FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Panegiric în maniera sinaxarului ortodox(II)
Text postat de george savu


Text postat de george savu

Activista Nae

Activista Nae, prin nașterea ei a fost sortită martiriului politic. Ea s-a născut pe malul rîului B…, acolo unde s-a înecat un mai vechi coleg al ei, zis Sfîntul Sava, încercînd să înoate împotriva curentului și datorită debitului mare de apă. Se pare că acest eveniment dramatic a avut loc în aval de Stația de Epurare, dar activista Nae s-a format spiritual în amonte, unde s-a stabilit de tînară și calitățile ei deosebite au recomandat-o pentru funcția de activistă cu probleme organizatorice. Atunci a aflat că cei care trăiesc ideologic, sînt doar oameni-imagini ale chipurilor ideilor.
Ea ar fi persistat permanent în această greșeală, dar vremurile se schimbă și pot sta uneori în poziție misionară chiar și peste activiste iar nu invers. După ultimul Congres, a urmat Marea Schismă, iar după încă o vreme, un har divin a pogorît deasupra ei pe cînd mergea cu consortul spre Scutelnicei, unde avea pămînturi retrocedate.
Motorul Daciei 1300 s-a oprit subit, deși alimentarea, aprinderea și carburația erau OK; radioul nu mai funcționa deși bateria era pe *verde*. ceasul ei și al consortului arătau în continuare aceiași oră, iar soacra își tot privea cu îngrijorare banana aparatului auditiv.
Acest fenomen i-a schimbat viața cu 180 de grade Celsius, ca de Farenhait nu se auzise pe raportor. A rupt vechiul carnet de partid într-o criză de isterie și s-a înscris in PNȚ-CD, apoi în Partidul Monarhist, unde a rămas pîna acum. Și-a vîndut proprietățile retrocedate și s-a mutat într-o mare aglomerație urbană.
Cu trei ani înainte de a se pensiona, o găsim angajată la Fundația Principesa Margareta. Locuia pe B-dul Ferdinand și mergea la serviciu cu tramvaiul rapid, zis “regal”, care ocolea pe strada Regina Maria; apoi cobora și trecea *per pedes* prin Parcul Carol. Și pentru că nu reușise să se lase de fumat își cumpăra țigări numai și numai de la debitul de tutun * Prințul Paul*.
Numele ei va fi pomenit mereu, din patru în patru ani în democrația originală, cu trei zile înainte de alegerile locale și cu șapte zile înainte de cele parlamentare
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  'Atunci a aflat ca cei care traiesc ideologic, sunt doar oameni-imagini ale chipurilor ideilor'

Bravo!

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2008-02-15 03:43:30
         
 
  Un vot si de la mine, George, in semn de apreciere.  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-02-14 19:43:15
         
 
  chiar daca strategia imi aluneca printre degete...umorul l-am prins...regards,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2008-02-14 19:26:23
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE