FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Pliant
Text postat de george savu
Trec ieri pe lîngă biserica „Acoperămîntul Tuturor Sfinților” și mă oprește o creștină de vîrstă nedefinită, pentru că broboada îi ascundea aproape toată fața. Era îmbrăcată în negru și de gîtul ei atîrna un telefon mobil în formă de cruce, legat cu șnur aurit. Se recomandă, Iulica Lumînăraru, spune că lucrează la biserică, în calitate de mucăritoare și responsabilă cu publicreleișîn. Îmi dă un pliant, decorat cu iconițe și cruciulițe, insistă să-l citesc și apoi să-l dau și altora. L-am citit și-l transmit mai departe. Nu am știut cum să postez iconițele și cruciulițele, poate îmi explică cineva cum se procedează. Ori poate discutați chiar cu Iulica, v-am spus că are telefon mobil: 0788322075. Iată conținutul pliantului:

Acești tineri credincioși și profesorii lor de religie.

Avem niște tineri minunați și credincioși, o generație perfect integrată în acest secol XXI, despre care așa cum s-a mai spus, va fi ori religios ori nu va fi de fel. Nu trebuie să ne ghidăm după unele cazuri singulare, mediatizate de presa scrisă și de posturile de televiziune. Cei care înjură, merg la discotecă, fumează, se pipăie reciproc prin zonele erogene, nu-și fac rugăciunile la timp și nu merg duminica la biserică sînt doar niște excepții.
Aici și acum, o să vă convingem de veridicitatea acestor afirmații.
Săptămâna trecută a avut loc Olimpiada Națională de Religie. La secțiunea „avansați”, premiul întîi a fost atribuit elevului Ghermănuță Semiazis din parohia noastră, elev în clasa a XIII-a seral. El a fost pregătit de către părintele-profesor Serafim Azazelului, care pentru acest rezultat remarcabil, a mai primit o parohie pe care o ține în „stand by”, pînă cînd fiul său termină seminarul.
O să vă prezint în continuare subiectele, care au fost și complexe, dar mai ales derutante.
Primul subiect a constat în ilustrarea, printr-un citat biblic, a măsurilor care trebuiesc luate de către un soț gelos care își suspectează consoarta de infidelitate Nu este vorba despre ce i se întîmplă atunci cînd este prinsă în flagrant de adulter ci doar cînd este bănuită, rețineți. Iată și răspunsul sec și la obiect al elevului Ghermănuță:

Numeri 5:11 Domnul a vorbit lui Moise, și a zis:
Numeri 5:12 "Vorbește copiilor lui Israel, și spune-le: Dacă păcătuiește nevasta cuiva față de bărbatul ei, și-i este necredincioasă;
Numeri 5:13 dacă altul se culcă cu ea, și lucrul este ascuns de bărbatul ei; dacă ea s-a pângărit în ascuns, fără să fie vreun martor împotriva ei, și fără să fie prinsă asupra faptului; -
Numeri 5:14 și dacă bărbatul este apucat de un duh de gelozie și are bănuieli asupra nevestei lui, care s-a pângărit, sau dacă este cuprins de un duh de gelozie și are bănuieli asupra nevestei lui, care nu s-a pângărit; -
Numeri 5:15 omul acela să-și aducă nevasta la preot, și, ca dar de mâncare pentru ea, să aducă a zecea parte dintr-o efă de floare de făină de orz; să nu toarne untdelemn pe ea, și să nu pună tămâie pe ea, căci acesta este un dar de mâncare adus pentru gelozie, un dar de descoperire, care descoperă o fărădelege.
Numeri 5:16 Preotul s-o apropie, și s-o pună să stea în picioare înaintea Domnului.
Numeri 5:17 Preotul să ia apă sfântă într-un vas de pământ; să ia țărână de pe podeaua cortului și s-o pună în apă.
Numeri 5:18 Preotul să pună pe femeie să stea în picioare înaintea Domnului; să descopere capul femeii, și să-i pună în mâini darul de mâncare adus pentru descoperire, darul de mâncare adus pentru gelozie; preotul să aibă în mână apele amare aducătoare de blestem.
Numeri 5:19 Preotul să pună pe femeie să jure, și să-i zică: ,Dacă nici un om nu s-a culcat cu tine, și dacă, fiind sub puterea bărbatului tău, nu te-ai abătut de la el ca să te pângărești cu altul, să nu-ți facă nici un rău aceste ape amare aducătoare de blestem!
Numeri 5:20 Dar dacă, fiind sub puterea bărbatului tău, te-ai abătut de la el și te-ai pângărit, și dacă un alt om decât bărbatul tău s-a culcat cu tine, -
Numeri 5:21 și preotul să pună pe femeie să jure cu un jurământ de blestem, și să-i zică: ,Domnul să te facă să ajungi de blestem și de urgie în mijlocul poporului tău, făcând să ți se usuce coapsa și să ți se umfle pântecele,
Numeri 5:22 și apele acestea aducătoare de blestem să intre în măruntaiele tale, ca să facă să ți se umfle pântecele și să ți se usuce coapsa!' Și femeia să zică: ,Amin! Amin!'

Al doilea subiect a fost: „ Ce trebuie să facă un creștin ortodox atunci cînd se ceartă cu un vecin, cunoscut, prieten și epuizează metodele recomandate de dreapta credință, adică: mila, bunătatea, iubirea de aproape etc?”
Și acest răspuns a fost dat în chip magistral, elevul Ghermănuță dovedind o bună pregătire și o cunoaștere superioară a perceptelor biblice și a firii omenești:

Răspuns: Creștinul va gîndi și va spune următoarele:

Deuteronomul 28:16 Vei fi blestemat în cetate, și vei fi blestemat pe câmp.
Deuteronomul 28:17 Coșnița și postava ta vor fi blestemate.
Deuteronomul 28:18 Rodul trupului tău, rodul pământului tău, fătul vacilor tale și fătul oilor tale, toate vor fi blestemate.
Deuteronomul 28:19 Vei fi blestemat la venirea ta, și vei fi blestemat la plecarea ta.
Deuteronomul 28:22 Domnul te va lovi cu lingoare, cu friguri, cu obrinteală, cu căldură arzătoare, cu secetă, cu rugină în grâu și cu tăciune, care te vor urmări până vei pieri.
Deuteronomul 28:26 Trupul tău mort va fi hrana tuturor păsărilor cerului și fiarelor pământului; și nu va fi nimeni care să le sperie.
Deuteronomul 28:28 Domnul te va lovi cu nebunie, cu orbire, cu rătăcire a minții,
Deuteronomul 28:29 și vei bâjbâi pe întuneric ziua în amiaza mare, ca orbul pe întuneric; nu vei avea noroc în treburile tale, și în toate zilele vei fi apăsat, prădat, și nu va fi nimeni care să-ți vină în ajutor.
Deuteronomul 28:34 Priveliștea pe care o vei avea sub ochi te va face să înnebunești.
Deuteronomul 28:35 Domnul te va lovi cu o bubă rea la genunchi și la coapse, și nu te vei putea vindeca de ea, te va lovi de la talpa piciorului până în creștetul capului.
Deuteronomul 28:39 Vei sădi vii și le vei lucra, dar vin nu vei bea, ba nici n-o vei culege, căci o vor mânca viermii.

Spuneți voi acum, dacă nu avem o generație minunată!
În încheiere, dragi creștini, nu vă mai pierdeți timpul pe Netlog, Softpedia, Europeea, ci plătiți la timp contribuția la biserică, nu mîncați de „dulce” mîine, că e zi de post și să nu mai cumpărați lumînări de la biserica „Fecioara Siderată”, a sectanților, ci doar din parohia noastră. Așa să vă ajute moaștete Sfintei Parascheva!

Nota autorului: Citatele sînt din Biblia, versiunea Cornilescu.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Trec ieri pe lîngă biserica „Acoperămîntul Tuturor Sfinților” și mă oprește o creștină de vîrstă nedefinită, pentru că broboada îi ascundea aproape toată fața. Era îmbrăcată în negru și de gîtul ei atîrna un telefon mobil în formă de cruce, legat cu șnur aurit.

intr-un secol IT se pare 'credinta' evolueaza si ea dependenta de un satelit...compromis intre laic si spiritual - umanul atarna cu greutatea unui 'mort ateu'...personal 'Vechiul Testament' a fost una din lecturile sezonului de iarna...si cum aici iarba este vesnica - incep sa uit...

Deuteronomul 28:26 Trupul tău mort va fi hrana tuturor păsărilor cerului și fiarelor pământului; și nu va fi nimeni care să le sperie.


uite poezia...

regards,

goia


p.s am sesizat sarcasmul...justificat...

 
Postat de catre nula nada la data de 2008-02-15 22:20:50
         
 
  Umor savuros!
Vot,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-02-15 19:09:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE