FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
aprilie 2007
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
ROMANIAN KUKAI aprilie 2007







Un mic comentariu la locul I:

Casă în ruină -
creanga de liliac
sprijină zidul

Florică Dan


Poemul prezintă două imagini care sînt conectate atît prin faptul că sînt prezente vizual în contiguitate, în același loc și moment, ca un eveniment remarcabil și adînc semnificativ pentru sufletul nostru, cît și prin contrastul surprinzător pe care și privitorul, și cititorul îl resimt între casa dărăpănată și prospețimea primăvăratică a înfloririi liliacului. Imaginea în sine este una a tristeții în fața paraginii, a lucrurilor vechi și abandonate (wabi-sabi) și totodată a exuberanței pe care ne-o transmite explozia de vitalitate a liliacului aflat alături de sau poate chiar pe ruinele casei (yugen).

Poanta poemului, cuvîntul „sprijină”, izbucnește din spiritul îngemănat al lucrurilor surprinse așa, într-o clipă privilegiată și din cel al contemplării celor ce au răbdare să mediteze în preajma lor. Există aici un temei ascuns, misterios care, în ciuda celor ce dispar iremediabil, dă o anume încredere privitorului și un tonus existențial fragil precum creanga de liliac, dar la fel de profund ca revenirea intempestivă a primăverii. Este descoperit astfel un resort nebănuit pînă ce nu ai intrat în contact cu ființa intimă a lucrurilor în care sălășluiește unul și același spirit – al tău și al lucrurilor.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE