FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
George Sand și hackerul Strezoiu
Text postat de george savu
Notă: Nici titlul fragmentului și nici citatele (care au valoare de motto și sînt extrase din comentarii postate pe acest sait), nu fac parte din ediția integrală.

„eeee,(…………) Nu e frumos din partea dvs., tocmai acum, cand abia au inceput dialogurile:), sa ma determinati sa-mi iau jucariile si sa plec:) Abia mi s-a pus pata, abia mi s-a urcat piticul la cap si mai sunt multe de spus,[…………). Daca tot au fost zarurile aruncate, (…………..), pai, hai sa-i satisfacem curiozitatile.(................). Si, daca tot am inceput "balul", apoi, bal sa fie”.
Postat de catre Elena Toma la data de 2008-05-10 10:56:08
„Adolescentul emo se descrie trist si depresiv. Din păcate, spun pshihologii, este teribilist si se automutilează. Comunică in special pe Internet si are un blog plin de fotografii si coduri. Psihologii consideră că părintii si profesorii sunt direct responsabili de felul in care evoluează acesti copii emo”.
Postat de catre Elena Toma la data de 2008-05-16 14:17:04


...............................................................................................................

17. George Sand

1. Sanda a lui George, poreclită George Sand, de loc din Cartierul Spînzuraților, deveni prin timp o prezență literară de marcă pe plan local; iar începuturile acestei activități fură așa: plîngîndu-se ea prin vecini și pe la forurile locale și judecătorești, de răutatea semenilor în general și de a lui Himlet în special, într-o zi ajunse și pe la Biblioteca Județeană, unde directorul o sfătui să-și schimbe porecla în renume, ba chiar în pseudonim literar.
2. Iar după o vreme, talentul ei se făcu simțit nu numai pe strada Ecoului ci și în cartierele limitrofe, se revărsă în centru, la fostele Case de Cultură, la Biblioteca Sindicatelor și la Galeriile de Artă, fiind apoi cunoscută și apreciată în cele Șapte Cenacluri Literare din urbe, și asta inainte de a-și înființa propriu-i cenaclu și mensual de profil.
3. Debută cu volumul de versuri: „Bocetul soldatului de la diribaua” și continuă cu două monografii; una despre pîcle și alta despre noroioși, devenind membră a Uniunii Scriitorilor și cotizînd în perspectiva pensiei. Dar opera ei de bază este „Cîntarea Matildei”, din care se va cita cu zgîrcenie și în baza unei selecții critice riguroase. Iar în cenaclul ei, denumit Mic-dejun Literar (a nu se confunda cu Suplimentul Literar ori Five-o-Clook Literar), și în mensualul cu același nume, promovă și lansă multe valori literare, din ale căror opere de debut, și nu numai, se va cita masiv și copios.
4. Apoi, ca oricărui literat care poartă în el un dram de nebunie, i se declanșă și ei acel sfincter al alienării, prin care se prelinge și geniul cîteodată (cît de clocali sînt oamenii de litere!). Începu prin a purta în jurul frunții o bentiță cusută cu mărgele, strîngea fonduri pentru reconstruirea Cetății de Floci și discuta în intimitate cu Garabet Ibrăileanu, care i se arata sub formă de șuviță de fum, distin-gîndu-i-se doar barba și ochii.
5. Dar toate acestea, de pe la urmă, nu erau de actualitate, ea fiind încă în deplinătatea facultăților ei particulare și literare, așa că vom reproduce acum doar lamentația-i cutremurătoare către vecinul ei, hackerul Strezoiu.
6. Hackerul Strezoiu fiind nepotul vecinilor ei din stînga, cum privești din strada Ecoului, ori din dreapta dacă privești din grădină, după ce sari gardul. Iar între ei era o mai veche prietenie, în ciuda diferenței mari de vîrstă, pentru că hackerul Strezoiu era doar un adolescent. Însă în cele virtuale era matur, înțelept și dibaci, ca un ales al neamului. El nu numai că citea, urmărind cu degetul „dividiuri, empeguri, gipeguri si divixuri”, dar spărgea saituri și programe, cum sparg alții semințe. Pentru că el avea din născare un decodor „marfă”, pe lîngă care Mpeg4, divX3 si divX5, erau doar niște sugari în pemperși.
7. Ori era deja o obișnuință, ca atunci cînd George Sand trecea printr-o criză de identitate, să i se destăinuie lui Strezoiu și reciproca.

18. Help-me neamule ! (George Sand
destăinuindu-se lui Strezoiu )

1. „Vino-mi în ajutor DEX-ule, căci oamenii nu-și mai găsesc cuvintele și se duc singuri în ispită, scriind: „suna-ți acum”, ba își spun și minciuni prin semeseuri, kînd pe buze au vorbe de-mprumut, iar în duhul lor e un gînd prefăkut.
2. Nimicește DEX-ule toate vorbele! Iar dacă nu poți, dă-le lor definiții de izbeliște! Căci peste tot mișună dușmanii limbii noastre literare, iar ignoranții nici măcar nu știu că dicționarele noastre sînt de două feluri: româno-moldovenești și moldovenești-române.
3. O, Brebane, o Dodu Bălane și voi Jarnîk, Bîrsane, unde sînteti prin ortale* , că iată gîndurile mele sînt zdrobite și vrăjmașii cuvintelor au biruit! Criticii își întind asupra mea tentaculele acaparatoare, iar dintre ei cel mai obraznic și libidinos este Garabet Ibrăileanu!
4. Oare această întunericime a realismului concret și a postmodernismului discret pe placul cui o fi? O, deșărtăciune a deșărtăciunilor, totul este deșărtăciune; după ce scriu cîte o pagină, în loc să mă simt mai împlinită spiritual, mai uscată și preacurată, deșărtăciunea din mine lasă loc altor deșărtăciuni!
5.Și ce folos are creatorul și omul de litere din trecerea lui meteorică pe tărîmul literaturii locale și de provincie? Cînd o epocă literară apune și alta se implementează pe firmament? Ce va fi după postmodernism? Dar cum se va numi epoca literară care va urma celei contemporane?
6. Că toate lucrurile, fenonenele și curentele literare sînt într-o necurmată frămîntare și într-o continuă schimbare. De care uneori chiar îmi este frică și silă, încît mai bine m-aș fi născut într-un Ev Mediu sau Median.
7.Pentru că tot ce se scrie s-a mai scris și tot ce vor face autorii s-a mai facut! Dacă unii dintre ei au înebunit, au intrat în politică, și-au tras cenacluri ori s-au scobit în nas, vor mai fi și alții după ei care vor face la fel. Dacă este ceva despre care s-ar putea spune „este ceva nou”, acesta este doar indexul cu autorii locali. Dintre care unii își mai aduc aminte și de cei care au fost. De aceea este bine, ca din cînd în cînd să condamnăm ori să lăudăm trecutul, pentru a întrezări viitorul.
8. Chiar dacă ce este strîmb nu se poate îndrepta, chiar dacă unde este înțelepciune este și reversul, cînd discut cu prietenele și prietenii mei de la Cenaclu mai am șanse de a fi înțeleasă, dar cînd discut cu cei titrați la „Ștefan Burghiu” ori la „Ștefan Andrei”, apoi chiar că vorbim „în limbi”

19. Mărturisirea hackerului Strezoiu

1.„Dragă Sanda, după cum observi, eu stau mai mult pe la bunici, pentru că de la o vreme multe stricăciuni se întipăriră pe hard-discul meu personal, iar Familia de Medici(Asclepios si Igeea Popescu), i-a spus mamei că ele sînt bed-uri psihice. Si că nu sînt chiar de ologeală, dar pot fi reparate doar cu un program special.
2.Și tot de o vreme, de cînd am început să fumez „iarbă”, din CDRoom-ul meu personal se aude tot mai des un glas, care zice: Fumul și praful se vor alege din tinerețea ta, din viitorul tău și din pregătirea ta profesională și de cultură generală, și parcă ar vorbi mama, dar parca n-ar fi ea.
3.Ba observ că mi se stricară și echipamentele periferice, adică imi curge nasul și merg cam împletucit, îmi tremură mîinile și nu mai am poluție nocturnă. Și iar aud un glas de la firma producătoare, ce zice: Eu sînt un glas de gloată multă, pe Internet revolută, ca vuietul unor ape, ca tunetul unei furtuni, ori ca decadența unei generații de Pentium. Microsoft e numele meu și eu am creat lumea virtuală, cerul și pămîntul intre care se nasc, traiesc și mor hologramele, am stabilit și zilele de odihnă la Internet Cafe, adică în fiecare luni cînd e închis pentru curățenie. Și parcă ar vorbi tata, ori un tată mai mare, adica bunicul.
4. Dragă Sanda, mă uit la tine și cînd văd cît ești de multi-player îmi pare rău că nu m-am născut mai devreme, ca să ne „daunladăm” și să ne „install” împreună, avînd eu deja cont pe Yahoo.
5. Dacă mă internează ai mei, sper să continuăm conversațiile pe Netlog sau pe Neogen. Pînă atunci îți fac eu setările complete, dar te rog să rămîi arhivată pînă mai cresc. Parola noastră să fie Typing iar răspunsul Buzz.”
.................................................................................................................................
(fragment din romanul "Profana scriitură", editura Raluca, 2007, capitolul Cartea Urfeliei)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ESTI BETON!
GEORGE SAVU

elena toma, scuza-ma dar te-a facut fara sa te faca.

notre respect.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2008-05-19 05:31:56
         
 
  Indiferent de țint(u)ire, text spumos,provocator de ilaritate...ce mai... umor sănătos !(cu vot pentru toți hackerii literați)
SADE rîzîndamuzat
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-05-17 12:15:18
         
 
  Don Savu, onorata ma simt, taman in atentia domniei voastre:)), ceea ce ma emotioneaza irefutabil. Mi-a trebuit ceva timp pana sa ating sensibilitatea ce va caracterizeaza. Vin la Buzau ! Vreau sa va strang mana, sa va felicit pentru cutezanta de a ma aseza in gandurile dvs.:) Sunt convinsa ca, ascultandu-va, glasul dvs., ma va fermeca. Imi puteti rezerva o camera la hotel ? Doresc sa dau o petrecere in onoarea preatalentatilor scriitori buzoieni, sa va invit la dans si, pierduta in imbratisarea dvs., sa retraiesc a doua tinerete pana vom da in mintea copiilor.:) Apropo, ce inaltime aveti ? Vreau sa stiu daca pot purta pantofi cu toc inalt:)), nu de alta, dar desi nu-mi place sa privesc de la inaltime, se pare ca alaturi de dvs. lumea ar avea alte dimensiuni.

cu pretuire

Elena Toma, dar de data aceasta fara pitic :) Doriti sa-mi oferiti unul pentru a mai avea si eu ce mi se urca la cap ?:))
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-05-17 10:42:34
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE