FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ecsintescu sau momentul separării apelor de vodcă
Text postat de Emanuel Cristescu
Tabelul lui Mendelev, deși pentru unii poate părea încremenit în proiect, este frumos pentru că arată diversitatea reală și potențială a lumii. Oribilă sau imposibilă ar fi o lume bazată numai pe un singur element chimic!!! Fie el și aurul. Fă un eercițiu de imaginație și vezi cam ce ai putea obține!

Cred că, aproape, intru în istoria apostolatului democratic cu utopia mea de a lăsa oamenii să se exprime pe baza aderenței sincere și neipocrite la conceptul de ecoliteratură care se lovește de tine cum se "lovește" lumina de oglindă.

Ți-am recunoscut talentul și m-am bătut cu mulți pentru a te promova. Din păcate orice aș face ori ce aș zice tu ești și rămâi setat, sper ca nu adeneic, pe genitofilie, coitofilie și altele din aceeași zonă. Reducționismul acesta este surprinzător pentru un tânăr și mai ales pentru un tânăr talentat. Iubirea și accesoriile ei au fost și sunt teme majore. Însă există opere cu acest subiect care te cutremură prin frumusețea, delicatețea și fiorul limbajului pudic. Acesta, limbajul, nu știrbește cu nimic nici mesajul nici valoarea operelor.

Sunt și alte sentimente și trăiri, sunt provocări cărora eul cu greu le face față, sunt situații încărcate de dramatism de complexitate, sunt lumi reale și lumi imaginare, sunt conflicte la nivelul conștiinței individuale, la nivelul grupurilor, sunt situații complexe, contradicții, etc. Toate acestea și multe altele, asemeni statuii care "doarme" într-un bloc de marmură, așteaptă talentul scriitorului, un „sculptor de cuvinte”, să le scoată la lumină și să le pună în valoare.

Tu, asemeni unui personaj de povară, excesiv de consecvent cu sine însuși, și care învârtește la nesfârșit roata de udat a grădinarului, ai luat direcția rotirii în jurul unui ax care pentru tine a devenit "axis mundis coitensis" dacă îmi este permis să mă exprim așa și nu vrei să mai știi de nimic. Este opțiunea ta.

Eu am spus, și am obosit de atâta spunere, ajunsă un fel "repetitio mater repetitiorum" că nu neg nici un fel de artă inclusiv genitofilismul ecsintescian. Mai mult, ecoliteratura nu se definește cu „anti”, nu neagă nimic și pe nimeni. Ecoliteratura este opțiunea eului detașat, care a depășit starea emoțional impulsională de natură strict excitațională. Iubirea nu este instinct și setare pe un singur spațiu existențial și anume între două organe sexuale cu variațiuni pe aceeași temă. Iubirea transcende teluricului instinctual care, exacerbat și monocord, ne-ar apropia excesiv de animale și depășește limita egoistă a bucuriei "hoitului" respectiv „grămezilor de carne și minciun㔠congruente unora dintre noi. Iubirea devine altruistă, capabilă de gesturi acte și fapte sublime. Iar literatura marea literatură a imortalizat multe dintre acestea. Și mai este atât de mult loc… Se zice că marii savanți ai lumii utilizează cca 5% din posibilitățile creierului. Dacă observăm că la această utilizare s-a ajuns în cca zece mii de ani de „atestare existențial㔠a ființei umane printr-o extrapolare se poate presupune ce potențial imens mai există!

Cu toate acestea, tu revii obsesiv. Pentru tine și fluturarea unui tramvai nu poate însemna nimic altceva decât sex. Este treaba ta este opțiunea ta. Însă te anunț, ca să nu-mi reproșezi că nu te-am prevenit, că la prima încălcarea regulamentului europeea, nivelul tău va fi scăzut și nu vei mai avea dreptul de a posta direct. Și când spun aceasta mă refer atât la comentariile în care ataci membrii site-ului cât și la utilizarea cuvintelor vulgare chiar și scrise din litere și conjuncții copulative. Ai site-urile tale, sunt milioane de site-uri în care îți poți găsi armonia intelecto-sexistă ori genitofilă. Așa că sper că nu te vei plânge de „discriminare”.

Cât privește Valeriu Barbu, dacă te-ai respecta, dacă ai realiza că lumea este și altceva decât sex, dacă ai realiza câtă corupție și incompetență se află în justiția română, ți-ar putea trece prin cap că poate fi vorba și de o eroare judiciară. Ai putea să te urci în tren și să faci o investigație să asculți și părerea omului Valeriu Barbu. „Audiatur et altera pars” trebuia să fi învățat la facultate și să încerci să afli adevărul. Câte drame a provocat și provoacă justiția română. Scriitorii, ca antemergători spirituali ai lumii, sunt chemați să scrie despre acestea, să o facă, dacă sunt capabili, cu talent și să zdruncine conștiințe, societăți, regimuri. Tu ai ales calea maximei probabilități și minimei rezistențe. Să ironizezi un gest și un text de care ești străin și față de care ești paralel. Este o postură comodă însă nu prea onorantă. Și apoi ecsintescu, avem datoria umană să ne ajutăm semenii, mai ales când probabil au greșit, mai ales când sunt singuri, mai ales când sunt cuprinși de disperare, mai ales când sunt în necaz și mai ales când le este greu. Atitudinea ta pare nemiloasă ca și cum ai fi un robot ori un soldat mancurtizat anesteziat în fața suferinței. Este dreptul tău și nu-ți reproșez nimic. Dar nu mai da tu sentințe și direcții de ce ar trebui să facă alții, inclusiv eu. Dacă eu aș fi procedat ca tine demult nu ai mai fi publicat pe Europeea. Ai încălcat un regulament convențional, produs de oameni, nu o lege a lumii absolute nu o lege a divinității. Om fiind, ți-am oferit și-ți ofer în continuare o șansă. Așa va fi făcut poate și Valeriu: o fi încălcat vreuna dintre legile, mult prea multele legi strâmbe, „secretate” de niște oameni dintre care, după spusele unora „jumătate ar trebui arestați” Să-l împușcam pe el în timp ce hoții „prin legi vezi cum conspirㅔ?

Așadar fără ură și părtinire, dacă vei mai încălca regulamentul vei fi dat pe „mâna editorilor” pe care îi voi ruga să procedeze cu textele tale fără milă, așa cum tu, ai procedat tu cu textele mai mult sau mai puțin reușite ale unui om aflat într-un spațiu restricționar. Cu sau fără vină.
Și când spun acestea îmi amintesc de faptul că ne-am întâlnit de câteva ori, am discutat cred mai multe ore împreună și nu-mi aduc aminte să fi folosit un singur cuvânt urât. Să mă fi ramolit eu și să nu mai țin minte sau chiar nu ai folosit cuvinte urâte? Așadar știu că se poate.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Un om nu are 100% tendinte malefice, la fel cum nu este 100% curat ca o lacrima. Extremele astea daca le cautam in poezie, nu le vom gasi niciodata. Poezia este o trecere de pietoni intre viata si moarte, este o lacrima intre eros si thanatos, este cea mai buna portie de fericire pe stomacul gol. Alors, poetul acela este puscarias. Si ce daca, domnule. Orice samanta de umanitate, de iubire, oricat de mica ar fi ea, merita apreciata. Cred ca adevaratul cititor trebuie sa aiba capacitatea disocierii. Sa disocieze omul si faptele sale de poezia sale. Pentru ca, pana la urma, cuvintele au mult mai mult timp si mult mai mare impact in a vindeca suflete. Cainta unora, sublimul altora, ne pot ajuta sa intelegem puterea transcendentei umane, chiar si doar la nivel poetic, cu sperante de mai mult pe viitor.
Poezia nu se poate judeca. Omul, da. Iar legile nu sunt intotdeauna corecte. Poezia se poate contesta, se poate interpreta, se poate alege. Unii il vor iubi pe Baudelaire, altii nu, ca tot veni vorba de gustibus. Baudelaire a scris Litaniile lui Satan, fiecare intelege ce vrea. Anne Herbert scria ca poezia incepe de acolo din tenebrele fiintei, in acel punct sacru al vietii care preseaza si forteaza inima. Cine intelege si cine nu? Poate ca numai poetii se inteleg cel mai bine unii pe altii.
Asadar, arta disocierii textului de autor, asta trebuie cultivata de catre noi toti. Zic si eu.
 
Postat de catre Snowdon King la data de 2008-03-27 14:50:12
         
 
  Ioana

Ești nedreaptă și pătimașa. Ar fi absurd „să avem situații speciale” ca să putem fi valorizați.
Acest site este unul interactiv și funcționează pe baza opțiunii individuale a userilor și pe bază reacțiilor reciproce sau nu, colegiale sau nu, ale acestora într-o libertate deplină de exprimare și reacție (cu minima exigență în ceea ce privește limbajul) în limita timpului de care dispune sau pe care și-l acordă fiecare.

Eu sunt un user dintre mulți și nu am mă imixta în voința sau activitatea nimănui. În limita timpului și a prezenței prin hazard a textelor în prima pagină citesc, remarc și eventual scriu despre textele remarcate. Fără alte conotații. Așa am scris și despre texte de-ale tale. Corect?

Revenind la Valeriu, departe de a fi un privilegiat, pe drept sau pe nedrept el SE AFLĂ ÎN PUȘCĂRIE. Și se pare că nu pentru o vină reală. De acolo, din pușcărie a lansat o carte. Pentru acea lansare cineva de pe site m-a rugat telefonic să adresez un mesaj. L-am scris dimineața în grabă, era să și întârzii la curs. Am văzut un poem de-al lui Valeriu, un poem bun și am scris textul. Am crezut și cred că am făcut bine. Bine unui om aflat în necaz. Păi cui să-i faci bine? Unuia care nu are nevoie de binele tău? Ce crimă am făcut?

Am timpul limitat. Scriu când pot. Nu o fac din obligație dar nici nu mă poate obliga cineva să scriu.

Textul lui Traian a fost invalidat de un editor pentru cuvântul (p și i și …..etc) Ai fi dispusă să vii la mine la curs și să le vorbești studenților cu acel cuvânt? Dar mamei tale îi poți citi aceste cuvinte? Dar soțului? Dar fiului? Ei bine dacă răspunsul este NU înseamnă că vorbești ecoliterar fără să știi asemenea celebrului Jourdain care vorbea în proză fără să aibă habar de aceasta. Dacă răspunsul este da, te respect, este în ordine însă acesta este ultima noastră discuție. Vezi ce simplu este?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-03-27 12:37:43
         
 
  "Neatentia si prostia se plateste dragule Carlea."

Așa e că "e" două. Unde să-ți trimit nota pentru neatenție dragă ecsi. Că de prostie nu poate fi vorba.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-03-27 11:54:47
         
 
 
Dane, într-adevăr, sînt unii care sînt scutiți de pușcărie, pentru ei există alte așezăminte.

Asta mi-aduce aminte de Diogene. Întrebat de ce dau oamenii milogilor și nu înțelepților, a răspuns:

- Se gîndesc că pot ajunge și ei oricînd schilozi, dar înțelepți niciodată.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-03-27 11:39:07
         
 
  Poate faceti site-ul puscariei impreuna, si asa tu te pricepi la siteuri, paracioasa mica. Neatentia si prostia se plateste dragule Carlea.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2008-03-27 09:08:33
         
 
  nu lipseste mult sa fim oricare dintre noi la puscarie. ajunge un mic joc al sortii, un moment de neatentie la volan sau la semnarea unor hartii si gata. un tip care este in inchisoare, potrivit sentintei, pentru o frauda finaciara de la inceputul anilor '90, facuta in conditiile obscure de atunci, impreuna cu niste asociati care poate i-au tras o teapa si atat si care scrie poezie si face revista penitenciarului nu este decat de admirat.



 
Postat de catre © Dan Carlea la data de 2008-03-27 07:16:52
         
 
  Domnule profesor,

V-am raspuns intr-un text scris dintr-o suflare. Nu stiu cat este de bun sau de rau, nu am orgolii de niciun fel, mai ales ,,literare''. Indiferent daca va simtiti lezat sau nu, daca va prevalati de faptul ca sunteti proprietarul site-ului, daca imi raspundeti elaborat sau spontan, cu citate sau fara citate, daca vreti democratie doar pentru ,,catei'', daca imi reduceti nivelul, daca ma injurati in gand, sau spuneti,, ma, am dreptate, copilul asta are talent si am stiut asta", deci indiferent de ce faceti eu va respect, va apreciez,va inteleg cu aceasi sinceritate totala care uneori deranjaza. Si cred in Europeea. Cred sincer.
Notre respect, domnule profesor...,
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2008-03-27 01:43:06
         
 
  domnule cristescu, sunt oarecum uimita de reactia dumneavoastra, mai ales ca va stiu un om inteligent si lipsit de ipocrizie. am citit textul lui traian la care faceati referire. cred ca, in cateva cuvinte, ar putea fi rezumat asa: europeea este un site in care oricine se poate exprima literar, indiferent de sex, religie, apartenenta politica, stare civila, locul in care se afla, etc, mai putin cei care nu scriu literatura eco, adica cei care folosesc expresii neaose, cu tenta sexuala. e ok si asa. ce nu intelesesem nici eu, care inteleg destule, este de ce ar trebui sa ridicam statui metaforice unui detinut (da, am citit ce s-a scris si asa e, fara doar si poate)? cu ce este poezia lui mai valoroasa decat textele unui student la litere, de exemplu (aveti asa ceva pe site) sau ale altcuiva. le-am citit pe ale domnului respectiv. nu mi se par extraordinare. sper ca nu trebuie sa avem o ''situatie speciala'' ca sa fim luati in seama cum se cuvine dpdv literar. aveti aici scriitori cu adevarat valorosi, cu doar cateva vizionari la texte. trebuie sa intre la puscarie ca sa aiba vizibilitate pe site? nu sunt cinica. sunt doar corecta. nu putem sa ne batem mereu cu VORBELE parand ca ne luptam cu CONCEPTELE. scuze daca nu suna bine ce spun dar e cel putin ciudat ce se intampla. nu cred ca e treaba noastra daca e, sau nu, vinovat un om de ceva anume, iar asta nu-i sporeste si nu-i scade valoarea textelor, nu asta e ce trebuie sa facem noi pe europeea? chiar vreau sa-mi raspundeti daca se poate.

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-03-27 00:49:58
         
 
  yo nu-nteleg ce-i cu balamucul asta?? Fratilor, acest site este pentru literatura sau pentru razboaie de doi bani? M-am saturat sa citesc prostii de genul asta! Oare chiar nu mai aveti inspiratie?!
de ce nu mutati discutiile de genul asta in alta parte?

 
Postat de catre Ion Nimerencu la data de 2008-03-27 00:28:21
         
 
  Domnule Cristescu, vreau sa va aduc la cunostinta ca in momentul in care am aflat de la domnul Ioan Peia ca are accesul blocat pe Europeea, am lasat un scurt comentariu-intrebare in legatura cu acea restrictie, comentariu care mi-a fost imediat trecut pe rosu de catre un editor.

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol=26150

Poate ca daca veti verifica cine mi-a pus comentariul pe rosu, puteti face o legatura care sa va ajute in elucidarea acestui caz.
 
Postat de catre Snowdon King la data de 2008-03-27 00:11:22
         
 
  Am vrut s-adorm si nu-mi iese. Asa ca am revenit la calculator pentru o intrebare: Domnule Cristescu, pan' la urma ce dracu inseamna ecoliteratura? Eu cred ca un cuvant scris explicit ori subinteles (vezi epigrama Rotaru), sau scris din litere despartite de conjunctii etc., e doar presul de la usa ecoliteraturii care trebuie sa fie un interior decent si moral. Pe mine nu ma deranjeaza asa tare acel cuvant, il aud zilnic iesind din gura oamenilor cu pretentii, m-am obisnuit. Sunt de acord ca el sa nu mai existe, numai ca atacul la persoana mi se pare cel mai marsav gest. Este egal cu luarea la bataie.  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2008-03-26 23:46:02
         
 
  Ei aș! Coincidența coincidențelor! Nu am nici o revendicare. Nu poți avea revendicări de la o instanță complet arbitrară. Voiam doar să le comunic celor care jubilează pe aici, sub părinteasca Voastră oblăduire, că mîna lor malefică și jocurile demonice nu pot ajunge chiar oriunde și nu pot înșela pe oricine. "Defecțiunea" stăruie și dacă sunteți, totuși, neinformat, vă dau eu, gratuit, de la cca 200 km depărtare de locația mea, informația necesară: provaiderul blochează orice solicitare venită dinspre serverul al cărui abonat sunt. Deci, odată cu mine, cca 7000 de abonați sunt privați de... rarul privilegiu de accesa, totuși, "prețiosul" dv sait. Dar ce? vă deranjează eufemismele?  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-03-26 23:17:42
         
 
  "nu ai putea să infirmi sau să confirmi motivul pentru care unui server, care are cca 7000 de abonați, i se blochează totalmente accesul la prețiosul dumitale sait, numai pt că indezirabila mea persoană indrăznește să vă șifoneze ștaiful din cînd în cînd"
Ioan Peia

Nu am și nu avem nicio implicație. A fost probabil o problemă de internet. Ieri eu nu am putut intra de la birou pe site-ul europeea toată ziua. Am un screen print care dovedește aceasta și-l pot preyenta la cerere.

Dar de ce folosește distinsul Ion Peia tonul acesta? "prețiosul dumitale site", "să vă șifoneze ștaiful", "domniei-voastre sacramentale" etc.

Te rog spune negru pe albastru ce soliciți în fapt care îți sunt revendicările? Eu nu sunt ranchiunos, nu am nimic cu domnia ta însă te rog nu interpreta toleranța mea drept slăbiciune. Textul acesta este încă o mână întinsă. Însă nu la infinit.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-03-26 22:57:50
         
 
  Stimate domn, întruchipare a democrației și toleranței, duse pîna la extrem,
Pîna îți limpezești domnia-ta contradicțiile genitofile\fobe cu junele cioclopedic și co(i)operativ, nu ai putea să infirmi sau să confirmi motivul pentru care unui server, care are cca 7000 de abonați, i se blochează totalmente accesul la prețiosul dumitale sait, numai pt că indezirabila mea persoană indrăznește să vă șifoneze ștaiful din cînd în cînd? Sau poate că un locotenent zelos și obedient de-al domniei-voastre sacramentale se dedu în fapt, spre comprometarea bunelor dv. intențiuni? Oricum, gestul este, pe cît de incalificabil, pe atît de inutil, pt că mă pot transporta, simplu, ca și acum, la un abonat al altui server și pot a-mi face cunoscută opiniunea. (Aiasta, bineînțeles, dacă pot trece de vighilenția cenzorilor matale.)
Am ținut a face cunoscut acest lucru pentru a sublinia, odată în plus, care-i deiferența dintre vorba goală și perfidia măruntă a celor ce pozează în campioni ai onoarei și prințipurilor și care, în fapt, care ca sa zică!...
Vivat nemurirea!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-03-26 22:39:28
         
 
  Gresiti, domnule Atanasiu.

Nu este vorba ca editorii se rusineaza sa aplice regulamentul. Atunci cand invalidezi un text ar trebui, cel putin dupa parerea mea, sa dai si o explicatie. In cazul de fata am explicat in subsolul textului respectiv, pentru a nu mai deschide un subiect nou. Si asa prima pagina abunda in astfel de subiecte. Interesante poate, pentru Domnia voastra. Pentru mine - de-a dreptul non-literatura.

Cat despre explicatii, ele sunt foarte necesare. Pentru ca altfel, userul "invalidat" va reposta textul la infinit. Iar editorii au si ei un timp limitat.

 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2008-03-26 21:48:02
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
 
Și știți de ce? Pentru că s-a instituit un fel de îndelung protocol prin care ecsintescu este mîngîiat, atenționat, i se dau explicații detaliate și i se arată cu desăvîrșită gentilețe că este cine este (deși toată lumea îi cunoaște exhibiționismul):


Domnule ecsintescu virtual,

Sunt convinsa ca nu va intereseaza aspectele din viata personala a userilor.
Sa va reamintesc ce spuneati saptamana trecuta?

" Pur si simplu trebuie sa intelegem ca aici postam texte, bune proaste. Prea putin conteaza autorul.[...]Urasc barfele si colportarile." (ecsintescu vitual)

Cu cel mai mare regret, acest text va fi invalidat. Chiar daca Domnia voastra va ramane fara niciun raspuns.

Postat de catre Raluca Dumitrescu la data de 2008-03-26 20:49:39


Editorii se rușinează să aplice regulamentul fără să-și ceară într-un fel scuze respectuoase.

(Văd în textul de mai sus niște ghilimele aievea sau mi s-a năzărit?)

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-03-26 21:18:07
         
 
 
Domnule Corbu, vă închipuiți de ce la acest subiect oamenii/membrii/userii tac mîlc? Sînt deja peste 30 de afișări, deci cei ce se perindă de obicei pe site au trecut măcar o dată pe aici. Pe de-o parte nu vor să riște să fie spurcați de cel incriminat, pe de alta îl știu protejat, și nu doar de dv., ci și de încă vreo cîțiva care au curaj să-l susțină, pe tăcute, pentru că le acopere într-un fel lipsa de valoare și de opinie, ajutîndu-i s-o suplinească cu un fals patriotism.

Pentru această intervenție eu vă felicit, deși, sincer, nu cred că va fi mai mult decît al 2367-lea avertisment sever la adresa avioanelor U2 (nu mai știu dacă ăsta le era numele) care violează spațiul ecologic...

Pe urmă, dacă îl dați pe mîna mirunei, tot un drac.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-03-26 21:06:01
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE