FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Adina Ungur
lui m.

(de trei ori cate-un cand
de trei ori cate-un fiecare
de trei ori cate-un verb
iovii
si lepadare)









cu fiecare ranã vom tot þipa muþeºte, durut ºi stins pânã când glasuri se vor risipi
când fiecare verb îºi pierde sensul
a plânge
a aºtepta
a împlini


cu toate rãnile, ca iovii, ne obiºnuim pânã la urmã
în fiecare an ne vom deprinde s-aºteptãm tot mai puþin
de-olaltã
boala
sãrãcia
lepãdarea
vin ºi curmã
când chiar cu neiubirea sau cu moartea
ne obiºnuim




9 martie 2005
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Cand omul este victima proprie a lui nu cred ca se poate spune ca el ar fi prototipul lui Iov, ca sa-ti raspund pe scurt. Cand omul e propria lui victima, omul, bietul, devine un neajutorat si nu un "Iov" - cel care primeste nenorocirile asupra-i, dar nu le cauzeaza. E o diferenta intre a primi stari de rau si a-ti face singur rau - una capitala.

Neiubirea e o mare vina! Cea mai mare! In opinia mea e cauzatoare de moarte, e totul - fara totul, nu mai functionezi ca om. Mori, spiritual. Mori, ca valoare umana, incepi sa nu existi/contezi in imanenta fiintei tale. Din nou, vina neiubirii daca apartine omului in cauza, atunci e condamnat la moarte,(asta e najutoratul) spre deosebire de vina neiubirii asupra-i - acesta fiind Iovul. Sau, dupa cum spune Biblia, vina "preaiubirii" de Iov, pentru ca asa cum stim, el primeste incercarile pentru a fi rasplatit in cele din urma - aici exista cateva aspecte cu care nu ma pot impaca, la povestea lui Iov - nu le-am amintit, pentru ca evident, cel mai sanatos ar fi sa urmam regula "crede si nu cerceta" - insa sunt cateva neajunsuri ale povestii lui Iov. Poate voi porni odata o scriere din perspectiva acelui punct putin injust al povestii, cine mai stie. Deocamdata m-am oprit la atat.

Eu m-am distantat putin de Iovul biblic, l-am dus dincolo de asteptarea recompensei binelui - cu alte cuvinte, nu am folosit un prototip clasic al protagonistului, ci unul caruia divinitatea nu pare a-i raspunde. Cel care e dus dincolo de orice dimensiune a sperantei.
 
Postat de catre Adina Ungur la data de 2005-12-19 04:14:51
         
 
  iov era drept, deci il putem numi nevinovat. Chiar cand omul e propria sa victima - adica in continuu, dupa parerea mea - crezi ca el e un iov? Poate doar prin aparenta resemnarii. In ce priveste cauzele ei - adevarata moarte, neiubirea, nu e o vina?  
Postat de catre Silviu Encica la data de 2005-03-12 23:44:33
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE