptatita de cei care nu voiau sa-i recunoasca asa-zisul talent literar, iar impuscarea era un gest pur simbolic, nici o clipa nu mi-a trecut prin minte ca tu m-ai putea lua in serios. Tu, o fata asa de inteligenta, judecand dupa ce scrii... Vasiliu nu este decat un ins slugarnic, un tip care canta la urechea maestrului iar biata Elena o femeie suferinda, pacat de viata ei! Si, bineinteles, tu esti si mai de compatimit daca te solidarizezi cu blestematiile lui insultescu sexual, numai pentru ca (traba ta!) il iubesti. Sau te iubeste. Sau va iubiti. Dar acest lucru din care el face un subiect public nu ma afecteaza. K
 
Postat de catre sters sters la data de 2008-05-25 22:17:42
         
 
  În timp ce Livius, no! șede și cujetă la cele eterne!  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 22:17:15
         
 
  I.B.G., Miruna, noapte buna, fetelor, fug, ca m-am speliaaaaaaaat, vaai, ce m-am speliaaaat, de-o sa-mi sara somnul si m-o lovi creatiunea...


Mata Hala
 
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-05-25 22:14:37
         
 
  NU. N-a strigat nimeni așa. Doar a asistat la specacolul mărunt al pitirii dupe corcoduș!

Postat de catre Ioan Peia la data de 2008-05-25 22:10:50

Ioan Peia,

tu esti un mic "Pacalici"... femeile s-au bucurat de aparitia ta/...

la buna citire/...

 
Postat de catre dima.m miruna la data de 2008-05-25 22:14:01
         
 
  NU. N-a strigat nimeni așa. Doar a asistat la specacolul mărunt al pitirii dupe corcoduș!  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 22:10:50
         
 
  Peia, ( cum si tu spui Anghelina...) raspunsul e ca, as invalida eu comentariile I.B.G., dar mi s-a blocat accesul la administrare. Ca sa vezi, pana si serverele tin cu " muieretul" siteului!
Dupa cum observi, urmez in continuare propriul meu model...


Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-05-25 21:58:42


Colega, mie mi s-a inhibat "pohta"/...

Oricat de pozitiv incerc sa intervin se striga: "Mata Hari"/...



 
Postat de catre dima.m miruna la data de 2008-05-25 22:08:43
         
 
  eu ma opresc aici. ai liber la mate fripte, peio. doar de mama sa nu te iei, cum am vazut ca ai obiceiul.

hai pa

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-05-25 22:08:30
         
 
  Bancurile ieftine, gen " ascunsa sub canapele" iti raman tie.  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-05-25 22:07:51
         
 
  Pupă-l pe frunte și spune-i că ești curajoasă, nu așa cum crede lumea!  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 22:07:28
         
 
  Poate SF. Atanase, făcătorul de plăci de gramofon Columbia?  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 22:06:36
         
 
  Blocata, Peio, blocata rau! Si, pana ridica aia blocada, mai bine plec sa-mi culc nepotul.  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-05-25 22:06:29
         
 
  Va să zică: Miruna nu știe. E probabil ascunsă sub canapele!
Anghelina încearcă s-o dea pe banc ieftin!
Cine-o mai fi prin preajmă?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 22:05:53
         
 
  pai, amenint-o cu ceva! poate se deblocheaza! n-ai tu niste ''dovezi'', ceva?! vreo buba din cap? chiar asa, tie cate ti-au iesit?

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-05-25 22:04:32
         
 
  a vina cu smurdul? repede, tubul de oxigen la peia...

...
Postat de catre I BG la data de 2008-05-25 21:58:33


Tot blocată ești, Anghelino?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 22:02:42
         
 
  Peia, ( cum si tu spui Anghelina...) raspunsul e ca, as invalida eu comentariile I.B.G., dar mi s-a blocat accesul la administrare. Ca sa vezi, pana si serverele tin cu " muieretul" siteului!
Dupa cum observi, urmez in continuare propriul meu model...
 
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-05-25 21:58:42
         
 
  sa vina cu smurdul? repede, tubul de oxigen la peia...

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-05-25 21:58:33
         
 
  Alo, e vreun editor prin preajmă?  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 21:55:06
         
 
  moale definitiv, peio. si gandeste-te! sunt doar o femeie...

te bati cu femeile si iti tragi singur suturi in partile moi, cam pe-acolo de unde tot incerci tu sa le musti pe ele.

...


Postat de catre I BG la data de 2008-05-25 21:52:52



MIȘTO! MAI ZI!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 21:54:37
         
 
  Vorbeam cu cei consierați responsabili.
Sau s-a făcut întuneric?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 21:53:51
         
 
  moale definitiv, peio. si gandeste-te! sunt doar o femeie...

te bati cu femeile si iti tragi singur suturi in partile moi, cam pe-acolo de unde tot incerci tu sa le musti pe ele.

...

 
Postat de catre I BG la data de 2008-05-25 21:52:52
         
 
  Păi era vorba de următorul com care, între timp, parcă dispăru?

"mai peio, iar ti s-au umplut plamanii de aer? cum dispare traian, cum iti cresc aripioare. vezi ca vine noaptea, sa nu te apropii de bec!
pacat ca nu ai curaj sa dai un amarat de telefon...
cauti cearta cu orice pret, cu oricine, numai cearta sa fie, no?! dar plictisit trebuie sa fii...

deci, ca sa te lamuresti de ce e in stare ''miruna'' respectiva, reciteste textul. nu intra in panica. nu actioneaza decat in capitala si in SAI.


http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=26467

miruna, or whoever, sorry pentru ca a tabarat pe capul tau! pentru el nu exista decat o singura miruna pe terra si aia esti tu. e obsedat ca avem pile la editori. Postat de catre I BG la data de 2008-05-25 20:53:44


Prin urmare, care ar fi răspunsul?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 21:50:27
         
 
  mai peio, tu chiar nu te potolesti???
dumnezeule mare de tot... si ce treaba am eu cu acest comentariu al lui ecsintescu? doar nu ma dai in judecata si pe mine pentru el. poate si pe editori...?

deci, de unde pana unde: COMENTARIUL JIGNITOR ȘI PLIN DE IFOSE AL LUI ibg ESTE UN MODEL DE URMAT? ?

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-05-25 21:47:07
         
 
  Am citit textul domnului Ioan Peia. Un text subtire si batranesc. Marca Peia. Stiam ca nu ma pot astepta la altceva. Nelu Peia este un batran simpatic. Il privesc extrem de condescendent. Chitarozii au imaginatie bogata. Laudarosi ca orice infirmi se auto victimizeaza. Flagelarea lor avand ca scop excitarea lacrimogena a fatucelor ne regulate.
Morfologia metafizica a sintaxelor apriori filtrate de propria existenta aposteriorica il transforma pe Ioan Peia din lacrimogenul poet in marele analist sociologic. El insusi cantaret dupa ureche cu par alb in pavilion se plange de manele ca si cum ar fi un hitleras al coardelor ciupite elevat. Sofist prin educatia de tip autodidact devine rasist prin excelenta, considerand etnia rroma vinovata de propriile lui deziluzii existentiale. Pariez, fara a fi malitios ca afectiunea renala este o cianoza de tip tiganeasca. Cum a fost el talharit, cum este el, melomanul coardelor, deranjat de ,, Dusmanii moare ca nu e ca mine’’ I-am observat neputinta de-a lungul timpului. Am pus-o pe seama disfunctiilor fiziologice. Fereasca Dumnezeu. Nu i-am inteles rautatea viscerala chiar daca ea beneficiaza de circumstante atenuante, Ioan Peia fiind batran si bolnav manuitor de tarnacop si nu de condei. M-a scarbit insa reactia sa fata de Nicolae Tudor.


Am citit textul domnului Ioan Peia. Un text subtire si batranesc. Marca Peia. Stiam ca nu ma pot astepta la altceva. Nelu Peia este un batran simpatic. Il privesc extrem de condescendent. Chitarozii au imaginatie bogata. Laudarosi ca orice infirmi se auto victimizeaza. Flagelarea lor avand ca scop excitarea lacrimogena a fatucelor ne regulate.
Morfologia metafizica a sintaxelor apriori filtrate de propria existenta aposteriorica il transforma pe Ioan Peia din lacrimogenul poet in marele analist sociologic. El insusi cantaret dupa ureche cu par alb in pavilion se plange de manele ca si cum ar fi un hitleras al coardelor ciupite elevat. Sofist prin educatia de tip autodidact devine rasist prin excelenta, considerand etnia rroma vinovata de propriile lui deziluzii existentiale. Pariez, fara a fi malitios ca afectiunea renala este o cianoza de tip tiganeasca. Cum a fost el talharit, cum este el, melomanul coardelor, deranjat de ,, Dusmanii moare ca nu e ca mine’’ I-am observat neputinta de-a lungul timpului. Am pus-o pe seama disfunctiilor fiziologice. Fereasca Dumnezeu. Nu i-am inteles rautatea viscerala chiar daca ea beneficiaza de circumstante atenuante, Ioan Peia fiind batran si bolnav manuitor de tarnacop si nu de condei. M-a scarbit insa reactia sa fata de Nicolae Tudor.

Textul a fost postat pe 20 mai. Să mi se demonstreze că înainte de această dată eu am avut vreo intervenție. Să n-o luăm de la Noe, că pe atunci era potop și cred că și atunci tot eu am fost cel atacat.

Dar tot n-am căpătat răspuns la situația de față.
De aceea întreb din nou, dacă nu s-au spulberat editorii de prin preajmă, de frică:

COMENTARIUL JIGNITOR ȘI PLIN DE IFOSE AL LUI ibg ESTE UN MODEL DE URMAT?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 21:42:08
         
 
  comentariile se citesc de jos in sus. sunt postate dupa cum au fost scrise.

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-05-25 21:32:45
         
 
  Domnule Corbu, apreciez diplomatia dvstra si faptul ca acordati dreptul la replica !

Liviu, multumesc pentru curajul interventiei !

Kosta, apreciez faptul ca ti-ai scos textul in care explicai cum devine treaba cu violenta si dadeai citatul ala din asimov. Mi s-a parut simpatica treaba ast, si anume ca tocmai tu faceai apologia nonviolentei dupa ce, nu cu mult timp in urma, propuneai sa fie impuscata vasilica ilie si, mai apoi, il trimiteai sa se impuste pe cristi vasiliu (cel care te-a aparat de ‘’vorbele dure’’ ale elenei toma). Sigur era o gluma sau un pamflet, nu ?! Super, oricum.

Peio, iata prima mea interventie pe europeea in ceea ce te priveste si urmarea, dupa ce tu ma facusesi, deja, albie de porci in texte in care nu aveam ce cauta (texte pe care le am cu tot cu commentarii, chiar daca tu ti-ai sters textele de cateva ori):

da. sunt gelos pe vestitul traian care le-a montat pe toate dacele! păcat că nu l-ai apucat și tu. aveai, acuș, în pîntece, un pui de sizăr și ne făceai cu mîna, superior, din jilțul regal!
e, ce să-i faci, te mulțumești și tu acuma cu o stîrpitură de traian care își freacă griful pe sub plapumă în do minor și își face ție declarații publice de labagiu îndrăgostit!
iar tu, stai cuminte și nu te excita! că arăți ca o batoză dată la fiare vechi. nu te mai crede amazoana saitului. cel mult - baba safta ghicitoarea, care umblă cu argintul viu!
piei satană!
Postat de catre Ioan Peia la data de 2007-12-03 21:43:52


peia, tu esti gelos pe traian?
Postat de catre Ioana Barac Grigore la data de 2007-12-03 21:32:04


Nu o să mai calc pe aici, stai liniștită, madam. Nici acum nu mai răspundeam dacă nu apăreai tu, filfizoana cu aere de regină egipțiană, doritoare de măriri faraonice. De când îți dorești tu, oho, să pui gheara pe un prost care se crede cezar, mai exact, să-i pui vulva pe ochi și să-i iei piuitul, ca unui nătărău mic și fraierici ce se află. Știi bine, la fel cum știu și eu, și oricine, că vremea ducăi-vodă se duce dracului curînd, mai ales că ești pe chituci, - mai miști și tu din jamboane ca o curcă plouată, frisonezi și dai ochii peste cap de atîta ambetare tardivă. Păcat că o să rămîi iar cu buzele umflate de prea multă... agitație orală! O vei lua în bot pe gratis, cu alte cuvinte, și tare are să se distreze lumea cînd o să asiste la spectacolul măreț al aruncării căldărilor cu rahat în, - respectiv, alternativ și reciproc - capetele voastre înfierbîntate de amocul provocat de mandragoră. Abia aștept să mă distrez!
Eu nu o iau la fugă, madam, ci încerc să ies la aer curat, căci, pe aci, pe unde vă faceți voi mendrele în văzul lumii, fără nici o rușine, miroase groaznic a rahat.
Ești pe val? Așa crezi? Degeaba ai anii pe care îi ai, căci de capul tău nu s-a prins nimic. Tot infantilă și smucită ai rămas. Baremi prostul ăla are mintea prinsă-n piuneze, că deh! a văzut și el, în ochii lui, o smochină expirată și o crede rodie, dar tu... vai de tine de dispărută! tooot bați cîmpii lumii fără grație și tot nu-ți vine glagoria la cătrună.
Gura lumii? Îmi pasă mie de ea, zici? sau tu ești înnebunită după spectacolul de operetă pe care îl dai pe aici, fără nici un pic de jenă, pentru a te lăfăi pe pernele gineceului cezaric? Chiar ai habar de ce zice gura lumii? Nu ai, că altfel ai ști și tu cam cum ești evaluată și ți s-ar roși un pic epiderma de pe falcă. Nu știi sau nu îți pasă, ești, cu alte cuvine o tupeistă complet lipsită de bun simț elementar. Dar asta-i problema ta. Degeaba joci pe falsa indignată, căci nu păcălești pe nimeni.
Rămîneți voi -înnamorații prinși de fierbințeli canine - să vă faceți veacul pe aici, să vă pupați în cur între voi și să vă credeți geniali cu schimbul.
Nu uita, însă, un lucru: are el, chiar soarele, sfîrșit, darmite prăpădita voastră de romanță ridicolă!...
Hai, amor sacru și pro-fund, porumbeilor și succes în afaceri! Poate oi fi și tu fericită cu sponsorul ăla nătîng, încarcerat în portofelul tău, veșnic flămînd!
Acum, că nu mai aveți de cine să vă agățați istericalele, să văd cine o să vă mai citească!? Poate Popa Tase, la pomelnicul de sărbători!
Guru-guru!
Postat de catre Ioan Peia la data de 2007-12-03 21:05:12


barde, barde...
cand o iei la fuga scoate-ti coada dintre picioare ca e posibil sa te impiedici si sa cazi si gandeste-te ce va zice gura lumii de care iti pasa atat de tare...
vezi bine ca ne doare. in osul ala in care stau barzii sprijiniti cand mediteaza la ce fu' si se du'. ne bucuram ca am recuperat textul parodiat (ca si pe celelalte) pe care nu stiu de ce l-ai scos, caci parea un text autentic, scris din tot sufletul si simtirea. pacat ca renunti la polemica. europeea abia astepta sa o faci de ras, dupa cum tot promiti, pe cucoana, madama, avortonul mefistofelic, vulva, zgripturoaica, concubina intrigantã, psihopatã si nesãtulã, piranda, nevrotica, vrajitoarea, etc samd. chiar si eu eram curioasa cam ce ti-ar fi putut face un astfel de personaj si daca el chiar exista cu adevarat, ca prea are toate defectele din lume ca sa para real, asa ca vezi de ca'ta alte cunostinte... comune, ca sa devii credibil! una peste alta, te-ai declarat invins in batalia cu ventilatorul, don quijote:) sanatate!!!

corneliu, mie mi s-a parut o parodie destul de reusita care a incercat sa aduca un plus de noblete textului initial si sa puna probleme generale de viata. chiar ti s-a parut un text patetic?!

stea, baby

ps pentru peia: la urmatoarea interventie literara de la care cu siguranta nu te vei putea abtine, incearca sa nu mai aduci in discutie parintii si, mai ales mamele. macar atat...
am cunoscut-o pe mama lui traian. este un om minunat, in niciun caz o naparca.


...
Postat de catre Ioana Barac Grigore la data de 2007-12-03 15:51:06


văd că vă cam doare tare, mititeilor!
vă cam înghițiți limbile cu noduri!
ați început să puneți saliva în comun și să vă ortografiați, destul de încîlcit, sentimentele!... cam prea multă mînă muierească aci. cam prea multă patologie revendicativă. ce făcuși? i-ai dat pixul să ți-l stimuleze? a ieșit ceva, ce-i drept. dar ar fi bine să mai insistați. mici scenarii, mici strîmbe, bîrfă de doi bani... vă hrăniți cu propri-vă scîrnă! dar, asta e: specii și subspecii. în ultima categorie sunteți, cei drept, iluștri!
și gata! v-am acordat prea multă atenție și nu meritați nici o frîntură...
de-acum nu aveți decît să urlați în pustiu ca doi marțafoi de mahala!
Postat de catre Ioan Peia la data de 2007-12-03 02:46:24



Ce am tot incercat sa-ti sugerez, repet acum : PERSOANELE PE CARE TU LE CUNOSTI SUNT FIINTE SOCIALE, DECI MAI SUNT CUNOSCUTE SI DE ALTII. POATE MAI BINE CA TINE. Iar cu logica stai prost definitiv. Esti usor manipulabil si patimas. Daca ‘’vesnica’’ este atat de diabolica, tu cu ce vii ? Cu niste injurii si cateva mahalagisme ? Asta e treaba de barbat in puteri ?
 
Postat de catre I BG la data de 2008-05-25 21:30:24
         
 
  Domn George S., eu nu-s pi cant, eu îs picantă. Fă și mata acordul…cu limba mea materna... :)  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-05-25 21:27:25
         
 
  erata: inariabil - invariabil  
Postat de catre george savu la data de 2008-05-25 21:24:38
         
 
  Dar lămuriți-mă și pe mine, chiar toată lumea îl cunoaște pe meșterul poreclit "Pe Cant"? Pentru că întrebat de către ucenicii săi cum se face un lucru sau altul, el răspundea inariabil: "pe cant, pe cant". Și cînd a ajuns așa de celebru? Ați reparat cu toții mașinile, frigiderele și televizoarele la el? Înseamnă că vă cunoașteți între voi și saitul ăsta e un fel de conspirație cel puțin la nivel național și literar...  
Postat de catre george savu la data de 2008-05-25 21:01:37
         
 
  Opinie de out-sider.

Nu sunt un user cunoscut pe acest site si poate nici nu-mi doresc sa fiu. Sunt insa dependent de el si de o perioada de timp citesc aproape tot ce se scrie.

Am zis aproape, tocmai fiindca daca dau de un text ne-literar, cum i-ati zis dvs., nu-l citesc. Pot sa va zic cu sinceritate ca si textul dvs. nu l-as fi citit daca stiam de la inceput ca se refera la acele incalcari ale regulilor site-ului. Dar l-ati formulat intr-o asemenea maniera incat nu mi-am dat seama de la inceput.

Scriu acest 'comentariu' pentru a va raspunde la cerinta dvs., de a afla si opiniile 'altor' membri ai site-ului. Eu chiar ma consider 'alt' membru si sunt de acord ca aceste conflicte nu au ce cauta intr-un site literar. Dar le pot ignora in continuare daca mai apar. Deci oarecum ati procedat corect.

 
Postat de catre Octavian Ralf la data de 2008-05-25 20:21:48
         
 
  Nu sunt slab: sunt zvelt. E altceva...

Și nu cred că ai nostalgia liniei Huntington. Mai degrabă Maginot.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 19:54:27
         
 
 
Ești slab, mirunica te întrece!

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-05-25 19:31:53
         
 
  Corneliu, să înțeleg că s-a născut un nou Rol(l)er?

Sper că nu e nevoie de decriptare.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 19:20:27
         
 
 
Uite încă una pentru inventar: ai reușit să muți linia Huntigton mai la nord de Clujul care s-a mutat pe la Ploiești. Dacă și asta-i criptică, o decriptez la cerere.



 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-05-25 18:40:33
         
 
  Corneliu, o părere ca atîtea altele. O iau sub beneficiu de inventar.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 18:34:58
         
 
 
Kosta, domnul Cristescu este foarte grijuliu cu cașcavalul, tace și-și înfoaie coada cu o mie de ochi rotiți tolerant peste chiriașii casei. Din cînd în cînd, cîrîie cu glasul neplăcut al păunului iritat. Singura constantă a caracterului său este fără doar și poate inconsecvența.

Eu mă aștept mai curînd să mă invite iar la o bere, la masă sau la o nouă paradă cu trecere în revistă. Deși s-ar putea să-mi ia și rolele (noroc că le păstrez și pe cele vechi).

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-05-25 18:34:32
         
 
  Nu m-ar mira, spuneam, ca dorinta dumisale de dreptate si adevar zeesc sa casuneze pe capul cine stie carui nevinovat, luat la intamplare, ca sa-si ilustreze astfel principiul conform caruia fapta reprobabila trebuie neaparat si sever pedepsita, spre a se dovedi nevoia de pedeapsa. De exemplu, insistentza cu care il critic de la o vreme pentru neasemuita sa blandetze selectiva l-ar putea determina pe vigilentul "om forte" sa ma treaca pe o asemenea lista a rusinii si sa ma pedepseasca exemplar prin reducerea nivelului. Ar incununa astfel, asa cum i-am mai spus, opera sa de asanare morala a site-ului. K  
Postat de catre sters sters la data de 2008-05-25 18:12:45
         
 
  Immanuel Kant ”Legea însăși trebuie să fie scopul unei voințe morale bune, pentru că interesul moral este un interes pur, care nu depinde de simțuri"

Pana acum, modul de a actiona al maestrului Corbu, un distins profesor universitar (cum pare a fi dupa aparatul critic utilizat) nu s-a dovedit a fi nici moral, nici neemotional, nici incarcat de expresia vointei, adica a puterii. Ci partinitor, concesiv pana la extrem, duplicitar si ipocrit, tratand diferentiat pe postatori, dupa umorile domniei sale de moment. Altfel nu inteleg cum poate gasi genialitate intr-un text dupa mine pornografic si blasfemiator, in timp ce despre altii, de certa valoare (iarasi, in opinia mea, subliniez) spune ca ar scrie "de doi bani". Va amintiti? K
 
Postat de catre sters sters la data de 2008-05-25 18:04:08
         
 
 
Mai limpede:

N-am să vorbesc de soclu și statuie că nu se cade, dar personajul buf cu sceptru și tichie cu clopoței îi tot laudă pe cei folosiți ca poloboace marca HP pe care se cațără ca să joace tontoroiul.

(Era vorba de faptul că te-ai străduit să-ți meriți porecla.)

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-05-25 17:50:17
         
 
  Cornelius, mult prea criptic...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 17:38:17
         
 
  Cam apodictică și categorică afirmația! Destul ca să devin bănuitor.
Eu zic: da!
Tot atît de apodictic și categoric.
Ca să păstrăm echilibrul!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 17:24:18
         
 
  'Las la o parte catalogarea respectivă însă mă întreb: voi fi greșit sau nu? '

(Emanuel.C)

scurt si la obiect: nu, nu ati gresit!...

regards,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2008-05-25 17:19:32
         
 
 
Livius, pilda e veche:

"Ne dase nume de Curcani
Un hitru bun de glume,
Noi am schimbat linga Balcani
Porecla în renume!"

Mă bucur că ai urmat-o!

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-05-25 16:49:09
         
 
  Io nu cunosc cine cu cine și care pe care! Cei ce se știu curați și luminați, să fie... liștiniți, căci avea-vor conștiința curățică în fața Înaltului Tribunal al Măriei-Sale, Omul!
N-am zis-o bine?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 16:26:57
         
 
  OK.

Pe de altă parte, comentariul tău instituie prezumția de vinovăție, de cîrdășie, ceea ce nu mi se pare corect. Sunt destui editori pe Europeea care nu simpatizează cu nimeni și care pot interveni. Ca dovadă stau textele invalidate din Administrare.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 16:12:23
         
 
  Ia-o și tu ca pe o vocabulă terențiană, adresată unui auditoriu imaginar! Că, dealtfel, așa trebuia să reiasă din context.
Zic că nu era cazul să te fi situat pe traiectorie.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 16:02:41
         
 
  Era, oricum, doar o propunere, nu o dispoziție. Și, ca orice propunere, poate suferi amendări.

Dar de ce "băi"?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 15:56:58
         
 
  Băi?

Fie și așa, Ioane...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 15:54:33
         
 
  typo: care simpatizează  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 15:46:06
         
 
  Două ore!!!??
În timpul ăsta mirosul de rahat care ți se va pune în cîrcă va fi atît de persistent, încît nu va mai ieși decît după un an!
Nu. Instant, fraților! Orice referire, fie ea și tangențială, fie ea și sugestivă, fie ea și, chipurile! pamfletară, să fie radiată imediat și fără explicații. Dacă vreți, cu adevărat, să faceți curățenie. Altfel, cel care a fost murdărit, ca să apuce a da replica în două ore, se va grăbi să reacționeze, care, și ălălalt, la rîndul lui, se va grăbi să... și tot așa.
Deci, imediat și fără excepții.
Numai că, aci, eu cam întrevăd mica ticăloșie care va fi folosită ca metodologie "dășteaptă" de lucru: chiar atunci se va întîmpla, fir-ar să fie de necaz! a nu fi nici un editor, care siomăpatizează cu ipochimenul, prin preajmă, iar cînd va posta cel atacat, brusc, se va trezi din somnul inerției! Băi, noi nu am venit cu pluta pe Dunăre și nici nu ne-am născut în spațiul infinitezimal dintre idee și act!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 15:45:14
         
 
  Cel puțin am căpătat, dacă nu o certitudine, o promisiune.

Aștept și poziția lui ecsintescu. Nu cu privire la Ioan Peia, bineînțeles, ci referitor la instituirea normalității.

După cum aștept și fermitate din partea editorilor. Cărora le propun ca modalitate de lucru atenționarea adresată autorului textului, cu invitația de a-și scoate singur textul, urmată, în caz de neconformare în termen de maximum două ore, de anularea postării. În acest fel nu se va mai putea vorbi despre cenzură, despre editori acoperiți de anonimat, despre multe, multe alte racile reclamate cu fiecare ocazie.

N-ar strica nici o comisie de apel, care să tranșeze eventualele nemulțumiri.

Cît privește comentariile, aici e mai simplu. Invalidarea să se facă fără somație, dar cu explicarea de către editor a măsurii luate.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 15:32:07
         
 
  Domnule Cristescu,

M-am bucurat cand am vazut ca ati luat o pozitie ferma si ca au disparut multele comentarii care impingau locul poeziei si al literaturii spre o margine nemeritata.

E drept ca mi s-a parut ca ati fost uneori bland, dar v-am intzeles si, daca invalidarile vor fi facute la timp, nu se vor mai crea situatii neplacute, sper!

Cu stima,
VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-05-25 15:21:16
         
 
  Îți faci iluzii!...
Și nu în privința mea.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 15:08:21
         
 
  No, amu, piruetele mele lingvistic-diplomatice ar trebui să se plece în fața piruetelor tale sofistice.

Nu știi cine-i IBG. Oare ecsintescu știe cine-i Ioan Peia? Și pot oare să mă întreb dacă nu cumva știeeee el ecsintescu ce spune???

Ioane, cred că războaiele astea ridicole, fără miză literară, ar trebui să înceteze. Nu că războaiele purtate în jurul textelor ar avea vreo miză. Dar acelea au cel puțin tangență cu ceea ce acceptăm a fi un spațiu literar.

Consideră că tot ceea ce am spus în ultima frază a acestui comentariu este o invitație la normalitate. Invitație valabilă și pentru ecsintescu. Precum și pentru orice user de pe Europeea.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 14:48:53
         
 
  Și nu te mai lua după aparențe. Că, în calitate de absolvent de drept, vei fi făcînd matale și logica aia! Și vei fi studiind matale și ceva psihologie. Umană și socială.
Sau mă-nșel?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 14:45:26
         
 
  Și faci și tu o piruetă lingvistic-diplomatică, bre. Asta-i sămînța neamului. De-aia ne-ancălicat Ceaușescu!  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 14:33:40
         
 
  Ceea ce am comentat eu, relativ la cine? Că, după cîte îmi amintesc, eu nu am pomenit niciodată, nicăieri, nici un nume.
Ai făcut referire la IBG.
Nu știu cine e IBG, că pe-aici circulă tot felul de pseudominați, care se ascund după dește, semn al unei mari vitejii!
Iar dacă, totuși, ți s-a părut că aș fi pamfletat pe cineva, apoi știeeee băiețelul ce spune! Oho! Eu nu vorbesc niciodată pe lîngă subiect.
Dar cum spuneam: totu-i prezumție, atîta vreme cît nu faci referiri explicite.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 14:31:50
         
 
  Ioane, să-ți spun, în primul rînd, cum nu aș fi reacționat.

Nu aș fi reacționat atacînd-o, la modul josnic, pe I BG. Care, din cîte am citit eu pe aici, n-a prea avut treabă cu tine înainte de-a o face în toate felurile.

Nu aș fi reacționat folosind un limbaj de natura celui pe care-l incriminezi.

Nu aș fi reacționat într-un mod pe care-l detest la alții.

Iar dacă aș fi reacționat la modul la care afirm că nu aș face-o, n-aș fi cerut nimănui să considere că eu nu sunt parte în oala cu lături.

Cu alte cuvinte, n-aș fi putut să afirm că eu n-am mîncat usturoi.

Faptul că, sub textele lui ecsintescu, mi-am exprimat nemulțumirea față de conținutul lor, după cum am intervenit în același mod sub textele și comentariile altora, fără să cobor nivelul limbajului sub un standard pe care eu îl percep ca fiind minim, nu mă poate transforma în apărător al unor asemenea devieri. Fie că sunt ale lui ecsintescu, fie că aparțin altora. Iar dacă, de cele mai multe ori, nu intervin, este pentru că nu asta e menirea mea.

O întrebare, la final: în ceea ce ai scris și comentat tu, e vorba doar de pamflet, sau și de calomnie, pur și simplu?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 14:24:07
         
 
  Liviule,
Profit de situație și de faptul că ești jurist, - așa am înțeles - și te întreb: dacă tu te-ai fi pomenit cu un text care te vizează direct, text în care ești acuzat că ai furat materiale; că ai cumpărat o casă aflată pe un teren în litigiu, cu nu știu ce probleme de pînze freatice; că ai avut nevasta bolnavă de cancer și că ai îneput să scrii poezii madamelor pe culoarele săpitalului și alte aberații de acest gen... tu, te întreb, cum ai fi reacționat? Ai fi zis: lasă-l, bă,-n colo de descreierat, cine se uită-n gura lui sau m-ai fi chemat la apel, să dovedesc mizeriile pe care ți le pun în cîrcă, ca un iresponsabil ce pot fi? Că aici nu mai e vorba de literatură și de pamflet imund, nenicule! Aici e vorba de calomnie, pur și simplu. Deci ce ai fi făcut, că vreau să știu și eu cum acționa un spirit luminat și echilibrat ca al tău, spre pildă...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 14:03:34
         
 
  Mai cinstit si mai direct ar fi fost ca domnia-sa sa spuna pur si simplu cui merita, ce merita sa-i spuna. (Kosta)

Aici, Kosta, sunt de acord cu tine.
Ambiguitatea da loc la interpretari.
 
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-05-25 13:35:24
         
 
  Ioane, eu n-am invalidat nici comentariile in care unii, altii, m-au facut dobitoc, catea, etc, etc. Nici n-am instelat textele lui ecsi, pe cand, la ale tale, am facut-o.
Si nici n-am trepidat de fericire. M-am trezit doar cu un gust amar, asemanator celui avut cu peste un an in urma, intr-un conflict asemanator, poate-ti mai amintesti...Ca tot a pomenit Liviu, ceva mai jos, de el...
 
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-05-25 13:32:49
         
 
  Printr-un ciudat proces mental de transparenta involuntara a intentiei, din anumite texte se poate usor subantelege ce a gandit cu adevarat autorul lor. Asa se intampla si cu atentionarea Maestrului Corbu. Mai cinstit si mai direct ar fi fost ca domnia-sa sa spuna pur si simplu cui merita, ce merita sa-i spuna. in loc de asta, MM a preferat sa ameninte pe toata lumea cu scaderea nivelului, indiferent cine ar fi aceia. De ce? Pentru ca mie mi se pare ca Maestrul e deranjat de oricine se ia de anumite persoane. K  
Postat de catre sters sters la data de 2008-05-25 13:29:16
         
 
  Kosta, eu am inteles ( si te rog sa ma scuzi ca asa am inteles si nu altfel ) atentionarea, ca privindu-i strict pe beligeranti si nu pe ceilalti opinenti. In plus, eu, personal, nu am invalidat niciodata niciun text si niciun comentariu, nici macar in cazurile in care au fost atacuri adresate mie personal, ba, mai mult, am luat atitudine impotriva invalidarii unor texte de genul celui amintit de tine mai jos.
Nu inteleg absolut deloc miza unor astfel de conflicte. Dar, am convingerea ca, oricare ar fi invingatorul, nu va castiga astfel, nici admiratia, nici respectul celorlalti useri.
 
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-05-25 13:23:33
         
 
  Ioane, zic exact ce ziceam mai jos: orice text, indiferent de autor.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 13:16:56
         
 
  gudurarea prin omisiune sau minciuna prin devierea de la subiect

Corneliu, atunci cînd ai binevoit să mă gratulezi cu apelativul gudurel nu era vorba despre poiția mea față de ecsintescu, ci despre faptul că am apreciat un text postat pe Europeea de Felix Nicolau. Un text plin de umor, în subsolul căruia mi-am exprimat părerea doar pentru că mi s-a părut deosebit, și nicidecum pentru a fi, la rîndul meu, apreciat de către autor, așa cum sugerai tu în comentariul tău de pe Agonia.

Constat că rămîi la fel de pătimaș și incorect în aprecieri.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 13:14:39
         
 
  scuze, "de a-i scădea", eroarea imi apartine si mi-o insusesc, desi e din cauza vitezei.K  
Postat de catre sters sters la data de 2008-05-25 13:11:31
         
 
  Bun! Îmi poți explica, Liviule, de ce se procedează selectiv? Aci să te văd! Apoi, cred că ați observat, și tu, și Anghelina, că nu eu am reînceput ostilitățile, dar vă faceți că burează. Chiar am ținut să se vadă în mod express acest lucru. Prin urmare, de ce, așa cum spui tu, nu s-a înnăbușit, din fașă, acest atac mizerabil la persoana mea, ci s-a permis prezența lui atîta vreme pe prima pagină? Își mai amintește cineva că aproape o zi nu am răspuns mizeriei? Am așteptat, în timpul ăsta, ca cineva responsabil să ia atitudine. Ioc! Nu numai că nu au luat atitudine, dar îi simțeam cu trepidează de fericire că pot fi mînjit în felul ăsta cu noroi!
Ei, de asta ce mai zici, matale, dacă tot de declari imparțial, ca rumânu?'!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 13:09:30
         
 
  Încerc aici, în modul cel mai simplist cu putință, să explic afirmația mea despre așa-zisa atenționare. O fac din spirit de echilibru, pentru păstrarea unei oarecare rectitudini, pentru a putea dormi liniștit, iar nu ca o explicație meritată de cineva. Se întâmplă un conflict pe Europeea, între diverși. Se mai întâmplă ca unul dintre protagoniști să fie un ins pentru care dumnezeul, patronul sau proprietarul paginii ( Emmanuel) are o nesfârșită, adesea clamată, nicicând negată simpatie (în opinia mea – inexplicabilă). Celălalt protagonist este un ins neagreat de Marele Maestru, un autor de postări și de comentarii vituperante la adresa protejatului. Ce face Maestrul? Sătul de ciondăneală, prins între nevoia de a-și trage de urechi protejatul (sau chiar de a-i scade fățiș nivelul pentru măgăriile indicibile pe care le proferează) și aceea de a explica de ce n-o face, El alege calea amenințării globale. Dacă vă mai prind...etc vai de...nivelul vostru. M-am simțit la rândul meu anenințat de această manevră, mai ales că adesea am intervenit arătând nocivitatea relației nefirești de îngăduință (și nu numai, dacă ar fi să amintim nemaipomenitul stipendiu acordat haimanalei pentru un himeric proiect de care mai apoi MM n-a mai dat semne că s-ar fi concretizat) manifestate de domnul Corbu față de domnul pornograf patentat. Nu încetez să mă mir de faptul că unui poet i s-a cenzurat un text pentru un singur cuvânt nepermis de regulament, în vreme ce pupilului i se permit postări neobrăzate, în care sunt explicitate relațiile sale sexuale. Las la o parte nefirescul acestor atitudini pe care domnul Corbu nu a catadixit să le explice credibil. Dar să ameninți pe oricare din cei prezenți (suntem, nu-i așa, protagoniști cu toții, cei ce ne dăm cu părerea !) pentru reluarea conflictului în orice formă mi se pare o dovadă în plus a unei atitudini nefirești, dacă înțelege cineva ce vreau să zic. Nu cer nimănui să se alăture opiniei mele. Dar nu permit nimănui să-mi bage astfel pumnul în gură, pentru simplul motiv că nu putem avea păreri egale în chestiunea unui individ controversat, un ins aproape incredibil de vulgar, un tip care abia după ce va învăța să se exprime românește fără cusur va deveni interesant cumva pentru o eventuală literatură. Până atunci rămâne numai gustul amar al unei atitudini inexplicabile. Cu destul respect, K.  
Postat de catre sters sters la data de 2008-05-25 13:04:25
         
 
  Ioane, de ce aș tremura în fața lui, iar în fața ta nu? Ești la fel de vehement în verb ca și el, la fel de iute la mînie, iar dacă mă gîndesc la atacul tău asupra "muieretului" de pe site (de acu' un an), la fel de "turbulent".

Citește mai jos, Ioane:

Cred că nu ar fi fost nevoie să invalidați zeci de comentarii la un text, dacă textul ar fi fost invalidat imediat după postare. Și nu numai acesta, ci orice text care conține atacuri la altceva decît literatura postată de un autor. Indiferent de cine ar fi autorul "criticii".

Nici atacurile la persoană, nici prozelitismul politic, nici bălăcărelile în legătură cu presupusele relații dintre unii autori sau faptele lor pe alte situri nu au ce căuta în acest spațiu.

Orice text însemnînd, de la textele lui ecsintescu și terminînd cu ale mele (dacă va fi cazul), tot ceea ce depășește cadrul impus de regulament.

N-am deloc convingerea că nu va trebui să revin. Chiar dacă am fost destul de limpede.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 13:01:03
         
 
  "Dar pot spune ca si eu, candva, am fost trecuta pe sub furcile caudine de catre ecsi. Am raspuns glumind, fara agresivitate si asta a fost tot. Am capatat cu acel raspuns sansa de a fi ignorata de el. Deci, se poate!"
(Carmen Anghelina)

Deci, se poate într-un singur sens: lăsînd pe unul, care e recidivist de meserie, care nu are limite de nici un fel, să facă absolut tot ce-l taie capul, iar tu, educatul mamii! să afișezi un calm olimpian și să te dai, elegant, la o parte din drumul hipopotamului.
Apoi, observînd modul absolut scandalos în care insul este protejat de stăpînire (uitați-vă în pagina mea: e plină de roșu! uitați-vă în
pagina ipingescului minor - e curată ca lacrima!! de asemenea, pelteaua lui injurioasă și imundă se lăfăie, neasancționată, în văzul lumii, în timp ce răspunsul meu legitim la atacurile demenete ale ipochimenului sunt cenzurate complet; poate cineva gîndi că, la mijloc, nu e altceva decît o monstruoasă coaliție?), observînd acest mod de protecție, ziceam, mai poți avea naivitatea de a lua în serios ipocriziile retoric-teoretice ale jupînului?! Băi fraților care vă dați modele de echilibru și paciență: aceasta se cheamă, ori orbire voluntară, ori obediență descalificantă, ori frică. Da, frică! Bordaș tremură de frică în fața lui Ipingesu Minor. S-ar da și el uneori la turbulent, așa, ca să pară întruchiparea mediatorului nepărtinitor, dar îi tremură genunchii. Și alții ca el. Parcă ați vorbi cu pruncii!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-05-25 12:47:01
         
 
 

gudurarea prin omisiune

A te preta la a asculta fără tresărire, fără rușine laudele bombastice la adresa ta ale unuia care îi bălăcărește pe toți ceilalți frizează nerușinarea sau alianța tacită. Gudurel este doar o vorbă mîngăietoare în acest caz. Cazul nu este însă singular pe acest site.

Sînt alții, literați, pe care astfel de elogii îi cam scîrbeau:

“Dacă port cu usurintă si cu zâmbet a lor ură,
Laudele lor desigur m-ar mâhni peste măsură.“

de nu le luau cumva de-a dreptul ca pe blesteme:

“Vedea-te-as în vreo fituică
Pus cu litere de-o schioapă.
Curge-ti-ar pe-o nară tuică,
Pe cealaltă numai apă.
Lăuda-te-ar Bogdan Duică
Si pupa-te-ar Popa Iapă !”


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-05-25 12:40:39
         
 
  îi dau dreptate lui Liviu și dumneavoastră cred că-i dați, dar cred că acei (ACEI) care se simt vizați, (încă!)... vor reacționa violent în continuare...
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2008-05-25 12:33:27
         
 
  Scuze, Gina Goia, nu Gia...  
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 12:24:02
         
 
  Nu numai cu ecsintescu, Mătrăguno.

Am avut divergențe de opinii cu Ioan Peia. Cu distinsul Corneliu Traian Atanasiu. Cu Daniel Bratu chiar. Cu Mihail Buricea. Cu Gia Goia (cîndva, demult), Atila Racz (tot pe-atunci) Tavi Ciurtin, George Savu, Gheorghiță Recheșan, Elena Toma, Ionuț Caragea, Dan Cârlea și vor mai fi fost și alti autori de pe site.

Unii m-au făcut măgar (onorabilul domn Buricea, despre care nu voi conteni să afirm că scrie fără talent), alții gudurel (cățel care dă din coadă pe lîngă alții, pentru a fi mîngîiat pe creștet - știe domnia sa Corneliu, despre care afirm în continuare că, pentru un intelectual de talia sa este prea pătimaș, iar patima întunecă rațiunea).

E drept că n-am postat injurii. Nici referiri la neputințele fizice sau fiziologice (reale sau imaginare) ale celor cu care am avut dispute. După cum n-am postat nici poze cu căței, nevăstuici, pitici diformi sau mere cu vulvă-n miez în chip de stiră la adresa "inamicilor" cu care m-am confruntat.

Cred că nu ar fi fost nevoie să invalidați zeci de comentarii la un text, dacă textul ar fi fost invalidat imediat după postare. Și nu numai acesta, ci orice text care conține atacuri la altceva decît literatura postată de un autor. Indiferent de cine ar fi autorul "criticii".

Nici atacurile la persoană, nici prozelitismul politic, nici bălăcărelile în legătură cu presupusele relații dintre unii autori sau faptele lor pe alte situri nu au ce căuta în acest spațiu.

Cu titlu de simplă opinie: ați procedat corect.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-05-25 12:14:55
         
 
 
"voi fi greșit sau nu?"

Nu, sînteți infailibil. Și cînd faceți, și, mai ales, cînd nu faceți.

"În viziunea mea am procedat corect."

Mai ales pentru că vă conduceți după viziuni. Sînteți un adevărat vizionar.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-05-25 12:11:43
         
 
  mie (daca si parerea mea conteaza) imi place cum procedati. nu taiati in carne vie cu un cutit de bucatarie ci operati cu un bisturiu laser... extirpati doar raul (evident) lasand radacinile sa-si revina ( exemlpe sunt: CTA si altii)
putere aveti, ati putea da si cu parul... mai ales ca aveti in cine.( aici sunt si urzici porcesti care ar trebui cosite, dar n-o faceti)
ma bucur ca nu exista la Dvs. spiritul de "fronda"
ca altfel...

asta ca sa nu mai zica cineva ca... " Atmosfera de aici este una de aer stătut care însă, datorită cîtorva agitatori (care doar bîiguie limba maternă), se animă brusc și se lansează în lozinci patriotarde. Sînt ei cei care întrețin ace(a)st(ă) duh oare? După cum se vede, așa se pare. Și e sînt urmașii altora mult mai vajnici și mai vocali."
c.t.a

doar am zis!!! n-am puterea de-a erbicida...

cu deosebit respect.
tavy
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2008-05-25 11:45:48
         
 
  de ziua narcoticelor:

Cea mai mare ispită a diavolului este să te facă să crezi că nu există (Baudelaire)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-05-25 11:35:49
         
 
  site-ul face parte din programul zilnic. N-au timp sa se detașeze și să privească din exterior.
Cum toți sunt intelectuali și oameni cu deosebite calități spirituale, va veni vremea când se vor amuza de toate acestea.

Dacă și părerea mea conteză, eu susțin cu tărie modul în care ați acționat.
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-05-25 10:44:33
         
 
  Pentru unii  
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-05-25 10:36:23
         
 
  Si, inca ceva: au existat si mai exista, uneori, divergente de opinii intre Liviu Bordas si ecsi. CUM de nu s-a ajuns la un conflict de talia celorlalte de pe Europeea?! Asta, cred eu, spune multe, despre multi...  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-05-25 10:26:57
         
 
  Ganganiile sustin ca pana sa ajunga la Dumnezeu le mananca cei care cred in Immanuel Kant.

desi stiu ca-ti vine greu
in ganganii nu da frate
ca si ele-au fost creeeate
tot de bunul Dumnezeu.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2008-05-25 10:15:02
         
 
  Parerea mea este ca nu ati gresit. Am convingerea ca multi dintre membrii Europeei au obosit de atata vulgaritate. Din pacate, nu stiu cine a dat primul cu piatra, nu ma pot pronunta, deci, asupra unei vinovatii mai mari sau mai mici. Dar pot spune ca si eu, candva, am fost trecuta pe sub furcile caudine de catre ecsi. Am raspuns glumind, fara agresivitate si asta a fost tot. Am capatat cu acel raspuns sansa de a fi ignorata de el. Deci, se poate!
Din pacate, nu a fost sa se intample la fel si in alte cazuri...
 
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-05-25 10:11:20
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE