FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de gheorghe Sarbu
Sec
de gheorghe Sârbu

Poetul Ion Stratan a fost gãsit în apartamentul în care locuia, trecut la cele veºnice, cu lângã el un cuþit. Cã s-a înjunghiat, cã a fost înjunghiat …

Astãzi, 20 octombrie 2005, s-a anunþat oficial: poetul Ion Stratan s-a sinucis.

Prin târgul Ploieºtiului umblã vorba despre poetul Ion Stratan cã suferea de multã vreme, acut: odatã pecuniar, a doua oarã de marginalizare. Ion Stratan este al 2-lea poet care, în decurs de numai câþiva ani, moare în floarea vârstei ( … ) înaintea lui Ion Stratan, a murit poetul Costin Lupu. Costin Lupu a murit de foame, tot dupã opinia aceleiaºi urbe. Alt poet din municipiul Ploieºti, care o duce de astãzi pe mâine, dupã cum vrea hazardul, este Ioan Nicolae Dragu; el poate fi vãzut, câtu-i ziulica de mare, târându-se dupã un coºcogeamite cãruþoi, burduºit cu bucãþi de carton ºi alte pãrþi de hârtie pentru ambalat mezeluri, ouã, pui … De un colþ al ambarcaþiunii care îl mai þine în viaþã pe poetul Ioan Nicolae Dragu, constant atârnã o pungã plastic, în ea cu un coltuc de pâine mucegãitã ºi alte putregãite resturi de pateu de porc, care, feciorelnic, îºi cascã rânjetul cãtre nicãieri.

Tot astãzi, 20 octombrie 2005, dl Adrian Iorgulescu, ministrul Culturii ºi Cultelor, dupã ce a concluzionat: cultura românã este mai sãracã, anunþã sec: Ion Stratan va fi înmormântat la cimitirul Bellu, Bucureºti.

Ce crede Adrian Iorgulescu ( ?!? ) sã nu fi existat în Instituþiile de Culturã ale Statului un post tesa ºi pentru Poetul Ion Stratan: de la Ministerul Culturii ºi Cultelor, Inspectoratul pentru culturã al judeþului Prahova, ºi pânã la Casa de Culturã a Municipiului Ploieºti? Ion Stratan a lucrat pânã-n anul 1989 decembrie 22 - ani buni ca femeie de serviciu la biblioteca Nicolae Iorga, din muncipiul Ploieºti … Pentru variaþie: de ce, dle Ministru, poetul Ion Stratan nu a fost angajat de data aceasta ca portar la Liceul Ind. 7 Ploieºti, unde chiar subsemnatul a funcþionat ca paznic între anii ‘91 – ‘92 ( ?!? ) nu aþi mai fi fost acum obligat la deranjul pe care îl traversaþi, cu atâta cheltuialã organizatoricã ºi pecuniarã …

Despre poetul Costin Lupu, cu excepþia semnatarului acestor scheletice rânduri, ceilalþi tac. Cumva, tac pentru a nu fi întrebaþi despre ce s-a întâmplat cu manuscrisele acestui poet, acestui dramaturg, acestui prozator? Dar cu manuscrisele poetului si prozatorului Virgil Bostãnaru, ce s-a întâmplat? Dar cu manuscrisele poetului Gabriel Tanul?
Relaþii în cauzã pot fi luate de la unii dintre membrii cenaclului Grupul de la Ploieºti, condus de poetul Victor Sterom, membru al Uniunii Scriitorilor din România.
Precedentul existã: Ham, Mac ºi Cucurigu, Victor Sterom.
Ceea ce rãmâne de demonstrat …

A, da: mai trebuie sã spun cã scriitura lui Costin Lupu este purtãtoare de timbru …



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE