FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
mai 2007
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu


ROMANIAN KUKAI mai 2007







o adiere –
toate păpădiile
se mută în cer

martisor

Reușita este aceea a propunerii unei lumi diafane pe deplin legitime care într-o clipă fericită devine un univers suficient sieși. O singură adiere, cînd totul este copt pentru revelație, face ca roadele să se desprindă și, asemenea unui desant aerian, să invadeze cerul către care simt o irepresibilă chemare. Lumea nu mai este decît acest dans exuberant al semințelor ce fecundează cerul.

Poemul are o poantă foarte discret exprimat㠖 se mut㠖, o aluzie la un definitivat care este doar acela al celebrării miraculoase a clipei. Devenită suverană.

Locul al doilea are aceeași notă a unei lumi în care prezența omului abia de se face simțită mai degrabă prin absență, prin părăsire, prin abandon.

Gară pustie –
Vântul face o haltă
Să ia un ciulin

Florinel

Există doar o vagă amintire a ceva ce ar fi fost și a lăsat doar o nostalgie și o sugestie pentru ironia noastră îngăduitoare. Bărăganul e cutreierat de vîntul suveran care, chiar în gară, face mirat o scurtă escală și pleacă din nou antrenînd un ciulin. Pustiul e totuși însuflețit.

Locul trei este un poem mai sobru. Dacă aprecierea ar fi pus accentul mai mult pe acea surdină care nu cochetează cu figurile de stil, ar putea fi mai îndreptățit să treacă drept primul.

Un pod părăsit.
Singură-n el tăcerea
Și poate vântul

Florică Dan

Nota de tristețe a părăsirii nu mai cochetează nici cu prezența umană, nici cu vreun festivism decorativ. Și totuși există ceva tonic în această evocare și în acest contrast. Tăcerea evocă un anume dinamism, o virtualitate – poate vîntul. Tăcerea este încordată, acordată. Are vibrație.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE