FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ce toamnă zăludă, iubita mea. Plouă ...
Text postat de MARELE MAESTRU INTERGALACTIC
Ce toamnă zăludă, iubita mea. Plouă
În burgul cu ziduri fardate de jip,
Scârbit, orologiul se zbate. Dar vouă
De umbre vă pasă? Mi-e timpul naip...

Ți-ascund amintirea cu gust de nisip,
Ce toamnă zăludă, iubita mea. Plouă.
Și norii strănută...Același tertip:
Șuvoaie-menade, născute din rouă

Îmi scurmă tăcerea, când luna e nouă,
Cu gheare de ceață, și-mi vine să țip:
Ce toamnă zăludă, iubita mea. Plouă,
Coșmaruri înoată-ntr-un vast eurip

Și plouă, iubito…tot plouă...nu-i chip
Să scap de tristețea ce-mi rupe în două
Amorul acesta cu buze de lip.
Ce toamnă zăludă, iubita mea. Plouă...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  da, Dorule, nu am facut numai Filo'. Dar nu ai cum sa vezi lucrul asta, pentru ca esti prea orbit de rautate.
Asta este nivelul tau - nu numai literar, ci si "uman".
Am pus mana pe cartea de gramatica de clasa a V-a, daca asta nu te lasa sa dormi. Ti-am luat-o de sub cap. Dar nu mai vorbim, pana cand nu iti rezolvi problemele legate de neputinta.
Cat despre trasul apei, ramane sa vedem. Timpul ne-o va dovedi.
Am incheiat discutia cu tine, pentru ca deja ari ogorul cu sarg. Condus de ura.
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2007-10-30 14:33:23
         
 
  Da, Sabina. Eu am făcut Filo` la Cluj.
Bănuiesc că tu nu ai făcut deloc Filo`.
Pentru că nu ai fi putut trece examenele la Filo` fără să știi că `să nu fii` se scrie cu doi de I, nu cu unul singur, cum pretinzi tu.
Dar acesta e nivelul tău literar, de fapt.

Carte despre postmodernism?
Pune mâna pe cartea de gramatică de clasa a V-a mai întâi. Și mai vorbim.

Cât despre protejatul tău Rudy, ia-l de mânuță și du-l la oricare cenaclu literar serios din București, și vei vedea cum criticii literari respectabili vor trage apa peste producțiile sale de serie, fie ele parodii, fie puseuri lirice.
Convingeți-vă singuri.
 
Postat de catre Doru Lubov la data de 2007-10-30 14:04:00
         
 
  Nu zau, Dorule.

Te-ai suparat pentru ca ti-am aratat ca i-ai insirat degeaba pe indivizii aia, pretinzand ca i-ai si citit?

Critica aiurista, zici?
O, da... numai critica ta este cea "autentica". Ma scuzi ca nu am lecturat, in cartile mele, tipul tau de critica... gen:
"Trecem peste enormitatea ilogismului metaforei
[Șuvoaie-menade, născute din rouă]
(roua poate naște șuvoaie, nu-i așa, domnule geniu autoproclamat)."

Sa-ti spun ceva... profesorii mei m-au invatat sa trec peste indivizi care se pretind mari invatati, asa, ca tine, si isi expun frustrarile in piete publice.

Ti-ai pus mintea cu mine?
Care minte, Dorule?

Stii, de fapt iti acoperi neputinta si nestiinta prin violenta verbala. Ma lasa rece, pe cuvant.
Dar, asta este, nu merita sa-mi pierd vremea cu tine. Ai terminat Filologia la Cluj, cumva?

PS: vei fi invitatul meu de onoare la lansarea cartii despre postmodernism.

PS2: ma bucur ca te indoiesti de profesorii mei. Numai tu ai fi putut sa fii un profesor excelent.

PS3: ori esti asa de pornit pt ca rudy vroia sa o calareasca pe Josephina? Si cam te gelozeaza gandul asta? Nu de alta dar asta e o gandire si o simtire de barbat.

Pupicei,
Sabina
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2007-10-30 10:28:24
         
 
  Sabina, nu ești doar amatoare, ești și agramată pe deasupra!

[nu fi] se scrie cu un singur [i], așa e,
dar [să nu fii] se scrie cu doi de [i]!
Pe cât pariu?

Hai, mai interesează-te, fă cercetări acribice, pune mâna pe gramatica aia și cere-ți scuze pentru tupeul tău de agramată.

Te rog frumos să îmi spui la care Facultate de Filologie ai învățat tu să faci critică literară din asta aiuristică. Iași, Cluj, București?

Pentru că mă duc la profesorii tăi cu textul lui Rudy și cu marea ta paralelă cu T.S.Eliot, să vedem ce părere au ei. Pot rezolva asta și prin mail.

Cum ai trecut tu examenele de Filo, Sabino?
Profesorii tăi știu ce aberații comiți pe internet?
Știu că îți bați joc de critica literară?
Știu că tu nu știi că [să nu fii] se scrie cu doi de [i]?

Ești o diletantă agramată. Îmi pare rău că mi-am pus mintea cu tine.

Rudy, treci tu la vorbitor. Încă nu ai scos un cuvințel. Ți-e teamă că îți iese genialitatea la iveală și te faci și tu de râs ca Sabina?
 
Postat de catre Doru Lubov la data de 2007-10-30 09:29:34
         
 
  Dorule, din nefericire chiar imi demonstrezi ceea ce nu as fi vrut sa fie adevarat... si anume partea aceea cu cei care citesc numai coperta...

Legaturile pe care nu le poti vedea se datoreaza faptului CA NU AI CITIT sau ca nu iti mai aduci aminte ce ai citit din modernistii aia pe care i-ai insirat.

"Ce toamna zaluda - The burial of the dead
(ce legătură poate fi, numai Sabina știe)
Amintirea cu gust de nisip - What are the roots that clutch
Idem, nicio legătură.
Vastul eurip - The fire sermon"

Daca pui mana si (re)citesti poezica lui T S Eliot o sa vezi care e legatura (remember- sau nu - "The burial of the dead" si "The fire sermon" sunt _parti_ ale poeziei lui Eliot. Si nu versuri. Stii... 5 parti, aceeasi tema, modalitate de scriere diferita - nu stau sa te scolesc acum, dar nu-ti mai da cu presupusul referitor la potrivire si la dictionarul de simboluri, cand te depaseste problema.)

Si inca ceva: poate numai tu faci literatura cu dictionarul de simboluri in mana. Eu, cu siguranta, NU.

Da, din nefericire "sunt pe langa" un individ care se pretinde citit - tu. Dar numai atat... pretinde. :((

PS: critica literara "autentica" :)) ma faci sa rad. O sa le scriu celor de la editura pentru care scriu recenzii sa ma expulzeze, caci mi s-a terminat dictionarul de simboluri ... ha ha ha

PS2: nu fii se scrie cu un singur i. Si sa-ti spun ceva: dictionarului meu, indiferent daca este de simboluri sau de rime sau dex sau doom, ii lipseste termenul "gelozie". Acu' ai inteles?
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2007-10-30 08:32:53
         
 
  Sabina, ești pe lângă, ca de obicei.

Ai talentul amuzant de a `demonstra` că verdele este congruent cu rombul, iar `esența neantului` (sic) este pentru tine vara din provincie a `locului adevărului`.
Îți place să faci legătura între orice și orice.
Bineînțeles că, în această viziune inedită, Rudy devine un T.S.Eliot reîncarnat, iar dacă punem pe două coloane textele sale și ale Nobelistului, faci extrapolări aiuristice de genul:

Ce toamna zaluda - The burial of the dead
(ce legătură poate fi, numai Sabina știe)

Amintirea cu gust de nisip - What are the roots that clutch

Idem, nicio legătură.

Vastul eurip - The fire sermon

Dacă vede cineva aici vreo conexiune, îl rog să mi-o indice.

Până la urmă, Sabina, nu-mi dovedești decât că ai citit din scoarță în scoarță `Dicționarul de Simboluri`, și știi să faci treceri între concepte ireductibile.
Dar asta nu este critică literară autentică, Sabina.
Este divagație haioasă.
Aberezi, și știi ce faci.

Și totuși: explică-mi, dacă tot ești tu partenera topită de admirație în fața lui Rudy, cum se poate să nu fii geloasă atunci când Rudy scrie că visează să o `călărească` pe Josephine?

Hmmm... asta nu e o gândire și simțire de femeie, ci de bărbat...
 
Postat de catre Doru Lubov la data de 2007-10-30 01:45:52
         
 
  Am uitat inca o fraza (rautacioasa): si cand faci referire la un autor, pune-i numele intreg! s-ar putea sa mai fie un altul cu acelasi nume, chiar daca nu l-ai citit tu!

PS: chiar nu sunt rautacioasa :))
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2007-10-29 22:00:34
         
 
  Ia sa vedem, Dorule, cum stam cu T.S. Eliot asta...

Paralela o sa o fac intre “The waste land” si poezia de mai sus – in speranta ca nu ai insirat degeaba numele acelea, si le-ai si citit. Sper ca iti amintesti poezia asta a lui Eliot. Si o voi face pe scurt.

“Ce toamna zaluda” – incepe poezia, la fel ca prima parte a scriiturii lui Eliot – “”The burial of the dead””: localizare temporala, dar nu numai, caci meditatia asupra anotimpurilor aduce in prim-plan memoria, trecutul opus prezentului. Prezentul intotdeauna decadent – vezi “”În burgul cu ziduri fardate de jip,/Scârbit, orologiul se zbate””
Amintirea “”cu gust de nisip”” poate fi asimilata pamantului acum pustiit (“”What are the roots that clutch, what branches grow/ Out of this stony rubbish?”” – Eliot) iar “”ghearele de ceata”” – “”Under the brown fog of a winter dawn”” (vezi si Dickens, daca tot stam sa insiram nume de scriitori) – toate fiind descrieri ale unui prezent decazut.
“”Șuvoaie-menade, născute din rouă/Îmi scurmă tăcerea”” este reintoarcerea de la desert/nisip, la apa, primordiala vietii, locul adevarului, al esentei neantului. Trecerea la “”Vastul eurip”” (vezi si partea a treia a poeziei lui Eliot – “The fire sermon”” – cu Tamisa prefacuta in canal) aduce in prim plan staticul. Nu rau ce curge, nu suvoaie, ci canal, artificialul.

Si peste toate, ploaia, dar nu ca element distructiv, dezintegrator, asa cum apare la Bacovia, ci ca element regenerator si spontan, asa cum apare la Eliot (“”In a flash of lightning. Then a damp gust/Bringing rain”” – “”What the thunder said””). Numai ploaia poate spala zidurile imbacsite ale burgului, este poate singura ce reuseste a alunga tristetea si a aduce impacarea (alungarea cosmarurilor).

Daca vei observa, insasi forma poeziei urmareste aceasta idee: versurile sunt realizate “”clasic”” pana la un moment dat (idee/vers) – nimic nu iese din tipar, ca mai apoi sa rupa ideile – dand sentimentul dezintegrarii -, iar in final revin la forma initiala – ca o reintoarcere la o partiala stabilitate (vezi ca si Eliot avea genul asta de constructie in “”A game of chess””).

Asta asa, pe scurt. Nu ma apuc sa scriu un tratat comparativ aici pentru ca nu vad rostul. Daca imi vei demonstra ca poti trece peste rautati, atunci voi continua cu comentariile. Daca nu - e ultimul, pt ca nu are rost sa-mi pierd vremea cu diletantii care citesc numai coperta unor carti si apoi se pretind critici literari cu patalama.
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2007-10-29 21:48:36
         
 
  Vin si cu argumente, dar am sa te rog sa ai putintica rabdare, sa-mi termin si eu munca de zi cu zi. Adica argumentatia vine mai pe seara, cu alte cuvinte.

Si hai, asta cu "Dar nu în textul de mai sus, ci necitit de Rudy." mi-a placut mult. Oi fi eu femeie, da' inca imi mai functioneaza neuronul acela trist.
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2007-10-29 13:52:12
         
 
  Da, Sabina, aștept să aduci și argumente pentru aserțiunea ta critică. T.S.Eliot, de el era vorba. Dar nu în textul de mai sus, ci necitit de Rudy.  
Postat de catre Doru Lubov la data de 2007-10-29 13:44:12
         
 
  "Pastișa de mai sus e Bacovia 100%." (doru)

Nuuuu cred! mai mult se apropie de T.S. Eliot! (ca tot enutasi mai jos un Eliot)
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2007-10-29 13:30:04
         
 
  Pastișa de mai sus e Bacovia 100%.

Du-te, Rudy, la orice critic literar de marcă și arată-i textul de mai sus.
Hai, dacă ești geniu, ai curajul ăsta.

Și vezi ce zic Grigurcu, Mincu, Alex Ștefănescu, Manolescu, Borbély, Daniel Cristea-Enache, Ion Bogdan Lefter, Irina Petraș și alții.

Convinge-te singur, Mare Maestru Internațional.
 
Postat de catre Doru Lubov la data de 2007-10-29 12:55:35
         
 
  Legătura dintre text și Bacovia este hilară! Atunci când faci astfel de alăturări trebuie să știi că, una e să repeți, din cine știe ce inerție, cîteva vorbe care să amintească de nu știu ce versuri ale unui poet, și alta e să reproduci atmosfera specifică universului liric din opera poetului în cauză. Ori, aici, depărtarea dintre cele două texte este astronomică. Cu atât mai mult cu cât Bacovia nu are nici cea mai vagă tentă ironică de tipul textului de mai sus. Ironia bacoviană, acolo unde se mai poate detecta, totuși, este amară și pasivă.
Nu e cazul să facem pe cunoscătorii acolo unde nu ne prea merge radarul. Poți citi o basculantă de cărți și să nu fii în stare a desprinde esențialul cuprinsului lor. Bați pasul pe loc cam așa, cum joci sîrba în căruță!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2007-10-28 23:16:36
         
 
  Doru, raspunde-mi acum pe mess, te rog.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2007-10-28 22:12:57
         
 
  Domnule Liviu, putem scrie și în stil clasic, dar trebuie să avem un stil, să aducem ceva nou în acel stil clasic. Așa cum a inovat Stănescu `dulcele stil clasic`. Și Blandiana, și Isanos, și Dinescu, și Sorescu, și mulți alții au scris poezii ȘI în stil clasic, dar fiecare și-a pus pecetea originalității, a inovat.

Or, Rudy nu face în textul de mai sus (ca și în restul textelor sale în care încearcă liricul) decât să meargă pe urmele lui Bacovia.
Aportul cuvintelor rare din DEX (obținute clar cu un Dicționar de Rime) nu salvează situația.

Iar, dacă Rudy este un biet epigon bacovian, pretențiile sale de genialitate în baza cărora desființează autori aflați la început în acest atelier (de pildă Dana Almajanu) mi se par puerile.
Sper că am fost destul de clar.

Nu, Radu, nu ȘTIU PERFECT că nu ești clona nimănui. Și tu știi asta.
 
Postat de catre Doru Lubov la data de 2007-10-28 21:52:22
         
 
  Doru, nu sunt partinitoare. Iti spun sincer ca am asteptat ca Rudy sa scrie o poezie, tu un comentariu "negativ", pe care, la randu-mi, sa-l pot comenta si eu. Si m-ai dezamagit foarte tare, pentru ca, urmand "exegeza" ta ar fi trebuit sa scriu ceva de genul:
3 randuri de comentariu pur stiintific
2 randuri de genul : vezi, mai, lubov, asa se scrie un comentariu, [cuvinte "dure"]
alte 3 randuri de comentariu pur stiintific
2 randuri de genul "frustrarilor" tale

Ori asta nu ma caracterizeaza; iar eu imi doream un adversar in tabara criticilor adevarati, care isi uita neputinta atunci cand "creaza".

Ca sunt clona, asta am mai auzit.
Ca iti raspund eu - asta e altceva...
Vrei sa nu-ti mai raspund? Trebuie doar sa spui asta. A ignora este mult mai usor, crede-ma.

... Dar nu pot sa fac asta.
La urma urmei, chiar tu ai spus: "Credeam că nu am public pe măsura talentului meu plictisit, dar acum văd că există și pentru mine un public-țintă alert și inventiv: Sabina!
Mersi pentru re-motivarea actului scriiturii! "
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2007-10-28 21:43:04
         
 
  Nu sunt clona nimanui, Doru, si tu stii perfect asta.
Nu e vina mea ca Rudy nu ti-a raspuns la parodie.
Si o parodie nu e deloc o insulta, as putea spune, dimpotriva.
S
Astept scuze.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2007-10-28 21:25:28
         
 
  De acord cu Ioan Peia.
Cu o singură excepție. Încă se mai poate scrie, la modul serios, precum clasicii. Dovezi sunt destule, chiar și în acest atelier literar.

Maestre Lubov, de ce trebuie să scrie musai cineva într-un stil mai apropiat de modernism? Stilul clasic ce cusururi are?


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2007-10-28 21:04:59
         
 
  Și încă o chestie. E așa penibil să-i fac o parodie lui Rudy și să-mi răspundă Radu Ștefănescu cu o contra-parodie
Să îl critic pe Rudy și să-mi răspundă mereu Sabina.
Ce, voi sunteți clonele sale?

Dacă se crede geniu de ce nu este în stare să răspundă el? Am observat că în afară de comentarii în care repetă papagalicește `micuțo`, `amigo` și `kiss your hands` nu mai poate mare lucru.

Eu vreau să polemizez cu Mare Anonim Internațional Rudy în persoană.

Sau îi este frică? Ce mă interesează pe mine că-și trimite la înaintare amicii de pe mess sau clonele?
 
Postat de catre Doru Lubov la data de 2007-10-28 20:44:12
         
 
  Sabina, ești părtinitoare. Ca atare critica ta adusă mie este nulă și neavenită.

Uite, ca dovadă: tot ce mi-ai spus mie aplică favoritului tău Rudy, care se erijează în critic literar atunci când îi spune Danei:

`Ai postat o carutza de texte puerile in ultimele zile ,micutzo,iar calitatea lor e indoielnica,in opinia mea(asta ca sa folosesc un eufemism)!!Te plateste cineva ca sa-ti chinuiesti putinii cititori in halul asta?Take a brake,please!`

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?
afiseaza_articol_nelogat=21957&id_comentariu=73519

Da, Sabina? Te rog foarte frumos să îți exerciți veleitățile de contracritic exact pe aberațiile de comentarii ale autogeniului Rudy.
Pentru că dacă nu o faci tu, o voi face eu.

P.S. Nu am cum să nu vin cu critică a la Maiorescu atâta vreme cât Rudy s-a cantonat într-un simbolism fumat și penibil.

Când va scrie și el într-un stil mai apropiat de modernism, voi veni și cu Linda Huthcheon (Poetica postmodernismului), cu grupul MIU & stuff. Dar până când Rudy epigonizează la greu chestii răsuflate încă din perioada interbelică nu am cu ce să vin.

La mai mare!
 
Postat de catre Doru Lubov la data de 2007-10-28 20:38:19
         
 
  L-aș fi luat, cumva, în serios pe Doru, dacă ar fi făcut un comentariu ironic, avînd drept miză doar o parodiere critică, la modul simpatic, a textului. Analiza lui ar fi mers în situația în care și Rudy și-ar fi dat, cu adevărat importanța pe care o afișează. Și dacă acest sait ieșea din cadrele minime ale unui simplu atelier literar. Judecat prin prisma lui Doru, ar trebui să aruncăm la gunoi pe toți simboliștii, în frunte cu Bacovia, și să rupem, de-acum, paginile modernilor, răsfoindu-le. E drept, nu mai putem scrie, la modul serios, precum clasicii, dar putem dovedi că, asemenea unor ucenici adevărați, putem exersa credibil în tipul acela de prozodie. Ca apoi, înțelegînd bine lucrurile, să putem, eventual, aborda și pe cei care au schimbat tonalitea versului și modul de abordare. Aici, Doru, trădează, mai întîi, un suveran dispreț pentru părinții poeziei - așa, ca toți tinereii focoși - și, apoi, lăsîndu-se pradă unei antipatii evidente față de Rudy, face o analiză exagerată și deseori, deplasată textului. Nu reiau considerentele care l-au făcut pe Doru să izbucnească împotriva textului de mai sus, căci ar însemna să intrăm într-un dialog, oarecum neprincipial. Părerile-s păreri, și chiar și aceasta, - un pic inflamată - merită a fi luată în seamă, fără supărări extraliterare.
Pentru mine - o spun cu sinceritate - Rudy este un maestru al prozodiei. Și nu înșir și eu, așa ca Doru - ca să mă dau rotund de câte am putut citi la viața mea - pomelnicul acela impunător de nume.
Dragă Doru, mă scuzi că am tupeul, dar nu ai putea să-mi dai un exemplu de vers memorabil din cei înșirați de tine mai sus?
Asta ca să nu spunem că ne fălim degeaba cu lecturile noastre impresionante...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2007-10-28 20:15:32
         
 
  Comentariul tau, Doru, poate fi analizat punct cu punct si la fel de bine, combatut.
De data aceasta, nici macar nu merita sa-mi pierd timpul cu asta.
Pentru ca, de fapt, nici macar nu este o analiza a textului. Analiza obiectiva nu cuprinde expresii de genul “trezeste-te, X-lescu!”, “nu-i așa, domnule geniu autoproclamat”, care transforma un text ce ar fi putut avea pretentia unei analize critice, intr-o biata refulare, incapacitate de a-ti controla neputinta.

Dorule, sincer, ma asteptam la mai mult de la tine.
Asa cum acuzi tu un alt om de a nu fi citit poezie moderna, eu iti spun tie: n-ai citit critica literara, cum se face critica literara, ai ramas pe vremea lui Maiorescu. Nu aduci nimic nou, afisezi doar frustrare.

Poate ca voi reveni si cu un comentariu al comentariului, eliminand cuvintele tale inutile. Sau poate ca nu. Cine stie ce va fi maine?

Inchei, pentru tine, citand o alta persoana de pe acest site:
"Am si eu o dorinta, domnilor comentatori. Daca nu sunteti siguri ca ati descifrat corect grila de simboluri, cereti-mi sa va ofer eu codul. Altfel va riscati in interpretari regretabile." (Doru Lubov) Think about it!
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2007-10-28 19:20:08
         
 
  Constantin, multumesc pentru prezenta si pentru catren!

Cu aceeasi stima,
Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2007-10-28 18:17:34
         
 
  E genial să simți fiori când plouă
Chiar dacă nu ai studii de poet
Și când înoți în fluvii largi de rouă
E genial să fii chiar desuet.

Cu stimă și plăcere de citire
 
Postat de catre Constantin Puiu la data de 2007-10-28 18:03:42
         
 
  Anda, multumesc de vizita,micutzo!

Maestre Cristi, cand am inceput sa lucrez la capodopera mea,ploua de mama focului...Pana s-o termin,a iesit soarele!:)Onorat de vizita!

Stef, multumesc,amigo!Aprecierile tale ma fac sa ma umflu in pene ca un curcan!:)Thanks a lot!

Ecs,nu ai mai trecut cam de multa vreme prin pagina Maestrului tau favorit!:)Ma bucur ca ai facut-o totusi azi.Merci!


M.M.I
Rudy

 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2007-10-28 17:59:51
         
 
  Eu, de pildă, mă amuz de ea și trec mai departe.

Nu Doru Lubov! nu treci mai departe ci te impiedici de ea! O asteptam si pe Sabina!

Cristi

PS ...Si eu cred ca acest comentariu ar fi interesant daca ar fi obiectiv. Din pacate nu este : duhneste o ura prost stunita... Pacat. Devine o risipa de cuvinte pentru a demonstra enuntul din alte comentarii : MMI este un impostor.

 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2007-10-28 17:53:55
         
 
  Doru, daca ai lasa comentarii la fel de erudite si laborioase mai multor autori n-ar fi nimic de zis, eu unul chiar as aprecia asta; la urma urmei ne aflam intr-un atelier literar.
Insa faptul ca il desfiintezi numai pe Rudy, ti-am mai spus-o, ii scade credibilitatea.
Ti se pare ca avem nevoie de un conflict in plus?
Cred ca as inghiti cu greu o anatema de genul celei de mai sus, dar mi-ar prinde bine. Se pare insa ca nu-ti sunt suficient de antipatic.
Cu privire la comentariu, e interesant, si in unele privinte, il accept. Voi reveni.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2007-10-28 17:37:47
         
 
  Problema acestui tip de lirică este că nu aduce absolut nimic nou. Am auzit același discurs la Bacovia, a cărui lirică era, după Stănescu, `un reziduu de Eminescu`. Toți simboliștii s-au complăcut în declamări plângăcioase, cu dat de ochi peste cap și lăcrimări patetice.

Același aer sepulcral/pluvial care strivește lectorul prin abuzul de fenomene meteorologice: ceață, ploaie, șuvoaie, etc.
Eul liric nu scapă nici de truismele decorurilor romantice, care făceau deliciul publicului burghez pe la 1800: `umbre`, `ziduri`, `burgul`, `orologiul`.

Trecem peste enormitatea ilogismului metaforei
[Șuvoaie-menade, născute din rouă]
(roua poate naște șuvoaie, nu-i așa, domnule geniu autoproclamat).

Dăm peste stupizenia altui vers:
[Amorul acesta cu buze de lip]

LIP n. Strat de murdărie adesea unsuros, depus de mai mult timp pe piele sau pe îmbrăcăminte; slin; jeg. /
Frumoasă comparație pentru buzele iubitei: buze jegoase, slinoase. Misoginismul lui Rudy, în mod sigur repercutare și revers al respingerii de către sexul frumos, își ia și aici obolul.

[Și plouă, iubito…tot plouă...]
Bacovia s-ar răsuci în mormânt de plăcere ca să vadă cum este remixat de către epigonul său, Rudy.
Este vreo deosebire de tonalitate față de:
[Plouă, plouă, plouă, Vreme de beție
- Și s-asculți pustiul, Ce melancolie!]?

Avem un retorism facil, de multă vreme abandonat în tehnica poiesisului, în
[Dar vouă/ de umbre vă pasă?]

Avem metafore uzitate, care nu mai spun nimic, cum ar fi: [amintirea cu gust de nisip] (cam așa scriau romanticii întârziați în Rusia secolului XIX și începutul secolului XX, Fet, Blok, Briusov: trezește-te, Rudy!)

În mod sigur, Rudy folosește un Dicționar de Rime. Altfel nu ar avea cum scoate rime rare de genul: naip, eurip, lip, jip, pe care nimeni nu le mai cunoaște astăzi.

Nu aici rezidă criza abordării rudy-ene. Ci în tehnica desuetă, în neînțelegerea faptului că a te folosi de trucuri simboliste în secolul XXI nu mai poate comunica nimic unui cititor de poezie rafinat.

Rudy în mod clar nu citește poezie modernă. Nu se simte în weltschauung-ul lui nicio influență a liricii moderne.
Nu i-a citit pe Pound, Ungaretti, Quasimodo, Bachmann, Bosquet, Eliot, Plath, Elytis, Guillen, Montale, Cummings, Lorca, Emmanuel, Thomas, Tearsdale, Frost, Macleish, Pessoa, Trakl, Perse, Jimenez & Co.
Pentru că s-ar simți asta.

Pur și simplu Rudy ne vinde gogoși simboliste, vechi de prin perioada antebelică.

E treaba ta, Rudy. Dar să nu te aștepți ca toată lumea să înghită aceste poncife și să pună botul la penibilitatea cu `genialitatea` ta.

Eu, de pildă, mă amuz de ea și trec mai departe.
 
Postat de catre Doru Lubov la data de 2007-10-28 16:17:25
         
 
  Mare maestre cu plecaciuni...

Votez ud.

Notre respect
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2007-10-28 13:10:49
         
 
  adaug si eu un vot, ca stelele s-au dat!
echibristica bine strunita intre ludic si romantic, intr-un exercitiu prozodic subtil, harazit mai mult initiatilor si posesorilor de dictionare de regionalisme, marca Rudy

felicitari, batrane
Radu
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2007-10-28 12:37:12
         
 
  Si eu a treia...

Intr-adevar ploua... :)

Cu respect,
Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2007-10-28 12:30:00
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Io nu apucai să dau steluța, că mi-o luă altcineva înainte...așa că, maestre, a doua îmi aparține.

Frumoasă poezie...da' oare de ce nu mă mir?!

:)

 
Postat de catre Anda Andries la data de 2007-10-28 12:08:37
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE