FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Nicolae Alexandru Isaia
Se fãcea cã Dumnezeu însuºi pusese la loc, în mijlocul pieþei, statuia lui Brãtianu ºi, ceva mai jos, Turnul Colþei. Tramvaie electrice clopotind cu foc ºi trãsuri cu cai tropotind deasupra metroului, fãceau o hãrmãlaie pe care nici taraful de pe terasa de la colþul Colþei, nu reuºea sã o acopere.
Dinspre Circul Krateyl, o muzicã de trapez ºi salturi mortale fãcea sã-þi sarã inima din loc, iar celebra dresurã de cai a domnului Krateyl se mutase în mijlocul pieþei, spre deliciul bucureºtenilor, sensibili la eleganþã ºi rigoare, iar Mihai Viteazu era gata sa treacã bulevardul cãlare, sã arate ºi el ce poate.
Bãtrânul Gheorghe Lazar stãtea cu mâna întinsã, ... “sã mai cerºesc un pic de minte, pentru deºtepþii de peste drum”, aºa cum un hâtru interpretase cândva.
Se fãcea cã Teatrul Naþional îºi pusese vechiul sombrero de dinainte de schimbarea la faþã ºi îºi fãcea ocheade cu studenþii care ieºiserã pe acoperiºul Universitãþii, ca de obicei, direct din sãlile de curs.
Grãdiniþa Batiºtei þâºnea de sub Intercontinental cu amintirile
pãrinþilor noºtri.
La ªcoala de Arhitecturã, celebrul bal al bobocilor adunase, ca de obicei, boboci de toate vârstele ºi specialitãþile.
Bãtea clopotul cel mare de la Mitropolie ºi rãspundeau cele la Colþea, Sfãntul Gheorghe, Doamnei, Sãrindar.
Se fãcea cã, dincolo de Arhitecturã, un milion de români trãgeau cu frânghii ºi bârne sã punã Biserica Enei la loc.

La ceasul tuturor întâlnirilor, o mie de vise cu flori în mâini.
Buchiniºtii de la zidul universitãþii, zeloºi ºi înzestraþi ca ºi cei de pe malurile Senei, dãdeau culoare ºi pitoresc, iar florãresele pitoresc dialogului.

Curcubee din lacrimi de copii pe la Dalles ...

In rest, popor, târgoveþi, soldaþi, ortaci, sacagii, civili, mãicuþe, oameni de bine ...
Intercontinentalul privea de sus acest furnicar, cu superioarã
înþelegere.
Se însera, iar la palatul Suþu se aprinseserã felinarele ºi trãsurile cu invitaþii la petrecere nu mai conteneau sã intre dinspre Universitate ºi, dupã ce îºi lãsau distinºii cãlãtori la scara palatului, sã iasã spre
Sfântul Gheorghe.
Fãclierii o porniserã sã aprindã felinarele în oraº.
Se fãcea cã era miezul nopþii ºi garda ce sta de veghe în Turnul Colþei striga cã în oraº e liniºte iar cea de la Foiºorul de foc rãspundea cã ºi acolo e la fel de liniºte.

Un suspin cu aripi de înger a trecut ca o idee pe la troiþe.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Se facea ca era piata revolutiei cu studiosi, statui aliniate frumos si o troita simpla cu lumanari mereu prospat stinse.
Punctual zero cu ochiul intercontinentalului deasupra interveghind.
Era timp adanc de liniste, doar niste nori oarecare amenintau cartile tolanite atat de frumos pe trepte
Dar femeia batrana niciodata cersind?
Dar balconul, baricada, scrisul pe ziduri, giratoriul? Ah, giratoriul! Sensul luminii pentru orbii de noi, rotatie esuat centrifuga, intrerupta grosolan de cate-un sapcalios suflator in doua boabe uscate
Se facea ca putin mai incolo era, sau mai incoace eraDoamne, unde era, si ce mai era, si ce se mai facea ca va fi?
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2003-12-22 07:52:35
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE