FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Maria Prochipiuc
De unde ºi cum a apãrut poetul ?


Pentru a-l cunoaºte pe poet trebuie sã pãtrundem în universul lumii poetului, care nu este altul decât poezia. De unde , oare, îºi trage rãdãcinile acest univers?
Trebuie sa gândim profund la faptul cã poetul lucreazã cu cuvântul. Dar, ce este acest cuvânt, si de unde a aparut el?
Cuvântul a fost mai întâi la Dumnezeu, la cel care, doar cu cuvântul a înfrumuseþat lumea , iar pe om l - a modelat dupã chipul Sãu ºi i-a pus numele Adam. Pentru cã Adam a simþit nevoia sã ducã cuvântul mai departe, Dumnezeu i-a daruit-o pe Eva. Eva, care nu este altceva decât simbolul dragostei lui Dumnezeu. Se pare ca Eva este cea care va purta si numele de Poezie.Iar poetul, cine poate fi decât Adam!

Muza inspiratoare a poetului nu este alta decât Eva cea de azi, de ieri ºi cea din veºnicie.

Poetul, fiindca despre el este vorba, aparent pare a fi o fiinþã cât se poate de realã, dar, el este glasul unui gând ales.
Poetul, apare ca un condamnat tainic într-o dulce suferinþã numitã Poezie. El, poetul, trãieºte sentimente de admiraþie, dar, ºi sugereaza emoþia pe care o trãieºte sau vrea s-o trãim noi la citirea versurilor sale.

Frumusetea, armonia, farmecul, dulceaþa cuvântului îl împodobeste pe poet ºi intrã într-o lume numai a lui, o lume a umbrelor.
Niciodata nimeni nu va investi într-un poet, fiindcã nu pare rentabil, ci doar cuvântul este investit prin poet, transformându-l de multe ori în iluzii pierdute.

Poetul traieºte dincolo de rãutatea oricãrei zile, într-o deplinã armonie, cu visele si aspiraþiile unei unice si desavârºite cãutari. Poetul este cel care vede ce alþii nu vãd, este un mare magician al cuvintelor ºi necuvintelor, un generos incurabil, tentat sã arate lucruri vãzute numai de el.

Poetul nu urmareºte sã afle adevãrul, ci sentimentul de adevar, el cautã momentul de a evada din capcana identitãþii sale.
Poetul este un cãlãtor amestecat între alþii, pe drumul ce duce mereu spre Emaus....

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Bogdan, eu chiar am spus acest lucru de la început, atunci când am încercat sã desopãr universul poetului: ,, Trebuie sa gândim profund la faptul cã poetul lucreazã cu cuvântul. Dar, ce este acest cuvânt, si de unde a aparut el?
Cuvântul a fost mai întâi la Dumnezeu, la cel care, doar cu cuvântul a înfrumuseþat lumea’’ Cred cã din prea mult enuziasm nu ai sesizat !

 
Postat de catre Maria Prochipiuc la data de 2003-12-15 11:47:05
         
 
  Ai dreptate. Insa nu crezi ca Dumnezeu e cel mai mare poet? Si spun asta pentru ca intreaga lui creatie e o poezie desavarsita, cu ritm si rima perfecta. Cei care simt aceasta armonie a universului o sa inteleaga ce spun aici.  
Postat de catre BOGDAN GROZA la data de 2003-12-12 08:37:43
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE